Проблеми с ученето или какво знаем за дислексията! - 3 ДИСЛЕКСИЯ

  • 78 521
  • 759
# 525
Аз пък си купих тази книга. Много добре ми действа.
Картинката е линк.

Виж целия пост
# 526
ooo, да, категорично, много ценни конкретни препоръки за работа и за разговори с учителите! не знаех, че я има на български.
Виж целия пост
# 527
Книгата ще си я купя непременно. Според логопедката ни, синчето ми няма дислексия, но мен много ме притеснява това, че още не може да чете, освен срички самостоятелни. Цяла дума - трудно.
Виж целия пост
# 528
 mama mariana и за моя казаха така, но като прочетох книгата, ами има си общо. При диктовка не обръщал буквите, ами в момента не, ама в скайпа си ги обръща например. Дислексията не е само обръщане на букви.

Бяхме на аб вечер и гледаше как броят младежите до 12. И той ни пита, ама до 12 клас ли трябва да уча, и ние да, ааа не още 6 години неееее  Joy Joy Joy Joy Joy
Виж целия пост
# 529
Dorothy - мен повече ме притеснява например това, че самостоятелно не пише - освен името си, и думата"баба" - тоест не може да си диктува. Иначе препис прави, диктовка мноооого бавна също прави. На като почне да пише ooooh! реди едни съгласни, съгласни - нищо смис Moneyлено, нито може да ти обясни какво пише - пиша си в тефтера - така казва. Иначе знае буквите, по букви също чете - но му са много трудни сричките, усещам го че почна да наизустява текстовете, които му давам и става едно отгатване и налучкване. И става така - четем например мама - и почваме сега М и А, става заедно МА и т.н.
Виж целия пост
# 530
Сладур, ще тръгне, винаги моя тръгва, когато много се отчая.

Снощи твърдо заяви, че вече е във ваканция и няма да ходи на училище 100 дни, ама днес си отиде.
Виж целия пост
# 531
И моя много трудно тръгва Grinning и все повтаря ,че вече е ваканция и брои дните и се радва,че толкова много дни ще е  ваканцията...и въпреки това пак не може да ги преброи правилно Crazy Горкичките ни дечица...много им е трудно и сега така се радват, че ще си починат Grinning А аз съм решила да не го оставям на мира и да го карам да чете и да смята, но не знам как ще стане newsm78
Виж целия пост
# 532
Един от начините е разходни и нещо в природата да се обяснява, я да се начертае буква на земята и така лека полека.
Виж целия пост
# 533
Книгата ще си я купя непременно. Според логопедката ни, синчето ми няма дислексия, но мен много ме притеснява това, че още не може да чете, освен срички самостоятелни. Цяла дума - трудно.

То това е много относителна работа, и на нас така ни викаха, та чак до седми клас! Методите за обучение не вредят и могат да се прилагат и за деца без официална диагноза.
Опитай следното, като игра: десетина картички с думи и същите с картинки, да ги събере две по две. По този начин не се налага да срича и да чете на глас, но може да познае думичките. Всъщност точно по обратния път - от думата и цели изречения към буквите.
Направете букви от тесто, опечете ги и се почерпете Simple Smile Може да си направите и думи преди това.
Успех!

Виж целия пост
# 534
Авторът, всички подобни проблеми с обучението ги нарича "дисфункции". При всеки се проявяват по различен начин. Всеки има някакъв "проблем", важното е да се разбере в каква област детето би се справило.....начинът, по който фунционира мозъкът му, за какъв тип дейност е подходящ.

Знаем колко е трудно човек да си "намери мястото", дори и да е бил "отличник" в училище.
Виж целия пост
# 535
Мами, много е трудно, но не се отказвайте.Не може всички даца да са еднакви.Колко известни личности са дислексици! Трудно, но става!Бавно, но става...само много упоритост.
Правенето на срички е по-добре от буквуването.Щом прави срички, просто ще трябва само време.Необходимо е да има период на "натрупване".Как е при чуждоезиковото-натрупват се думи, но е необходимо време за да "се проговори. До матурата учех с моето момче/не се шашкайте, той имаше и друг проблем/.Но пише по-вярна и по-красиво от брат си.Науче се да чува вярно звуковете в думата. При него тръгнахме по обратен път- от анализ на думата, а не от четене...казвам к-о-н. Какво казах...Всичко пробвайте и не се отказвайте.Ще стане!  bouquet
Виж целия пост
# 536
Имам питане как да се справя с конкретен проблем.

Накратко - учителката по математика казала на класния, че ще остави сина ми на поправителен. Тя знае за проблема му, но и тя, както и аз, не може да се справи с безотговорността му, той все пак не е малък,  оценява различността си и не веднъж сме говорили, че и той трябва да полага някакви усилия.

Та, на въпроса. Искам да ѝ помогна да извади от него знанията му, каквито той безспорно има. Всеки ден решавам с него задачи и виждам, че знае кое как се прави. При решаването аз пиша на листчета, задавам му въпроси и той казва какво да пиша. Когато задачата е готова му давам да си я препише на чисто в тетрадката. Не знам дали това е правилно, но така правим до сега.

Това, което го затруднява особено много е, че  като види задачата не знае кое от знанията си да приложи, с една дума добре свири детето, ама не знае как да започне. Когато сме в къщи му задавам подсещащи въпроси и така той никога не се мъчи сам да измисли как да разплете кошницата. Но когато е в училище и има пред себе си един тест и един бял лист, как да го реши?

Математичката иска да го изпита, за да не го оставя на поправка, но аз не знам как ще се справи той на този изпит, защото доста бързо се отказва, като не се сети как да почне.

 newsm78
Виж целия пост
# 537
И моята дъщеря прави същото. Като прочете задачата, особено ако е геометрична, понеже и липсва визуално пространствено мислене/да си го представи/, отговорът веднага е "Аз тази задача не мога да реша, аз това не го знам. " Спасението е да я накарам да започне и да си нахвърля на листа всичко, което разбира от задачата, което при текстовите задачи не е много. С въпроси, не пряко насочващи , но например написала е нещо, питам я и какво друго следва от това, успява да реши задачите. Мисля, че при тях е нужно търпението да се върви стъпка по стъпка. Ако госпожата има желанието може да го постигне. Нали една от особеностите им е , че не могат да следват няколко предварително зададени последователни инструкции. Аз така си го обяснявам поне  и често помага при нас. А друг път ме учудва как наум решава задача, която аз пиша , изчислявам  и мисля сума ти време.
Виж целия пост
# 538
Sash - според мен оставяне на поправителен е пълна глупост. Говори с тази учителка да не убива съвсем желанието в него. Да го извика насаме, да му приготви няколко базови задачи и да подходи индивидуално към детето. Ще седне до него и ще извлече знанията които има детето - в никакъв случай не е за 2. Просто трябва да ги извади от него. Това става на спокойствие, дори ако се наложи ще му подаде една дума за да отключи в него знанията.
Не може да го съпоставя с останалите и да прилага стандартните методи. Просто при тях не работят.
Но трябва да й обясниш, че оставане на поправителен въобще няма да промени нещата, напротив - ще изтормози детето и той още повече ще намрази училище. Не може цяло лято да се стресира за този изпит.
Моят съвет е говори с нея, говори с директора, обясни на тези хора, че това не помага а само влошава нещата.
Аз много пъти съм Ви писала, че учителите понякога пишеха на Елена 3 просто за да не се занимават с нея. Но това е по-добре отколкото поправителен.
Значи или трябва тази госпожа да работи индивидуално с детето и да се поинтересува как да му помогне или му пише 3 и приключва ангажимента.
Sash - извини ме за тона, обаче емоционирах, че иска да остави детето на поправителен.  Embarassed Hug
Виж целия пост
# 539
SASH ако детето работи с ресурсен учител нямат право да му пишат двойки ,а за поправителен изпит въобще не може да се говори.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия