Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

НГДЕК

  • 120 863
  • 792
# 750
Щерката тази година беше класирана за 8 клас в НГДЕК само с едноседмична подготовка с училищния учебник и допълнително посещение на съботно-неделния курс на НГДЕК пролетта. През годината системно и редовно се е подготвяла за часовете в училище.
Виж целия пост
# 751
И аз се изненадах, че не били добри резултатите на НВО БЕЛ. Смятам, че доста добре се справиха миналогодишните седмокласници, ще видим нашите как ще са. Аз разчитам изцяло на НГДЕК за БЕЛ, не съм записвала моето дете на допълнителни уроци. Което не мога да кажа за математиката, където положението нич не е добро.
Виж целия пост
# 752
Здравейте, близко дете ще кандидатства тази година след 7 клас. Имам спомен,че НЕДЕК е извън това общото калсиране на мон,но може и да греша. Така ли е? Къде мога да видя минимални балове,но не само от 1во класиране, а след 2ро или 3то?
Благодаря!
Виж целия пост
# 753
Здравейте, близко дете ще кандидатства тази година след 7 клас. Имам спомен,че НЕДЕК е извън това общото калсиране на мон,но може и да греша. Така ли е? Къде мога да видя минимални балове,но не само от 1во класиране, а след 2ро или 3то?
Благодаря!
И аз се интересувах и питах, но не получих отговор. Сама успях с ровене в сайта да намеря класиране от тази година минималният бал е бил 406.5. Предполагам, че става въпрос за първо класиране, а заследващи нямам идея.
Квоти няма, на едно кандидатстват момчета и момичета. Балът се образува от оценката от седми клас по бел и по история за шестици по 50т. това е максимумът плюс точките от матурата по бел умножени по две, плюс точките от изпит по ист. провеждан в гиммазията също умножени по две. Кандидатстването е отделно от рова на МОН да.
Виж целия пост
# 754
Публикува се само първо класиране, след него се оповестяват подред резервите и се запълват местата.
Виж целия пост
# 755
И аз се изненадах, че не били добри резултатите на НВО БЕЛ. Смятам, че доста добре се справиха миналогодишните седмокласници, ще видим нашите как ще са. Аз разчитам изцяло на НГДЕК за БЕЛ, не съм записвала моето дете на допълнителни уроци. Което не мога да кажа за математиката, където положението нич не е добро.

За съжаление, ако детето ще кандидатства с  математика след 7 клас , трябва допълнителни занимания , къде с уроци, къде в школи - профилът на гимназията е хуманитарен и не се предвиждат такива в училище
Виж целия пост
# 756
Аз не очаквам допълнителна подготовка по математика от училището, но ми се искаше нивото на училищната да е добро.
Виж целия пост
# 757
А някой има ли представа до коя резерва горе долу се стига при класирането?
Виж целия пост
# 758
Съученик на щерката беше между 25 и 30 в резервите и влезе
Виж целия пост
# 759
Съученик на щерката беше между 25 и 30 в резервите и влезе
Благодаря ви, и още един въпрос как се подготвяше вашето дете за изпита по история?
Виж целия пост
# 760
Ходи на съботно неделните курсове на училището през пролетта, учеше през годината системно и преговори основно в седмицата след матурите.
Виж целия пост
# 761
Дъщеря ми в момента е в 7 клас в НГДЕК. Обожава си училището и ще кандидатства отново в него. Самата аз работя в училище и сравнявайки децата на двете места, категорично смятам, че средата в НГДЕК е великолепна.
За жалост мнението ми за голяма част от учителите в прогимназията не е така възторжено. Преобладават току-що завършили младежи без опит и подход. Текучеството е огромно. Което се отразява на децата - принципно ученолюбиви, но във времето - изморени от непрекъснатите смени на учители и нови изисквания.
През миналата година действително имаше много добро представяне на матурите по БЕЛ. Но учителката, подготвила учениците, представили се добре - също напусна.
Сегашната се старае, но... от класа на дъщеря ми само едно дете разчита изцяло на нея за матурите. Другите ходят на уроци и другаде. По математика - учителят също е... противоречиво справящ се. В началото на годината напусна един от доказано справящите се 😏 Мисля, че няма дете, което не ходи на външни уроци и по математика. Още от 6 клас всички тръгнаха.
Подготовката по история за щастие е много добра. Преподавателите в 7 клас са двама, пишат постоянно исторически съчинения, разчитат карти и изображения, дискутират, ще имат от другата седмица и допълнителни консултации за олимпиадата и приемните изпити.
Виж целия пост
# 762
Дъщеря ми в момента е в 7 клас в НГДЕК. Обожава си училището и ще кандидатства отново в него. Самата аз работя в училище и сравнявайки децата на двете места, категорично смятам, че средата в НГДЕК е великолепна.
За жалост мнението ми за голяма част от учителите в прогимназията не е така възторжено. Преобладават току-що завършили младежи без опит и подход. Текучеството е огромно. Което се отразява на децата - принципно ученолюбиви, но във времето - изморени от непрекъснатите смени на учители и нови изисквания.
През миналата година действително имаше много добро представяне на матурите по БЕЛ. Но учителката, подготвила учениците, представили се добре - също напусна.
Сегашната се старае, но... от класа на дъщеря ми само едно дете разчита изцяло на нея за матурите. Другите ходят на уроци и другаде. По математика - учителят също е... противоречиво справящ се. В началото на годината напусна един от доказано справящите се 😏 Мисля, че няма дете, което не ходи на външни уроци и по математика. Още от 6 клас всички тръгнаха.
Подготовката по история за щастие е много добра. Преподавателите в 7 клас са двама, пишат постоянно исторически съчинения, разчитат карти и изображения, дискутират, ще имат от другата седмица и допълнителни консултации за олимпиадата и приемните изпити.

Добре защо се случва подобно текучество при показани добри резултати
Виж целия пост
# 763
Дъщеря ми в момента е в 7 клас в НГДЕК. Обожава си училището и ще кандидатства отново в него. Самата аз работя в училище и сравнявайки децата на двете места, категорично смятам, че средата в НГДЕК е великолепна.
За жалост мнението ми за голяма част от учителите в прогимназията не е така възторжено. Преобладават току-що завършили младежи без опит и подход. Текучеството е огромно. Което се отразява на децата - принципно ученолюбиви, но във времето - изморени от непрекъснатите смени на учители и нови изисквания.
През миналата година действително имаше много добро представяне на матурите по БЕЛ. Но учителката, подготвила учениците, представили се добре - също напусна.
Сегашната се старае, но... от класа на дъщеря ми само едно дете разчита изцяло на нея за матурите. Другите ходят на уроци и другаде. По математика - учителят също е... противоречиво справящ се. В началото на годината напусна един от доказано справящите се 😏 Мисля, че няма дете, което не ходи на външни уроци и по математика. Още от 6 клас всички тръгнаха.
Подготовката по история за щастие е много добра. Преподавателите в 7 клас са двама, пишат постоянно исторически съчинения, разчитат карти и изображения, дискутират, ще имат от другата седмица и допълнителни консултации за олимпиадата и приемните изпити.

Добре защо се случва подобно текучество при показани добри резултати

Предполагам (защото само се интересувам като страничен човек, нямам връзка с училището, освен една приятелка алумна), но преди няколко години имаше много репортажи за проблеми с нова директорка. Не знам дали тя все още ръководи училището, но тогава от отразеното по новините изглеждаше, че учителите са разделени на подкрепящи я и против нея, като от коментарите на ученици под тези новини си направих извода, че и от двете страни на това разделение има компетентни по предметите си учители.
Виж целия пост
# 764
Девизът на НГДЕК е „Помогни ми да те возвися“. Ето как ще стане това с влизането в сила на новия указ, подписан от Долорес Ъмбридж. Както ще забележите в последните редове, има си и „Отряд за бързо реагиране“. За тези, които си мислят, че документът е изготвен по инициатива или с някакво съдействие от учениците, искам да напомня, че скоро се проведе референдум в Украйна. В Гимназията фокусът от изучаване на древни езици и култури е изместен изцяло върху следенето на външния вид на учениците. Критериите са доста фриволно дефинирани, поради което ученикът винаги би могъл да бъде уличен в провинение. Методите са основно принизяващи и унижаващи и в никакъв случай „возвисяващи“.
Прилагам документа на вниманието на бъдещите ученици и техните родители за информация.



ПРАВИЛНИК
ЗА ОБЛЕКЛОТО И ВЪНШНИЯ ВИД НА УЧЕНИЦИТЕ
В НАЦИОНАЛНАТА ГИМНАЗИЯ ЗА ДРЕВНИ ЕЗИЦИ И КУЛТУРИ
„СВЕТИ КОНСТАНТИН КИРИЛ ФИЛОСОФ“
I.    ПРЕДМЕТ
1.1.    Този правилник урежда изискванията относно облеклото и външния вид на учениците в НАЦИОНАЛНАТА ГИМНАЗИЯ ЗА ДРЕВНИ ЕЗИЦИ И КУЛТУРИ (НГДЕК) „СВЕТИ КОНСТАНТИН КИРИЛ ФИЛОСОФ“ и се прилага, както на територията на учебното заведение, така и по време на провеждане на учебни занятия, извънкласни дейности и училищни мероприятия извън него.
II.    ЦЕЛИ
2.1.    Основните цели на Правилника, чрез въвеждане на стандарти за облекло и външен вид са:
2.1.1.    Учениците да се явяват в училище с униформа,  с облекло и във вид, които съответстват на положението им на ученици и на добрите нрави;
2.1.2.    Да се създаде подходящ академичен климат в училището;
2.1.3.    Да се допълни необходимата атмосфера за провеждане на учебни занятия, извънкласни дейности и училищни мероприятия;
III.    ПРАВА И ЗАДЪЛЖЕНИЯ
3.1.    УЧЕНИКЪТ има задължение да се явява в училище с униформа, с облекло и във вид съгласно изискванията на този Правилник;
3.2.    РОДИТЕЛЯТ / НАСТОЙНИКЪТ има задължение да не допуска явяването на ученика в училище без униформа, с облекло или във вид, които не съответстват на този Правилник, положението му на ученик и на добрите нрави; Пълнолетните ученици носят отговорност за себе си.
3.3.    УЧИТЕЛЯТ и РЪКОВОДСТВОТО на учебното заведение имат право и задължение, когато УЧЕНИКЪТ се яви в училище без униформа, с облекло или във вид, които са в нарушение на този Правилник, да отстранят последния от училище до отпадане на основанието за отстраняването му;
3.3.1.    КЛАСНИЯТ РЪКОВОДИТЕЛ се задължава да уведоми РОДИТЕЛЯ / НАСТОЙНИКА на съответния УЧЕНИК, в случай че бъде отстранен от училище;
IV.    СТАНДАРТИ ЗА ОБЛЕКЛО
4.1.    Не се допускат ПАНТАЛОНИ:
4.1.1.    С ниска талия;
4.1.2.    Размъкнати, нарязани, скъсани, увиснали, с кръпки, шалвари, карго;
4.1.3.    По-къси от размер 7/8 (седем осми);
4.1.4.    Клинове, освен ако не са покрити с друга дреха;
4.1.5.    С ярък и натрапчив цвят, различен от тъмната гама, бял и сив;
4.1.6.    Разноцветни, с надписи и/или изображения;
4.2.    Допускат се панталони изработени от дънков плат, доколкото не са в противоречие с изискванията по т. 4.1.
4.3.    Не се допускат РИЗИ, БЛУЗИ И ПУЛОВЕРИ:
4.3.1.    Прозрачни или прозиращи;
4.3.2.    С презрамки – тип потник;
4.3.3.    С дължина, която не покрива кръста и корема;
4.3.4.    С дълбоки деколтета;
4.3.5.    Които оставят гърба непокрит;
4.3.6.    С цвят различен от черен, тъмносин или тъмночервен (бордо), бял или други неутрални цветове;
4.3.7.    Разноцветни, с надписи и/или изображения. ;
4.3.8     Суичърът от униформата може да се носи самостоятелно с едноцветна блуза под него
4.4.    При абсолютна невъзможност за явяване на УЧЕНИКА в училище с ризата – част от официалното униформено облекло утвърдено от педагогическия съвет, тя може временно да бъде заместена с риза в бял цвят, с дълъг ръкав и яка, може с вратовръзката от униформата или без нея;
4.5.    Не се допускат ПОЛИ:
4.5.1.    Прозрачни или прозиращи;
4.5.2.    По-къси от 10 (десет) сантиметра над колената;
4.5.3.    Разноцветни, с надписи, в ярки тонове;
4.5.4.    С цвят различен от черен, тъмносин или тъмночервен (бордо);
4.6.    Допускат се поли изработени от дънков плат, доколкото не са в противоречие с изискванията по т. 4.5.;
4.7.    Не се допускат ОБУВКИ:
4.7.1.    Плажни и джапанки;
4.7.2.    Домашни чехли и пантофи;
4.7.3.    Обувки с токчета по-високи от 5 (пет) сантиметра;
4.8.    Не се допускат АНЦУЗИ, освен при провеждане на учебни занятия и извънкласни дейности по Физическо възпитание и спорт; В часовете по ФВС учениците са с бели фанелки и черни или тъмносини долнища.
4.9.    Не се допускат БАНСКИ КОСТЮМИ;
4.10.    Не се допускат натрапчиви мъжки и дамски БИЖУТА и АКСЕСОАРИ;
4.11.    Не се допускат видими и натрапчиви/фрапиращи ПИЪРСИНГИ;
4.12.    Не се допускат натрапчиви видими ТАТУИРОВКИ; Добре е да бъдат прикрити   
V.    СТАНДАРТИ ЗА ВЪНШЕН ВИД И ХИГИЕНА
5.1.    Не се допуска Тежък ГРИМ:
5.1.1.    Сенки за очи в тъмни цветове, придаващи мрачен вид или в прекалено ярки тонове;
5.1.2.    Очна линия в тъмни цветове, ако е прекалено изпъкваща ;
5.1.3.    Грим, който прави силно впечатление
;
5.2.    Допуска се червило с оттенъци на червено или розово, доколкото не е в противоречие с изискванията по т. 5.1.;
5.3.    НОКТИТЕ НА РЪЦЕТЕ са:
5.3.1.    Къси, чисти и добре оформени;
5.3.2.    За момичета е допустимо оцветяване на ноктите на ръцете в бледи оттенъци или в цветове без излишна екстравагантност;
5.3.3.    Забранява се дългият маникюр в крещящ цвят
5.4.    ПРИЧЕСКИТЕ са:
5.4.1.    Прегледни и не трябва да изискват постоянно наместване на косата;
5.4.2.    Косите да са измити и поддържани.
5.4.3.    Не се допуска цвят на косата различен от естествено срещаните – черен, кестеняв, рус и рижав;
VI.    САНКЦИИ
6.1.    Когато ученикът се яви в училище с облекло или във вид, които са в нарушение на този Правилник, той се отстранява от училище до отпадане на основанието за отстраняването му. (чл.194 от ПДУ)

   Правилникът е приет с решение на ПС на НГДЕК на 25.11.2022 г., протокол № 11 с участието и съдействието на ученици от 11  и 12 клас и представители на УС. Правилникът ще бъде сведен до знанието на всички ученици, учители, родители чрез „ШКОЛО“. Същият ще бъде поставен на видно място във всяка класна стая, което задължава и учителите и учениците да го изпълняват стриктно без отклонения от точките в него.



                                                                                  ___________________
  25.11.2022 г.                  Мариела ПАПАЗОВА,
  гр. София                  Директор на
НГДЕК „Св. Константин Кирил Философ“
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия