Децата от 5 годишни на предучилищна

  • 79 269
  • 2 142
# 2 010
Вилико,
Ти какъв опит имаш като учител? Освен дипломата и задължителния стаж. Нямаш опит и като родител на ученик! Много е лесно да даваш акъл кое как да прави учителят, за теб явно часът за първокласниците е 45 минути и децата са като войничета, които си сядат на чиновете и не мръдват 45 минути! Нещата са много по-различни от това, което ти пишеш. В началото на часа децата са разконцентрирани и превъзбудени от междучасието, все има някой да се разхожда, все някой нещо да се оплаче или да пита. И ето ти ги поне пет минути заминали! Като работят в сто тетрадки, само докато извадят и отворят едните и затворят другите, пак си тече времето. Все пак говорим за малки деца. Кой с домашно, кой без домашно, кой си забравил тетрадката... и там времето хвърчи. А за материала, почти всеки час ве взема нов материал, а часовете за упражнения са малко.
Повече няма да се занимавам с теб да си губя времето да ти обяснявам неща, които би трябвало с малко мислене и разпитване на хората да се сетиш! А като не вярваш на написаното от мен, а си баеш каквото си знаеш, ще го разбереш на родителската в първи клас! Тогава ще си говорим кое как е. Сега на теория всичко ти е ясно, ама те чака голяяяяяма изненада в първи клас!
Виж целия пост
# 2 011
Ами Andariel - ти нещо държиш да ме убедиш, че не съм видяла това, което съм видяла и не разбирам това, което пиша или че то е лъжа. 4 години съм наблюдавала по за месец - два. Работила съм към превенция на наркотичните зависимости - пак по училища. Не казвам, че е идеално, но определено в първите класове е спокойно и се усвоява материала без проблем за децата. Пък всеки да вярва, в каквото иска. Само дето вие изкарвате децата някакви зверчета. А те дори в детската се строяват и си стоят кротко - при добър педагог.
Виж целия пост
# 2 012
И аз да допълня, че това, което се учи няма нищо общо или има много малко общо с това, което е в практиката. Човек докато не влезе в училище сам, а не на наблюдение или практика не може да си представи какво го чака Simple Smile
Виж целия пост
# 2 013
Аз никъде не говоря за това, което ме очаква мен - като родител. Само споделях за разпределението на времето в училище. И за трудностите на педагога и на учениците. И то от личен опит.
Виж целия пост
# 2 014

Да не споменавам, че си има в програмата специално уроци за затвърждаване един вид, където си правеха ненаправеното в предните часове. Ама не ми се спори.

Арт мама - защо е бисер? Нещо нередно ли виждаш? Знаеш ли понякога колко елементарно нещо може да ти отнеме непредвидено огромна част от времето?

Защото добрия план по правило се грижи да има пренебрежимо малко паднали зад борда задачи. Да си сложиш часове за наваксване е да си признаеш че нямаш план, а някакво случайно разпределение.
Виж целия пост
# 2 015
Аха, точно - понеже до минута може да планираш урока с децата  Crazy
Виж целия пост
# 2 016
Аз никъде не говоря за това, което ме очаква мен - като родител. Само споделях за разпределението на времето в училище. И за трудностите на педагога и на учениците. И то от личен опит.
Личен? Ти преподава на първолаци? Или ти имаше първолак.
Не искам отговор Simple Smile Той е ясен, понеже иначе нямаше да пишеш:
Е, ти в първи клас диктовка ли му правиш? Кое толкова ти отнема време - да прегледаш да видиш какво са правили в занималнята - 10 минути. Те нямат оценки, така щото да го бъхташ да учи.

Децата са кротки принципно, но 30 кротки на куп???? Обикновено има 1-2 точно зверчета - енергични сладури, които си сложила сякаш на топлийки да стоят. Пък и дали всикчи учители са добри педагози....


Виж целия пост
# 2 017
Ахам - преподавах на второкласници и на такива в детската градина, ама трета група. Но това няма значение май. Явно ти дори детето да е на занималня, дори да е написало всичко и да е подготвено - пак ще го държиш на бюрото с часове...всеки си решава.
Само едно ми кажи - кое толкова ти вади очите, при положение, че във всеки пост уточнявам това, което за мен е факт?
Виж целия пост
# 2 018
Явно ти дори детето да е на занималня, дори да е написало всичко и да е подготвено - пак ще го държиш на бюрото с часове...всеки си решава.
Само едно ми кажи - кое толкова ти вади очите, при положение, че във всеки пост уточнявам това, което за мен е факт?
В това горното може да има много факти за теб. Но реално ни един факт не си познала Simple Smile
Може би това някой хора не намират за нормално. И аз така като тях, ХУбаво е че имаш своя ералност, но тя не е обща.
Виж целия пост
# 2 019
Вилико, бях останала с впечатление, че си наблюдавала за по месец два в училище и че си работила цитирам "към превенция на наркотичните зависимости". Без да омаловажавам това, което си правила бих казала само, че децата се държат по един начин към учителката си, която им виси постоянно по няколко часа на ден на главите и по друг към външен човек, който идва за малко.
Виж целия пост
# 2 020
Да не споменавам, че си има в програмата специално уроци за затвърждаване един вид, където си правеха ненаправеното в предните часове. Ама не ми се спори.
Значи не им е стигало времето в " предните часове" и са си " правели ненаправеното" в други?  rotfImbo
Учебният план по основните предмети би трябвало да е еднакъв в средностатичстическите училища. А и навсякъде има часове за упражнения, макар да не са достатъчно.

Дидева - кое е смешното? Че стига времето ли? Че има уроци за упражнения?
А според теб сборниците задължителни ли са - всяка една задача от тях? Един добър учител преценява кое да даде в клас, кое за домашно, кое евентуално да пропусне. Наистина доста от упражненията са еднотипни или напълно еднакви понякога..
Арт мама - защо е бисер? Нещо нередно ли виждаш? Знаеш ли понякога колко елементарно нещо може да ти отнеме непредвидено огромна част от времето?
Смешното е, че всъщност според поста ти в " предните" часове времето явно не им стига и се налага да имат "  специално уроци за затвърждаване един вид, където си правят ненаправеното в предните часове". И къде видя да говоря за сборници и лоша учителска преценка?
 Нямам търпение да започнеш да пишеш в първокласната тема. Не знам защо, но си мисля, че точно твоят син ще е записан на безброй извънкласни форми, а ти ще си недоволна от учителката, начина й на преподаване, съдържанието на учебниците и бог знае още какво. Съдейки по поста ти, адресиран към арт мама, когато се появат оценките има да го " бъхташ" да учи....   bouquet
Виж целия пост
# 2 021
Само дето вие изкарвате децата някакви зверчета. А те дори в детската се строяват и си стоят кротко - при добър педагог.
                Тук viliko е права.Е,думата "кротки" не е точната дума,защото децата са любознателни и при интересно и забавно поднасяне на определен материал много лесно и бързо се ориентират и обикновено слушат с интерес.Говоря за ДГ,но и в първите класове в у-ще е същото.Те имат задачи-игри и т.н.Усвояват доста голяма част от учебното съдържание в игрови ситуации и няма значение ,че се нарича училище и всеки си представя ,че децата трябва да стоят като заковани на чина.Не е така и пак viliko е права зависи от учителя.Един може,друг-не.Така както е навсякъде и във всички професии.

бих казала само, че децата се държат по един начин към учителката си, която им виси постоянно по няколко часа на ден на главите и по друг към външен човек, който идва за малко.
              И аз от опит казвам,че външният човек трудно се справя с малките дяволчета  Laughing Веднага му напипват слабото място и му разказват играта точно за 5 минутки. Laughing Малки са ,но имат страхотен усет към пропуските и неопитността на всеки човек влязъл при тях.И този човек,ако няма умението да ги заинтересова направо са му провалили изпита. Mr. Green Имала съм случай когато децата /трета група 5 г/ се наговарят да бъдат "добри" и на "баткото да му пишат шестица"  Mr. Green но за каката не се получи  Mr. Green и си стоят кротичко на масичките и хич не реагират на отчаяните опити на каката да получи отговор на елементарни въпроси .След това когато момичето плаче едно хлапе и заявява "ама ние искахме вчера да рисуваме,а ти не ни разреши".Така,че няма защо да се заблуждаваме - децата не пропускат да "накажат" несправедливото отношение към тях.Може и да са малки ,но са достатъчно умни и справедливи в оценката си за качествата на възрастните .
Виж целия пост
# 2 022
 Didia , евала!!
Един смислин пост от последните страници  Hug

А относно "Значи не им е стигало времето в " предните часове" и са си " правели ненаправеното" в други? " искам да кажа, че когато големият ми син беше първи клас, госпожата му искаше всички деца да знаят колкото /или жповече от/ нея по БЕЛ. Резулатът беше, че чесове като физ. възпитание, из. изкуство, музика и дом. бит. и техника просто не ги караха като такива, а се изземваха от БЕЛ-а. Другият момент беше когато синът ми видеше децата от улицата /махалата, или не знам как да го нарека, защото живеем в центъра/ да играят в 17ч с написани домашни и научени уроци, а той и съучениците му винаги пишеха и учеха до 20ч, / поради тези причини- от многото домашни/ - е започна да мрази класната си и училището като цяло. Много пъти всички родители сме говорили с класната, да дава по-малко домашни, защото затормозява децата, и не всяко се справя. Отговорът й беше, че го прави за да са натоварени на макс, и да нямат време да мислят за глупости, и че щом един може значи и другите са длъжни да могат. Mr. Green А "глупостите бяха РС и ТВ. А ИГРИТЕ НА ВЪН къде останаха  newsm78. Между другото да вметна, че тази жена всички много я уважавахме, и деца и родители, тя го изискваше и го заслужаваше по някакъв /явно/ странен  начин.Но като цяло извода за мен и другите родители на децата от тоя клас е, че не можем да ги накараме да прочетат или напишат нищо извън уроците и домашните си, а вече са 5-ти клас.

П.С. тази жена вече не е учител. Защо ли  Joy
Виж целия пост
# 2 023
Нещо сте проспали.Това го коментирахме/за един може, друг не може / отдавна.И именно там е драмата, че няма да можеш да се вредиш там ,където условия има и учителя може, а от зор да е в системата детето на 5 ще е набутано при някой неможещ. Mr. Green
Виж целия пост
# 2 024
Вилико, бях останала с впечатление, че си наблюдавала за по месец два в училище и че си работила цитирам "към превенция на наркотичните зависимости". Без да омаловажавам това, което си правила бих казала само, че децата се държат по един начин към учителката си, която им виси постоянно по няколко часа на ден на главите и по друг към външен човек, който идва за малко.
Какво значение има как се държат децата? Единственото, за което спорим в момента -май беше дали времето стига да се проверят домашните в клас, колко задачи се решават и дали всеки ден учителките събират всички тетрадки на учениците си. Аз имам някакви наблюдения за близо 6  години и просто ги споделям. От там нататък - не знам за кое не съм права  Thinking
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия