Децата и Градският транспорт в Пловдив

  • 3 258
  • 98
Сигурна съм, че не съм единствената, която е присъствала на грозната сцена - кондукторка да хока деца, само защото са деца и не могат да се защитят. Вчера дъщеря ми се оплака от такова отношение, не за първи път, и аз реших да пиша до собственика на фирмата превозвач. Прочетете писмото ми и "любезният" отговор от господин Веселин Дошков.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Господин Дошков,
тази сутрин 28 януари в 8 и 10 часа дъщеря ми, заедно със съученички
са се качили в двуетажен автобус 29. Кондукторката им се е развикала,
защото са тръгнали да се качват на втория етаж преди да се таксуват.
След тях се е качила възрастна жена, на която кондукторката не е посмяла
да направи забележка. След това се е качило момче, което също си е отнесло
хулите.
Господин Дошков, не пращам дъщеря си на училище с автобусите Ви, за да я хока
някаква кондукторка. Не пускайте двуетажни коли, щом персоналът Ви го мързи да се
качи на втория етаж. Тя няма право да вика не децата, само защото са деца и не могат
да се защитят. Очаквам да разбера какво смятате да предприемите по въпроса.
Въпросната жена, с вързана черна коса, е имала късмета, че не съм била с тях.

Очаквам отговора Ви.
Поздрави,
Бистра Николова
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Г-жа Николова,
Уведомявам Ви, че задължение на всеки пътник, ползващ обществен транспорт е да се снабди своевременно с превозен документ (билет) при качването си в превозното средство. В тази връзка дъщеря Ви и нейните приятели са били длъжни да се огледат първо за кондуктора, след което да заемат избраното от тях място, независимо на І или ІІ етаж.
В Дружеството ни не се назначават служители, които да подканят и молят пътниците да се таксуват, А ЗА ДА ГИ ТАКСУВАТ при качването им в автобуса!
Служителката ни е там, за да си изпълнява служебните задължения, а не да се превръща в преследвач на нередовни пътници.
Както тя няма право да проявява неуважение към пътниците (за което ще й бъде обърнато много сериозно внимание), така и те са длъжни да се съобразяват и уважават длъжностните лица и тяхната работа.
Във връзка с Вашето заключение, че Вие не сте била с дъщеря си ще кажа, че всъщност тя и компанията й са имали късмет, че АЗ не съм бил там!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Какво ще кажете? Не мисля, че имат право да навикват децата ни чужди хора? Колко пъти в България сте видели или чули, някой да се обръща с уважение към дете?
Какво казвате на детето си в такъв случай, как му обяснявате, че щом е дете няма права в обществото?
Виж целия пост
# 1
Ще обясня на детето, че винаги, когато се качва в автобуса първо си купува билет или си показва картата...

Както и писмото до въпросният господин, така и отговорът му имат стил на махленска свада...
Виж целия пост
# 2
Ами отговорил ти е просташко на заключителната част от писмото си,защото и ти така си постъпила с  репликата си "Въпросната жена, с вързана черна коса, е имала късмета, че не съм била с тях"
Кондуктурите са си като цяло прости хора,но каквото общество,такива и служителите му.
Останалата част от писмото ти е добра,имаш право да си търсиш правата,когато някой ти навиква детето,но не и да го заплашваш със саморазправа.  Naughty
Виж целия пост
# 3
Г-жо Николова!
Вие сте твърде афектирана от прясната случка и може би прибързано вземате страна - сигурно е естествено тя да е на детето Ви.
Но ако трябва да сме реалисти, много от децата са необуздани и се държат като гаменчета именно на обществени места, защото им поникват крилца пред връстниците, докато вкъщи са ангелчета.

Що се отнася до писмото на въпросния директор - той е изброил правилата на Форум "Градски транспорт".
Всички сме били свидетели как щури хлапета газят покрай себе си, само и само да седнат - без значение от хората наоколо. И ако контрольорката ги е нахокала, е имало защо - със сигурност жената хока всички нарушители - на мен също са ми се карали и когато съм права, отстоявам, когато не съм, подвивам опашка. Защо не е сругала възрастната жена? Защото последната едва ли е бягала към втория етаж.
Нищо толкова некоректно в писмото не виждам, освен малко в последното му изречение, но то може би е продиктувано от Вашето желание за саморазправа, ако сте били в автобуса.

Седнете и поговорете с дъщеря си, ще бъдете учудена колко други неща ще излязат от автобусната случка. Не се заслепявайте, че детето и приятелчетата му са божествени създания - манипулатори са и в повечето случаи успяващи.
Виж целия пост
# 4
Колко нагледно описание на милата ни гротескна картинка
Нито единия знае как да бъде клиент, нито другия знае как да го обслужи
Тъжно, тъжно....
А колко малко е нужно.

Затова си уча детето да не мълчи и си отстоява правата, както винаги съм го правила аз... Независимо от възрастта.
Защото оставя ли го на професионалните кондукторки и техните шефове, горко ни.
Виж целия пост
# 5
Да разбирам, че Вие се примирявате при подобни случки?
Очаквах повече от едно гражданско общество, ако разбира се има такова.
И писмото ми не е саморазправа. Ако аз бях там, кондукторката нямаше да си позволи такова отношение или поне щях да ги защитя. Защото съм била свидетел как в такива ситуации българинът навежда глава и остава безучастен. Не ми се иска да го приема за нормално.
Любезният тон не е характерен за България. Думички като "моля" , "ако обичате", " извинете" ги има само в книгите. Не си мислете, че детето ви е защитено навън.
Няма да захващам темата кой и как печели конкурс за транспорт. Билетът е цената за услугата и когато го плащам искам чист и здрав превоз и учтиво обслужване, защото заплатите им ги плащаме ние.
И още нещо, ако бях някаква голяма клечка, дали щеше да ми се дърви въпросния Господин така?
Виж целия пост
# 6
Да разбирам, че Вие се примирявате при подобни случки?
Очаквах повече от едно гражданско общество, ако разбира се има такова.
...


Какво точно очаквахте от това гражданско общество?
Явно в Плодив трябва да се купи билет с качването в автобуса, а не се чака кондукторката да отиде до пътника. Обяснете това на дъщеря си.


ПП - това за любезния тон... имате ли представа как се държат децата ви, когато са далеч от вас?
Виж целия пост
# 7
Колин,
познавам дъщеря си и много пъти съм й обяснявала, че животът е такъв и трябва да се примирява понякога (когато я пререждат на опашка в магазина или пред лекарския кабинет). Но не мисля, че е редно да е така. А ти познаваш ли дъщеря ми, че си позволяваш да охарактеризираш така?
Аз си търся правата, когато ми ги нарушават. Понякога махвам с ръка, ако мисля че не си струва. Но не мисля, че ще възпитам един пълноценен човек, ако нарушавам правата му като дете.
Да не говорим, че българинът е много повече от друга нация стадно животно и все още чака някой да му каже какво да мисли и как да постъпва.

Искам да чуя и други мнения. Аз правата си ги търся и не съм приятна на някои хора поради този факт.
Но сама не мога да променя нещата, това ще е просто изолиран случай и всичко ще продължи по старому. Утре някой друг ще е в моята ситуация и така ще продължи.
Виж целия пост
# 8
Стига сте писали глупости!

Явно в Плодив трябва да се купи билет с качването в автобуса, а не се чака кондукторката да отиде до пътника. Обяснете това на дъщеря си.

Аз да не би да пътувам в друг град. Качвам се, сядам и идва кондуктор. Понякога го чакам да си свърши нещо и тогава да дойде.

Дъщеря ми се е качила на втория етаж и там са я таксували. Не е искала да бяга. Що за мнения се извъдиха тук?
Имам чувството, че пишат хора, които нямат деца.
Виж целия пост
# 9
Стига сте писали глупости!

...


Много ти се молим да си мериш тона. Ясно е, че си конфликтна персона, но ако ще търсиш подкрепа тук, по-добре си премисли подхода.
Виж целия пост
# 10
Е, хубаво, де, толкова много сте запозната в тъкности с проблемите на градския транспорт! Като не Ви харесва, не пътувайте с него.
Писах, че отстоявам правотата си, но не пиша писма до някого, а чрез общуване успявам да докажа позицията си.
Вие се държите ощипано, защото не се впуснахме да хулим въпросната с вързана коса и нейния шеф. Но ако той беше Ваш работодател и застанеше зад Вас, позицията щеше да е друга, нес па?

Гражданско общество ли търсите? Разлепете снимка на контрольорката и шофьора, на шефа и заместника му и организирайте протест пред общината.

ПП: Хахахаха! Не е задължително да познавам дъщеря Ви, но след като искате отзиви по проблема си, прегледайте нещата отвътре, а не мен под лупа.
Виж целия пост
# 11
Аз може ли да се отчета,ама за София,понеже не съм от Пловдив,но тук веселбата е не по-малка.
Докато бях ученичка,използвах градски транспорт само с карта и изключително рядко ми се е налагало да дупча билет.
Веднъж,отивайки на училище,в автобус 280,в 7 сутринта,фраш от хора,моята карта е в портмонето ми в раницата ми.
Сещайте се,че след като съм ученичка,раницата ми е доста обемна. До мен седи едно бабе,с 4-5 празни 10 литрови туби за вода.Идва контрола,аз свалям(дооооста трудно) раницата от гърба си,за да й покажа картата. Тя почва да ми крещи,че е трябвало да си таксувам и раницата ( Tired),защото била доста обемна. Обясних й,че е логично,след като все пак съм ученичка,както и раницата ми е под нормата. Тя ми изсъска нещо доста заядливо,което вече не си спомням,погледна ми картата,изсъска пак и си тръгна,небрежно подминавайки бабичката с тубите.... #Cussing out
Така че,добре те разбирам. Нормално е да си избиват комплексите върху деца,само пред тях се чувстват велики тези хора!
Виж целия пост
# 12
това си е безобразие!!!!!!!!! #Cussing out #Cussing out
не искам да коментирам писмата,а самото отношение.
 smile3515най-лесно е да си покажеш авторитета на децата!!!!!това се и безобразие!!!немога да се побера в кожата си,защото това се случва често.....и повечето хора си мълчат!!!!
Виж целия пост
# 13
Към кого съм конфликтна? Към теб ли?
Защо се обиждаш? Нима не са глупости?

Не търся подкрепа за себе си. А искам да се защитят правата на децата.
И ще попитам, след като пишете за гаменчета, вие какво правите в такива ситуации?

Обществената дискусия прилича на минирано поле. Не прочетох доводи, а само прибързани упреци. Докато всеки се справя поединично, няма да има добро. И никой не длъжен да дойде отвън, за да ни нареди нещата и да защити децата ни.
Автобус 29 е с нелюбезна кондукторка. В 26 не съм забелязала.
В автобус 37 също има нелюбезна кондукторка и съм предупредила дъщеря ми да го ползва. Аз плащам на тези фирми и очаквам да се отнасят любезно с детето ми.
Интересното е че и други плащат, но нямат мнение, дори да ги мачкат.
Виж целия пост
# 14
Към кого съм конфликтна? Към теб ли?
Защо се обиждаш? Нима не са глупости?

...


Така можеш да разговаряш с дъщеря си, когато пак стане повод за скандали! По-добре обърни повече внимание на нейното възпитание!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия