Задължително е в армията на всеки играч независимо дали в офанзива или в защита трябва да присъстват сухи златни мортири !!! Тежката пехота която е първия вал както при защита така и в атака трябва да бъде добре попълнена от парни великани или хоплити, втория вал който е за далекобойните единици задължително трябва да разполага със достатъчно мускетари. Тези два вала са най-важните в самата битка и могат да се разположат по тях максимум до 210 единици всеки. Третия вал е за стенобойните машини и както казах всички е добре да заложат на златните мортири по колкото се може повече ... Фланговете се пазят от по 4 групи единици (мечове или копия) всяка група побира до 30 единици и е хубаво да разполагате от тях по време на битка но не се изхвърляйте Въздушните единици са безсмислени в защита но в нападение може да разчитате на балоните но пак в малки количества. Доктори и готвачи задължително по колкото можете Ако съм допуснал някоя грешка относно тактиката или някой има по-добра ще се радвам да разбера
ето още малко допълнителна информация
Тактика на боя във версия 0.32
Първия и втория рунд пробиваме стената.
състав на войската - 18 катапулта за стени до 15 ниво, 18 мортири за стени над 15 ниво, 210 хоплита или 70 парни великана, 30 жирокоптера, минимум 20 готвачи и 10 доктори.
Веднага след като стената бъде пробита и наличие на армия на противника зад нея, се включва втората вълна, разположена по следния ред:
на първа линия - 210 хоплита или 70 парни великана
на втора линия - 49 мускетари или 210 стрелци(стрелците имат по-висок морал, но са необходими повече) или 210 прашки
на трета линия - катапулти и мортири
на фланговете - 120 копиеносци или мечоносци
въздушна подкрепа - 30 жирокоптера и 30 балона или общо 60
доктори и готвачи - максимален брой. Те имат съществено значение за подръжка на морала на войската. Без тях войските могат да се разбягат, без да причинят поражения на противника.
След като първата вълна изпълни задачата, в прекъсването между рундовете, войските от първата вълна, могат да бъдат върнати в къщи за презареждане. В противен случай, с изразходван морал и
боеприпаси ще стоят в резерв и няма да участват в битката. А така могат да бъдат включени в следващите вълни.
Колкото повече вълни към противника, толкова повече пада морала на неговите войски и по-малко загуби за вас и по-бърза победа.
В никакъв случай не забравяйте за резерва и за това, че всички линии трябва да бъдат заети с правилните единици. В противен случай става заместване на видовете войски и пада ефективността.
Кой по кого бие:
Хоплитите и парните великани са тежка пехота и винаги са на първа линия и обезпечават основата на армията, нейната пробивна сила и морал. По тях бият същия тип войски. Сериозни поражения им нанасят войските от фланговете - копиеносци и мечоносци. Също по тях стрелят стрелковите части и артилерията, но пораженията са по-незначителни.
Жирокоптерите стрелят само по бомбардировачи.
Бомбардировачите нанасят много сериозни повреди на артилерията на врага. Ако обаче врагът има поне 2-3 жирокоптера, бомбардировачите ще бъдат унищожени. Затова идеалния подход е
в първата вълна да изпратим жирокоптери за да унищожат жирокоптерите на врага и заедно с това и бомбардировачите му. След това изпращаме своите бомбардировачи за унищожаване на артилерията на противника.
В икариам 0.32 битките се решават не толкова от количеството на войската, а от нейния състав, издържливост и морал. Стрелкови части не са необходими особенно.
Лимит на гарнизона:
Това е количеството войски, които могат да бъдат разположени зад стената. Ако са повече от лимита, горницата ще стои не зад стената, а пред нея и ще понася загуби, без защита от стената. Ще губят морал и ако побягнат ще предизвикат реорганизация на цялата войска зад стената, която даже не се е включила в битката.
Варваско селище:
Това е изпитателен полигон за войската. Може да се граби до 10 пъти, но след всеки грабеж количеството на варварите се удвоява. От варварското селище могет да се грабят ресурси - първо 500,
втория път 1000, третия 2000 и т.н. до десетия път.
Е надявам се да съм бил полезен !!!