За броя на допълнителните занимания

  • 3 586
  • 61
# 45
Светкавица - ама много драматично....чак пък да ги лишавате от детство и ДГ...Simple Smile всички уроци в детската са си един вид игра и забавление...запиши си детето.... за извън градинните... щом има желание няма да го ограбвате детето, напротив, лишавайки го мисля, че е по-кофти....аз бих избрала един спорт(плуване) и един инструмнт след като иска да свири...и да се пробва....пък отписването е най-лесната работа ако видите, че го тормози, пренатоварва и т.н.

Исках да кажа, че според мъжа ми, докато детето било  на възраст за ДГ и в ДГ сме му ограбвали детството с допълнително натоварване.Само за народните танци е съгласен, защото детето си ги иска, ама ако не се сформира група и те ще отпаднат...

...много крайни са му възгледите, аз не искам "да си давам детето" някъде насила и пряко волята му, защото и аз бях и съм много свободолюбива.Но за съжаление мъжът ми е на друго мнение, просто не е видял, че детето  би се справило и би се радвало и на други занимания.А и то само си иска  някои неща.

Виж целия пост
# 46
Светкавица, аз пък съм на противоположното мнение на мъжа ти - във възрастта на детската градина според мен децата възприемат всяко допълнително занимание като един вид различен начин на игра - стига да са поднесени по подходящ за възрастта начин и стига детето да се забавлява. Виж, в училищна възраст вече биха могли д абъдат допълнително натоварване, защото детето има и задължения, свързани с училището, не е да се прибира от градина и да се чуди на какво точно да си играе Simple Smile
Виж целия пост
# 47
gertrudka  Peace абсолютно и аз така мисля Simple Smile
Виж целия пост
# 48
Всъщност, във всичките подобни теми, по-натоварващо идва мисленето на родителите, къде, как  да запишем децата, отколкото натоварването на самите деца.
Това е просто странично забавление, приемете го по този начин.
Светкавица, толкова въодушевена беше в началото, пък мъжа ти те парира с едно изречение.  Simple Smile
Виж целия пост
# 49
Странично забавление о.к., но я си представете, че всеки ден след 8-9 часа в детската градина, където са карали детето да слуша, внимава, яде под час, спи и пр. му се налага отново да бъде въдворявано в някаква форма на обучение.
Едно петгодишно с пет вида различни курсове- английски, плуване, пиано, карате, рисуване...
По-скоро за мен става често въпрос за свръхродителска амбиция. /не визирам авторката на темата и никой конкретно писал тук/
Виж целия пост
# 50
е има свободни събота-неделя(например за нещо от типа на театрална школа), освен това ако допълнителното е спорт пък е съвсем отделно...а и си мисля, че в дните на допълнителните занятия, просто се взима детето и по-рано.... пък и те следобяд предимно спят, ядат и играят, така че са с отпочинали мозъци... точно както аз като го прибера, той няма нищо против с мен да рисува, оцветява, да мъдрим разни логически задачки и т.н. така не мисля, че ще страда и ще се пренатовари ако поплува или "поговори и послуша" малко английски(това всъщност и в градината може, според зависи от това какво ниво се гони). А и когато е за деца всичко така или иначе е поставено под формата на игра Wink
Виж целия пост
# 51
Simple Smile НАистина на повечето деца не им липсва енергия след края на "учебния" ден в детската градина
Виж целия пост
# 52
Аз и затова не искам да мъкна детето след градина на още занимания.
Мисля, че 2 в градината стигат.
Иначе в нашата градина общо са около 5-6 допълнителните занимания.
А впрочем тази година не знам дали няма да се наложи да се откажа от едно от заниманията по финансови причини.
Ако Фъндъкова все пак благоволи да освободи предучилищната от такса, би било добре, ама май няма да стане.
Виж целия пост
# 53
в ДГ тази година ще го запиша на 1 занимание - предполагам или футбол или нещо друго.
извън ДГ си ходи на плуване и евентуално на бойни изкуства.

хиперактивен е и трябва тази енергия някъде да се изразходва.

склонна съм повече да спортува, отколкото да учи.

Виж целия пост
# 54
.....всеки ден след 8-9 часа в детската градина, където са карали детето да слуша, внимава, яде под час, спи и пр. му се налага отново да бъде въдворявано в някаква форма на обучение.

Ето това следва да се избягва /според мен/, а не многото странични или основни занимания. Опитвам се всяко ново нещо, което предложа или дъщеря ми поиска, да бъде поднесено леко и разнообразно, а не като класическото българско образование.

С учителката си по немски /примерно/ си четат приказки и рисуват чудовища. Осъзнавам, че много неща е трудно да бъдат попднесени леко и забавно - например уроците по пиано - за които дъщеря ми врънка от поне 1 година... Предупредих я, че е трудно, ще отиде пробно няколко пъти, след което ако реши, че и харесва я записвам за цялата учебна година и е длъжна да ходи.
Виж целия пост
# 55
Не й казвай, че ще е трудно, че може да се откаже бързо при първата спънка като "не ми се свири днес".. Добрият учител си знае работата, ще намери подходящото темпо за детето!  Peace
Виж целия пост
# 56
Не е трудно уроците да бъдат поднесени леко  изабавно.Това зависи изцяло от учителя.Но ако ще свири я предупреди първо , че се свири всеки ден.Просто да го знае предварително.И не е трудно.Щом нещо става постепенно и се поднася по подобаващ начин ...
Виж целия пост
# 57
В ДГ е лесно с допълнителните занимания, особено ако те се предлагат в самото детско заведение. Тогава е добре да се опитат именно повече неща, за да се види какво се отдава лесно на детето, кое му доставя най- голямо удоволствие.
Постепенно до І клас ще се установи един по- траен интерес към конкретно нещо /1-2 неща максимум/, но тогава трудността идва именно от загубата на време по придвижване насам- натам и вече спира да бъде добра идея детето да е ангажирано с много занимания след училище. На този етап вече, особено ако детето си намери своя среда за игра пред блока, в градинката, свои приятелчета, с които желае да прекарва част от деня, някои занимания се възприемат като досадни задължения. Та времето до тогава следва да се използва, да се запали интересът, да се развият някои качества.
Лично за мен едното от нещата, които са препоръчителни за всяко дете, е спортът. Танците са вид спорт, също, стига детето да ги харесва /моите не ги тачат твърде/. Ще установите, когато децата порастнат, в училище как им е нужен наистина. Хлапетата са масово обездвижени, а училището, за жалост, прибавя нови щрихи към този проблем.  Ако има музикални наклонности- инструмент, харесвам приложното изкуство, английският за малкото си е направо празник.
Виж целия пост
# 58
В ДГ е лесно с допълнителните занимания, особено ако те се предлагат в самото детско заведение. Тогава е добре да се опитат именно повече неща, за да се види какво се отдава лесно на детето, кое му доставя най- голямо удоволствие.
Това е и моето мнение.От личен опит съдя,че е добре да се остави детето да опита от всичко,което го вдъхновява.Нека само то ,отсее заниманията,които наистина му доставят огромно удоволствие.В моето детство нямаше нещо,на което да не се запиша , на което да не желая да посещавам.След няколко месеца,след преминал първоначален интерес , се приключваше.Но и досега са останали основни познания и умения,не само за обща култура,но и понякога много полезни и включващи се на място...
А тези,които избрах за сериозно и задълбочено изучаване,са актуални и до днес.Голямата любов!!! Wink
За моята дъщеря въпросът какво точно да посещава също идва на дневен ред,така че темата е много актуална и за мен.Мисля,да изчакам известно време и да попитам учителките в детската градина,какви наблюдения имат за нея,тъй като отговорите им няма да бъдат предубедени.
Дотогава,нека детето се развива във всички сфери,които са му интересни като цяло.
Виж целия пост
# 59
И аз съм на тази вълна .... Дъщеря ми е само на 3 г  и 4 месеца- тоест първа група, но и за тях предлагат в детската градина странични занимания - англ. език, танци, приложни изкуства....Моята пее - ама много пее, това от яслата го знаем още - и то много вярно! Решихме с баща и да я запишем отделно в една вокална група - ние си я водим 2 пъти седмично! Чудя се все още /само 1 път досега сме ходили - тепърва започва/ дали не е малка, дали не е насила от наша страна, дали не съм амбициозна майка... Още не сме взели окончателно решение дали ще продължи, но честно казано ми се иска....Защо да не развива талант - ако наистина има такъв - от сега? + това там е забавно, не само пеят, но после имат и актьорко майсторство и нещо като модерен балет, изобщо занимават ги! Много ми хареса - аз засега присъствам на репетициите, защото от време на време се присеща и почва да ме търси къде съм - преподавателите са невероятни професионалисти както в областта си така и като педагози и психолози!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия