Системата за ранно развитие на Глен Доман?

  • 41 895
  • 294
# 135

.......... Бяха проговорили и на 4те езика едновременно на нещастното бебе, а тук- там беше прихванало и по някоя българска дума... и познайте: в 1ви клас никой, ама никой не беше в състояние да разбере нищичко от това, което въпросното объркано момиченце приказваше. То просто говореше на 5 езика... едновременно.

[/quote]
Подобни изказвания ми се струват малко изопачени и преувеличени.
Аз съм представител на тези проговорили едновременно на повече от един език, доста преди 7 г.възраст нито съм смесвала езиците, нито съм била неразбираема за околните. По стечение на обстоятелствата дъщеря ми в момента паралелно с български усвоява още 2 езика, не забелязвам да и създава проблем, дори учудващо бързо превключва от един език на друг в зависимост от това на какъв език и се говори. 
Що се отнася до методите за ранно обучение на децата, според мен при всички положения са полезни за децата, най-малкото заради схващането, че при малките деца физическото, психическото и интелектуалното развитие са взаимно и неразривно свързани. Без значение кой метод ще се избере основното е детето да проявява интерес, само да поиска да се научи. Лично на мен ми харесва примера, който дава Масару Ибука с класа по музика на учителя Сузуки. От системата на Глен Доман освен двигателни упражнения, плуване /да уточня детето ми е съвсем здраво/, ползвам и картоните с думи. На бял фон червени думи. няма картинки. Започнах с думи, на които знае значението, първо съществителни, после прилагателни, после глагол. След 4 месеца занимания смея да кажа че има ефект, не е намалял първоначалния й интерес към тази "игра" или към книгите /откъдето тръгна всичко/.
Виж целия пост
# 136
Лъки, явно имаме доста общо - Пловдив, ЕБХ, плуването и Доман. Може би трябва като се постопли да се видим за по кафе.
С удоволствие, да минава зимата и ще сме по цял ден по градинките  yesyes
Относно примера с харда и аз не мисля че е най-удачният, но това все пак е лично мое мнение. Имам предвид че всеки хард има капацитет, а според мен мозъкът няма. Развитието му зависи от стимулирането му и затова е важно да се занимаваме много с децата си. Аз лично мисля, че мозъкът прилича на дърво по структурата си. Колкото повече се полива толкова повече клонки ще могат да пораснат. Спреш ли да го поливаш ще изсъхнат.
Като се опитвам все с две думи да обясня...айде да се уточня и да го забравим този хард диск  Mr. Green Та идеята ми беше, че компютърът има дъно, където има определен брой слотове, на които може да се добавя памет, т.е. да се ъпгрейдва. В момента, в който се запълнят слотовете, вече няма възможност да се добавя повече памет. Та с колкото повече слотове е дъното, толкова по-добре работи харддиска. Това го сравнявах с развитието на мозъка. Колкото повече се развива докато детето е малко, толкова повече връзки се образуват и толкова повече от капацитета на мозъка може да се ползва в последствие. Но стремглавото развитие на връзките спира в един момент и оттам нататък вече трябва да се примирим и да боравим с това, което сме задали като база. Във филма Human Body е обяснено много добре развитието на мозъка, на мен обясненията е ясно, че не са ми силната страна  Peace Дано поне стана ясно какво исках да кажа  Rolling Eyes
Виж целия пост
# 137
Лъки, сега вече и аз те разбрах. Нали знаеш бързо схващам, ама много трябва да ми се обяснява.  Laughing newsm78
bebkakrasi колко е голямо твоето детенце и как разбираш дали е научило някоя думичка. Може би чете самичко вече?
Да си призная ние като разглеждаме книжки предпочитаме да ги ядем. Та затова и повече на компютъра си показваме неща. Simple Smile
Виж целия пост
# 138
Лъки, сега вече и аз те разбрах. Нали знаеш бързо схващам, ама много трябва да ми се обяснява.  Laughing newsm78
bebkakrasi колко е голямо твоето детенце и как разбираш дали е научило някоя думичка. Може би чете самичко вече?
Да си призная ние като разглеждаме книжки предпочитаме да ги ядем. Та затова и повече на компютъра си показваме неща. Simple Smile
На 2 годинки и 7 месеца е. Периода на ядене на книги и тяхното "готвене" отдавна го преминахме. Може би защото от самото начало и чета бързо свикна с мисълта, че книгите са нещо ценно и предназначението им е да се четат / разглеждат а не да се дъвчат, готвят, не са към конструктора и не стават за крак на маса.
Да не прозвучи самохвалено но след 4 месеца показване на картончета с думички вече разпознава най- елементарните мама, тати, баба, дядо. Но пък при нас рисуването куца и то силно. Все още сме си на етап безумно драскане и нескончаеми заврънкулки, а да и цветни петна.
Виж целия пост
# 139
Целта е била деца с различни мозъчни травми да развият в най-висока степен запазените им мозъчни структури ,за да компенсират уврежданията си. Едва след като се доказало при тях ,че това е възможно и реално със подобни методи, е възникнала идеята да се ползва и за здрави деца с цел по-бързо развитие.

Необходимо е, for the sake of truth,  да се каже, че болднатото не е точно така. Медицинската общност не приема тази методика.  Редица медицински организации, между които Американската Педиатрична Организация, Американската Организация за Церебрална Парализа, Американската Неврологична Организация и др, имат издадени официални  становища за методиката на Доман, в които тя се определя като базирана на остаряла и симплифицирана теория за развитието на мозъка, неверни твърдения, обещания и ефективност, недоказана чрез емпирични проучвания.

Виж целия пост
# 140
Здравейте и от мен.
Дъщеря ми е на 11 месеца, а от писаното по темата май никъде не прочетох за толкова "ранни" занимания с децата.
Моля споделете опит. Някой занимавал ли си е ?   Rolling Eyes
Всъщност темата наистина мниого е изместена, по - скоро е ЗА и ПРОТИВ, за развитиеето на детски мозък и устройство на хардиска  Shocked и почти никакви конкретни обяснения и обяснения на схемите на Доман
Прилагам ви няколко линка за 1 годишни, кото могат да "четат"
http://www.youtube.com/watch?v=MaJ4OvDCqkI&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=WaPirNFwvlQ&feature=related
Благодаря ви за отговорите по темата  Hug


 
Виж целия пост
# 141
Имате ли друга информация на БГ , освен посочента в дребчо за методите на Доман  Thinking Thinking
 http://www.drebcho.bg/stories/Metodite_na_Glen_Doman/

Благодаря!
Виж целия пост
# 142
         Книгата на Глен Доман "Хармоничното развитие на детето", само че на руски:
http://www.kid.ru/rebenok/index.php
Виж целия пост
# 143
         Книгата на Глен Доман "Хармоничното развитие на детето", само че на руски:
http://www.kid.ru/rebenok/index.php


Благодаря! Май-май... мъжът ми за и преводач ще хвана  newsm78
Виж целия пост
# 144
А тази книга има ли я на английски някъде? Търсих я в Амазон, но нищо не открих.
Виж целия пост
# 145
Тук явно е позамряло  Thinking
Хайде казвайте занимавате ли се с методите на Доман и има ли резултати?
Виж целия пост
# 146
И аз искам да прочета нещо по вече на английски ако може Peace
Виж целия пост
# 147
А защо им е на децата система за ранно развитие..!?
Я оставете децата да играят!И без това имат 5-6 г. да са свободни ,пък и тогава да ги учим.А кога да бъдат деца?Всяко нещо идва с времето си.Детето трябва  да се научи да кляка и става без опора ,да тича,да слиза по стълби поледователно редувайки краката си ,да си сваля гащичките и само да седне на гърнето да се изпишка,да подреди кула от поне 7 кубчета.Да се храни само ,без да се капе,да пълни чаша без да прелива  и тогава може да се каже ,че моториката му е достатъчно зряла,за да се учи да рисува.Това мнооого рядко се случва преди 3г.,а и да се случи,какво значение има това за бъдещето на детето!
Виж целия пост
# 148
Детето трябва  да се научи да кляка и става без опора ,да тича,да слиза по стълби поледователно редувайки краката си ,да си сваля гащичките и само да седне на гърнето да се изпишка,да подреди кула от поне 7 кубчета.Да се храни само ,без да се капе,да пълни чаша без да прелива 
Е, защо да се учи на тези неща? Остави го да си играе и да е свободно, защо трябва да учи и да може някакви неща? Нали има само 5-6 години свобода, нека поне тогава нищо да не учи, понеже какво значение за бъдещето на детето имат тези умения?
Виж целия пост
# 149
Ееее, не ги оставихте тези деца да бъдат просто деца. То са книги, то са системи, то са щуротии. Явно на майките им е скучно, по-добре намерете нещо за себе си да правите, а децата ги оставете да се развиват нормално
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия