.......... Бяха проговорили и на 4те езика едновременно на нещастното бебе, а тук- там беше прихванало и по някоя българска дума... и познайте: в 1ви клас никой, ама никой не беше в състояние да разбере нищичко от това, което въпросното объркано момиченце приказваше. То просто говореше на 5 езика... едновременно.
[/quote]
Подобни изказвания ми се струват малко изопачени и преувеличени.
Аз съм представител на тези проговорили едновременно на повече от един език, доста преди 7 г.възраст нито съм смесвала езиците, нито съм била неразбираема за околните. По стечение на обстоятелствата дъщеря ми в момента паралелно с български усвоява още 2 езика, не забелязвам да и създава проблем, дори учудващо бързо превключва от един език на друг в зависимост от това на какъв език и се говори.
Що се отнася до методите за ранно обучение на децата, според мен при всички положения са полезни за децата, най-малкото заради схващането, че при малките деца физическото, психическото и интелектуалното развитие са взаимно и неразривно свързани. Без значение кой метод ще се избере основното е детето да проявява интерес, само да поиска да се научи. Лично на мен ми харесва примера, който дава Масару Ибука с класа по музика на учителя Сузуки. От системата на Глен Доман освен двигателни упражнения, плуване /да уточня детето ми е съвсем здраво/, ползвам и картоните с думи. На бял фон червени думи. няма картинки. Започнах с думи, на които знае значението, първо съществителни, после прилагателни, после глагол. След 4 месеца занимания смея да кажа че има ефект, не е намалял първоначалния й интерес към тази "игра" или към книгите /откъдето тръгна всичко/.