Отново за проговарянето?

  • 23 669
  • 222
# 90
Точно така е Prizma , но някои майки си умират да се изфукат, че ако детето им умее нещо, то е защото те са си свършили работата, а ако някое не може или е по буйно, е само защото е невъзпитано и не му е обърнато достатъчно внимание.
Уж си казвам, че подобни постове няма да ме дразнят, но на моменти ми иде да им пожелая едно "специално" дете, за да запеят друга песен. 
Виж целия пост
# 91
pasinet  напълно си права newsm10
Виж целия пост
# 92
И аз имах големи притеснения относто проговарянето на малката. Консултирах се с логопед, игра едно лято в пясъчника на воля, за да стимулирала нервните окончания на пръстите - помагало за проговарянето, центровете в мозъка били близки за говор и сензитивност на пръстите, всичкото упражнения направихме. Но до тръгването на градина нямаше видим напредък....Само 2 или 3 месеца в градината и на туй дете не можеше да му се затвори устата! Не че проговори като литератор, но се опитваше да говори както може...И досега има лек дефект на р-то и съскавите съгласни, но казаха догодина да ги чистим тези тънкости! Така че, спокойно - всичко с времето си не се притеснявай излишно! Весели празници!
Виж целия пост
# 93
Освен това имайте предвид, че и възрастните се различават по богатство на речника...

Извинявай, ама съм филолог по образование, и твърде не съм съгласна, че речника ми е беден.
Виж целия пост
# 94
Би трябвало, когато майката е притеснена първо да се обърне към специлист за съвет - на първо време към педиатъра и после да занимава детето  в тази посока. Защото колкото и майки да питаш за едни е нормално дете на почти 3 г. почти да не говори, за други не, не само защото децата са различни, а защото всеки сравнява дори и неволно със своето - за мен напр. не е нормално на 2,6 детето да казва 100 думи, защото моето дете казваше толкова на 1,3г., моето дете научи азбуката на 1,8 г, цифрите на 2г. и т.н. - с това не искам да изтъквам нещо, но просто като родител свикваш с това и едва ли не очакваш уменията на другите деца на тази възраст да са приблизително такива. За мен вече е даденост да мога да водя разговор с детето (тя е на 2,3г.), да споделя за деня си..., а не да чувам само ъ-ъ-ъ, което далеч не означава, че това  е нормата. Освен това имайте предвид, че и възрастните се различават по богатство на речника и че повече думи се научават като сблъскваш детето с различни ситуации и преживявания - ако всеки ден играе в една и съща градинка, ако денят протича еднообразно, ако си играе само в ъгъла, за да може мама да сготви на спокойствие, а бащата да си гледа ТВ - как да се научи да говори - трябва да се провокира любопитство - детето да иска да узнае какво е това и това...

Не можеш да накараш дете да проходи, ако не е готово за това, но можеш да забавиш естествения процес, ако по цял ден го държиш  в кошарата и не му предоставяш свобода на движение, по същия начин не зависи от родителя колко бързо ще проговори детето, но ако не го стимулираш, можеш да го забавиш.
Ей каква амбиция! Сега детето сигурно говори на 2-3 езика вече. Много се забавлявам на майки, които твърдят, че децата напълно осъзнато казват азбуката още преди да навършат 2- не, те не я повтарят наизуст както песничките в яслата, те я осъзнават като азбука и дори си представят ръкописно и печатно буквичките като ги изговарят. И моят племенник на 3 вече отговаря светкавично на въпроса "колко е 2+3" , но естествено ако го питаш 3+2 няма да получиш такъв отговор, а и той не се замисля, не смята на ум, просто е наизустил фразата, както по-рано наизусти числата от 1 до 10, но от 4 до 9 не може да ги каже.... Разликата е, обаче че сестра ми се забавлява като го слуша как важно брои, не го приема като даденост или дарба.  Joy
Виж целия пост
# 95
Днес попаднах на този постинг и се позабавлявах в духа на мислите на тази майка относно богатството на езика и разнообразната среда, които според нея ние не успяваме да предложим на децата си. Къде бил ключът от бараката  Simple Smile


Моят мъж псува и изобщо не се съобразява с детето (2г3 мес.), постоянно правя забележка, но няма особен резултат, когато тя беше още бебе (преди да проговори) бях му казала, че за всяка изречена пред нея псувня, ще "внася' по 5 лв. във фонд "Щастливо детство" - нито спря да псува, нито е платил по повода. Прави си кавър-версии на детските песни все с разни цветни работи - не непременно псувни, но работи от тоалетната - това страхотно ме дразни! Моят баща никога не си е позволявал да псува в къщи, нито брат ми (далеч съм от мисълта, че изобщо не псуват), когато отидем у тях на гости псувните на масата са като "как си" - как да го отуча  newsm78 -  хиляда пъти изтъквам, че отглеждаме момиче и т.н. (не че ако беше момче е по-различно, но за по-голяма тежест) ..... Върхът на простотията беше, когато брат ми замина за София - оттам е приятелката му, а той се обръща към детето и казва: Вуйчо ти отива да топне чушката - а тя Чупи чушката, чупи чуката!!! - ще дойде момичето вкъщи на гости и малката ако снесе нещо, как ще го приеме #Crazy.
Добре, че засега няма лоши думички в речника си, някакси всички тези псувни и минават покрай ушите (опасявам да не би с постоянните забележки към бащата да изостря повече вниманието към тях)- може би защото общува повече с мен; от 4 мес. ходи на ясла също няма нещо, което да ме смущава само дето напоследък вика: Чуш, Къш и Марш - най-вероятно някое дете ги употребява.




Виж целия пост
# 96
Нашият от вчера казва -къде си?Ние сме с малко думички и всяка една ме прави много щастлива.Учим се да си обуваме чорапките с думичката -така- Joy Joy Joy Joy
Виж целия пост
# 97
Днес попаднах на този постинг и се позабавлявах в духа на мислите на тази майка относно богатството на езика и разнообразната среда, които според нея ние не успяваме да предложим на децата си. Къде бил ключът от бараката  Simple Smile


Моят мъж псува и изобщо не се съобразява с детето (2г3 мес.), постоянно правя забележка, но няма особен резултат, когато тя беше още бебе (преди да проговори) бях му казала, че за всяка изречена пред нея псувня, ще "внася' по 5 лв. във фонд "Щастливо детство" - нито спря да псува, нито е платил по повода. Прави си кавър-версии на детските песни все с разни цветни работи - не непременно псувни, но работи от тоалетната - това страхотно ме дразни! Моят баща никога не си е позволявал да псува в къщи, нито брат ми (далеч съм от мисълта, че изобщо не псуват), когато отидем у тях на гости псувните на масата са като "как си" - как да го отуча  newsm78 -  хиляда пъти изтъквам, че отглеждаме момиче и т.н. (не че ако беше момче е по-различно, но за по-голяма тежест) ..... Върхът на простотията беше, когато брат ми замина за София - оттам е приятелката му, а той се обръща към детето и казва: Вуйчо ти отива да топне чушката - а тя Чупи чушката, чупи чуката!!! - ще дойде момичето вкъщи на гости и малката ако снесе нещо, как ще го приеме #Crazy.
Добре, че засега няма лоши думички в речника си, някакси всички тези псувни и минават покрай ушите (опасявам да не би с постоянните забележки към бащата да изостря повече вниманието към тях)- може би защото общува повече с мен; от 4 мес. ходи на ясла също няма нещо, което да ме смущава само дето напоследък вика: Чуш, Къш и Марш - най-вероятно някое дете ги употребява.



мдааааа, друго си е богатството и разнообразието на речника и средата!  Laughing
Виж целия пост
# 98
Синът ми борави с 3 - 4 думи, а е по - голям от твоя. Спокойно, ще му дойде времето и ще се отпусне. Hug
Виж целия пост
# 99
              Joy Joy Joy Ей,разсмяхте ме до сълзи с "ключа от бараката" и "богатството и разнообразието на речника и средата"!!! Joy Joy Joy Малееееее,колко сме изостанали  Joy Joy Joy и сме лишили четирите си дечица от колорита на цветистия български език!!!
              А за броенето на възраст 2-3 год и по-големи - ами има такива ,които броят и до 1000,но като им кажеш да донесат 3 кубчета не се справят със задачката,което значи,че не "виждат" количеството ,което изразява  числото .Това значи,че детенцето е запаметило поредността на броене и нищо повече.По-добре на коментираната възраст детето да знае , че 1 означава - едно мече,едно зайче, и т.н. и много - много мечета и т.н.Постепенно да се прибавя по още едно и да се формират елементарни представи за числата до 5 - на 3-4 год,до 10 - на 4-5 години и цифрите им вместо да се "зубри" едно броене /без значение до колко/ съвсем механично.
Виж целия пост
# 100
Didia, напълно съм съгласна с теб. В градината също ни обясниха, че няма какво да натякваме на децата веднага да учат буквите, понеже първо трябва да се научат какво означават звуците. И аз вече спрях да се връзвам на хвалбите за броене, писане и четене! А на госпожата от градината имам пълно доверие, понеже е страхотен педагог и човек!
Виж целия пост
# 101
Някой деца проговарят по късно не се тревожи.
Виж целия пост
# 102
              Joy Joy Joy Ей,разсмяхте ме до сълзи с "ключа от бараката" и "богатството и разнообразието на речника и средата"!!! Joy Joy Joy Малееееее,колко сме изостанали  Joy Joy Joy и сме лишили четирите си дечица от колорита на цветистия български език!!!
              А за броенето на възраст 2-3 год и по-големи - ами има такива ,които броят и до 1000,но като им кажеш да донесат 3 кубчета не се справят със задачката,което значи,че не "виждат" количеството ,което изразява  числото .Това значи,че детенцето е запаметило поредността на броене и нищо повече.По-добре на коментираната възраст детето да знае , че 1 означава - едно мече,едно зайче, и т.н. и много - много мечета и т.н.Постепенно да се прибавя по още едно и да се формират елементарни представи за числата до 5 - на 3-4 год,до 10 - на 4-5 години и цифрите им вместо да се "зубри" едно броене /без значение до колко/ съвсем механично.
Еееее, направо развали идилията за гениалните дечица, знаеш ли колко майки разочароваш сега, що баби и дядовци ще останат безмълвни пред приятелите си, какво ще си говорят друго освен да хвалят детето как на 2 години брои до 100 и обратно hahaha
М-у другото не знам дали някой го е споменал, но Айнщайн е проговорил на 3, а проф. Лозанов се е научил да чете на 11 чак.
Виж целия пост
# 103
Искам само да допълня, че с предния си постинг не целя да успокоявам (вредя) на никоя майка, знам какво притеснение е, защото синът ми отдавна е минал възрастта, в която е нормално да проговори. Но след мнението на не един лекар съм решила поне до 3 години да изчакам, защото при нас го има и факторът фамилна анамнеза, баща ми е проговорил след 3 годинки. При някои деца става по - трудно и отнема повече време, това не значи, че родителите им са виновни или средата, нито че не им се говори, или не се стимулират. Просто са по - съзерцателни и мързеливи. Понякога и прекаленото водене по лекари и психолози може да обърка детето и да го върне назад. Нужни са много търпение и любов. Но това го знае всяка майка. И то най -добре за своя случай и детето си.
Четейки авторката, не виждам НИКАКВО основание да притеснение, щях да кажа, че детето и в сравнение с моето е на светлинни години, но не обичам да го сравнявам по принцип, затова ще се поправя - спокойно, мила, нямаш причини да се притесняваш. И мисля, че бързаш. Остави рожбата си сама да определя темповете и скоковете напред. Wink
Виж целия пост
# 104
Скарлет, не се притеснявай! Детенцето се  развива съвсем нормално. Важното е че отговаря на всеки твой въпрос, има някаква думичка (макар и неправилна) за това което му показваш, повтаря след теб думи и знае да брои. То трупа запас и ще му трябва време да започне да изговаря цялата дума, а не само част от нея. И моя казва кока-кола, а на вода - да, казва трактор и познава и казва марките на колите, а на коте - мяу и бау, това са остатъчни думички от бебешкия говор и постепенно ще ги смени с истинските.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия