Дискусия - какво трябва да бъде образованието на децата ни?

  • 9 770
  • 167
# 30
Да, минимум познания. Не от всичко по много, няма значение защо и как. Не и посъкратени академични издания, пуснати в начална и прогимназиална степен, заради по-малкия си обем...
Виж целия пост
# 31
Да бъде интересно, да буди възхищение от знанието, да отключва мотивация за търсене, да е атрактивно, да има емоция, повече изкуства, психология, естетика, етика, философия, да е вдъхновяващо.
Виж целия пост
# 32
Е, те това, последното в БГ няма да стане и след 30 години. Тепърва ще се наваксва нивото, което беше паднало през последните 20 години, а поне още десетина ще са нужни да се догонват напредналите.
Виж целия пост
# 33
В основата е мисленето - това няма да стане, онова няма да стане, все едно сме само зрители н представление. Правилният израз би трябвало да е - НИЕ няма да го направим до 30 години, то ако децата просто си ставаха от само себе си  Mr. Green
Виж целия пост
# 34
Виж сега, след някоя и друга година ще стана на 40, а децата ми ще са тийнове. Завършила съм по време на соца и съм изкарала всичките 20 години преход като възрастен човек в пълно съзнание. Има неща, които се виждат с просто око, а като се направят и някои сметки прогнозата е ясна. Не виждаш ли какво става в държавата, какви са хората? Да, няма да стане, защото за да стане трябва да смениш населението, например с немци, американци или италианци. Тук властва Андрешко и Бай Ганьо, мисли се и се живее ден за ден. Най-многото, за което се мисли е как да се купи собствено жилище. На повечето хора не им пука за образованието. Тези "деца", които сега са на по двадесет и малко, тридесет години са продукт на образованието на прехода и такива ще си останат. С редки изключения с всяка година новото поколение от млади хора е все по-неграмотно и незаинтересовано. А тези, които са по-ококорен и им се учи или се изнасят в чужбина, или се изолират в една своя си среда - академична и социална. Начинът на изразяване в този форум какво ти говори? ВИж само колко граматични, синтактични и правописни грешки се правят, какъв е начинат на мислене на една доста голяма част от потребителите и си прави сметката.
Политиката не искам да я засягам, че ще стане една боза...
Виж целия пост
# 35
Днешните деца са много различни, в сравнение с предишните поколения. Има рязък скок в умственото и емоционалното им развитие.
На мнение съм, че старите системи не са подходящи за тях.
Познатите досега методики губят в конкуренцията с другите средства за предоставяне на информация и в битката за съзнанието. 
Днес много трудно можеш да убедиш дете, че трябва да научи каквото и да било, ако само не се вдъхнови за това. То просто не се подчинява. 

Затова, мисля, че системата трябва да се нагоди към темперамента на учениците.
Децата са много по-умни, по-динамични, но и по-разсеяни.
Виждам почти напълното компютъризиране на обучението като най-успешно, макар да съжалявам за съдбата на добрата стара книга.
Виж целия пост
# 36
"Разликата между теория и практика на практика е доста по-голяма отколкто на теория"

Ние прекрасно можем да си чешем клавиатурите какво, кой, защо и как трябва да се промени.
Но може ли? И за чии "черни очи"? Какво ще мотивира учителите да си вършат добре работата? Как да накараш някого да работи по-различно, да дава повече. Освен ако не е някой заблуден мускетар, или идеалист.

Без тези условия всичко е преливане от пусто в празно. Да, децата трябва да се научат да мислят и анализират, да придобият глобален поглед върху цялата картина на материята, да се научат да отсяват важното от маловажното, да развият критическо мислене, да могат да оценяват достатъчността и достоверността на информацията, да знаят къде и как да я търсят, да могат да структурират и излагат гладко тезите и идеите си, които вътрешно трябва да бъдат консистентни, и т.н. и т.н. и т.н.

Ще е интересно като частен у-тел по математика да споделиш какви подходи си прилагал и как си мотивирал ти децата да мислят?
Виж целия пост
# 37
По проблемите на мотивациите на преподавателите работят  на няколко места (не управляващите естествено), като сменим властта това ще се оправи. По проблемите на критичното мислене обаче никой никъде не работи (освен една лаборатория в НБУ) системно. Тук има материал за разсъждение.

По всички тези въпроси ако намерим отговори, ще се ангажирам да напиша програмата и като съберем подписи, ама много подписи, ще я дам, където ще има ефект  Peace
Виж целия пост
# 38
Коя е тази лаборатория? Стана ми много интересно.
Виж целия пост
# 39
...като сменим властта това ще се оправи.

 Joy
Вярваш ли си? Колко власти се смениха, все по-надолу и надолу се търкаля колелото...
Виж целия пост
# 40
Как' Сийке, той е един младеж-идеалист. Хубаво е да вярва. И ние сигурно сме били такива  Sunglasses

По проблемите на "критичното мислене" не знам за тази лаборатория в НБУ (и изобщо какво може да излезе от едни лабораторни условия), но съвсем скоро тук се вихри една интересна тема за занимания по "Философия за деца" в детските градини. Ето една първа крачка - аз одобрявам  Wink

Ако искаш да се включиш наистина сериозно по въпроса - Асоциация Родители са доста активни - имат и визия, и амбиция, и респ. контакти. Можеш да им споделиш твоите идеи и да им съдействаш.

Накрая - една интересна статия от руски професор за образованието във Франция - http://kosmos.pass.as/e107_plugins/content/content.php?content.30  ooooh! (преводът е калпав обаче) А ние се оплакваме и искаме да сме като тях....
Виж целия пост
# 41
А, защо, нищо му няма на превода, само малко граматиката...  Laughing
Иначе статията е много хубава и ме накара сериозно да се замисля. Това със зубренето... Там може да е само по математика, но тук важи за всеки един предмет. През цялото време, докато професорът говореше за математиката, аз си мислех за българския език, например. И не само...  Tired
Изводът е ясен - светът няма нужда от мислещи хора, а от роботи-консуматори. И си ги отглежда успешно.
Виж целия пост
# 42
Из статията: "И въпреки всичко, за онези които още не знаят, поговорката „хубава работа, ама българска” важи и във Франция."- да попитам, знаете ли, дали преводът е буквален?  Mr. Green
Не се засегнах де, ей тъй у мен се утвърдиха за пореден път някои си лични разсъждения по разни въпроси.
В препратката към оригиналия текст ми излиза това:
http://www.nkj.ru/archive/articles/457
т.е. оригиналът не е налице, затуй питам.
Пък как ме напушва на смях като се сетя, как моите студенти също имаха проблем с дробите, когато си обяснявахме наследствените части и съм давала казуси...
Един субект в данъчното навремето не приемаше имотните декларации, когато в същите дяловете на съсобствениците бяха в обикновени дроби с различен знаменател, понеже "когато туй отдолу" бивало различно, той знаел, че "не се смятало".
Виж целия пост
# 43
О, хубавият превод никога не е буквален.  Laughing

Това за данъчното сериозно ли?  Shocked
Виж целия пост
# 44
...Това за данъчното сериозно ли?  Shocked

 Tired newsm45

Попълвах на хората от една фабрика по време на големия бум 1998 г. и един чичо почна да ги връща. Отидох на място и на мен така ми обясни лично.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия