Децата и Градският транспорт в Пловдив

  • 3 263
  • 98
# 15
Според мен отговорът, който сте получила е точно на място.

Мнението ми се припокрива изцяло с това на Kolin.
Виж целия пост
# 16
Аз лично съм дърпала ушите на гаменче и съм го сваляла от автобуса, защото ръчкаше едно по-малко дете и крещеше на контрольрката, която не можеше да го озапти.
Аз лично съм правила забележка на гаменчета, които се правят на интересни и викат като луди, за да привлекат вниманието на околните.
Аз лично съм спирала автобус, защото шофьорът кара като Шумахер.

Да изброявам ли още или ще боготворим отрочетата си, защото трябва да им се отсотяват правата? Но има и задължения, нали?
Виж целия пост
# 17
... Да изброявам ли още или ще боготворим отрочетата си, защото трябва да им се отсотяват правата? Но има и задължения, нали?


проблемът е точно в частта със задълженията  Wink
Виж целия пост
# 18
Колин, явно темата не е за теб, затова те моля не пиши повече в нея.
Няма да си затварям очите и на черното да казвам бяло, заради хора като теб. Липсва ви обективност. Сложи си значка да знаят хората, че ако си в несправедлива ситуация, не искаш ничия помощ, защото така ти харесва.
Аз съм се намесвала в подобни ситуации да защитя други хора, когато съм смятала, че са несправедливо обвинени. И много ме боли, че когато моето дете има нужда от подкрепа, други такива активни граждани липсват. Така че ми спести и френския си.

Веднъж автобусът не спря на спирка и една възрастна жена беше охулена, защото попита защо не е спрял шофьорът. Намесих се и се обадих и във фирмата им. Говорих със секретарка. После не съм видяла да има окачени телефони за жалби. Явно решиха, че не ги устройва да им звънят гневни граждани.
Но мен не ме питат когато вдигат цената на билета и ме возят в таратайки.

Искам да чуя мнения как сте се намесили в такава ситуация, да се защитите, да защитите друг човек. А не да давате мнения отстрани.
Виж целия пост
# 19
Е добре де,вие хубаво се изказвате всички,но как ще реагирате ако вашето дете е на мястото на детето на авторката и някаква контрольорка се държи така с него? Аз лично ще издивея.
Бас държа,че би трябвало да има контрола и на втория етаж на въпросния градски транспорт.
Аз съм се возила на такъв и във Варна,и във Враца и никъде не е търчала няква озверяла лелка след мен да крещи,защо не съм се наредила чинно на опашка пред нея,че да ме таксува,а напротив-сядам на седалката,тя и без това обикаля,като стигне до мен давам й левчето-дава ми билетчето и всичко е точно.
Виж целия пост
# 20
Във връзка с Вашето заключение, че Вие не сте била с дъщеря си ще кажа, че всъщност тя и компанията й са имали късмет, че АЗ не съм бил там![/color]
Какво ли щеше да стане тогава...

Израснала съм в Пловдив и наистина отношението към децата в градския транспорт е отвратително!
Виж целия пост
# 21
Както казах, тъй като все пак темата е моя, моля някои юзъри да я подминат.
Няма да водим война и няма да търпя подобни мнения.
Искам да прочета конкретика, а не общи приказки.
Само в скоба ще отбележа, аз не бих си позволила крайните мерки на други, което ме различава от тях, защото се опитвам да изляза от такива ситуации с чувство за хумор доколкото е възможно.
Виж целия пост
# 22
...
И писмото ми не е саморазправа. Ако аз бях там, кондукторката нямаше да си позволи такова отношение или поне щях да ги защитя. Защото съм била свидетел как в такива ситуации българинът навежда глава и остава безучастен. Не ми се иска да го приема за нормално.
Любезният тон не е характерен за България. Думички като "моля" , "ако обичате", " извинете" ги има само в книгите. Не си мислете, че детето ви е защитено навън.
....

Хммм, много различно звучи последното изречение от писмото ти и това обяснение. И доста си противоречиш. На грубостта се отговаря с грубост. Дори неговият тон е далеч по-вежлив и логика има в обясненията...
На заплахи надали някой започва да ръкопляска.
Процесите клиент-осигуряващ дадена услуга е двустранен.
Неговото последно изречение е точно шеговита реплика на последното изречение - поне така звучи.
Важно е човек да си търси правата, но интелигентно!
И без да нарушава други права или правила (в случая - таксуваш се и после си заемаш мястото).
Виж целия пост
# 23
Както казах, тъй като все пак темата е моя, моля някои юзъри да я подминат.
Няма да водим война и няма да търпя подобни мнения.
Искам да прочета конкретика, а не общи приказки.
Само в скоба ще отбележа, аз не бих си позволила крайните мерки на други, което ме различава от тях, защото се опитвам да изляза от такива ситуации с чувство за хумор доколкото е възможно.
Ох,извинявай ама ми изглежда все едно ни се караш.
Каква конкретика искаш? Единственото,което можеш да направиш за детето си е да го научиш да си отстоява позицията,да знае как да се защити пред тия гамени.
Аз това съм правила. Пак казвам,не съм от Пловдив,но тук в София нещата са още по-зле. Често по спирките бутките за билети и карти са затворени,шофьора няма билети и го духаш,защото контролата е заядлива. Но аз до сега една глоба не съм платила и нямам намерение да плащам. По принцип съм редовен пътник и многоо,ама изключително рядко ми се налага да патувам без билетче поради описаната от горе ситуация. В Пловдив,поне могат да си купят такова във всеки автобус,което е много по-удобно
!
Виж целия пост
# 24
Авеню, аз ти съчувствам! Няма да забравя как опушваха целия автобус и се оставяха на шофьорите да ги пощипват по дупетата. Да не забравяме и припяването на поредната чалгия! А почнат ли да се кикотят, не можеш мисълта да си чуеш! Пази Боже от такова обслужване!



Виж целия пост
# 25
Както казах, тъй като все пак темата е моя, моля някои юзъри да я подминат.
Няма да водим война и няма да търпя подобни мнения.
Искам да прочета конкретика, а не общи приказки.

Само в скоба ще отбележа, аз не бих си позволила крайните мерки на други, което ме различава от тях, защото се опитвам да изляза от такива ситуации с чувство за хумор доколкото е възможно.

Има доста конкретни отговори, но, пускайки тема в публичното пространство, не очаквай всички отговори да ти харесват - особено при така поставената ситуация.
Виж целия пост
# 26
Стига сте се самонавивали и подготвяли за "издивяване".

Ако има правила за ползване на градския транспорт и те не се спазват, в кой е първоначалният проблем: в нетаксуващите се пътници или в кондукторката?

Да, разбира се, че е редно да се очаква учтиво отношение от другите, ама в тази конкретна ситуация са се омотали и заплели оплаквания как моето отроче не се таксува, ама ми каза че имало и други нетаксувани: колко е несправедливо пък, че са му направили забележка, и т.н.

Виж целия пост
# 27
Хубаво е, че ми се молите, г-жо Николова. Но темата е обществена и аз ще реша кога да спра участието си в нея.

Достатъчно примери съм Ви дала, но щом сте стигнали до френския ми, не сте ги прочели докрай.
А щом искате мнения, те няма как да не бъдат странични, тъй като не сме били на точното място в точното време и не сме свидетели на безобразното отношение на контрольорка от градския транспорт - Пловдив.

Разговор му е майката!
Виж целия пост
# 28
Авторката щеше да си спести тази драма, ако беше казала на детето си да си показва картата още на влизане.
За заблудите на родителите как се държат децата им когато са извън дома, няма да отварям дума, че темата ще стане сто страници.
Виж целия пост
# 29
Тези от вас, които не живеете в този град, не избързвайте със заключенията. Градският транспорт в П-в от десетилетия няма ясни правила относно това как да става таксуването на пътниците. Положението е съвсем различно от София където принципът е: купуваш си билетчета от места извън превозното средство, качваш се, перфорираш, сядаш. Ако не си префорираш билетчето си е на твоя отговорност ако мине контрола. Нали е така?

Нещата в П-в обаче са други. Тук от много време е било на принципа: качваш се, сядаш си чакаш спокойно кондукторът да дойде до теб, от когото да закупиш билетчето.

Проблемът възниква от това, че някои линии са на частни превозвачи, те, логично, налагат своите си начини на обслужване (както е в описания случай - длъжен си първо да се таксуваш при стоящият на едно място кондуктор и тогава да се придвижиш навътре в превозното средство). Начин на таксуване 1.

В същото време  други линии си остават все пак към общината с добре познатия начин - качваш се и чакаш кондуктора, който е длъжен да дойде при теб. Начин на таксуване - 2.

Паралелно с това съм виждала и трети вариант - на някои автобуси и тролеи пише пък "Безкондуктурно обслужване", което какво ще рече идея си нямам. Все таки... начин на таксуване 3.

Става една каша. Та това е проблем на общината може би, която "раздава" някои линии на различни частни превозвачи, а други си остават към "Градски транспорт П-в". Получава се разнообразие от методи за таксуване, което ако аз ползвах градски транспорт, щеше да ме вбесява. Възрастен човек би се объркал, какво остава за дете.

Освен това не намирам писмото за просташко. Нито едното, нито другото. Ядосаното писмо на майката е напълно разбираемо. Излишното лустросване на нещата никому не би помогнало. Да не говорим, че тя е любезна.
Но и отговорът на частника, защитаващ правилата на работа в частната му фирма, е напълно естествен.

Бих посъветвала авторката да препрати цялата таки коренспонденция към "Градски транспорт Пловдив" или към общината... и аз не знам точно, но адресатът трябва да е институцията допуснала паралелното съществуване на държавни и частни линии със съответните им различни начини на работа.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия