Как да прекратя договора с БТК?

  • 9 654
  • 31
Здравейте! Минавам направо към казуса  Rolling Eyes.
 Имаме сключен двугодишен договор за домашен телефонен пост, сключен с БТК на 23.03.2007г. Решихме, че няма да го подновим. Според договора, ако 30 дни преди изтичането му някоя от страните не заяви друго, се смята за продължен за същия срок. Ние обаче нямаме желание да го подновяваме, т.е. в понеделник (23 февруари 2009г.) ще уведомим другата страна за намерението си.
И тук вече става интересно -  как точно да стане това.
В нашия град няма БТК-център, като най-близкият е на 30км. Предвид усложнената обстановка и фактът, че освен БТК-център, и снегорини нямаме, решавам да се обадя на Центъра за обслужване на клиенти, за да питам дали има начин да си спестя пътуването и евентуално да се уговорим какво ще правим.
"Любезната" другарка ме уведоми, че в тяхната система договорът ни  е регистриран с датата 01.04., т.е. ако решим да подаваме предизвестие за прекратяването му, това трябва да стане на 01 март  Rolling Eyes, като освен това трябва лично да се яви титулярът.
Взех отново да прочета аз договора - сключен е на 23/03/2007г.. Ще цитирам дословно:"След изтичането на срока, за който е сключен, договорът автоматично се продължава за същия период, ако нито една от страните не е поискала прекратяването му с писмено предизвестие, отправено до другата страна 30 (тридесет) дни преди изтичането на срока", т.е. никъде не е упоменато, че титулярът трябва лично да се явява в БТК-център.
Мислих, мислих, и измислих три начина да прекратим взаимоотношенията си:
1. Като пътуваме в понеделник и оправим нещата на място.
2. Като пуснем писмо (препоръчано и с обратна разписка) до БТК с дата 23.02.
3. Като просто спрем да плащаме и теглим една дълга на БТК.
Арогантното отношение на служителката от центъра за обслужване на клиенти за малко да наклони везните към вариант 3, но .... засега размишляваме върху първите два.
Напълно е възможно в понеделник да ни върнат за след седмица (както е според тяхната система, но не и според договора ни), а аз нито време имам, нито желание да пътувам в тези преспи, и най-вече да се разправям. Ако все пак ни върнат, тогава вариант 3 автоматично става единствения избираем.
Имам позната в БТК и зная каква е политиката им относно закриване на тел.постове - по-скоро ще те направят луд, отколкото да се откажат от клиент. Да, обаче това не е мой проблем.
До понеделник има време, ще помисля още един ден.
Вие какво бихте ме посъветвали?
Виж целия пост
# 1
Рових,рових из сайта и никъде не видях номер на факс  newsm78 за това и явно се ходи лично защото се пуска молба за прекратяване на договора.Все пак ето ти е-майл можеш да пишеш там и те да ти предложат някаква алтернатива:E-mail : hq@btc.bg   
Виж целия пост
# 2
Рових,рових из сайта и никъде не видях номер на факс  newsm78 за това и явно се ходи лично защото се пуска молба за прекратяване на договора.Все пак ето ти е-майл можеш да пишеш там и те да ти предложат някаква алтернатива:E-mail : hq@btc.bg   
И аз рових в сайта им, номера на Центъра за обслужване на клиенти го нямаше, от друго място го изрових  ooooh!. Благодаря за е-mail-а   bouquet. Утре ще им пиша, надявам се на чудо, все пак искаме да приключим коректно взаимоотношенията си  Crossing Arms.
Виж целия пост
# 3
Въпросът за титуляра се съдържа точно в цитираното от теб: нито една от страните.
 Само бих ти казала, я си представи, че ти имам зъб и отида и поискам да ти закрият телефонния пост, кофти. Затова се иска титуляра.
Виж целия пост
# 4
Въпросът за титуляра се съдържа точно в цитираното от теб: нито една от страните.
 Само бих ти казала, я си представи, че ти имам зъб и отида и поискам да ти закрият телефонния пост, кофти. Затова се иска титуляра.

Титулярът е съпругът ми, разбира се, че той ще подпише документите, това е наше желание (т.е. негово - на титуляра)  Peace. Не разбирам поста ти  newsm78.
Виж целия пост
# 5
Отидете лично с договора. Не разчитай на пощите, нищо чудно писмото да се получи с 1-2 месеца закъснение...  Whistling
30 дни преди изтичането според мен е крайният срок. Не виждам логика да ви откажат да пуснете молбата по-рано.
Виж целия пост
# 6
Въпросът за титуляра се съдържа точно в цитираното от теб: нито една от страните.
 Само бих ти казала, я си представи, че ти имам зъб и отида и поискам да ти закрият телефонния пост, кофти. Затова се иска титуляра.


Аз затворих моята кредитна карта чрез е-майл.Написах молба в свобден текст,разписах се сканирах и изпратих...Беше ми предложена и опция чрез факс.Аз съм титуляра...Така,че всичко е възможно ако нивото на обслужване е достатъчно добро.
Виж целия пост
# 7
Не виждам логика да ви откажат да пуснете молбата по-рано.
Не може  Whistling. Изрично питах госпожата, заради разликата в датите. При положение, че в тяхната система договорът е регистриран на 1 април, не можем да подадем молба преди 1 март, т.е. трябва да го направим точно на 1-ви.   ooooh!
Писмото има клеймо, чията дата се брои по принцип при официалната кореспонденция  Thinking.

Boryana , проблемът е именно в това, че нивото на обслужване е на нула  ooooh!.


Пропуснах да кажа/напиша, че притесненията ми са породени около перипетиите покрай закриването на домашния телефон на баща ми. Тогава ходих с него, и уверявам Ви, емоциите бяха от отрицателни надолу  ooooh! Tired. Усукване, увъртане, разкарване, размотаване и протакане са слаби епитети за това, през което преминахме тогава  Whistling.
Виж целия пост
# 8
Намери начин да отидете лично и хич не разчитай на пощите. Пуска се предизвестие от 1 месец. Титуляра трабва да присъства лично и да носи лична карта. Ако има някаква промяна на имената / при сключване на договора е записано едно име или фамилия, а сега е с друго например/, трябва да носи и документ и за това, който там на място ксерокопират. Ще те питат за мотиви за отказа. Ако искаш да си спестиш дълга дискусия, казваш, че заминаваш да живееш в чужбина и всичко приключва много бързо. Аз така минах много леко, но иначе въртят и усукват до последно и докато ти спукат нервите.
Виж целия пост
# 9
На 01,03 няма как да прекратите договора - почивен ден е, те не работят тогава  и така ще ви отложат. Може би това целят с датата. Заминавайте в понеделник и си пуснете молба с титуляра.
Като си прекратявах моя договор преди време ми зазота 1 месец срок за размисъл и през цялото време ми досаждаха на моб. тел. с предложения да си останем абонати. Оказа се по-трудно от развод.
Виж целия пост
# 10
  Интересно  БТК дават подробно  инфо -как се открива нов телефонен пост и никакво такова как се закрива?
http://www.btc.bg/bg/residental/services/102/
Най-добре на място с титуляра и договора.
Виж целия пост
# 11
  Договор се прекратява лично или с нотариално заверено пълномощно. Защо се учудвате, че се ходи на място, след като сте го сключили по същия начин? Когато променяте абон.план или преподписвате договор за същия той винаги влиза в сила от 1-во число на следващия месец. Затова и датата е 01.04.
Виж целия пост
# 12
  Договор се прекратява лично или с нотариално заверено пълномощно. Защо се учудвате, че се ходи на място, след като сте го сключили по същия начин? Когато променяте абон.план или преподписвате договор за същия той винаги влиза в сила от 1-во число на следващия месец. Затова и датата е 01.04.
Хм, лично казваш  newsm78.
Това от сайта им:
"УСЛОВИЯ ЗА ПРЕДОСТАВЯНЕ НА УСЛУГАТА БТК ADSL
ЧРЕЗ СДЕЛКА ОТ РАЗСТОЯНИЕ
......1. Общи положения
1.1. При отправяне на предложение от страна на БТК и на поръчка от страна
на потребителя за продажба на Услугата от разстояние ще се използват
средства за комуникация от разстояние, като:
1.1.1. адресирани и неадресирани печатни материали на БТК;
1.1.2. стандартно писмо на БТК до потребителя;
1.1.3. каталог;
1.1.4. телефон;
1.1.5. радио;
1.1.6. телевизия;
1.1.7. електронна поща;
1.1.8. интернет;
1.1.9. факс;
1.1.10. други, позволени от закона."

Баба ми е на 85 г. живее на село. Има домашен телефон от времето, когато телефоните бяха към Български пощи и същите имаха център във всяка паланка. Ако днес реши да се откаже от телефона си, ще трябва да пропътува 50км. до най-близкия БТК-център.

Срокът на договора тече от датата на сключването му. Кога ще го регистрират в тяхната си система не е мой проблем.

Виж целия пост
# 13
  За договор за дом. телефон или за АДСЛ говорим?  Предполагам договор сте сключили за да получите тел. апарат. Него сте го получили лично, а не по пощата. Договора също сте подписали лично. Докато една услуга не се предостави, самата бланка е само заявление. Договор става след предоставяне на услугата. Пример: Днес подавате заявление за откриване на нов телефон. Да, обаче тои ще се открие по-късно. От кога плащате абон. такса: от датата на подаване на заявката или от датата на пускане на телефона?
Да, ако баба ви иска да си закрие телефона трябва да се яви лично или упълномощено от нея лице. Кмета на селото може да даде такова пълномощно.
  Нямам намерение да споря, просто изказвам мнение.
Виж целия пост
# 14
Аз също не искам да споря.
Искам да се възползвам от едно мое право да прекратя взаимоотношенията си с една компания, при това коректно.
При всичките тези комуникации ми се струва абсурдно да загубя цял работен ден (който ще прекарам в пътуване и в спорове със зомбирани служителки) за нещо, което може да се направи от разстояние (какъвто е примерът с услугата ADSL) за няколко минути.
Виж целия пост
# 15
не можем да подадем молба преди 1 март, т.е. трябва да го направим точно на 1-ви.   .......

Ами сега погледнах и 1-ви март се пада неделя. Не би трябвало да ви отказват да подадете молбата по рано. Да не се окаже, че на 2-ри вече е късно Thinking  Мамата са си е**ли тези от БТК
Виж целия пост
# 16
Къде ще пътуваш само не разбрах? И не е необходом цял работен ден си мисля аз. Има много БТК центрове, които са в големи търг. вериги например и работят с раб. време на конкретния магазин - до по-късно и в почивни дни  Peace. А между другото АДСЛ услуга също не се прекратява по телефона или някакъв друг начин. Единствено лично или с пълномощно.
Виж целия пост
# 17
Къде ще пътуваш само не разбрах?
ooooh! Ако беше прочела първия ми пост, щеше да разбереш  Peace.
Виж целия пост
# 18
 Прочетох го, но реших, че 30км не се пропътуват за един раб ден. Още веднъж казвам, нямам намерение да споря. Ако търпеше чуждо мнение, бих ти казала как да постъпиш, но нали съм от "зомбираните" не искам да ти се меся  Mr. Green.
Виж целия пост
# 19
Прочетох го, но реших, че 30км не се пропътуват за един раб ден.
За последно отговарям, още малко ще почна и да се оправдавам. Не мога да изляза от работа, за да "отскокна" до съседния град. За да отсъствам, трябва да си взема ден.
Колкото до последното ти изречение, ooooh! остани си със здраве  Peace.
Виж целия пост
# 20
Моят съвет е да не следваш т.3 от вариантите. По-добре сега един загубен ден,отколкото по-късно-дела,за неспазен договор. Аз лично бих отишла на място,бих отрязала всякакви предложения за продължаване на договора и т.н.НЕ виждам защо трябва да им давам обяснение защо не искам вече да съм техен абонат,още по-малко пък да измислям лъжи за заминаване в чужбина.
НЕщо от личен опит:
Преди доста време си закрих  една карта на М-тел. Отидох,платих си сметката,натрупана до момента и им казах ,че от следващия месец вече не искам да съм техен абонат. Следващия месец получавам фактура(тогава още идваше огромен плик с фактура и списание вътре )за 8 ст. Оказа ,се ,че докато ми спрат картата ,аз съм била изговорила тези 8 ст. Стана ми смешно,защото разходите по фактура,списание и поща сигурно далеч надвишават тези 8 ст. Отидох все пак в офиса да ги платя. Служителката там ми обясни,че много добре съм сторила ,защото ,ако бях изчакала следващия месец съм щяла да дължа 18,08 лв. Тогава абонамента ми беше 18 лв. С други думи-всеки следващ месец закъснение щеше да трупа 18 лв върху сумата. Слава Богу прекратих успешно всичко.
Затова още веднъж моя съвет-отиваш лично и прекратяваш всякакви отношения. По-добре отколкото с пощи. По пощата сигурно биха намерили вариант да те разиграват още месец и автоматично договора да се продължи.
П.С. Почти 90 % съм сигурна ,че и мобилните оператори биха изискали ЛИЧНО присъствие при промяна на договорни взаимоотношения.
Виж целия пост
# 21
НЕ виждам защо трябва да им давам обяснение защо не искам вече да съм техен абонат,още по-малко пък да измислям лъжи за заминаване в чужбина.
Защото във формуляра за закриване на поста има такава опция и те задължително те питат и попълват твоят отговор. Просто трябва нещо да им кажеш. Ако кажеш, че не ти е изгодно, започва едно разтягане на локуми и предлагане на други абонаментни планове, досаждат и на края се стига до разправия. А ако им кажеш, че напускаш страната и това е причината за отказа, разговора приключва за секунди  и без никакви нерви Peace
Виж целия пост
# 22
Отивайте на място още днес и пускайте документите, за да нямате излишни разправии по-късно.
Виж целия пост
# 23
Отивайте на място още днес и пускайте документите, за да нямате излишни разправии по-късно.
Така и направихме  ooooh!.
То не бяха безплатни минути, то не бяха промоции, то не бяха чудеса  #Crazy. Ама защо ще го закривате, да ви предложим по-изгодни условия, много ценни клиенти, бля-бла-бла-бла  ooooh!, не може на 23-ти, трябва на 1-ви  #Crazy, глоби щели да начисляват, неустойки ..... един камион с глупости.
Не обичам да си губя времето в празни приказки, титулярът - още по-малко. Добре, че предвидливо го предупредих какво ни очаква.
Резултатът - все пак успяхме да финализираме отношенията си с БТК, спазвайки едномесечното предизвестие.  bowuu

Благодаря ви   bouquet.
Виж целия пост
# 24
Хм, сподели моля те-колко време ви отне това упражнение?Калкулирай път, висене на гише, разговори, прибиране, с една дума-в колко излезнахте от вас и в колко се прибрахте? Grinning
Виж целия пост
# 25
Хм, сподели моля те-колко време ви отне това упражнение?Калкулирай път, висене на гише, разговори, прибиране, с една дума-в колко излезнахте от вас и в колко се прибрахте? Grinning
Времето започна да тече от 09.00 сутринта, когато мъжът ми се въоръжи с лопата и започна да почиства улицата (не цялата, а пред къщата ни), в която не беше влизал снегорин. В същото време се е обадил на един приятел, който дошъл с трактор да разчисти. Тъй като по план трябваше да пътуваме с моята кола, до към 10,30 е ринал там. Припалил я е, и не е имало проблем. От студа обаче (или по някаква друга причина, не зная) когато вече била готова за старт, стартерът, акумолаторът или нещо друго отказало  ooooh!. Тъй като снегоринът вече бил минал, освен моята, бил затрупал и неговата кола. Отново същото упражнение и с неговата кола. Тя също отказала да запали, към 12,00 извикал колега да му даде ток (или нещо такова). Към 12.45 все пак тръгнахме, към 13.30 бяхме в БТК-центъра - там около час (ефективни от които бяха точно около 6 минути). На връщане той караше на габарити, защото се притесняваше, че акумулаторът не се е възбудил достатъчно, последва проверка от КАТ и фиш 20 лв., + 15 лв. за гориво (не ми е споменал да е давал пари на приятелят със снегорина)  Thinking. Към 16.00 си бяхме у нас, на мен ми беше смешно, защото държах в ръцете си заветния документ, но титулярът  Joy Joy Joy спомена всички служители, служителки от БТК и техните роднини до девето коляно  hahaha Joy hahaha и ме предупреди, че втори път в такова приключение няма да се включва, в отговор на което философски заключих, че всичко е добре, щом свършва добре  Peace.

Разбира се, много от събитията днес не бяха свързани по никакъв начин с БТК (и двата ни  автомобила са в изправност, но не бяхме ги изкарвали от петък заради снега, поради което може би дойдоха проблемите с акумулаторите, което пък доведе до фиша), но ... и двамата загубихме по един ден, занимавайки се с абсолютно безсмислени упражнения, което време можехме да оползотворим по съвсем друг начин....това е  в общи линии всичко Peace.
Виж целия пост
# 26
Разбира се вичко това във века на комуникациите наистина е истерично смешно.А какво би станало, ако колата просто не запали наистина-междуградския автобус на колко минава.И значи ли това, че хора без личен автомобил са обречени на вечен брак с БтК, защото изпуснат ли си срока, другия месец-пак и пак и пак-опити да се добереш до заветния БтК -център. Crazy
Боже, колко много съм спестила с отказа си от тях още през 2002. Grinning
Виж целия пост
# 27
По- далеч от БТК! Когато решихме да си спрем интернета, ходих и питах, казаха ми, че не може докато не изтече договора, можело да се премести на друг адрес и услугата била безплатна. След като отидохме с титуляра, след като подписа договора за преместването, ни уведомиха, че ще струва 38 лв. /или нещо подобно/ #Cussing out По-добре да нямате взимане- даване с тях. Съжалявам, обаче аз съм много разочарована. Да не говорим, че на горещите им телефони не отговаря никой. Иначе обаждането ни било важно за тях. Заинатявала съм се и съм чакала по 20 мин. и никой не отговаря.
Виж целия пост
# 28

Следващия месец получавам фактура(тогава още идваше огромен плик с фактура и списание вътре )за 8 ст. Оказа ,се ,че докато ми спрат картата ,аз съм била изговорила тези 8 ст. Стана ми смешно,защото разходите по фактура,списание и поща сигурно далеч надвишават тези 8 ст. Отидох все пак в офиса да ги платя. Служителката там ми обясни,че много добре съм сторила ,защото ,ако бях изчакала следващия месец съм щяла да дължа 18,08 лв. Тогава абонамента ми беше 18 лв. С други думи-всеки следващ месец закъснение щеше да трупа 18 лв върху сумата.

Тези пък от Мтел са или супер нагли, или служителката е развивала свободни съчинения ooooh! Да ти начисляват лихви на стотинките разбирам, ама да ти добавят месечни такси е най-голямата простотия.
Виж целия пост
# 29
Здравейте! Ще ви споделя и моя опит с прекратяването на договора с БТК за ADSL услуги. Преди месец поисках да си прекратя договоря с тях, но отговора им беше: "съжаляваме, не можете, тъй като договора ви се е подновил автоматично". Трябваше (както те ми казаха) да заплатя неустойка в размер на месечните ми такси до края на периода на подновения автоматично договор (над 200 лева). Аз направих следното нещо: Отидох в друг техен център (понеже се скарах с тези във въпросния център) и казах, че искам да си преподпиша договора и да го направя безсрочен. Тогава таксата става с 5 лева повече на месец. На въпроса им защо? и че се набутвам така им отговорих, че не искам да съм обвързан със срокове, понеже забравям кога изтичат. Срещу такса за смяна на договор от 10 лева подписах новия (безсрочен) договор. Изчаках няколко седмици за да влезе в сила новия договор (той влезе в сила 3 дни след подписването, но нямах време да отида по-рано), отидох и си пуснах едномесечно предизвестие за прекратяване на договора. Та по живо по здраво след по-малко от месец вече няма да съм абонат на БТК за интернет. Реално се набутах с 10 лева за смяна на договора и с една такса, която вместо 25 ми беше 30 лева. Това е. Новото "двайсет" беше, че от скоро не можеш да си прекратиш договора във всеки един техен център - мен ме пратиха в най-близкия областен град.
Но се радвам, че успях да се отърва от техните услуги и си отстоявах правата до края.
Успех на хората, които искат да се "отвържат" от БТК! Simple Smile
Виж целия пост
# 30
Eй,добре че прочетох тук какво сте написали.И ние мислим да се освободим от БТК и договорът ни изтича на 30 януари.Значи на 30 декември трябва да внесем предизвестие.Сега ще отида да видя договора.А аз мислех,че трябва да отида на 30 януари.
Виж целия пост
# 31
искам само да добавя,че никъде не дават копие от документа, с който се заявява това прекратяване на договорните отношения. дори много да настояваш - не може.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия