ИЗПОВЕДТА НА ЕДИН ЛИЧЕН ЛЕКАР

  • 18 957
  • 262
# 255
roxanne25, съгласна съм с всичко, което сте написала. Системата, която се създаде в България не радва нито лекари, нито пациенти. Това означава, че лекари и пациенти трябва да си търсят правата, а не че едните ще се лишават от тях за сметка на другите. Ако някое бебе го е заболял стомаха майка му трябва да потърси лекарска помощ. Аз лично друг вариант не виждам.
Простете, че го казвам, но мисля, че в момента в БГ има много лекари, които е по-добре да са бакали. Казва ви го човек, погребал двама близки, благодарение на "квалифицирана" лекарска помощ.
Разбира се, че заплащането на лекарите трябва да се промени - да се промени самата същност. Съответно да се ограничи максималната бройка пациенти, които един ЛЛ може да обслужва. 2 000 пациента срещу 1 лекар?? Абсурдно.

Системата е сбъркана, ама отвсякъде. Системата е направена така, че лекари и пациенти са от двете страни на барикадата. Лекарите са търговци, а пациентите - клиенти. Освен от моралните си принципи обаче, нищо друго не задължава родния медик да работи в интерес на пациентите си.

Много си права, никога не бих казала на бялото черно. Наистина е абсурдно един лекар да може да обслужва повече от 1200 - 1500 пациенти - поне според лекарите които познавам. Но пък, тук е ролята и на пациентите - те имат право да изберат лекаря си, а ако не са доволни от избора си, след 6 месеца да го сменят.
Това, което аз исках да кажа с постовете си е, че не можем само да изискваме, без да поемем нашия дял от отговорността си за здравето ни.
Естествено, болно дете не може да остане без лекарска помощ. Затова и лекарите (пак казвам - тези, върху които аз имам наблюдения) имат сключени договори с центрове за оказване на спешна помощ, на които плащат от собствения си джоб, за да поемат грижата за техните пациенти през нощта, почивните дни и националните празници. Е, предполагам всеки предпочита да го прегледа неговият лекар, но и лекарят е човек, нали? А ако състоянието е спешно, то просто трябва да се овладее, а след това идват личните предпочитания. За мен някой да мрънка заради това е меко казано дребнаво.
Моите съболезнования за близките ти! Не знам какво да кажа за това - ако наистина е било лекарска грешка, това е ужасно. По всяка вероятност това винаги ще тежи на съвестта на лекарите, но няма да върне близките ти  Sad
Но понякога просто лекарите са безпомощни. Казвам го като човек, който години наред не може да намери разрешение на сериозен проблем... няма специалист, който да ми помогне, за съжаление  Sad

И като си заразказвахме истории...Вчера говорих с мой много добър приятел - млад лекар, който място не можеше да си намери, жегнат от думите на пациентка. 19-годишна пикла, отишла по собствено желание в болницата, за да направи аборт, но в полу-упоено състояние намерила сили да нарече лекаря "убиец". Замислих се колко дълго този лекар ще запази своята човечност и съпричастност.
Но спирам, отклоних се много от темата  Sad
Виж целия пост
# 256
Така е, лекари и пациенти са част от едно и също общество. Колкото са безотговорни едните, толкоз и другите.
Но кажи ми едно нещо - когато един лекар запише 2000 пациенти, вярва ли си реално, че може да ги прегледа всичките, или просто иска да вземе паричките за всеки един от тях. Аз съм сменяла лекар, когато не бях доволна от педиатърката за дъщеря ми. Препоръчаха ми лекарка, обадих и се и тя каза съжалявам, но не мога да ви поема, имам много пациенти, не записвам. Това е единствения случай, за който съм чула такъв. Всички останали записват и какво става - чакаш с детето си по 1 час при предварителна уговорка с лекар кога точно да отидеш, изнервяш се, защото и детето се изнервя и влизаш в графата превъртели майки. Влизаш на преглед, лекарят действа на бързо, защото отвън е лудница, резултатите - съмнителни.
Какво става, какво правим, вършим ли си работата като хората или просто търсим повече доходи, защото това второто в този му вид е валидно за бакалите, а не за докторите, нали.
Много тежък казус, безумна ситуация.
За близките ми - две сгрешени диагнози: мениерподобен синдром вместо мозъчна аневризма (при 54 годишен хипертоник) и обезводняване вместо сепсис (в Пирогов), пък за Бърза помощ даже няма да коментирам
За 19-годишната пикла - гадно наистина, но ако момичето е било полу-упоено защо се засяга. Най-вероятно не е знаела какво точно приказва, може би си е имала личната драма, че трябва да направи аборт и без да иска го е изкарала на него.
За твоето заболяване, съжалявам много. Без да искам да се натрапвам предлагам - потърси добър хомеопат, там почти няма нерешими проблеми, казвам го от опит. След смърта на баща ми преди 6 години разчитам на тази медицина, а не на ЛЛ.

И последно - отговорността за здравето е на първо място на самия пациент, респективно неговите родители, и после на лекарите. В това няма абсолютно никакво съмнение. НО трябва да признаеш, че са много малко родните доктори, които обичат питащи и интерсуващи се пациенти. Колко са докторите, които признават информираното съгласие като основен метод за работа с пациенти. Аз не познавам нито един такъв. Дразнят се като питаш, като искаш, като предлагаш. Моя приятелка постъпи с детето си болница заради коклюш. При приема преглеждат детето на 1,5 г в студена стая на течени. Майката иска да се затвори вратата, защото детето вече е болно, да не става по-зле. Докторката я праща на колегите си в отделението с думите "Ще си имате проблеми с тази майка". Какво повече да коментираме. На мен ми се струва, че родните доктори не обичат пациенти, които поемат отговорност за здравето си, разглеждат го като заплаха за авторитета си.
Тъжно
Виж целия пост
# 257
Личните лекари нямат право да откажат на пациент, който иска да се запише при тях- записванети става директно в касата. Познавам много, които искат да отпишат пациенти по ред причини, но е невъзможно. Обвиненията в алчност в този случай са обидни и насправедливи, както и много други.
Виж целия пост
# 258
който иска да се запише при тях- записванети става директно в касата.
Това изобщо не е вярно. Пациентът попълва бланка за избор или смяна на личен лекар и се подписва и това става в кабинета на лекаря, а не в ЗК...
Виж целия пост
# 259
И да са променили начина със сигурност ЛЛ не може да откаже- подлежи на санкция.
Виж целия пост
# 260
Може да има някакъв таван примерно ако има 2500 пациента да може да отказва нови.
Виж целия пост
# 261
Не знам какъв е закона, но ако пациентът не си избира ЛЛ в касата, а разбирайки се със самия него. Обаждаш се, казваш, че искаш да се запишеш при него и той казва ОК или не става. Ако на някой пациент му кажат имам много пациенти, не мога да те поема, дали той ще хукне да се жалва в касата. Кой иска да виси при доктор, който не може да му обърне внимание. На мен една лекарка ми каза точно това и аз си потърсих друг човек, не ми е минало през акъла да се сърдя, да подавам жалби или нещо подобно. Напротив, благодарна съм, че не ме излъга, за да се мъчим още половин година и да се чудя какво да правя с детето си.
Виж целия пост
# 262
Не знам какъв е закона, но ако пациентът не си избира ЛЛ в касата, а разбирайки се със самия него. Обаждаш се, казваш, че искаш да се запишеш при него и той казва ОК или не става. Ако на някой пациент му кажат имам много пациенти, не мога да те поема, дали той ще хукне да се жалва в касата. Кой иска да виси при доктор, който не може да му обърне внимание. На мен една лекарка ми каза точно това и аз си потърсих друг човек, не ми е минало през акъла да се сърдя, да подавам жалби или нещо подобно. Напротив, благодарна съм, че не ме излъга, за да се мъчим още половин година и да се чудя какво да правя с детето си.

Вероятно не сте обърнали внимание на мой пост някъде по-горе, в който разказвам как една персона се беше жалвала в здравната каса поради отказ на майка ми да я запише като свой пациент. И в крайна сметка не я беше записала, поради което се сдоби с една брутална проверка /за ужас на чакащите майки с дечица отвън/, и още няколко глоби.

Виж, за бумащината и търчането по институции не се бях сетила да пиша. Браво, roxanne25 !

 
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия