Какво мислите за домошното училище?

  • 14 044
  • 240
# 195
Разбирам, Аглая Епанчина, че сте проявили дребнавост и сте задълбочили проблема, колкото до написаното от вас след това, мога да кажа, че с нужния подход и от страна на родителите, и от страна на държавата, домашното образование ще бъде само от полза за обществото, дори и като конкурентен тип на държавното образование.

Ех, Джулия, ама така йезуитски ме перифразирате... А вероятно не йезуитски, просто сектантски.

Просто ви цитирах.
Виж целия пост
# 196
Имала съм възможност да бъда в пряк контакт с момиченце, чиято майка споменава бог и делата му по около 200 пъти дневно. Това дете не говореше с никой, гледаше с часове в една точка, а когато някой го попита нещо като че чувстваше вина към майка си задето отговаря. Това е кощунство спрямо детската психика и смятам, че никой няма право да я травмира по този начин.
Julia_TM, опитайте се да не налагате на децата своите вярвания и мироглед.
Виж целия пост
# 197
Не, смисълът на изказването ми беше по-дълбинен. Не предполагаше вглеждане единствено в дребнавостта. Но сектантите имат този навик - да изкривяват цитатите, да ги буквализират. По подобен начин се позовават и на Новия завет - не разчитат алегоричния му пласт, символиката, препредават буквално написаното.
Виж целия пост
# 198
Бояна Ламбер, страхотна си. Hug

Отвори ми очите, не бих и предположила, че зад пропагандирането на домашно обучение се цели вкарването на децата и родителите в сектантски среди.

Мили мами, внимавайте!!!! Нашето училище може и да не е най-доброто, но е наше и с вековна традиция.

Виж целия пост
# 199
И пак по линия на дребнавостта да обобщя: според мен Вие не притежавате нужната компетенция да преподавате български език. Що се отнася до преподаването на разделяне на срички в английския, тук може и да се справите. Но се чудя как ще се справите с преподаването на Шекспир в 10. клас.
Виж целия пост
# 200
Смисълът на изказването ви беше да направите вашето обобщение, което дойде след очевидното ви противоречие със самата себе си, уви, в такъв случай мнението ви е пристрастно, няма никаква тежест и съвсем не е многопластово, а много дребнаво.
Виж целия пост
# 201
И пак по линия на дребнавостта да обобщя: според мен Вие не притежавате нужната компетенция да преподавате български език. Що се отнася до преподаването на разделяне на срички в английския, тук може и да се справите. Но се чудя как ще се справите с преподаването на Шекспир в 10. клас.
А 7 клас? А химия и физика? И се потретвам, не са само знания, които съм сигурна, че няма по всички предмети, а и методика на обучение.
Виж целия пост
# 202
За тази цел има подробно и задълбочено написана система от специално разработено училище, госпожи - никой няма знания по всичко, още по-малко една тясно специализирана учителка - с образованието, което имам: математическа гимназия и магистърска степен, математиката, биологията, химията, физиката, английският са ми напълно достъпни и с малка помощ от подходящите източници мога да се справя прекрасно с материала. По тази и други гореспменати причини за домашното образование на нашето семейство не берете грижа.
Виж целия пост
# 203
За съм. Като възможност е нормално да го има. Естесвено е тези, които могат да си го позволят или пък им се налага да могат да се възползват от предимставата му. А тези, които не виждат такива просто да забравят възможността без да ги дамгосват и обиждат.

Живея в голям уреднен град и имам достъп и избор на училища.
Ако обаче живеех на добро място - чисто, красиво и т.н, в България, нямаше да имам голям избор в общия случай. Тогава ученето вкъщи е безценно. Само с него може да се гледат няколко деца според мен в описаната ситуация. Така и така няма градина обикновено...

Не става дума за обучение на гимназисти по ред причини, но до 4-7 клас е възможно. А до 4ти даже може би препоръчително.

За контактите на децата, училището помага, но в първите години няма условия за създаване на приятелства с живот във училището /децата имат много малко свободно от учене време/. По-скоро помага за справяне с иерархични прояви и намиране на мястото в групите. Тези умения обаче могат да се получат и при игра или посещения на извънкласни форми. Определено там сблъсък ще е по-мек, но не по-малко ефективен. Мекостта не издва от това, че няма да има агресивни деца, а че възрастните ще са повече, а не в съотношение 1:22-29 Simple Smile

Избора на система, учебници, време, организиране на деня, контакта с връстници и родители са все неща, които могат да станат много по-лесно или единствено при домашно обучение.

От друга страна, не само, че е незаконно, ами и учебниците са почти като законите - за експертно четене и поправяне, което ги прави трудни или непотребни за една неформална среда. Определено домашното обучение е сериозен ангажимент и изисква поне двама полупрофесионално или един професионално занимаваш се с родителство член на семейството. Но е добра възможност.

Според мен се отрича гръмко, точно защото иска организация, а тя по правило липсва.

ПС Отговарям на първия пост, не съм чела всичко и не търся спор. Помагам за събирането на повече мнения.
Виж целия пост
# 204
Жалко, на мен ми се щеше темата да излезе от кръга на поредния междуличностен спор и разглеждането й само на плоскостта кой и защо пропагандира в онова предаване или специално тук домашното обучение. Полемиката за сектантството ми е безинтересна. Аз също се интересувам от разни алтернативи, без да се числя към каквато и да било група. Щеше ми се поне тук поддържиници на идеята да ни запознаят конкретно с вижданията си за начина на провеждане на обучението и контрола по усвояване на материала. Преди да се запозная с гледната им точка хич нямам възможност да я преценя за себе си.
Предишната тема бе по- интересна. Но и там, въпреки че питах почти същото, не намерих нужната ми конкретика.
А само домашно и училищно обучение ли са алтернативите? Някакъв омекотен смесен вариант няма ли?
Виж целия пост
# 205
Смисълът на изказването ви беше да направите вашето обобщение, което дойде след очевидното ви противоречие със самата себе си, уви, в такъв случай мнението ви е пристрастно, няма никаква тежест и съвсем не е многопластово, а много дребнаво.
Извинете, но за какво "противоречие със самата мен" става дума. Вие не разчитате ли иронията в думите ми към вас. Очевидно хуманитарните дисциплини ви куцат, за естествените науки също не съм сигурна - нищо не дава основание да се мисли, че и по тях сте компетентна. От един час закъснявате за балета, на който споменахте, че ще водите детето си. Или там няма фиксиран час? Или пък сте и балерина? Може би вие преподавате и балет? Защо тогава още стоите във форума?
Виж целия пост
# 206
Признавам, че съвсем съзнателно (и вероятно дребнаво) задълбочих проблема с правописа. Но идеята ми беше да илюстрирам практически становището си, че няма как един родител да бъде компетентен по всички дисциплини.

Тук в думите ви няма ирония, ако вие разчитате такава, ви предлагам да се допитате до по-висша инстанция. Колкото до балета казах, че ще водя дъщеря си на балет, но също и, че ме чака да й обясня някои граматически правила по английски език. Чудя се как трябва да пояснявам толкова очевидни неща, явно не сте толкова на "ти" с логиката, колкото и да ви се иска. На балет тръгваме сега. Можете да се нахвърлите отново и да продължите с оплюването. Тръгваме ... започвайте! 
Виж целия пост
# 207
Judy, за съжаление след времето когато повечето мами тук сме си взели школските дипломи полечка навлезе омекотения вариант.
Много малко родители разчитат на училищата за обучението на децата им.
Ако детето има интерес към езици или математика, те се развиват извън школото. Ако му е тръпка някоя друга област, пак вкъщи се развива.

Като мама на първолаче имам наблюдения и за много колежки Simple Smile /мами/, които активно подпамагат процеса на обучението. Някои с допълнително натоварване, а някои с изпреварване на класа.

Преподаването вкъщи от мама не е нещо, което можеш да прочетеш под формата на система в наръчник. Как, кога и с какви помощни средства да покажеш на детето нещо знаеш най-добре ти. Така то даже няма да усети, че се обучава. Но пък ще се забавлява и ще му е интересно. Контролът е като всеки друг - задачки и въпроси и следене знае ли фактите и къде води мисълта. Ако му харесва може да му спретваш контролни, а може и да си играете.
Виж целия пост
# 208
От друга страна, не само, че е незаконно, ами и учебниците са почти като законите - за експертно четене и поправяне, което ги прави трудни или непотребни за една неформална среда. Определено домашното обучение е сериозен ангажимент и изисква поне двама полупрофесионално или един професионално занимаваш се с родителство член на семейството. Но е добра възможност.
Законно е доколкото детето трябва да бъде записано към някое училище и с определени мотиви да учи на индивидуален план. Пак ще се среща с учителите, ще държи изпити и прочее. Ако детето в първи клас не се запише в нито едно училище се нарушава закона. Ако се регламентира ДО ще бъде в тази посока- по някакъв начин да се гарантира, че детето ще получи задължителното образование.

Judy Извиних са за отклоненията, но макар да е досадно беше важно да бъдат направени.
На въпроса- има много алтернативи. В други страни паралелно със стандартните от години функционират и алтернативни училища по метода Монтесори или други методи в подобна плоскост. Има и много училища, в които класовете са от по 10- 15 деца, режима е по- свободен и по- ориентиран да следва нуждите и заложбите на всяко дете. Престоя е не повече от 5- 6 часа, а учители и ученици спазват нормите на взаимното уважение.

За мен предимствата на домашното образование се появят повече географски. Ако отидем семейно да живеем в Милославци ще предпочета такъв вариант поне за първите класове. Там няма училище, най- близкото е на 15 км, а зимата е е много трудно да се изминават. Самото училище в Трън не предлага кой знае колко много и квалифицирани преподаватели. И въпреки това практиката показва, че след определена възраст нуждите на детето не могат да бъдат покрити от родителя и се използват различни форми на дистанционно обучение- преди с радиовръзка, а сега по интернет- това за отдалечените райони. Говорейки за домашно обучение да не забравяме, че в гимназията преподавателите имат висше образование по съответния предмет, а родителите очевидно няма как да отговарят на това изискване по всички предмети.
Виж целия пост
# 209
Признавам, че съвсем съзнателно (и вероятно дребнаво) задълбочих проблема с правописа. Но идеята ми беше да илюстрирам практически становището си, че няма как един родител да бъде компетентен по всички дисциплини.

Тук в думите ви няма ирония, ако вие разчитате такава, ви предлагам да се допитате до по-висша инстанция. Колкото до балета казах, че ще водя дъщеря си на балет, но също и, че ме чака да й обясня някои граматически правила по английски език. Чудя се как трябва да пояснявам толкова очевидни неща, явно не сте толкова на "ти" с логиката, колкото и да ви се иска. На балет тръгваме сега. Можете да се нахвърлите отново и да продължите с оплюването. Тръгваме ... започвайте! 
Нямах предвид тъкмо този цитат, когато споменах за иронията. Колкото до "по-висшата инстанция" (звучи невероятно, че имате самочувствие да преподавате, но ви трябва "висша инстанция" за допитване до някакви ежедневни дейности, каквато е писането във форума), мисля, че "институционалността" ми е достатъчно "висша" - с докторат съм и преподавам в СУ. Ето защо дилетантски обяснения, как може да се преподава вкъщи, ми звучат потресаващо. И темата за сектите не е "безинтересна", както каза една от дамите, тя е опасна.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия