ИЗПОВЕДТА НА ЕДИН ЛИЧЕН ЛЕКАР

  • 18 980
  • 262
# 45
Точно обратното - заради това водех малката в спешното. И понеже не съм те разбрала според теб, кажи ми ясно, за да разбера - към кого да се обърна, ако не мога да разчитам на джипито, на дежурните и т.н. Какво да правя? И ако попиташ тук, доста хора ще ти кажат, че не е изключение да не можеш вече да откриеш джипито си в работно време - повечето се увълчиха и се захванаха с хиляди пациенти, на които просто физически им е невъзможно да обърнат внимание. Кой има полза от това?
Що се отнася до това, че не те познавам, вярно е. Но и ти също не познаваш повечето хора, а си позволяваш да си правиш съответните квалификации, че не си плащали осигуровки и едва ли не в тях е вината за лекарското безхаберие в повечето случаи.
И да, не си написала, че дежурните трябва да спят. Ами спяха. И сега накъде, като няма кой да ти помогне? Себе си мога да прежаля, но няма да допусна някой да си прави гаргара с децата ми.
Виж целия пост
# 46
Говорим на различни езици...
Виж целия пост
# 47
  Мненията на Бадемов цвят са много точни и абсолютно точно отговарят на действителността в България.

Говорим на различни езици...

Ако човек изхожда само от собствената си камбанария.

Не случайно няма друга професия, в която да се полага Хипократова клетва.Не е зле лекарите  в нашата мила Родина да си я припомнят. Crossing Arms Защото и аз съм човек , и когато искам да пазарувам отивам в магазина, когото не се чувствам добре отивам на лекар  и очаквам той да е наясно защо, и за какво е там Crossing Arms.

Виж целия пост
# 48
  Мненията на Бадемов цвят са много точни и абсолютно точно отговарят на действителността в България.




Не отговарят поне не и за мен..

Не разбирам как някой мисли ,че ЛЛ трябва да му е на разположение 24ч .Това е просто идиотско.Да мислиш ,че един човек може да е пълноценен и работоспособен по всяко време.
Пре почивните дни и късно вечер два пъти ни се е случвало да водим малкия в спешно . Първия път беше за абсолютна глупост бяха си на линия , прегледаха го и вместо да ми се накарат ,че нося бебе /над 1год беше/ със симптом ,че се е разревал през ноща ,а по принцип не го прави ми дадоха телефона в спешното ако има нещо да се обадя веднага.
Просто обобщенията са тъпи.
Виж целия пост
# 49
А добре е сьщо като говорите за Хипократовата клетва да не забравяте, че в нея се споменава и за това, което лекаря трябва да получи от обществото - добьр живот и уважение.
Лекарите в Бьлгария са просто част от хората, които живеят в тази дьржава, сьс сьщия морал, обноски и поведение. Няма как  да е иначе. Просто като чете човек в този форум ще си помисли, че лекарите са някакви такива - селекционирани гадини, а пациентите- най- хуманните, вьзпитани и учтиви сьщества. Ами не, всички сме еднакви, студентите по медицина не ги подбират по морални качества.
Виж целия пост
# 50
Честно - не сте добре да искате 24-часово разположение на лекаря.
Я да ви проснат вас на тръстиката,
да ви звънят след работно време, когато вечеряте, когато си къпете децата, когато сте при възрастните си родители,
когато сте в банята и накаря когато сте задрямали,
та да ви видим как ще изглеждате и какви ще ги говорите на следващия ден.

Естествено, че трябва да има дежурни.
И не, не е проблем на ОПЛ, че дежурният е неадекватен.
Има МЗ, има БЛС - оплачете се.
Но разграничете проблема.
Дежурният може да е смотан, но това не означава, че ОПЛ ви е длъжен до живот.
Виж целия пост
# 51
Обобщенията може да са тъпи. Аз може да съм идиотка, щом смятам, че мога да разчитам на личната за каквото и да е. Вероятно и тя е идиотка, щом прави всичко, което е по силите й. Но още по-идиотско е личният да ти отреже квитанциите и да те препрати към дежурен, който хал хабер си няма от състоянието ти. А пък когато си почива, няма и да го разбере.
Виж целия пост
# 52
Всъщност кому е нужен спора добри ли са, не са ли джипитата?
 И аз като цяло смятам, че повечето са се превърнали в сребролюбци, но!
ЛЛ на дъщеря ми ми е връщал разговор два-три часа след моето позвъняване(когато явно не е могъл да отговори), обаче пък и аз не го търся за щяло и нещяло. Ако всички правехме така, надали те щяха да се притесняват от това да ги задължат да вдигат телефона си по всяко време(сиреч в неотложни, извънредни ситуации). За което смятам, че има основание, дори да е 2 през нощта. Всеки е запознат с обратната страна на професията, която е избрал и ако не може и не може да се справи - какво предлагате?
Но пък извънредна ситуация ли е температурат в 2 през нощта? Естествено, но би трябвало да можем да реагираме самите ние, първо, и когато минат няколко часа (през които темп спада малко, детето се успокоява, ЛЛ е вече на работа, или поне предполагаме се е събудил), можем да потърсим неговата помощ
Виж целия пост
# 53
Евала! Най-после един човек да схване за какво иде реч, без да преиначава думите да останалите.   bouquet

И между другото да вметна, че джипито на нашето семейство (защото всички сме при нея) ни е дало да разберем, че можем да разчитаме на нея за каквото и да е по каквото и да е време. Което не означава, че ние злоупотребяваме. Викала съм я по спешност в дома на майка ми, защото имаше жестоко нарушение на оросяването на мозъка и не можеше дори да стои права сама. Дойде жената, прегледа я и назначи адекватно лечение, в резултат на което майка ми за два дни се оправи. Но личната знае, че майка ми е хипертоничка, знае какви лекарства й понасят и какви не. Запозната е с общото състояние на всеки един от нас и предписаното от нея лечение винаги е давало резултат. Така могат да действат и другите джипита, нали? Значи всичко опира отново до съвест.
Виж целия пост
# 54
kameloth  Много точно казано, браво.
Толкова злоба и жлъч, такова нагло поведение спрямо другите хора, такова незачитане и неуважение има тук, че просто това е едно отражение на народа и действителността такава каквато е.
Не са намусени само в бърза помощ, където и да отиде човек с каквато и институтция да се сблъска среща само и единсвено това. Или вие седейки зад някое бюро обслужващи хора и чудещи се сега как да си платя тока и с какво да купя на децата дрехи, сте супер любезни и усмихнати ли. Да ама не.
В цялата държава човек се сблъсква с намусени и злобни хора, неудоволетворени , вечно обвиняващи и  очакащи  някой друг да отговаря за тях.
Искам да знам какво може да направи едно джипи през ноща ако му се обадите, че сте получили инфаркт.
Пък аз после ще викажа как се действа в цивилизованите държави по въпроса и как пациента излиза от болницата след една седмица жив и здрав въпреки че е прекарал инфаркт. Без никаква  намеса на личния му лекар.
Обаче говорим за супер обурудвана линейка с подвижно екг и т.н.
Виж целия пост
# 55
kameloth  Много точно казано, браво.
Толкова злоба и жлъч, такова нагло поведение спрямо другите хора, такова незачитане и неуважение има тук, че просто това е едно отражение на народа и действителността такава каквато е.
Не са намусени само в бърза помощ, където и да отиде човек с каквато и институтция да се сблъска среща само и единсвено това. Или вие седейки зад някое бюро обслужващи хора и чудещи се сега как да си платя тока и с какво да купя на децата дрехи, сте супер любезни и усмихнати ли. Да ама не.
А това намусено поведение не се отнася за лекарите, така ли? Вярвай ми, била съм много пъти при лекари, на които досадата и незачитането на другите направо ме е карало да се питам това изобщо човешки същества ли са. Особено когато се отнася за дете. И на мен не ми беше кеф от заплатката, която получавах на предишната си работа, но не съм си го изкарвала на клиентите на фирмата. Още повече, че за шефа клиентът е нещо като Бог и ти нямаш право да му правиш физиономии и да му крещиш. Жална ти майка пък, ако му се троснеш по телефона или го нагрубиш. А много лекари си позволяват точно това. В крайна сметка кой им е виновен? Сами са решили да стават лекари, значи трябва да си поемат и отговорностите, свързани с тази професия.
А, пропуснах да отбележа, че дежурните не са намусени, защото са се наспали добре, докато спешните случаи са ги чакали.  #Cussing out Личен опит, нищо друго.
Виж целия пост
# 56
Искам да знам какво може да направи едно джипи през ноща ако му се обадите, че сте получили инфаркт.
Пък аз после ще викажа как се действа в цивилизованите държави по въпроса и как пациента излиза от болницата след една седмица жив и здрав въпреки че е прекарал инфаркт. Без никаква  намеса на личния му лекар.
Обаче говорим за супер обурудвана линейка с подвижно екг и т.н.
Едва ли някои, който е получил инфаркт ще знае какво точно му има. Това е работа на личния лекар, да прецени риска и евентуалната диагноза според оплакванията му. И в България излизат живи и здрави след една седмица в болница след прекаран инфаркт (баща ми, с два инфаркта). Но на мен ми се наложи да извикам лекар (съсед), та тя да обясни на колегите си в Бърза помощ, че положението наистина е сериозно, на мен не ми повярваха, за това закъсняха с 20 мин. Ясно ми е, че има хора който злоупотребяват, но вероятността да не помогнеш и на един човек когато има нужда и да спасиш живот, нарушава Хипократовата клетва. А и нашите линейки имат подвижно ЕКГ (като куфарче е), но въпроса е да се използва когато е нужно.
А за 24 часовото разположение на JP-то е до въпрос на Договора, който е сключил със Здравната каса. Дали някои колеги ще поемат пациентите му в тъмната част на денонощието и почивните дни и празниците.
Когато на мъжа ми фирмата сключи договор за поддръжка могат да звъннат и в 2 през нощта, защото някои компютър е спрял. Е, не се мръщи, защото това му е работата както и нашето препитание. Става, отива и си свършва работата. Е, за това говорим всеки да си знае клаузите по Договора, който е сключил (бил той и Обществен) и да си ги спазва.
Виж целия пост
# 57
Още едно адекватно мнение.
Щом си избрал да станеш лекар, ще трябва да приемеш минусите, които тази професия налага. Ако не искаш - мястото ти не е там.
Виж целия пост
# 58
Искам да знам какво може да направи едно джипи през ноща ако му се обадите, че сте получили инфаркт.
Пък аз после ще викажа как се действа в цивилизованите държави по въпроса и как пациента излиза от болницата след една седмица жив и здрав въпреки че е прекарал инфаркт. Без никаква  намеса на личния му лекар.
Обаче говорим за супер обурудвана линейка с подвижно екг и т.н.
Едва ли някои, който е получил инфаркт ще знае какво точно му има. Това е работа на личния лекар, да прецени риска и евентуалната диагноза според оплакванията му. И в България излизат живи и здрави след една седмица в болница след прекаран инфаркт (баща ми, с два инфаркта). Но на мен ми се наложи да извикам лекар (съсед), та тя да обясни на колегите си в Бърза помощ, че положението наистина е сериозно, на мен не ми повярваха, за това закъсняха с 20 мин. Ясно ми е, че има хора който злоупотребяват, но вероятността да не помогнеш и на един човек когато има нужда и да спасиш живот, нарушава Хипократовата клетва. А и нашите линейки имат подвижно ЕКГ (като куфарче е), но въпроса е да се използва когато е нужно.
А за 24 часовото разположение на JP-то е до въпрос на Договора, който е сключил със Здравната каса. Дали някои колеги ще поемат пациентите му в тъмната част на денонощието и почивните дни и празниците. Когато на мъжа ми фирмата сключи договор за поддръжка могат да звъннат и в 2 през нощта, защото някои компютър е спрял. Е, не се мръщи, защото това му е работата както и нашето препитание. Става, отива и си свършва работата. Е, за това говорим всеки да си знае клаузите по Договора, който е сключил (бил той и Обществен) и да си ги спазва.
Никой договор не може да държи човек нон-стоп в будно свежо и адекватно за вземане на решения състояние.Дори и самя човек да и ма огрооомно желание за това.
Сравнението на поправката на компютърна система /или както там се казва / с лечение на хората не е много уместно.
Виж целия пост
# 59
Истината е, че има джипи-та и...джипи-та, т.е. и съвестни и сметкаджии.
Peace Аз съм доволна от нашите. Тази на сина ни има договор с една от спешните помощи в града и въпреки това дори и в извънработно време си вдига телефона. Докторката на големите в семейството има групова практика и дават дежурства .  Hug
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия