Работа като стюардеса или стюард

  • 83 204
  • 67
# 30
Ами,  колкото до това дали се спазва- рискуваш да бъдеш уволнен веднага,  ако не спазваш правилата и не просто те предупреждават,  а директно се те пращат вкъщи. То там по-голяма част от работещите са чужденци,  така че тези на които не им се налага да живеят според тези норми,  са много малко и си имат религиозни задръжки-  те сами си налагат такива правила!
Заплащането на стюард/eсите зависи от броя часове,  които прекарват във въздуха. Средно се лети по около 70-80ч и заплатата е в рамките на 2000 долара за Катар и малко повече за Емирейтс и Етихад!
Виж целия пост
# 31
Такъв контрол е необходим,  защото все пак живееш в държава от Арабския свят и там не важат европейските ни норми на поведение,  облекло и каквото друго се сетиш! Но всеки си преценява,  все пак- има хора,  готови на всичко да работят за тези компании,  защото са едни от най-добрите в света и имат страхотен имидж!
Виж целия пост
# 32
 Заплащането не е ли твърде малко?!? 2000 долара за 80 часа, та това е около 25 долата на час, а на запад един келнер  получава по 10 евро на час! И при тези ограниения, звучи все едно човек добровоно да стане затворник,според мен за 2000 долара не си струва
Виж целия пост
# 33
Незнам дали е малко- всеки има различни критерии. Ако работиш в Бг за 600 лв цял ден,  2000 долара ще ти се сторят много. А и това е добър шанс за хора без опит и с добро владеене на поне два езика. Компанията ти плаща апартамента,  консумативите  в него и храната,  когато си на работа,  т.е. ако искаш можеш да си спестиш голяма част от тези пари! А и в Дубай заплащането в сферата на обслужването е доста ниско и това на стюардесите си е направо добро!
Виж целия пост
# 34
 Етествено, да си стюардеса е престижна работа,и си има своите плюсове. Мисля си обаче,че парите наистина не са добри, при положение, че има толкова много ограничения. А ако някой не иска да работи за 600 лв,и знае 2 езика, би могъл да отиде в западна Европа ,и а келнерства например. Вярно, за 80 часа ще изкара 800 евро, което е по малко от 2000 долара, но ако работи повече от 80 часа ще се навакса, и най важното е,че няма да живее в ограничения и в страх. А иначе професията на стюардеса е страхотна, но много зависи от авиокомпанията. Точно тази, за която говориш не ми изглежда, че предлага добри условия на персонала си  Sad
Виж целия пост
# 35
Тези условия се отнасят за почти всички авиокомпании в Арабския свят- малко по-строги са в Катар и по-либерални в Етихад,  но като цяло там трябва да се съобразяваш. Да си стюардеса е чудесно,  но и мнага отговорно- повечето хора не го осъзнават  докато (не дай си, Боже) няма спешен случай или някакъв проблем в самолета. А езиците и добрият външен вид са много малка част от изискванията,  които имат добрите авиокомпании към стюардесите си. В повечето случай кандидатите са страшно много,  а свободните места- само няколко. Провеждат се по няколкоетапни интервюта,  дават се прихотестове и доста трудни изпити по езиците. Надали някъде ще те преценяват по такъв начин,  ако кандидатсваш за сервитьорка Peace
Виж целия пост
# 36
...и да речем, че компанията се грижи за безопасността, морала и добрата форма на най-младите си служители.... след като има толкова много чужденци там, едва ли някой ги е пратил насила  Wink
Виж целия пост
# 37
Именно защото не те преценяват така,и защото можеш да изкараш почти същите пари,без да ти налагат някакви ограничения на свободното време писах, че не си струва тази работа за 2000 долара. Иначе всеки си знае и си преценява сам. Аз например никога не бих си и помислила дори да отида на работа в някоя арабска държава, пълен абсурд, но хоря всякакви и виждания също  Simple Smile
Виж целия пост
# 38
Разбира се,  че е така! Всеки решева за себе си дали иска да спазва тези правила или да си живее както поиска в Бг. Аз лично не бих го сравнила чак със затвор,  но не би ми допаднало да съм така ограничена. И по-добре,  че го осъзнах тук,  а не в пустинята Mr. Green
Виж целия пост
# 39
Заплащането на стюард/eсите зависи от броя часове,  които прекарват във въздуха. Средно се лети по около 70-80ч и заплатата е в рамките на 2000 долара за Катар и малко повече за Емирейтс и Етихад!

Ти нали беше казала че в Европа заплащането е по-ниско?  newsm78
Виж целия пост
# 40
Изненадвам се, че има хора, които се съгласяват на тези условия. На студентски бригади също се изкарват добри пари- трудът е тежък- физически, но и на стюардесата не е лек, а и имаш свобода- тя е безценна. Дано не обидя някого, но аз виждам нещата така.
Виж целия пост
# 41
Работила съм 5 години като стюрдеса, в българска чартърна авиокопания. Работата е хубава, приятна но в никакъв случай не е лека, както си мислят повечето хора. Има доста тежка физическа работа около кетеринга, качване на количките, подреждането им, напитки и др. говоря за работата в БГ. Пари в България от летене не се изкарват, освен в онези минали години на социализма. 
Виж целия пост
# 42
Заплащането на стюард/eсите зависи от броя часове,  които прекарват във въздуха. Средно се лети по около 70-80ч и заплатата е в рамките на 2000 долара за Катар и малко повече за Емирейтс и Етихад!

Ти нали беше казала че в Европа заплащането е по-ниско?  newsm78
В Европа е е по-ниско Peace Основната заплата е по-малка,  заплащането на час-също. В европейските авиокомпании като цяло се лети и по-малко часове. Естествено,  не искам да обобщавам- не говоря за всички в Европа! Освен това,  на повечето места тук  трябва да си плащаш квартирата и плащаш и данъци! А в държавите,  които съм посочила,  тя се поема от компанията и те са tax- free,  което си е голямо предимство!
Виж целия пост
# 43
Работила съм 5 години като стюрдеса, в българска чартърна авиокопания. Работата е хубава, приятна но в никакъв случай не е лека, както си мислят повечето хора. Има доста тежка физическа работа около кетеринга, качване на количките, подреждането им, напитки и др. говоря за работата в БГ. Пари в България от летене не се изкарват, освен в онези минали години на социализма. 
Може ли да споделиш за условията в Бг- заплащане,  условия на работа и каквото друго се сетиш! На мен ще ми бъде интересно,  понеже абсолютно нищо не знам,  а нямам и приятелки,  работещи тук.  bouquet
Виж целия пост
# 44
В Авиокомпанията, в която аз работех взимах минималната работна заплата, отделно ми се за всеки полет получавах валутна командировка, която е в евро за всеки полет и отделно докато си командирован във Варна или Бургас ( защото това беше чартърна авикомпания) за всеки ден в който НЕ си на работа т.е. нямаш полет, получавах по 12 лв. командировъчни. В общи линии гледат да те прецакат с парите. Едно време когато имаш нощен полет или кацаш след 00 часа ти се полага двойна валутна командировка, но тук вече не е така. Иначе се става много рано ако хванеш сутрешните полети. В пиковите сезони на лятото има по 25 - 26 полета т.е. почти всеки ден
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия