Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Диалог между родители на деца със СОП и педагози!

  • 19 120
  • 58
# 45
Имам дете с ДЦП - трудно подвижно, хиперактивно, на моменти  силно агресивно. Проявява и вербална и физическа агресия към децата и към мен. Плаши се от шум, от веселите викове на децата, от движението им на двора и в коридора. Ресурсен учите л - два пъти в седмицата и то извън учебни занятия( по закон). Психолог - 2 пъти месечно, пак извън учебни занятия. 99% порцента от вниманието и времето са ми за него. Ами останалите? Когато моля за помощ или разбиране родителите, ми се казва "Ами не мога да напусна работа  и не мога да плащам на социален работник, който да е с него!" Точка. Държава също не може!!! Тя уж вече е направила всичко за него. Тя го е интегрирала. Така от учител на 30 второкласника, аз се превърнах в личен асистент на едно дете. Редно ли е?  И аз съм в същото положение само че в детска градина. Разбирам Ви, подкрепям Ви, но за съжаление за тези, които правят законите ние учителите сме на заден план.....

  Абсолютно си права! Учителите отговарят за живота и здравето на всички деца. Ако не дай Боже се случи нещо, иди обяснявай, че в момента си била с детето, което има специални потребности. Този проблем го има във всички училища.
Виж целия пост
# 46
zvezdiliana , какво точно искаш да кажеш? Защото само си копирала  newsm78
Виж целия пост
# 47
zvezdiliana , какво точно искаш да кажеш? Защото само си копирала  newsm78
Какво съм копирала? newsm78 Мисля, че децата със СОП трябва да се интегрират, но в извънкласни дейности в училищата и по време на различните видове игри в детската градина, а през другото време с тях да работи специалист по проблема им. Според мен това ще е от по-голяма полза и за самите даца със СОП.
Виж целия пост
# 48
Така вече е ясно. В предишния ти пост има само чужди цитати, затова питах.
Виж целия пост
# 49
    Здравейте! Много полезна тема.
    Моето дете е с увреден слух, също като на Fen. До миналата година посещаваше Център за ранна слухово-речева рехабилитация, а от септември е в масова детска градина. Попаднахме на прекрасни специалисти, да са живи и здрави! Много ми хареса това, което казаха на първата родителска среща: "В групата има дете с увреден слух. То няма нужда да бъде работено специално с него, но искаме да успокоим всички родители - нито едно дете няма да остане пренебрегнато в потребностите си, както и нито едно дете да страда от липса на внимание". Моят син работи наравно с останалите, дори си имат "групи по интереси". Всеки ден ме осведомяват какво е ставало, заедно решаваме проблемите. Идеята ми е, че всяка страна има какво да научи от другата, не бива да се подхожда предубедено. Резултатът, който гоним, е безпроблемен първи клас Wink.
     Приятен ден!
Виж целия пост
# 50
Тази година взимам 1група с удоволствие бих приела в групата дете със СОП .
Виж целия пост
# 51
zvezdiliana,

Децата със СОП трябва да се интегрират точно в класните дейности, но придружени от персонален учител, който да подпомага интеграцията им. Иначе сте права, че ако дете със СОП, просто 'се хвърли" в масовия клас на вълците, то ще бъде изядено- трябва програма и схема, по която да се извършва "включващия" и "Приемащ" процес.

А запозната ли сте, че България е осъдена за дискриминация и сегрегация на децата със СОП, като Европейската комисия намери, че в България децата със СОП нито имат право да избират училищата, в които да учат, нито имат достъп. Европейската комисия даде 11 предписания на България в областта на образованието, които да изпълни в посока интеграцията и България изпълни частично само 4 от тях. По този повод в края на 2009 г. беше организирана кръгла маса и когато ние, родители на деца със СОП в България обяснихме на Комисарят по човешките права в Европа- Томас Хмамаберг какво представлява интеграцията на деца със СОП в България, той беше изумен, не- Комисарят по европейските човешки права беше СИЛНО ИЗУМЕН, че това се случва в страна- членка на Евросъюза и то в 21 век и каза "В Европейския съюз и в моята държава, обществото е това, което се нагажда към специалните деца, а не се принуждават специалните да се нагаждат към обществото, те и за това са специални".

И всякакви идеи, пропагандиращи изолацията на Специални деца, които пускате, подлежат на присъда от Евосъюза, където, между другото, членува и България.
Виж целия пост
# 52
За съжалеие това което искате Вие и което трябва да бъде на практика не се случва. Аз съм много ядосана, че умея и искам да се справям при работата ми със специални деца, но това ме прави аутсайдер и води до конфликт в групата с колегите. Сигурна съм, че майките на специалните деца в моята група са много доволни от моят подход и начин на работа с децата им. Работя с 3 такива деца, но по време на обучаваща ситуация аз нямам възможност да им обърна достатъчно внимание, а и останалите деца не приемат това, че на някой му е необходима повече помощ и внимание. Ресурсния учител идва два пъти в седмица за по час и напрактика детето със СОП работи с него изолирано от останалите деца. Не е ли по добре да е неотлъчно и при самостоятелната работа на детето, когато всички работят  да му помага и напътства, за да се достигне до ефективност. Отделен въпрос е че две от мамите на деца със СОП в групата отхвърлят необходимостта от ресурсен учител, психолог, логопед и т.н. и разчитат изцяло на нас с колежката. И да завърша, че сега колкото и да се старая аз не срещам помощ от никъде, а само неодобрение. Явно ще съм поредния учител - майка със сърце, който ще се откаже да е съвестен и ще я кара 5 за 4, защото "една птичка пролет не прави".
Много Ви моля обърнете внимание колко колеги са си направили труда поне да комуникират с родители на специални деца и да почерпят малко опит и съвет от тях, например в този форум. Сигурна съм, че са много малко, защото човек докато не се изгори не изпитва болка, а се чуди или игнорира този, който има проблем.
С поздрави!
Виж целия пост
# 53
Да се включа и аз в темата.Моя син е аутист и до сега винаги съм имала проблеми в ДГ и като почнеха да мрънкат аз го махах понеже не успявах да се справя с това лошо отношение към нас макар че не виждах чак толкова да им пречи но факта че е аутист за тях значеше ненормален или поне за госпожите при който сме били и всяка сутрин ме посрещаха ооффффффф вие ли сте с надеждата може би че е болен и че днес ще се отърват от него ние много боледувахме като малки и много отсъствахме.Сега ми предстой да почне предучилишна ДГ и директорката каза аз нямам право да ви върна но започна да ми изрежда че няма база за ресурсен учител защото градината е в блок и т.н аз съответно и казах че се отказвам от тези услуги и ще сме само до обяд.Знам че не е лесна работата с тези деца и то никак и че има майки който с нищо не помагат на учителките аз лично познавам такива и който отричат на децата да им има нещо,но тези деца не трябва да бъдат отхвърляни от учителките и че от тяхното отношение зависи как ще бъдет приети те и от другите деца който са в групата ако една учителка е найстина добър педагог тя ще намери начин да се справи с дадена ситуация колкото и трудна да е тя.
Виж целия пост
# 54
   Децата със СОП трябва да бъдат само 25% от общия брой на класа. За съжаление те са много повече в класовете
Виж целия пост
# 55

   Поясни, моля. Децата ти са със СОП, и ти съжаляваш, че, поради големия брой такива деца, не може да им се обърне нужното внимание, или децата ти не са със СОП, но, поради големия брой такива деца, не може да им се обърне нужното внимание?
Виж целия пост
# 56
   Децата със СОП трябва да бъдат само 25% от общия брой на класа. За съжаление те са много повече в класовете и това пречи на децата ми, които аз съм ги изпратила на училище, за да научат нещо.
За кои класове става дума: начални ,гимназиални или!
И какво искаш да кажеш ,че във класа на децата ви има към 6 деца със СОП!!! Би ли споделила причината на тези деца да са със СОП!
Че нещо не се вързва това ,което пишеш! Peace
Виж целия пост
# 57
  Причината да се раждат деца със СОП я знаят само Господ и стари баби.
Виж целия пост
# 58
asirra, струва ми се, че залиташ в посока от преди 100 години. Избора е твой къде да учи детето ти. Всички деца имат еднакви права.

Една от най-големите причини за раждане на деца със СОП е напредъка на медицината. Ето вече спасяват деца родени с ниско тегло, а преди 100 години не е било така. Това се дължи на обстоятелството, че в големите болници през изминалите 20 години лекарите и технологиите напреднаха. А в по-малките градове още се учат.
Смъртността при родилките е много ниска, а преди 100 години не е било така. При рисковите раждания спасяват децата, но има увреждания. Сигурна съм, че с времето все повече ще се научават да ги предотвратяват или рехабилитират навреме.

И да се допълня на по-разбираем език, ако след време нечии внуци пребивават в интензивни отделения на болниците и се оправят, роднините да не забравят, че човечеството не се е научило като с магическа пръчка да спасява деца и Господ не е налял за една вечер в главата на лекарите опита. Зад всяка успешно преодоляна болест, стоят доста деца, които са спасени, но недоизлекувани и в последствие със СОП. А също има много благодарни родители, че децата им са спасени, та дори и със СОП.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия