Проекто-закон за училищното образование

  • 17 277
  • 137
# 60
Добре, де - за учебниците - не ви ли притеснява, че няма заложено изискване да са пригодни за самостоятелна подготовка, т.е. да не се налага да ги превежда родител?

Но още повече ме хвърля в шок нещо, на което никой не обръща внимание - оценка за поведение в края на годината. Какво ни дава това? Какво научава дете за себе си - че има "поведение, което се нуждае от подобрение"? Подобрение в коя област? Може да е бъбриво в час, но да е добър приятел. Може да е нагло в държанието си с учителите, но да е добър организатор. Може да е неразпознат дислексик, който изнемогва в часовете и поради това се разсейва и пречи... Какво значи "нуждае се от подобрение"?
Ами характеристиката в края на етап или степен? Че и с влияние при преминаване в следваща степен. Какво правиш с такава характеристика в края на 7 клас? Три години - ни вопъл, ни стон - и на края - отрицателна характеристика, която спира детето по-нататък. Не е ли по-логично всяка година или дори всеки срок да има подробна обратна връзка какви умения има детето, какво му куца - че да имаш възможност да вземеш мерки?

А 8-годишни деца в СПИ и ВУИ (това са едновремешните ТВУ-та)? Може ли някой да ми каже за какви деяния едно 8-годишно дете трабва да бъде вкарано в затвора (защото точно това е ВУИ), а възрастните, които отговарят за него, да се веят на свобода? И какъв човек ще излезе от съответното ВУИ? Само не ми казвайте, че вярвате, че там ще го направят законопослушен гражданин.

И това са само най-драстичните неща...
Виж целия пост
# 61
Аз съм ЗА един учебник. Многото учебници по един предмет не се пишат заради различните ученици. Те не са разделени на такива за деца с малки или големи възможности, с интерес или липса на интерес. Всички учебници по един предмет се пишат така, че да отговарят на една учебна програма. Ако уч. не отговаря на нея не се одобрява. Следователно учебното съдържание като се усвои трябва да покрие едни и същи цели. А дали ученикът ще се справи зависи преди всичко от учителя, а не от учебника. Уч. съдържание може да бъде поднесено интересно- но колко такива учебници познаваме.Учителят може да интерпретира- не е длъжен да преподаде определено съдържание както е в учебника- важно е да научат учениците необходимото. Затова смятам, че прекалено се злоупотребяваше с многото видове учебници- с цел печалба. Какви ли не подходи се използваха за да предлагат свои учебници определените издателства.После  започнаха с купищата помагала.
Учебниците не се избират според възможностите на учениците- към всички ученици има единни стандарти които тр да покрият. Ако има един учебник за децата от цяла БГ тогава ще може да се намери отговор и на вашия въпрос- за кои деца какво може и не може Peace. Ще може да се види и учителят как си е свършил работата.

Подкрепям  Peace

Освен това си позволявам отново да напомня за проф. Лозанов и неговата сугестопедия-метод,който най-добре би свършил работа в тази сложна ситуация.
Макар и и да са унищожили голяма част от трудовете му,все още може да се черпи информация от източника.
Виж целия пост
# 62

Но още повече ме хвърля в шок нещо, на което никой не обръща внимание - оценка за поведение в края на годината. Какво ни дава това? Какво научава дете за себе си - че има "поведение, което се нуждае от подобрение"? Подобрение в коя област?

Това изцяло трябва да отпадне,защото е твърде субективно и в много случaи изразява личната симпатия или антипатия на учителя към детето или родителите му.Подобна измекярщина има и в немската система,където образованието е под всякаква критика.Не ми се иска и в БГ да започнат един ден да се гърмят заради оценки в поведението,принудително ходене в час и пр. чудатости,идещи от ЕУ-то...Ама като гледам някои точки,нататък отива работата.
Виж целия пост
# 63
Кабо Алма, за това искам да има 1 учебник, който да е изработен от голям колектив, съставен от учители и университетски преподаватели. Да бъде разбираемо написан. Да бъде обстойно прегледан, за да липсват грешки, неточности и неясноти.
Относно характеристиките - още преди 2-3 години предложих като представител на родителското настоятелство да бъдат въведени бележки- записки накрая на годината. Всеки учител да даде мнението си за детето - как е по неговия предмет, какви препоръки има, какви са възможностите му. Всички сме наясно, че не винаги  оценката е достатъчна. Дали по-слабата оценка се дължи на мълзел или на липсата на възможности. На втората година ни дадоха такива бележки - общо за ученика - кои предмети му се отдават, как се вписва в училищната среда, какви проблеми възникват с него.
В изготвянето е участвала и психоложката на у-щето. Не бяха перфектни, но е начало и дава насоки. Надявам се с времето нещата да се подобрят и да стане практика.
Имаше подобни на това:
"Може да е бъбриво в час, но да е добър приятел. Може да е нагло в държанието си с учителите, но да е добър организатор. се разсейва и пречи...
Виж целия пост
# 64
Не съм съгласна да няма оценка за поведение. Вярно, че е субективна. Но не може някой да се разхожда в час и да няма начин да му се попречи.
Естествено не трябва да е от 1 учително, но ако всички имат оплаквания от дисциплината на ученика значи нещо куца в поведението му. Нали и за това при прояви от страна на ученика се викат родителите му и чак после се налагат наказания, ако не се подобри поведението му.
Виж целия пост
# 65
Но още повече ме хвърля в шок нещо, на което никой не обръща внимание - оценка за поведение в края на годината. Какво ни дава това? Какво научава дете за себе си - че има "поведение, което се нуждае от подобрение"? Подобрение в коя област? Може да е бъбриво в час, но да е добър приятел. Може да е нагло в държанието си с учителите, но да е добър организатор. Може да е неразпознат дислексик, който изнемогва в часовете и поради това се разсейва и пречи... Какво значи "нуждае се от подобрение"?

Това е мярка, свързана с дисциплината на ученика, не е нещо ново. Нали имахме такива оценки за поведение - намаляваха го при висок брой неизвинени отсъствия, простъпки и други, но не и затова, че бъбрим в час.
Виж целия пост
# 66
Не виждам как ще се оправи дисциплината,след като се напише една оценка в бележника.Смешно е!
Виж целия пост
# 67
Не с бележката, но да могат да се вземат мерки.
При някои родители това би подействало, иначе няма да отидат в училище. Само ще погледнат влюбено детето си и ще кажат "О, на мама сладкото! какво да го правиш, дете е"
А повечето от нас са се сблъсквали с анархията в часовете. Дори и в по-малките класове - между 5-7-ми.
Не искам някой да танцува в час, това да се приема за нормално и да не се вземат мерки.
Виж целия пост
# 68
Съвсем не го намирам за нормално.Против мерките съм обаче.
Колко часа физическо възпитание има в седмицата?Дали пък не танцуват поради тази причина?
Децата имат нужда от движение и това трябва да залегне в програмата.Също така им осигурете и йога в учебния план и отчете после резулатите.
Това са само една съвсем малка стъпка в правилната посока.

Закона за образованието трябва да се изпипа до най-малкия детайл и да не се прибързва.Необходимо е да се разгледа най-доброто от успешните програми до сега,макар че те бяха от соца,когато в образованието се наливаха много пари.Сендовската система я провалиха родители и необучени учители,но децата като цяло много я харесваха.Потърсете силните страни от всичко добро досега.
Виж целия пост
# 69
Аз самата съм сендовче в началните класове Wink
И си има много положителни страни.
И аз съм за увеличаване на часовете по физ. възп. Да имат повече игри и да не покриват нормативи. А йогата според мен е за по-големите ученици.  там има и философия.
Но не съм съгласна, че ученик от 6-ти клас не може да контралира поведението си. И това не е единичен случай, а система.
До колкото разбирам сте останали с впечатление, че съм преподавател. Не, родител съм и не ми е приятно някой да разсейва целия клас.
Виж целия пост
# 70
Цитат
А йогата според мен е за по-големите ученици.  там има и философия.
Може и за по-малките,поднесена по-подходящ начин.Относно философията-не е нужно да се задълбават нещата,ако няма желание.Дори асаните биха подействали дисциплиниращо,без да се изпада в крайности.

До колкото разбирам сте останали с впечатление, че съм преподавател.

О,извинявай.Понеже тук пишат и учители,а аз наминавам покрай този форум(но се засeдях) ,та не познавам кой кой е Simple Smile.
Извън темата... търся учебници от Сендовската система.Ако някой има или знае откъде да намеря да ми пише на лични.
Виж целия пост
# 71
Искам да следя тази тема, но първо искам да коментирам това:

....
Нещото,което не ми харесва в проектозакона е налагането на глоби на родителите,в случай,че децата им не ходят на у-ще.Глобите трябва да се прилагат на учителите,понеже не са успели да привлекат учениците в часовете си.Но работата е там,че учителите нямат интерес да го правят,понеже ще им секне кранчето с частните уроци.
Пак ли ще се прехвърля отговорността от родителя на учителите?
Учителите ли са отговорни за това, че манго не си пуска децата на училище или пък някоя друга отнесена кифла, която от молове не й остава време да разбере, къде се подвизава отрочето й през учебно време.
Коя точно е характеристиката на учителя, която го прави длъжен да привлича ученици?
Изобщо забелязвам силното ви присъствие в тази тема, но абсолютно недостатъчно познаване на системата и проблемите сега.
Ще чета още проекта и ще се включвам пак.
Виж целия пост
# 72
 Глобите за неизвинени отсъствия и сега ги има. Те са единствения начин да накараш някои родители да се вдигнат сутрин от леглото и да изпратят детето на училище. В нашата община все още не е наложена такава мярка, но въпреки всичко самото им присъствие в закона го прави възможно. За това аз съм ЗА.
Едно дете бива изпратено в бивше ТВУ заради доста сериозни простъпки като- системни кражби /не само от децата в училище, а и за семеен бизнес/, системни прояви на физическа агресия с нанесени травми на друг ученик. Никой не прибира дете в такова училище за неизвинени отсъствия или неприлично държание в клас. Колкото и да звучи невероятно- има и7 и 8 годишни такива деца.
Виж целия пост
# 73
Искам да следя тази тема, но първо искам да коментирам това:

....
Нещото,което не ми харесва в проектозакона е налагането на глоби на родителите,в случай,че децата им не ходят на у-ще.Глобите трябва да се прилагат на учителите,понеже не са успели да привлекат учениците в часовете си.Но работата е там,че учителите нямат интерес да го правят,понеже ще им секне кранчето с частните уроци.
Пак ли ще се прехвърля отговорността от родителя на учителите?
Учителите ли са отговорни за това, че манго не си пуска децата на училище или пък някоя друга отнесена кифла, която от молове не й остава време да разбере, къде се подвизава отрочето й през учебно време.
Коя точно е характеристиката на учителя, която го прави длъжен да привлича ученици?
Изобщо забелязвам силното ви присъствие в тази тема, но абсолютно недостатъчно познаване на системата и проблемите сега.
Ще чета още проекта и ще се включвам пак.

Благодаря,че си забелязала силното ми присъствие.Не твърдя,че познавам системата толкова добре,колкото ти.Все пак имам право да изкажа мнение,дори то да не се харесва на широката публика,или?
Интересно ми е само какво ще стане,когато манго или детето на заплеснатата кифла влязат насила в час,понеже са глобили родителите им.Ей,тогава става наистина интересно.
Виж целия пост
# 74
 Omega Наистина е интересно. Писах вече за приятелката си. Ако наистина те интересува, има много за споделяне  Laughing  Между другото тя все пак успява нещо да им натика в главите, но с цената на много усилия, които остават незабележими за доста хора.
  Познавам доста родители, които разчитат училището да се справи с децата, с които те не успяват.  newsm78 ,но същевременно се възмущават, защо се прави забележка на детето им, за нещо според тях незначително.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия