Диспраксия

  • 18 028
  • 55
# 15
Ванче, да вярно е за четенето, наскоро гледах една статия как да подтикваме децата да разбират каквото им четем. Беше за малките деца, че те много често слушат, но не възприемат историята. И как после да ги накараме да разказват. Всъщност и на детето ми  това е нещо като проблем.
Миналата година госпожата в детската ги караше да разкажат с изречения от 3 думи, защото повечето разказваха с 2 думи, а ние още сме на две думи, даже често и само на 1.

Е тук някъде беше тази статия - http://www.deteto.info/articles.aspx?v=4&pv=29, но по-голяма част от статиите са с регистрация, а сега нямам време да се регистрирам.
Виж целия пост
# 16
Снощи дъщеря ми за пръв път направи  „плю-плю” на храната. Децата откриват и го правят между първата и втората година. Бях се сетила преди време, че не е правила тази магария /която е важно упражнение за развиване на мускулите около устата/ . Замислих се за всичко, което сме правили като стимули около устата. За мен това бяха упражнения под формата на игри и не ги считах за много важни. Напоследък  се замислям, защо и е много трудно да изговори изречение от 3-4 думи, затруднява се от думи като „люлин”, които са свързани с активно преместване на мускулите. Може би има връзка

Ето какво правехме и някои мои наблюдения.
-   Масаж около устата и езика с електирческа четка. Правеше го нашата двигателна рехабилитаторка и имахме и един курс при логопед в клиниката по ДЦП. Знам, че логопедите не харесват тези стимулации да се правят от кинезитерапевти, а пък аз въобще не харесвам и самите масажи. Изглеждат ми много механични. Може би имат полза само в началото, ако е много скован езика. При нас ги правеха от 3 до 6-тия месец всеки ден по няколко минути.
-   Почти в бебешка възраст бях купила силиконов накрайник за пръст на NENEDENT, който се използва като първа четка за зъби. Слагах гел, който облекчава растежа на зъбите и й мажех венците. На нея много и харесваше. Виждала съм и подобни на NYK и си мисля, че са добри пособия под формата на игра да се масажират езика и венците и вътрешността. Сега тя си го  прави с четката  за зъби или аз взимам й и правя по основен. Без да е нещо специално, движенията са подобни като при миене на език и зъби. Използвам паста за зъби на NENEDENT без флор, защото не можеше да я плюе, сигурно сега ще се научи.
-   Свирене на обикновенна свирка с топче /като на футболен мач/. На тези музикалните игри ми обърна внимание музикотерапевтката. Имахме няколко свирки и около3 годишна възраст се научи не много уверено да свири. Други подобни упражнения са свирене на детска флейта, духане на свещички, правене на сапунени балони, духане на перца. Като решавах, че нещо трябва да направи, през ден и го предлагах и тя за 2-3 месеца се научаваше. Така миналата година преди четвъртия си рожден ден се научи да духа свещички. Подобни играчки са хармониката и свирката бърдуче. Още не ги е усвоила
-   Игри с вода – сама си беше открила и си правеше воден душ в устата. Лапаше цялата струя и я пускаше след малко. Много обича да я пръскам със Стеримар в устата. Може би е възможно с нещо като воден пистолет тази игра да се развие. Дори и да се капват вътре няколко капки от миризми на храни...
   
Не знам дали това е орална диспраксия, трудно прави и разни движения с езика настрани, надолу, да се изплези.
Виж целия пост
# 17
Здравейте! Hug
Днес беше 1вия час на Петя при старата ни спец.педагожка.
Всичко е минало много добре ,имат все пак 2г. работа заедно.
А най-важното е ,че Петя е щастлива. Simple Smile
Виж целия пост
# 18
anymany,това за кой град се отнася и по колко ще е при специалист! Peace
Виж целия пост
# 19

Тъй като цитираната статия е моя, но в самия сайт е трудно да се направи това, а така или иначе си задавате доста въпроси,
реших тук да кача снимка на диктовка, направена от дете с диспраксия и дисграфия.

http://media.snimka.bg/4581/015416802-big.jpg

Детето е в четвърти клас, с коефициент на интелигентност в горни граници, но с големи трудности при писане, причинени от
моторната диспраксия и дисграфията.
Виж целия пост
# 20
sophsan, благодаря за статията и за снимката.

А ако разрешат в училище да се пише на компютър, това дали ще помогне на детето? Може да пише на малко ЕЕ PC и да записва на флаш памет за учителката си.
Виж целия пост
# 21
Дъщеря ми пише по същия начин даже по едро ,вчера например нищо неможах да разчета от диктовката и тя също е четвърти клас Cry Sick
Виж целия пост
# 22
sophsan, моят четвъртокласник също пише по подобен начин. Случва му се да изпуска букви при писане, почеркът му е нечетлив, пише бавно (както и прави бавно всичко останало). Би ли препоръчала упражнения, с които да работим в къщи. В нашия град няма логопеди и психолози. Моят ученик се справя, но с много подкрепа от моя страна. Ще бъда благодарна за насоки. Например тази гимнайстика Брейн Джим, тя дали е полезна за децата с моторна дипраксия.
Виж целия пост
# 23
Инна2, защо не се регистрираш? Така ще можеш да получаваш лични съобщения.
Ако пък категорично не желаеш да се регистрираш, можеш да ми пишеш на logopedia@dir.bgHug
Виж целия пост
# 24
за който се справя на английски един линк: http://www.dyspraxia.org.nz/what_is.htm
Виж целия пост
# 25
Днес попаднах на едни много полезни материали. Моето дете има голям проблем със следването по контури, а повечето сайтове картинките са й сложни. Има желание, но бързо се обезкуражава от сложните. Ще пробваме тези, те ми изглеждат много подходящи за начало.
Ето тук
http://www.activityvillage.co.uk/handwriting_readiness.htm - основни линии
http://www.activityvillage.co.uk/finger-tracing-alphabet.htm - а тук са големи букви, за обхождане с пръсти, може да се рисува с боя за пръсти или да се намажат с лепило и после със зърнестите материали /тип цветен пясък/
Виж целия пост
# 26
Здравейте, много се радвам че попаднах на тази тема. Моето дете е на 3.5г и не може да прави  нищо - нито да рисува, нито да изпише нещо, нито да запомни стихче или песен. Много се старая ежедневно, но без успех. От скоро тръгна на градина и най после прояви някакво мижаво желание да научи нещо. Например иска да научим песничката от градината.Успява да възпроизведе мелодията за да се сетя коя е, но текста не запомня дори по цял ден да го учим със седмици. Не запомня дори едно изречение от него. Молив държи с юмрук. Иска да нарисува триъгълник, опитва се, но като не успее започва да плаче и запраща молива и листа във въздуха. Явно знае как трябва да изглежда и се разстройва. На мен проблема ми е че сме в друга държава. Ходихме при специалист, казва че може и да имаме проблем, но в нашият случай изчаквали с диагностицирането защото детето е двуезично. Аз обаче вътрешно си усещам че имаме проблем и той няма нищо общо с двата езика. Ако трябва да се боря с нещо, предпочитам това да започне по-рано за да имаме по добри шансове.
Ще ви следя.
Виж целия пост
# 27
     Ето едни игри и упражнения, от които ние се възползвахме и започнахме да правим, тъй като и ние имаме проблем с фината и общата моторика. Благодарности на Вълничка (морска) за превода.
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=25343.msg1046302#msg1046302


Виж целия пост
# 28
sladko pate, много мерси за линка. Бях я чела преди време и тъкмо се канех да я търся пак. Hug

А какво мислите за образователните компютърни игри. Аз и давам много рядко, но напоследък редувам писане с игра, защото писането й и е трудно, а играта създава положителна емоция. Обаче днес попаднах на http://www.boowakwala.com/kids/boowakwala-games.html , има много образователни игри и се замислих дали няма да помогнат повече, ако първо играе. Например Mazes тип лабиринт, подобно на минаването с пръст по пътечката на лабиринта. Моето дете от всички умения за писане може само да повтаря лабиринти.
Днес имах възможност да сравня оцветяването й с това на други деца, на светлини години е Sad . Чак започвам да се чудя дали въобще да я мъча да пише newsm78 , но ще пробвам 1 година и ще видим до къде ще стигнем.
Виж целия пост
# 29
Танче, а защо бързаш с писането? И какво искаш да постигнеш с него? Аз мисля, че всички упражнения във възрастта преди училище трябва да са под формата на игра (че и след това) и най-вече да са забавни. Повтарянето на бастунчета и лулички не е подходящо за 5 годишни.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия