Диспраксия

  • 18 060
  • 55
# 30
Вълничка, за писането и аз не мога да се ориентирам. В тетрадката им по Моливко имат да повтарят букви...
Мен ме притеснява това, че не може да оцветява, не се ориентира е контура, а дори и 3-4 годишните деца го правят. Може би това, че го обхожда с пръст показва, че го познава, но като почне да оцветява задрасква всичко, по едно време викаше, че му е направила маска Simple Smile
Ей това закъсняване в оцветяването ме притеснява, защото според мен е вече 1-2 години по назад. А и се чудя какви упражнения да й дам, така че да се развива в тази област. Мисля да я карам да повтаря по контур и релефно да се ориентира в обектите - да пипа пласмасови букви, да ги рисува с пръсти и т.н. newsm78
Логопедката й ми обърна внимание, че не знае как да си сложи ръката и така я слага, че си закрива дясната част. Още като чели има нужда й да и обяснявам кое е контур и кое е вътре в контура, кое извън. Въоръжих се с разни идеи и следващите 2-3 седмици ще експериментираме.
Виж целия пост
# 31

реших тук да кача снимка на диктовка, направена от дете с диспраксия и дисграфия.

http://media.snimka.bg/4581/015416802-big.jpg


Полезен пример. Колко ли родители и начални учители биха се изненадали, че тези деца имат нужда от помощ от специалист?
Виж целия пост
# 32
     TanyaMG, когато дъщеря ми беше на 4 години започнахме с писането по контур на прости геометрични фигури и след това ги оцветявахме. Отначало и ние имахме проблем с хаотичното оцветяване и неспазване на очертанията, но с много упражнения вече смятам, че сме го преодоляли. Принтирах й от този сайт:
http://www.kidzone.ws/prek_wrksht/shapes/shapes-circles.htm
Виж целия пост
# 33
Танче, мисля че за да бъде смислена задачата за Дара, по-добре е първо да повтаряте контури на рисунки - задачата за ръката е същата, а е по-забавно, все едно "рисува", а не да повтаря букви, които май още не познава (?). И то по- прости рисунки с повече прави линии, като например - къщичка, стълба, елха и др такива. Може да й даваш и геометрични фигури, които да гледа и да ги рисува на друг лист, а после и да ги оцветявате, както те съветва sladko pate. Иначе ако искаш да учите и буквите, може да ги запомняте като форма, да ги откривате сред други букви и да ги ограждате или ....всякакви детски книжки има с буквите.
За оцветяването - ако мислиш, че пробемът е осъзнаване на контура - очертайте го с пластилин и после оцветете вътре. Или изрязваш картинка от бяла хартия и я поставяш върху цветна, а тя трябва да оцвети само бялото. Така дори да излезе от контура, това не загрозява картинката й и тя се чувства успяла.
Виж целия пост
# 34
Благодаря ви момичета, много полезни съвети и мнения.   bouquet

Аз още не искам да пише буквите, а точно да нарисува къща, стъбла, да оцвети голям обект и т.н. и  ще пробвам различни идеи и ще видим как ще потръгне.

Тук си мисля, че са и упражненията за спазване на ред - например тя шие разните дървени играчки с дупки тип "облечи мечето", но сега трябва да гледа и да ходи последователно по дупките, а не бодне тук, после там.
Виж целия пост
# 35
Днес случайно попаднах на този блог - http://pavelnik.blogspot.com/2009/11/blog-post_02.html . Тези диктовки са на деца в 5-ти клас и се чудех дали те имат затруднения с писането или са мързеливи.
Жестоки ми се видяха коментарите под статията, че децата са мързеливи, а за заканите на учителя, че тези няма да минат през неговата цедка, нямам думи.
Още по-възмутена съм от снимката, която си е сложил в блога - учител с бутилка бира в ръка.
Добре, че има наредба за деца със СОП и може би тя ще даде някаква защита за децата, за да не ги смачква каубой с бира в ръка /т.е учител от с. Вакарел/
Виж целия пост
# 36
Танче, права си. И на мен ми стана тъжно. Особено първата диктовка е явна дислексия.
Виж целия пост
# 37
Здравейте!

 Имам дъщеричка на 5г. и след много ходене по мъките май ще се окаже с диспраксия. Така, че всякакви мнения и предложения ще са ми от полза. Прочетох постовете досега и доста ценни неща си извадих, които мисля да ползвам.
Виж целия пост
# 38
Здравей stasita,

Ако мога да обобщя моят опит - много работа и вяра в детето. Най-опасното е да се поддадеш на вечните оплаквания на персонала в детските градини и да загубиш вяра в себе си и детето. Човек, когато се оплаква, че не може да свърши една работа /т.е специалистка да ограмоти дете/ го прави по две причини - или работата е невъзможна или специалистката няма достатъчно умения.  Все вярвах, че при дъщеря ми не сме намерили правилните хора, а не защото детето е безнадеждно. Ние минахме през държавна и частна градина, от където все оплаквания..., а какви усилия полагат можех само да гадая. И през тези почти 2 години /в които се занимаваме с диспраксията/, търсейки човек да я научи по програмата за детските градини, се захванах аз с тази работа. Има книги за учителя и там са обяснени нещата, които трябва да знае детето и как да му ги разясним. Независимо с какво състояние е детето, то трябва да овладее материала, предвиден за детските градини, най-вече акцентирах на физическа култура, бит и техника, музика, рисуване, околен свят, математика и чак накрая на родна реч и писане. Оказа се, че дъщеря ми овладява голяма част ото материала, в други среща затруднения, но то няма всестранно развити личности. Аз си съкратих работният ден на половина и привлякох и дядо й, които има учителски дарби и двамата се занимаваме с нея.
Не знам дали е правилен подход, направих едно степенуване на нещата, които са й трудни - например работим много за моториката, защото ще и е важна при писането. Самообслужването малко го изоставих - жилетки с копчета, панталони с илик, или обувки с кайшки не купувам. Най-накрая имахме късмет и от април 2010 дъщеря ми е в частна градина с 2 много професионални учителки. Те не се оплакват, а си набелязват цели и програма за детето. Детската градина е полудневна.
Дъщеря ми на логически задачи - да сравни, съобрази, огради е много добра. Решава повечето от тестовете за Горна баня и то от първо показване. За задачите със събиране измислих лепенки - пиша числата на етикетчета /които се използват за цени/.  При ето такива задачи тя си отлепя цифрата и я слага на място. Но ако я накарам да я напише, толкова се затруднява, че забравя и да смята.
Миналата година когато започнахме по-сериозно да се занимавам с моториката, много ми помогнаха съветите от тази тема и все се канех да я побутна, за да благодаря на момичетата.         bouquet
Започнах с неща, които са и лесни и съвсем малко усилие трябва, за да станат още по-добри. А на нея миналата година, тя беше на 5  години тогава, в областта на оцветяване и моторика предвиденото за първа градинска група й беше трудно, т.е почти 2 години беше назад. Но с всекидневни упражнения и като се създава интерес и положителна нагласа у детето се получават нещата. През следващата 2011 година съм решила да изчистя и други неща, които сега са й трудни.

Забравих да ти напиша за другите специалисти - специален педагог, логопед, психолог, ако не сте работили до сега, е важно да имате и такива занимания няколко пъти в седмицата, за да усетиш как се подтиква детето да мисли. Ние сме работили в периода 2-4 годишна възраст доста усилено. В последната година "Ръководстовто за учителя" ми беше съветник, но съм сигурна, че предишните ни специални занимания са изиграли роля, за да мога да се сещам за някои подходи.

 Ако имаш конкретни въпроси и притеснения, и ако ти се споделя питай, ще ти дадем мнения. Пожелавам ти много вяра и успех!
Виж целия пост
# 39
TanyaMG ,много се радвам за вас ! Hug
Виж целия пост
# 40
  bouquet
помня мъничкото бебе на съседната кушетка...
принцесата, която видях е прекрасна и прави чудеса!
считам, че децата ми нямат проявени затруднения, но мога да кажа, че не могат половината от нещата, които прави ДАрито!
  bouquet браво на упоритостта, лъбовта и старанието на родителите й!
Виж целия пост
# 41
Наде, как ми припомни началото. Hug Е, не става лесно родител, някой ми го беше казвал в началото...

Аз искам да ви пусна една статия за физическата активност, която считам, че изигра много голямо значение за диспраксията на моето дете, наред с написаното в горният ми пост.

Ето днес попаднах на един линк от сайта Medical News Today за връзката между физическата активност и развитието на мозъка. Ванче, в статията се споменава и за hippocampus.

А ето и моята статия, която обобщава активноситте, които сме правили в годините - http://threetoseven.wordpress.com/2010/09/21/gym/
Виж целия пост
# 42
Мамчета, търся къде мога да намеря, едно такова нещо, незнам как се казва точно, но се слага на химикала или молива и детето по този начин захваща правилно молива и химикала.Ресурсната учителка ни каза за него ,но тя незнаеше от къде се купува.Ще съм ви благодарна ако знаете и ни кажете. За София става дума.
Виж целия пост
# 43
        Може би имаш в предвид държач за молив и химикал. Може да купиш от тук:
http://www.slanchica.com/cgi-bin/index.pl?_state=OfferRequest&offer=275
        и от тук:
http://alterco.bg/?за-писане,16

Виж целия пост
# 44
Мамчета, търся къде мога да намеря, едно такова нещо, незнам как се казва точно, но се слага на химикала или молива и детето по този начин захваща правилно молива и химикала.Ресурсната учителка ни каза за него ,но тя незнаеше от къде се купува.Ще съм ви благодарна ако знаете и ни кажете. За София става дума.

Ето от тук.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия