Имаме сключен двугодишен договор за домашен телефонен пост, сключен с БТК на 23.03.2007г. Решихме, че няма да го подновим. Според договора, ако 30 дни преди изтичането му някоя от страните не заяви друго, се смята за продължен за същия срок. Ние обаче нямаме желание да го подновяваме, т.е. в понеделник (23 февруари 2009г.) ще уведомим другата страна за намерението си.
И тук вече става интересно - как точно да стане това.
В нашия град няма БТК-център, като най-близкият е на 30км. Предвид усложнената обстановка и фактът, че освен БТК-център, и снегорини нямаме, решавам да се обадя на Центъра за обслужване на клиенти, за да питам дали има начин да си спестя пътуването и евентуално да се уговорим какво ще правим.
"Любезната" другарка ме уведоми, че в тяхната система договорът ни е регистриран с датата 01.04., т.е. ако решим да подаваме предизвестие за прекратяването му, това трябва да стане на 01 март , като освен това трябва лично да се яви титулярът.
Взех отново да прочета аз договора - сключен е на 23/03/2007г.. Ще цитирам дословно:"След изтичането на срока, за който е сключен, договорът автоматично се продължава за същия период, ако нито една от страните не е поискала прекратяването му с писмено предизвестие, отправено до другата страна 30 (тридесет) дни преди изтичането на срока", т.е. никъде не е упоменато, че титулярът трябва лично да се явява в БТК-център.
Мислих, мислих, и измислих три начина да прекратим взаимоотношенията си:
1. Като пътуваме в понеделник и оправим нещата на място.
2. Като пуснем писмо (препоръчано и с обратна разписка) до БТК с дата 23.02.
3. Като просто спрем да плащаме и теглим една дълга на БТК.
Арогантното отношение на служителката от центъра за обслужване на клиенти за малко да наклони везните към вариант 3, но .... засега размишляваме върху първите два.
Напълно е възможно в понеделник да ни върнат за след седмица (както е според тяхната система, но не и според договора ни), а аз нито време имам, нито желание да пътувам в тези преспи, и най-вече да се разправям. Ако все пак ни върнат, тогава вариант 3 автоматично става единствения избираем.
Имам позната в БТК и зная каква е политиката им относно закриване на тел.постове - по-скоро ще те направят луд, отколкото да се откажат от клиент. Да, обаче това не е мой проблем.
До понеделник има време, ще помисля още един ден.
Вие какво бихте ме посъветвали?