руско училище варна

  • 50 178
  • 157
# 120
Мм не знам  newsm78

Но като се замисля е някакъв ориентир къде са най-много желаещите,щом бала е най-висок там. А където има много желаещи,би трябвало да е на ниво у-щето  newsm78
Виж целия пост
# 121
Мерси.
На мен ми изглежда като мин и маакс бал на влезлите във, а не на кандидатсвалите от.
Там ОУ няма... а от ПМГ кой кандидатства?
Абсолютно!
Рейтинг на училищата по успеваемост не ми се вярва да видим някога.
Тази статистика е за баловете при прием в гимназиите след 7 клас
Виж целия пост
# 122
Мерси.
На мен ми изглежда като мин и маакс бал на влезлите във, а не на кандидатсвалите от.
Там ОУ няма... а от ПМГ кой кандидатства?

И аз сега се загледах в резултатите, какво пречеше на РИО да сложат и графата с училищата, в които децата са завършили седми клас. Дори и учителите, които са ги обучавали.
Вярно, че частните уроци са подпомогнали успехите, но училището все едно има голяма тежест в добрата подготовка. Особено, ако се види средната успеваемост на випуска от едно училище, а за няколко години назад и се сравнят резултатите м/у училищата - направо си е отговор на въпроса - "Кое е по-доброто училище?". Доказано с цифри, а не ЕЖК.
Не се съмнявам, че в РИО не водят такава статистика, но защо не е публично достояние - не мога да си дам единствен отговор.

Виж целия пост
# 123
Момичета, вярно ли е, че децата на бивши възпитаници на Руско у-ще се приемат с предимство?

Абсолютно ДА !!!! Колкото и да е странно. Изобщо това у-ще го превърнаха в едно затворено общество. Не беше редно да бъде превърнато в квартално у-ще. Вариантът с приемен изпит беше по- правилен според мен. Първо, че така наистина беше у-ще за деца с по-висок потенциал и второ не е редно след като е единственото начално у-ще със засилено изучаване на езици да бъде привилегия на две съседски улици. На практика профилирано у-ще с традиции го превърнаха в квартално като всички други. То даже не е квартално, а наследствено!!! Повечето деца , които приемат са на бивши възпитаници. Все едно Математическата да приема само децата живеещи в кв. Чайка и с предимство да са на бивши нейни ученици. Смахнато е.
Само частно у-ще би трябвало да има право на такова изискване !!! Тази привилегия си е чиста дискриминация.

Може да сезирате Комисията за защита от дискриминация (КЗД)
гр. Варна, 9000
ул. "Преслав" № 26
тел.: 052/60 07 64
email: varna.kzd@kzd.bg
Виж целия пост
# 124
Тук събеседване с децата може,
http://www.hebrewschool-bg.org/left.php?p=28

В руското училище Варна, не може!

Не разбирам още, защо през 2008 или там някъде е отменен изпита, като критерий за прием в училището. Какво е основанието да е дискриминационен, при положение, че във всички езикови и мат.гимназии се влиза така. Rolling Eyes

Каквото и да си пишем, и адрес и роднини, най-честно е децата да се подлагат на подбор, по възможност от независима комисия.
Така и от горна Трака и от Владиславово децата имат равен шанс да бъдат приети в училището.
Детето ми може и да не се справи с теста, но ще е резултата на моето дете, и ако не го приемат ще го приема. Ще ми е трудно да приема всичко останало, което го има в предимствата за прием, нагласени адреси, роднини, връзки, близост на местоработата на родител до училището - това за служителите в общината ли е подредено.
Виж целия пост
# 125
Тук събеседване с децата може,
http://www.hebrewschool-bg.org/left.php?p=28

В руското училище Варна, не може!
И това е нарушение въпреки че го завоалират, като вместо думата "изпит" слагат уж по неутралната дума "събеседване".  Mr. Green

Не разбирам още, защо през 2008 или там някъде е отменен изпита, като критерий за прием в училището. Какво е основанието да е дискриминационен, при положение, че във всички езикови и мат.гимназии се влиза така. Rolling Eyes
За да не се повтарям пак тук описвам и случаят с руското у-ще
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=564098.msg21253597#msg21253597
Виж целия пост
# 126
Училище "Пушкин" тази година приема само един клас деца, смятам да си спестим разочарованието при този предизвестен резултат, единственото предимство, което имаме, е че живеем в близост до училището, но като критерий е на много по-задно място. Ако имаше изпит, щеше да се явим, детето ми щеше да има някакъв шанс, равен старт с другите деца, и с тези от предучилищната и с тези, които идват директно от детската градина, само способностите на децата, без адреси и други подкрепи.
Прочетох информацията на Пламен, направих си лични изводи, които съвпадат с желанията на родителите да си изпратят децата в чужбина, и после въобще да не се върнат тук.

Виж целия пост
# 127
Аз мисля, че беше редно в град като Варна да има поне едно начално училище с подбор и усилено изучаване на езици, при което децата да могат да проверят своя шанс.
При все, че детето ми не е от най-ученолюбивите, аз също бих пробвала евентуално кандидатстване, ако беше старата система.Съжалявам, че освен руското училище нямаме близко такова, в което да се учи руски език.

Повечето ми приятелки и роднини имат по-големи деца, всички ,на които децата учиха или учат/ в горните класове/ на руското училище изградиха много стойностна нагласа към образованието , обичат и харесват училището си.

Виж целия пост
# 128
Аз мисля, че беше редно в град като Варна да има поне едно начално училище с подбор и усилено изучаване на езици, при което децата да могат да проверят своя шанс.
Не може защото създават неоснователно елитарност в ДЪРЖАВНИТЕ основни у-ща. Елитарността  възниква в резултат на  изучавания материал, който не е на едно ниво с останалия за основните у-ща., както и в резултат на филрацията на учениците.

Решение на Organisation for Economic Cooperation and Development (OECD) :

Подобен тип у-ща ограничават основния принцип на демокрацията :
 - равенство на шансовете,
- справедливост при напредването в образованието,
- сегрегира учениците,
- негативно влияе върху качеството на обучението на основното образование,
- деградира основните у-ща на уровен второстепенни,
- имат негативно влияние бърху качеството на цялата образователна система като цяло
.................................

Аз съм привърженик на ОБЕКТИВНАТА филтрация/селекция още от най ранна възраст, защото :
1. Никой не е ощетен - нито знаещите, нито по малко знаещите.
2. Много по лесно се работи с хомогенна група отколкото със силно диференцирана, където трябва да се съобразявате с най слабите.
3. Изучаването и усвояването на материала е съобразено с възможностите на групата като цяло
4. Стресовете за децата и родителите са много по малки поради изравнените възможности
5. Практически няма отпадане на ученици от различните групи поради невъзможност да се усвои материала.
6. Създава се хомогенна и силно мотивираща СРЕДА поради сравнително изравненото ниво на учениците.

За съжаление "социалното" развитие на образованието отхвърля този естествен подбор, като по този начин засилва посредствеността. След като няма изградена система за откриване и обучение на надарените деца, няма достатъчно количество добри частни у-ща, няма и качествено държавно образование ясно е че най продуктивната част от младежта ще отнесе калая съгласно ленинското определение че "интеллигенция - говно нации" (с)

Ето го и "социалният" ефект от премахването на приемния изпит в СОУПЧЕ "А. С. Пушкин:  Sad

"Децата започват първи клас, но на някои от тях натоварването им идва много и родителите сами ги местят....Тази година примерно 15-16 четвъркосласници бяха отписани. Родителите преценили, че натоварването им е много голямо и не могат да се справят с материала."
Светлан Илиев директор на СОУПЧЕ "А. С. Пушкин"
http://www.varnautre.bg/bez_tsenzura/intervyu/13280-_svetlan_ili … oven_ezik_pri_nas
Виж целия пост
# 129
Хайде стига с това руско училище. Стара слава, създадена само от родители. Освен ако не живея близо до това училище и да няма друго наоколо, не мога да си представя какво може да ме накара да запиша детето си там. Какви езици учат в повече от другите училища, че не мога да се сетя? Няколко часа руски седмично ли е плюсът? Да не говорим за минусите, които са ноторно известен факт. Чак пък и прием да имали.  Sick

Тук има резултати от външно оценяване за Варна по училища.
http://www.rio-varna.com/vo_4_8

За 5 и 6 клас не мога да го отворя, но за 4-ти клас Пушкин далеч не е на първо място, даже и на второ, трето и четвърто не е. На първо място е Кирил и Методий, където между другото поне 2/3 от децата са от квартала, за разлика от другите "елитни" - Климент и Пушкин.
Горните резултати са за четвъртокласници 2009/2010, т.е. те са влязли в училището с приемен изпит.  Wink
Виж целия пост
# 130
Хайде стига с това руско училище. Стара слава, създадена само от родители.

 newsm10

Не съм съгласна обаче с първенството на Кирил.Там нещата са малко по-сложни.
Виж целия пост
# 131
Хайде стига с това руско училище. Стара слава, създадена само от родители.

 newsm10

Не съм съгласна обаче с първенството на Кирил.Там нещата са малко по-сложни.

И аз много слушах за тази сложност, но стана три години не мога да разбера кое му е сложното. Детето ми има супер добра учителка, а в училището липсват безобразията, за които слушам постоянно от приятели и близки в другите две "елитни", което пък се дължи на директорите. Единият ми е състудент и още не мога да си обясня как му дадоха да управлява централно варненско училище.  ooooh! От това по-просто не мога да си го обясня. Grinning
Виж целия пост
# 132
Истинските резултати от ВО ще лъснат тогава, когато и квесторите, и проверяващите са външни колеги.
Виж целия пост
# 133
Вижте тази статия, от миналата година е, КЗД е наясно, но резултат към днешна дата няма, критериите пак са същите.
http://bnt.bg/bg/news/view/51962/kriteriite_za_priemane_na_pyrvolaci

По стар български обичай "Кучетата си лаят, кервана си върви".
Виж целия пост
# 134
Ок, как според вас трябва да става приемането?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия