Още не говори

  • 64 191
  • 204
# 90
Това, че детето ти е добре в развитието си в момента, не означава, че не е закъсняла малко с прохождането, Никол.  Simple Smile

А, не знам, не разбирам, аз казвам какво мислят ортопедите, с които се консултирахме Peace че за нормално прохождане се счита това м/у 10 и 16 месеца, както и че късното (в границите) е по-добро от ранното.
Виж целия пост
# 91
Нормално прохождане е точно до 16месеца. И аз съм се консултирала тогава с ортопеди и невролози. Дори и малко след това- до 18 месеца пак не се счита за проблем. Разбира се гледа се общата картина, а не изолирано.

А кога трябва да започнат да качват и слизат стълби без да се държат? Дъщеря ми все още се държи.
Виж целия пост
# 92
...
А кога трябва да започнат да качват и слизат стълби без да се държат? Дъщеря ми все още се държи.

Различно, София започна към 2.7-2.8 г., според лекарите има връзка с контролирането на естествените нужди (ао детето е оставено да определи самО), при нас беше като по часовник маханетп на памперса и изкачването  Laughing
Виж целия пост
# 93
А някой виждал ли е дете на 1г 9мес да разказва по картинка. В смисъл че му е казано  пред явно какво става на картинката. Днес бях свидетел и не повярвах на очите си. Детето се опитваше да сглобява изречения, малко трудно му се разбираше, но се разбира. В яслата го видях и като повдигнах темата пред госпожите реагираха, като че ли това е най нормалното нещо на света, за тях не е гениалност, напротив, много деца били така. И наистина всичките там говорят повече от моите. Вече почвам да си мисля, че датчаните като нация са по интелигентни от нас, защото не само говореното, ами и поведението на децата е много зряло и няма изпадане в нервни кризи, контролират се по добре от мен самата  Embarassed.  Изумена съм направо.
Моите на фона на останалите все едно от джунглата идват.  Бият, бутат другите деца, а ония не им отвръщат с удар, а или ревнат лекичко ако са бебета съвсем или погледнат учудено и продължат да си играят. Като се хранят се хранят чисто и не играят с храната, докато моите друго не правят освен да мажат и да пресипват иначе нищо не хапват. Ще каже човек че или аз съм ги научила така или не съм ги научила как да се държат, но това изобщо не е така, напротив. Дано като походят малко на ясла се цивилизоват, че вече не знам с какви тактики да ги възпитавам.
Виж целия пост
# 94
Децата просто искат много занимавка. Някой (майка, баба, баща, учител) да гушне детето ,да вземе една книжка с картинки и да започне да разказва по нея, а после да задава въпроси. И детето малко по малко се научава чрез подражание. А децата, които са по-буйни и не могат да се заседяват на едно място искат още повече търпение от страна на възрастните и да се използва всяка минута като е е кротнало да се работи с него. Може да се редят кубчета и да се обяснява, може да се рисува. Пеенето на лесни песнички с движения (като нашата хей ръчички, хей ги две или игри като дай, бабо, огънче) също развиват говора, моториката и концентрацията на детето, а и да не забравяме, че на него просто ще му е приятно от общуването с възрастния. Така че, не е толкова до интелигентност на нацията, колкото до акнивно занимаване с децата.
Във вашия случай ти, Ники, не си достатъчна за трите деца. Добре е всички да се включите - ти вземаш едното дете, таткото -другото, а бабата - третото (за да се кротнат по отделно) и започвате със занимавките. Няма деца, които да не могат да се научат, освен ако нямат някакви много тежки здравословни проблеми. Търпение и постоянство му е майката.
Виж целия пост
# 95
А някой виждал ли е дете на 1г 9мес да разказва по картинка.

Да, виждала съм, на моя приятелка дъщеря и. Рано проговори и обичаше да и четат и разказват приказки. И самата тя можеше да отговаря на въпроси по приказката.
Моето чак сега на 5 години може да седне и да слуша какво му се чете, и то не винаги.
А на 2 години нито разбираше какво му разказвам, нито какво говоря изобщо, така, че за приказки и дума не можеше да става. Още повече, че като видеше книга и я късаше на момента, толкова го изнервяше самия акт на това, че искам да седнем и да правим нещо заедно, каквото и да е то. Играеше предимно сам, и искаше моето присъствие само като наблюдател, но не и да му казвам нещо. На всичко това реагираше с истерии, ама от ужасни по ужасни. Приемаше да го уча само на неща с действие, които не се нуждаят от обяснение с думи. В последствие разбрах, че това е точно заради говора, защото не разбира какво му казвам. Към 2 години и 8 - 9 месеца започна да ме разбира донякъде и да се опитва да говори.
Виж целия пост
# 96
pasinet, знам, и Давид беше точно така. Малките са по схватливи, ама и те имат барут в дупетата и не сядат за секунда.

Andariel , това, което го казваш не е прекалено, а е невъзможно. Освен ако родителите поради някаква причина нямат нужда да ходят на работа, наели са си слуги за всичко в къщи и са се посветили единствено на децата си. Такива богати безделници  поне в Дания няма. Да не говорим, че и бабите тук не са на разположение като в БГ. Свекърва ми до ден днешен не е пригледала децата за 1 минута, камо ли да седи да ги занимава. Нищо че живее в съседната къща с която делим общ двор. Както и да е. Моите деца до сега винаги са имали бавачка, и ако не съм аз тя ги занимава. Четени са им приказки повече от на другите деца. В яслата им четат по 5 мин преди лягане. Занимават ги ама далеч не нон стоп както ти предлагаш. Моето мнение е, че си е точно до интелект, схватливост, способност за концентрация и седене на едно място. Кротките и спокойни деца по лесно се учат. Отделно има едни запомнят от 1 път, а на други им е нужно 100 пъти да им кажеш същото нещо за да го запомнят. Децата са различни, разбери. Моите примерно още не могат да ядат с лъжица. Всички ще кажат, че не съм ги оставяла да се учат. Да ама не. Винаги им давам купа и лъжица. И те много добре могат да боравят с лъжица, да мешат, да мацат и т.н. Но понеже никога не харесват храната и почти никога не са правили опит да поднесат лъжицата към устата си. В резултат не могат да го правят. Насила просто няма как да ги накараш да ядат и изобщо да правят каквото и да е, включително да седнат и да четат книжки. Моите още са на етап късане. Идват понякога да питат какво има на картинката и това ми е шанса да им кажа. Иначе по моя инициатива почти не се получава.
Виж целия пост
# 97
Значи правиш каквото можеш. Нещата при някои деца стават бавно и трудно, но стават. Като са малки са така. Няма дете, което да се научава от първия път. По едно време се чувствах като развалена плоча - постоянно едни и същи реплики и действия по не знам колко пъти, я на едното дете, я на другото. Мислех, че ще превъртя. Но с времето се научиха. При теб са три и е още по-трудно, но не е невъзможно. Никой не те обвинява в нищо. Колкото е възможно хващай другите възрастни наоколо да се занимават с тях (настоявай, ако трябва, защото това са и техни внуци) и така на теб ще ти е малко по-спокойно, а на децата по-интересно.
Виж целия пост
# 98
Както вече казах тука бабите си имат собствен живот и не може да ги хванеш както българските баби се хващат. Ще те върнат от вратата без да им мигне окото, защото имат друг план който е направен месеци предварително. Така ще те отрежат, че няма и да ти дадат шанс да настояваш  Laughing. С българските си баби и дядовци нито аз имам контакт, съответно и те. В Дания който си ражда деца си ги гледа, не е като при вас, разбери. Ние сме сами, аз и баща им сме единствените възрастни които се занимават с тях и до сега бавачката, но вече са на ясла така че такава няма.
Виж целия пост
# 99
Децата просто искат много занимавка ...

Децата имат различни интереси, едно може да обича да слуша приказки, друго да тича, докато не припадне.
Родителите трябва да се съобразяват с това, поне докато са малки, имат право на безгрижно детство, после като ги завърти живота, нямат избор.
Виж целия пост
# 100
Неслучайно като сте отишли при специалиста двама човека обстойно са огледали детето и реакциите му на някои задачи.

Синът ми беше наблюдаван няколко дни по половин - един час - не само чрез изучаване на реакциите му при поставени задачи, но и чрез наблюдения в недирижирана ситуации - специалистката ходеше в детската градина и го наблюдаваше какво прави там, как общува с децата и учителите. Водеха се разговори както с нас, така и с учителите му. При това, синът ми (тогава на 3 г. и няколко месеца) вече говореше на български, но съвсем малко исландски (заради което беше и наблюдението). На този фон, преглед от 1 час на мен лично не ми изглежда обстоен.

Виж целия пост
# 101
Ники, това, че децата ти растат в двуезична среда, със сигурност оказва влияние. Имай го предвид.

Големият ми син много обича да му четем приказки, да му описваме снимки и картинки, още от съвсем малък. Имаше си любими книжки, които сигурно сме чели стотици пъти. Най-голямата ми изненада беше когато на 2 г. 11 мес. (тъкмо проговорил  - преди това използваше има-няма десетина думи) разбрах, че е знае цели приказки - римувани и доста дълги - наизуст. Беше си натрупал доста запас от думи, но всичко това започна да излиза навън едва към 3-тата година.
Виж целия пост
# 102

Синът ми беше наблюдаван няколко дни по половин - един час - не само чрез изучаване на реакциите му при поставени задачи, но и чрез наблюдения в недирижирана ситуации - специалистката ходеше в детската градина и го наблюдаваше какво прави там, как общува с децата и учителите. Водеха се разговори както с нас, така и с учителите му. При това, синът ми (тогава на 3 г. и няколко месеца) вече говореше на български, но съвсем малко исландски (заради което беше и наблюдението). На този фон, преглед от 1 час на мен лично не ми изглежда обстоен.
Това сигурно е практика в детските градини да се наблюдават децата и да се вика специалист при забелязване на някакъв проблем. Жалко, че в България такова нещо не може да се случи.
Виж целия пост
# 103
. При това, синът ми (тогава на 3 г. и няколко месеца) вече говореше на български, но съвсем малко исландски (заради което беше и наблюдението). На този фон, преглед от 1 час на мен лично не ми изглежда обстоен.



Когато детето не расте в двуезична среда и има проблем с говора, който почти напълно липсва не е необходимо чак такова изследване , каквото при вас. Нещата може би са изглеждали доста по ясни, дори от един едно часов преглед. Още повече, че жената каза, че ще ходят и още пъти да прецени специалиста дали има развитие и какво точно е. Не виждам нищо ненормално в това. Нашият проблем беше открит също след едночасов преглед - разговор и насоките, работата и терапията бяха напълно адекватни, съдейки по резултатите, които показа детето след това.  Peace
Във вашия случай, аз проблем изобщо не виждам, след като на 3 години и нещо вече говори на един език.

]
Това сигурно е практика в детските градини да се наблюдават децата и да се вика специалист при забелязване на някакъв проблем. Жалко, че в България такова нещо не може да се случи.
Напротив случва се. Има си ресурсни центрове за тази цел, които подпомагат деца с дефицити. И предварително и по време на работа ги наблюдават в естествената им среда. Просто много майки се притесняват от това, за да не би да бъдат лепени етикети на децата им и не се възползват от услугите на специалистите.
Виж целия пост
# 104
Мога да дам за пример едно дете, приятел на сина ми още от предучилищната. В предучилищната детето имаше проблеми с говора и поведението. Учителката насочи родителите за консултация с логопед. В началото на това дете му беше много трудно с усвояването на материала, включително с четенето и писането, с някои фини дейности и явно всичко това компенсираше с невъздържаност, постоянно правене на бели и отказване да се кротне и да се занимава с другите деца. Сега това дете няма да го познаете. Справя се много добре с материала, говорът му се е подобрил невероятно много и това му повиши самочувствието, което пък намали белите и изблиците на недоволство като не се справя с нещо. Синът ми казва, че сега му е много по-лесно да е приятел с това дете, защото не се забъркват в неприятности. По едно време приятелството им беше пред разпад, защото моят е много уравновесен за възрастта си, не обича да се забърква в проблеми и беше започнал да страни от това дете с обяснението, че не иска заради него да го наказват.
 С това искам да кажа, че е хубаво да се вземат мерки от ранна възраст и да не се чака детето да тръгне в предучилищна. Когато детето усеща, че не се справя като другите деца, а често и му се подиграват, то се отчайва и може да стане невъздържано, че и агресивно и да не иска да работи. Затова съм много скептична някоя майка като каже, че детето не иска да гледа книжки или да рисува. Може би детето усеща, че не може и се притеснява да не се провали. Трябва работа и занимания с него.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия