Деца с увреден слух - 9

  • 183 286
  • 608
# 45
Здравейте,
като гледам вече знаете за нас   Simple Smile
искам и друго да споделя-днес ходихме до Токуда(там изследват слуха на новородени) и резултата е,че нашето бебе си чува отлично     Praynig
Немога да ви опиша какво облекчение почувствах като го чух.
Иначе каката е много добре,от днес е на градина и се радва много.
Поздрави    bouquet
Виж целия пост
# 46
Теди, честит ви син Калоян!  bouquet Жив и здрав да ви е и много радост да ви носи!
Изобщо не съм се съмнявала, че ще чува, но си представям тревогата ти. Сега вече можеш спокойно да му се радваш и да се наслаждаваш на времето ви заедно.Simple Smile Ех, че хубаво...Simple Smile

P.S. Дай една снимка, де!
Виж целия пост
# 47
Tediiva ,честито и от мен живи и здрави   bouquet
veni-b ,много се радвам за вас  Hug
Успешна учебна година на всички  Peace
Виж целия пост
# 48
Честит първи учебен ден на всички ученици и успешна учебна година.Честита рожба на Тедива да ти е жив и здрав малкия юнак,и много да ви радва.
Виж целия пост
# 49
Здравейте...честито за бебето на tediiva  bouquet, много късмет и щастие му пожелавам. Радвам се да чуя, че бебо чува . И аз имах същите тревоги преди 6 години..когато родих малката.
KokoMarti, благодаря.Дано да е успешна...я, кажи много ли му беше труден втори клас на Марти. Сега вече кой е... ooooh!   
А други ученици няма ли вече? Иления вече ще  е второкласничка.  SunglassesПрегледах учебниците, свят ми се зави Whistling, дано  и тази година се справи...лека -полека.
veni-b, страхотна новина Grinning
Виж целия пост
# 50
Мами понеже се заговори за училище,та се чудех вие как избрахте къде да учат вашите деца?По какви критерии търсихте итрябвали нещо по специално   newsm78  Понеже догодина Ива ще е 1-ви клас и незнам на къде да се насоча.Чесно казано ми е доста трудно и притеснено за този първи клас от сега.
Виж целия пост
# 51
Здравейте на всички  bouquet.BuBiCa Марти все още нее ученик тая година е предучилщна във детската градина ,но има вероятност да го отложа за първи клас.Много се притеснявам как ще ходи на училище как ще се оправя като гледам колко е сложен материала.Иначе от утре започваме да ходим на детска вече, една седмица не го пусках че бяхме без процесор и беше някакъв ад в къщи само реве и вика дай ми импланта не чувам,та затова го оставих още една седмица почивка от петък вече сме със процесор и е много доволен.Иначе приказва много обаче много бърка родовете.Нека майките на ученици да пишат как се справят техните деца в училище.
Виж целия пост
# 52
Мами понеже се заговори за училище,та се чудех вие как избрахте къде да учат вашите деца?По какви критерии търсихте итрябвали нещо по специално   newsm78  
Аз търсих госпожа която да подходи с разбиране и наистина случихме с нея до 5-ти клас ,след това става по-сложно ...вече сме в 6-ти .В началото я срещнах със сурдопедагожката ни и тя й обясни че детето трябва да седи на първите маси ,че е добре да има зрителен контакт с него и т.н.
Нека и други майки да споделят ,но мисля че това е най-важно да разбереш госпожата, която поеме детето дали  е готова да работи с него има ли желание за това ,а ако има и предишен опит още по-добре Peace
Много е важно  госпожата да знае по какъв път е минало  детето ,какво се е случило  и  в крайна сметка да разбере че то има възможности и с повече усилия ще  има резултати.Не трябва да се спестява от истината за проблема със слуха ,защото това буди подозрения после .При такава ситуация един професионалист ще подходи по-отговорно !
И въобще  с няколко майки  сме стигнали до извода ,че при такива разговори е много важно да започнете с това какво може детето и да подчертаете    неговите положителни черти ,в крайна сметка децата ни са уникални и любознателни,  а след това да говорите за неговия дефицит и нужди .
Лично мое мнение ,не се плашете от първи клас и при възможност не го отлагайте за по-късно  PeaceТова е моя скромен опит  Simple Smile
Виж целия пост
# 53
     Здравейте! Изборът на училище за мен е много неясен, варира от училище, в което имат опит с подобен проблем, през училище със засилено изучаване на чужд език, до училище, в което имаме познат преподавател, плюс още някои твърде ексцентрични ooooh!. Досега винаги целта на всичките ни занимания е била безпроблемното навлизане в първи клас, що се отнася до учебния материал. Но в последно време ми е много по-страшна мисълта за срещата с многото деца и техните характери. При все, че ползата от ходене на детска градина, е ясна, вече го има и: "Това е мое, не искам да го дам", и подобни, като в същото време няма нищо против да играе с нечия чужда играчка. Едновременно с това май не му достига малко самочувствие, не успява да си опази територията. Да, получава се противоречие, но в единия вариант е играчка, в другия - незнаене как да отвърне на агресия от друго дете. Ако някой го удари, ухапе, хвърли пясък в косата, той казва, че не е добре така да се прави, че така е лошо, но няма да върне удара, най-много да си стисне юмруците. Мислех да не е моя грешка, но го обсъдихме с много уважани от мен хора с отношение към нашия проблем, и се оказва, че е въпрос по-скоро на характер. Освен това, няма и модел на поведение, не е бит в къщи, но това не е толкова важно. Ей това са ми страховете към тоя момент...
Виж целия пост
# 54
Според мен учителят е на първо място при избора на училище. Ако е на мястото си, децата няма да се бият и ако има дете с увреждане в класа, ще си направи труда да обсъди това с децата и да ги научи как да се държат. За втори език ми се струва рано и за чуващи деца на тази възраст, а за нашите деца пък съвсем, но това вече е въпрос на лична преценка.
Виж целия пост
# 55
KokoMarti4, извинявай, аз те мислех за съвсем друга мама Embarassed Joy.
Единственото и най - важно нещо при избора на госпожа е тя да е наясно(след като  и обясните), че тези деца се справят, но с малко повече усилия. Че не се изисква от тях, толкова колкото от другите.(аз знам детенце, което се справя дори по - добре от другите). Тя трябва да подходи към това дете с внимание. Иления седи на първият чин, при диктовка заради нея повтаря по няколко пъти , ако трябва, диктуваната дума. Нашата госпожа, с течение на хиляди обстоятелства, е минала почти през същият път като мен(детето и е било с проблем при говора), и много присърце прие детето Peace. Пожелавам на всички бъдещи ученици подобни учителки.  bouquet
С езика не избързвайте Naughty, вижте възможностите първо на детето и тогава. А пък и все пак, за наш късмет Crossing Arms...във втори клас английският е задължителен. Sunglasses ooooh!
Няма нищо общо детската градина с училището. Naughty Там е само, купува само, само ходи до тоалетната, само тр да извади нужните учебници. Не очаквайте дори и госпожата да го държи за ръчичка постоянно, независимо от вашите обяснения. Трябва да се нучи да запомва къде и какво му е домашната, до кой урок са вече и т.н. И не защото, не може да попитате, а просто то ще се чувства по-добре ако  е като другите.  Така че първо тр да го научите да комуникира на собственият си език  добре, разбираемо за другите.....и чак тогава мислете за английски, немски  и т.н.
Виж целия пост
# 56
BuBiCa няма проблеми Laughing
Виж целия пост
# 57
   Е не, това за чуждия език го споменах само като идея за това, колко още съм неориентирана, разбира се, че други неща са важни.  Мислила съм за първи клас и в Плевен, като уж малко по-спокойно място; даже и варианта с още едно имплантирано дете в класа. Още събирам впечатления, и благодаря на всички, които разказват.
И въобще  с няколко майки  сме стигнали до извода ,че при такива разговори е много важно да започнете с това какво може детето и да подчертаете    неговите положителни черти ,в крайна сметка децата ни са уникални и любознателни,  а след това да говорите за неговия дефицит и нужди .
Лично мое мнение ,не се плашете от първи клас и при възможност не го отлагайте за по-късно  PeaceТова е моя скромен опит  Simple Smile
   

   Това е ! Hug!
Виж целия пост
# 58

Здравейте на всички,

АРДУС започна реализация на един интересен проект, за който може да прочетете  малко по-долу. Допълнително ще бъдат публикувани денят за пресконференцията, както и всякаква информация за желаещите да се присъединят.
Между временно - насреща съм за всичко!


       АРДУС започва реализация на  проект „Интерактивни образователни техники за повишаване на езиковата култура в интегрирана среда на деца с увреден слух – „Патиланско царство” финансиран по грантовата програма на М-Тел, която през 2010 година защитава езиковата и социална грамотност, като част от цялостната политика на телекома в подкрепа на образованието.

      Целта на проекта е обогатяване на езиковата култура и ниво на грамотност, повишаване на самочувствието при вербално изразяване чрез интерактивна театрална методика и създаване на интеграционна среда, в която деца със слухово увреждане да се учат и забавляват заедно със свои чуващи връстници. В две интегрирани учебни групи – театрална и по български език - ще бъдат включени общо 35 деца с и без увреден на възраст 8- 13 годинил

     Децата участници в театралните занятия ще подготвят спектакъла „Патиланско Царство” с професионалната подкрепа на театрална школа МОНТФИЗ и художествен ръководител Мила Коларова, който ще бъде представен на сцената на Младежки Театър „Николай Бинев”.

     Занятията по български език, под ръководството на Венета Василева, ще бъдат поднесени чрез творческа провокация на децата. Децата ще разработят по нетрадиционен начин, като колажи от текстове и рисунки, свои произведения. Така по непринуден начин ще поработят върху някои основни теми, като правопис, структура на текст, създаване на устен и писмен текст. В края на занятията ще представят своя изложба.

     Целият обучителен  процес ще бъде съпътстван от слухово-речеви рехабилитатори, асистент –актьори и други специалисти.

     С целият екип, дейностите и графика на занятията ще може да се запознаете на пресконференция в СГБ. Часът и дата очаквайте скоро!

 

Виж целия пост
# 59
ЕЕЕЙЙЙ браво на Тедива...да е жив и здрав Калоян и от здраве и късмет да не се отърве...Колко ли се радва Иветка...наистина много се радвам..Всички заслужаваме много ..много щастие.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия