НУКК /Италианския лицей/ в Горна баня - мнения, подготовка, изпити

  • 160 160
  • 1 419
# 345

Нашият младеж като че ли с все по-голямо удоволствие решава задачите. Получава се май някакво пристрастяване.  Wink
Има ли такова нещо при вашите деца?

Решава с удоволствие само задачите, които са й интересни и с които се справя добре. Когато задачата не й харесва, обикновено защото й е трудна, мрънка и пуфти.
Виж целия пост
# 346
Нашият младеж като че ли с все по-голямо удоволствие решава задачите. Получава се май някакво пристрастяване.  Wink
Има ли такова нещо при вашите деца?
Решава с удоволствие само задачите, които са й интересни и с които се справя добре. Когато задачата не й харесва, обикновено защото й е трудна, мрънка и пуфти.
Е да, и при нас е така. Даже става да си ходи в стаята и подмята тетрадката настрани.  Wink
Виж целия пост
# 347
Ох, как ви се възхищавам, че ви остава време. Ние мъчим първата книжка, събота и неделя добре, но през седмицата се прибираме към 18:30 и понякога не успяваме да отделим време за учене. Друг път по половин - един час се занимаваме.
Довечера ще вадя едни кубчета да обяснявам пространствено задачите с броя кубчета.
Виж целия пост
# 348
 Вчера прегледах едната тетрадка. Кажете ми как се решава задачата със свързването на животните по двойки? newsm78

Доколкото си спомням се свързваха по ... незнам как да обясня, по близък признак, по прилики, по общо нещо. Например кон с камила (защото могат да се яздят), крава и коза (защото дават мляко).

Друг път по половин - един час се занимаваме.
Довечера ще вадя едни кубчета да обяснявам пространствено задачите с броя кубчета.

И при нас заниманията са максимум 40 минути 3-4 пъти седмично.

За задачата с кубчетата. Ивана ги решава с математика, а не с пространствено виждане, като брои колко части има и колко трябва да се добавят за да стане куба цял.
Виж целия пост
# 349
  Вчера прегледах едната тетрадка. Кажете ми как се решава задачата със свързването на животните по двойки? newsm78
Кажи коя тетрадка, на коя стр.
Виж целия пост
# 350
  И тя така ги свърза. Но се чудеше дали да свърже мечката със слона или с катеричката.
  Благодаря, Рафаело  bouquet
  Би_би, в момента не съм вкъщи.
Виж целия пост
# 351
  И тя така ги свърза. Но се чудеше дали да свърже мечката със слона или с катеричката.
  Благодаря, Рафаело  bouquet
  Би_би, в момента не съм вкъщи.
Имаш предвид тези, които са съответстващи ли една на друга картинки?
Виж целия пост
# 352
  Да. Нарисувани са десетина животни, които трябва да свържеш по двойки.
Виж целия пост
# 353
Вчера и ние строихме замъци от кубчета, защото се натъкнахме на такава задача. Обясних й криво ляво, но колко ме е разбрала, незнам - все пак е само на 5. Иначе за аналогиите и на нас ни е трудно. Просто детето ми вади различна логика. Така например, за нея котето се свързва с лъва, защото са от семейство "Котки" /това за семейството Котки й е ново знание и тя се гордее/. Слонът се свързва с мечката, "защото са дебели". Но като цяло добре върви, дори учудващо добре. Shocked
Аз не смея да й предложа да решаваме задачи. Все се страхувам, че може да я тормозя и да й отнемам от времето за игра. Но пък тя сама идва и ме пита, "кога ще учим от папката". Обикновено се занимаваме не повече от час, когато можем. Дай Боже, да задържи така и до другата година, но и да й отмине ентусиазмът, аз съм доволна - поне ще й е от полза. Peace
Виж целия пост
# 354
Вчера и ние строихме замъци от кубчета, защото се натъкнахме на такава задача. Обясних й криво ляво, но колко ме е разбрала, незнам - все пак е само на 5. Иначе за аналогиите и на нас ни е трудно. Просто детето ми вади различна логика. Така например, за нея котето се свързва с лъва, защото са от семейство "Котки" /това за семейството Котки й е ново знание и тя се гордее/. Слонът се свързва с мечката, "защото са дебели". Но като цяло добре върви, дори учудващо добре. Shocked
Аз не смея да й предложа да решаваме задачи. Все се страхувам, че може да я тормозя и да й отнемам от времето за игра. Но пък тя сама идва и ме пита, "кога ще учим от папката". Обикновено се занимаваме не повече от час, когато можем. Дай Боже, да задържи така и до другата година, но и да й отмине ентусиазмът, аз съм доволна - поне ще й е от полза. Peace
Ако са пред вас книжките, може ли да ми кажете от коя книжка и на коя стр., защото силно ме заинтригува задачата с животните, а не се сещам. А ние сме решили почти всичко.
Виж целия пост
# 355
Конкретно тази задача е от първата тетрадка на 50 стр.
Виж целия пост
# 356
Да, логиката на децата се различава от нашата. Но това определено не означава, че ние сме прави! Все пак задачите са съобразени с тяхната възраст и респективно - надявам се - и с възможната логика на тази именно възраст.
Конкретно тази задача е от първата тетрадка на 50 стр.
От кое издание на тетрадките?
Виж целия пост
# 357
от 2004. Други засега нямам! Grinning
Виж целия пост
# 358
от 2004. Други засега нямам! Grinning
Сега го погледнах. Ние не сме стигнали до тях. Почнахме от тези от тази година. Според мен, в конкретния случай, не се търси произволна логика и това трябва да бъде обяснено на детето. Може би трябва да й кажеш, че когато има пример (както е в конкретния случай), трябва да следва същата логика. Котка-куче, лъв-тигър, слон-носорог и т.н.
Ако обаче го нямаше примера, логиката на дъщеря ти е абсолюно вярна.
Има други случаи с аналогии. Когато например от 4 картинки трябва да кажеш коя е излишна и няма примери. За там важи онова, което писах по-горе. Поне според мен, в тези задачи децата трябва да следват собствената си логика.
Виж целия пост
# 359
О, да! Ние решихме задачата. Обясних й  и тя се съгласи. Винаги използвам едни и същи думи: "Абсолютно си права, обаче тук тези, които са измислили задачата искат еди кое си и едикое си да са заедно, защото.....". Тя и друг път е измисляла други критерии, не й за първи път, просто това беше най-пресният случай!
Иначе за останалато,Ирина, абсолютно съм съгласана с теб!  Peace newsm10 За съжаление, на изпита никой няма да им даде възможност да се защитят и да обяснят.  #2gunfire
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия