Диалог между родители на деца със СОП и педагози!

  • 20 002
  • 58
# 15
                       И как точно "установиха"? А,бе пълни глупости да не кажа нещо по-лошо.
                       Преди години детето на братовчед ми се роди с увреждане на слуха и преминаха през доста такива "класни" ,но устояха и сега детето е млада жена на 25 години и по нищичко не се отличава от връстничките си.Винаги си е ходило в нормално училище и само го довеждаха в София на специализирано докато беше малка до 2-3 клас.Идваха за по една седмица,но не искаха да учи в специалното и не сгрешиха.Вторият случай,който знам е на една позната ,която съветваха детето да отиде в помощно у-ще /не беше с увреден слух,а друг проблем/ Само един невролог и каза да не го дава и ако трябва да повтаря по 1-2  години началните класове.Така и стана,повтаря първи и втори клас,но в момента работи на много престижна работа защото завърши УНСС.Когато на нас ни се струпа всичко на главата тя категорично ми отсече,че не трябва да слушам кой какво ми говори и детето да си е с другите деца и да не се отнасят към него със снисхождение.
Виж целия пост
# 16
 Didia  мястото на "различните "деца е в нормалните -масови училища и когато им се даде възможност има развитие и резултати ,но как да се проумее това от учителското съсловие !?
Виж целия пост
# 17
Didia  мястото на "различните "деца е в нормалните -масови училища и когато им се даде възможност има развитие и резултати ,но как да се проумее това от учителското съсловие !?
              Учителското съсловие е "проумяло" тази възможност за развитие / разбира се навсякъде има изключения/ ,но НЕ са в час тези ,от които зависи.За съжаление всички "създадени" условия са само на хартия или показни.Никога няма да забравя как се откриха в едно у-ще рампи,индивидуални ОО и т.н. голям репортаж беше,но.....за съжаление лично познавам едно от "интегрираните" дечица ,което още на втория ден каза,че ОО е заключена и никой повече не се интересува и не му помага.Дразни ме това афиширане и след него - нищо.Не се спазва и условието децата в класа да са 16,а не 25-30.Ако броя деца е 15 + 1 със СОП обикновено при делегирания бюджет се закъсва.Така,че се предопределя отношението към децата и не се прави нищо за да се стимулира приемането на дечица със СОП.
Виж целия пост
# 18
Докато младото поколение / имам в предвид децата от 4-5 год до 20-тина годишни/ растат по разкрепостени във всяко едно отношение, то ние т.нар. стара генерация сме все още със грозния балкански манталитет - в годините на комунизма ние не бяхме виждали тези деца, бяха невидими сега вече не е така, даде се гласност на проблема и аз мисля, че наистина те могат достойно да заемат своето място в обществото, като първо използват правото си на образование, но рамо до рамо със здравите си връстници. Ставала съм свидетел на това, как учителката вика майка и се оплаква от поведението на детето и, обяснява и също, че в класа имам дете с увреждане, при което младата и доста красива майка на третокласник заплашва учителката и директорката, че ще си отпише детето и ще настрои и другите родители, ако не махнат от класа това уродливо дете. Така че може да се насочи и вниманието към родителите на съучениците на децата със СОП, не само към педагозите, защото те понякога се оказват между чука и наковалнята.
Виж целия пост
# 19
Даниелчи е права!
За жалост!
Учителката на дъщеря ми се оказа атакувана от родители.
Те побързаха да я осведомят какво дете предстои да постъпи в класа и.
Те успяха да оформят мнението и за дете, което почти не беше виждала, с което никога не беше разговаряла...
Според мен, проблемът е преди всичко в обществото ни и после в учителите и ръководството на училищата...
Виж целия пост
# 20
Точно така, първо обществото! Затова е много важно всички да са запознати с проблемите на тези уникални дечица и техните семейства.
Виж целия пост
# 21
Здравейте, борбени майки.
Кой е толкова здрав в днешното болно време в което живеем, питам аз? Не ставаме ли ежедневно свидетели на безсмислени кървави катастрофи, на болести, чиито произход е неоткриваем и от там те стават неизличими, на природни аномалии и катаклизми, на безумни погубващи битови травми? Дечицата  със СОП, са най - малкият проблем на обществото. Те са  хора, като всички други, с техните нужди, желания и мечти.
Те са безгрешните в Грешното общество и най - ненатрапливите с присъствието си. При тях я няма ненужната гордост и перчене, ненужното подиграване и одумване, ненужното бъбрене и клеветене, на кой крив кой прав, защото те имат чисти и добри души.  Всеки човек има нужда от помощ, а те искат само обичта ни. Да, тях ги има, такива каквито са и трябва да се учим от тях, че на тази Земя, обичта е водеща, а другото е суета.
Виж целия пост
# 22
Напълно съм сагласна с вас, че интеграцията на деца със СОП е само на хартия. Аз съм действащ учител и мисля, че такива деца трябва да присъстват в градината, защото това ще е от полза за тях. В нормативните документи имаме възможност в група да бъдат приети до 1-2 деца със СОП и числеността на групите да бъде по-малка. Проблем е обаче, когато директорите са изправени пред общинските власти да ги убедят , че бройка на деца в група над 25 деца по-скоро  вреди на децата. Много често някои от родителите крият от нас проблемите и аз разбирам защо го правят, след като има такива колеги, които се нахвърлят върху тях и ги обвиняват за какво ли не. Мисля, че ние трябва да си имаме доверие и да работим в името на нашите деца.
Здравейте, аз съм учител в детска градина и в групата ми има 3 деца със соп, едното от които е с аутизъм. Нямам нищо против да работя с тези деца, но нека се има предвид, че аз съм педагог, а не специалист / не познавам методиката за работа с деца с проблеми от различно здравословно естество. Напълно съм съгласна, че 25 деца в група са много и не получават достатъчно внимание и нека мамите, които не работят и имат деца са соп се замислят и за другите деца в групата. Тях напълно самообслужване ли да ги оставим? Ако всички деца имат права то какво става с правата на тези, които стават свидетели , когато едно дете с аутизъм изпадне в криза по време на ситуация или друг режимен момент. Мисля, че това  стресира 4 - 5 годишното дете и понякога без да осъзнава имитира това, което вижда. И още дали повечето мами не само се опитват да скрият диагнозата ами не провеждат и назначеното им лечение - медикаменти?
Виж целия пост
# 23
Didia  мястото на "различните "деца е в нормалните -масови училища и когато им се даде възможност има развитие и резултати ,но как да се проумее това от учителското съсловие !?

Здравейте, според мен пребиваването на децата със соп в масово училище и детска градина зависи от това какъв тип заболяване имат. В групата ми има дете, което се приспособява идеално, развива се чудесно и към него с любов се отнасят и останалите деца. Това обаче зависи изключително много и от семейството, в което расте. Майката е много отговорна.  Обаче съм свидетел и на изключително безотговорно отношение от страна на други мами, чийто деца са с много поголеми потребности, а те вместо да работят с нас изявяват понякага неоснователни претенции и надценяват възможностите на децета си. Съгласете се, че когата работиш с 20 деца  и те са на 5 - 6 години не трябва да носят памперс и учителката да ги облича и съблича, а само да помага при нужда. Също така не може всеки родител да третира учителя като домашна помощница. И още би трябвало децата със соп да бъдат гости в детската градина в определено време да речем по време на сюжетните и подвижни игри, а през останалото време с тя да работи специален педагог. Системата в момента помоему е обърната, което от опит го намирам за неефективно и не правилно.
с поздрав
Виж целия пост
# 24
sdravejte.as sum majka na dete s leko problemi vsozializiraneto.deteto mi e preturpqlo mnogestvo operazii i se nalogi da go pusna vtora grupa na gradina.problema e tam,4e u na to qde sami4ko ,hodi do toaletna. i ne se napikava na obqd.otide na gradina i ot strah li neznam se vurnahme nazad s navizite .nalogi se da sme s pampers na obqd.u4itelkite sa mnogo mili i mnogo mu pomagat ,no ne e edinstven v grupata s problemi.kagete mi kakvo da pravq kato edvam v tazi gradina go vzeha.az sum govorila s psiholog i toj kaza 4e ne e za spezializirana gradina.na nego mu haresva da hodi i haresva gospogite ,no na tqh maj im idva v pove4e. Confused
Виж целия пост
# 25
klorans, и моето дете имаше подобни проблеми, и тя тръгва във втора група. Тези неща ще отшумят с времето. Нашата психоложка казваше, че за умения, които не са стабилизирани, ще има връщане назад, но това е временно. Нека персонала да е внимателен.
А иначе децата се напишкват, защото  ходят сами до тоалетна и никой не знае там дали са направили нещо или са скочили виждайки следващото дете да се приближава към тях. Или пък отиват 2-3 пъти и виждат, че всичко е заето. И после следва команда "Всички в леглата". 
Успех!
Виж целия пост
# 26
blagodarq ti.mila si.pri nas problemat e ,4e me sudqt leko ,4e ne e nau4en v kushti .tova ne e vqrno oba4e.samo s obli4aneto u nas e zor.i v gradinata se otrazqva.moqt sin e mnogo slabi kato go vidqt vse mu pomagat pove4e za koeto sum im blagodarna,no po tosi na4in ne go iz4akvat sam da probva. Rolling Eyes
Виж целия пост
# 27
Понякога в групата между учителките възникват проблеми!!! По принцип задължение на помощния персонал да бъде до децата, когато ходят до тоалетната и в режимния момент на миене на ръцете. За жалост обаче те не си спазват това задължение. Много Ви моля не мислете, че учителките са безотговорни и не се стараят. Съгласете се обаче, че когато на едно дете му се ходи до тоалетна и учителката го придружи, а не го изпрати само - какво става в занималнята с останалите 15? Децата са много непридвидими!!!! Преди няколко дни имах подобна ситуация и се ядосах най - много на себе си, че не съм по строга с лелята. Заведох дете до тоалетната и стоях с него няколко минути, внезапно обаче дете с аутизъм се сблъска в занималнята с друго и се върнах там. После заварих детето в тоалетната плачещо и във изпражнения. Какво трябвяше да направя.........? Лелята нехае и само вика.
Относно памперса нямам нищо против, но когато детето се проследява и подканва то се справя и без него, но подчертавам това е задължение на лелята учителките не винаги смогват. Считам, че когато в групата има специални деца помощния персонал трябва да е на по високо ниво. За жалост това не е така.
Виж целия пост
# 28
klorans, и моето дете имаше подобни проблеми, и тя тръгва във втора група. Тези неща ще отшумят с времето. Нашата психоложка казваше, че за умения, които не са стабилизирани, ще има връщане назад, но това е временно. Нека персонала да е внимателен.
А иначе децата се напишкват, защото  ходят сами до тоалетна и никой не знае там дали са направили нещо или са скочили виждайки следващото дете да се приближава към тях. Или пък отиват 2-3 пъти и виждат, че всичко е заето. И после следва команда "Всички в леглата". 
Успех!
Не е така. Преди лягане едната учителка помага при събличане на децата в занималнята, а другата е на вратата на тоалетната и изчаква всички да минат от там. За учителя е много важно децата да посетят тоалетната преди сън, защото, когато спят той има административна и методическа работа. Не забравяйте, че в детската градина децата не само ядат и спят, а се мотивират да постигат резултати и в учебен план. То затова са въведени държавните образователни изисквания. Подготовката на най-малко двете обучаващи ситуации за следващия ден изисква труд и време. Не стигат само книжките от програмата за самостоятелна работа. Ако наистина в ДГ децата ходят само да спят и да се хранят нямаше да има нужда от педагози. Всеки еден момент от деня е планиран  - така наречения дневен режим. Освен това никой няма право да откаже на дете да посети тоалетната независимо по кое време. Все едно на мен да ми се ходи и някой да микаже не.
Виж целия пост
# 29
sdravejte.as sum majka na dete s leko problemi vsozializiraneto.deteto mi e preturpqlo mnogestvo operazii i se nalogi da go pusna vtora grupa na gradina.problema e tam,4e u na to qde sami4ko ,hodi do toaletna. i ne se napikava na obqd.otide na gradina i ot strah li neznam se vurnahme nazad s navizite .nalogi se da sme s pampers na obqd.u4itelkite sa mnogo mili i mnogo mu pomagat ,no ne e edinstven v grupata s problemi.kagete mi kakvo da pravq kato edvam v tazi gradina go vzeha.az sum govorila s psiholog i toj kaza 4e ne e za spezializirana gradina.na nego mu haresva da hodi i haresva gospogite ,no na tqh maj im idva v pove4e. Confused
На мен лично не ми идва в повече, но проблеме не е в това. Групата е трудна, ако всички бяха една възраст можеха да се научат да спазват някакви правила. Съгласи се, че е децата при нас са сменили няколко госпожи и всяка се е опитала да им наложи свои правила, които без съмнение са много важни. Освен това при нас има деца за трета и подготвителна група. Те имат различни интелеси от тези на 4-5 годишните. Те са малко груби и своенравни понякога. За да се работи добре всички трябва да са от една възраст, защото когато показваш или казваш нещо всички ще те слушат с интерес, а принас половината казват това го знаем. Иди им обяснявай, има и такива деца, които тепърва трябва и искат да го научат. Просто са нарушени някои правила при сформирането на групата. А пък ти много добре знаеш, че жабчето ми е слабост. Сладурче е то. Ще се научи на всичко. 
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия