Пак за началните училища в Пловдив

  • 365 357
  • 3 230
До няколко седмици трябва да взема решение къде ще действам да си запиша детето първокласник.
След множество разговори с родители и учители съм отсяла за момента
Душо Хаджидеков - разбрах за плюсовете, но има и някои минуси за мен като събирането на елита примерно, които честно в 80% са доста разлигавени деца. Моето си е достатъчно разлигавено и събере ли с такива още по-трудно ще ми бъде. Плюс че вече не съм убедена в абсолютните предимства на обучението там.
Арменското - там съм с хубави впечатление и от децата и от учителите, дори много хубави, но сега пък подучух, че изкуствено им се завишавал успеха, което също не го искам за моето заради и без това самочувствието му в излишък.
Княз Александър първи - ок съм засега, виждам че се работи добре с децата, но тези стълби стръмни и малки ме присняват.

Моля, споделете лични мнения.
Виж целия пост
# 1
Ох, Каспър! Какъв пък чак такъв елит в Душо Хаджидеков? Да, има там двама-трима някакви, но то от теб зависи дали ще се подхлъзнеш в тази посока или не. Аз наскоро първолак съм нямала, но тази година моя близка приятелка се наложи да проучва училищата и каза, че първо е Душо Хаджидеков, има три празни позиции и следва на четвърто място следващото. Мисля Малката Лиляна, че беше според нейното задълбочено проучване. Тя беше много зле настроена точно към Княз Александър. Сега се завърна /това лято през юли/ старият директор на Алеко Константинов и мисля, че то отново ще дръпне напред и това завръщане веднага ще се отрази на нивото там. Аз бих избирала между обичайните заподозрени - Душо Хаджидеков, Алеко Константинов и Малката Лиляна.

Сега, на последната РС класната на сина ми каза, че от 26 деца от нейния бивш клас тази година /те бяха сега седмокласници/ 18 деца са приети в ЕГ Пловдив и Иван Вазов, 6 в Търговската и 2 в ПГ САГ. Не знам къде ти се губят предимствата от обучението на теб, но поне в това отношение няма основания за притеснение. Аз имам много забележки към училището, но това е друга тема. Както и да е - това, което искам да кажа е, че не препоръчвам Княз Александър I. Тази година ме помолиха да уредя едно дете там. Направих го с особено мнение и ако хората ми бяха много, ама много близки пък не бих го направила категорично. И не заради стръмните стълби.  Simple Smile
Виж целия пост
# 2
Каспър, твоя пост все едно аз съм го писала  Simple Smile
1:1 с моите наблюдения и избор, с тази разлика, че аз проучвах още едно у-ще, а имено "Алеко К.", но пък разбрах за него, че почива на стари лаври и много деца са били преместени в "Княз Ал. І". Стълбите не съм ги видяла все още, но и за тях знам ... едното за сметка на друго, както обикновено, все с нещо ще трябва да направим компромис...
Виж целия пост
# 3
За малък ученик се избира учител, а не толкова училище. Важен е този, който ще му даде основата, а също и атмосферата в класа. Нямам ученик, но щях да избирам:
1. Учителката
2. Колкото е възможно по-малък клас като бройка
3. Близостта на училището до нас, което е важно за малките ученици
Що се отнася до това колко деца от дадено училище са приети в елитни училища, то това обикновено се дължи на усилията на децата, частните учители по уроци и школи и заинтересоваността на родителите. Един поглед в темите на седмокласниците изяснява този въпрос Simple Smile Ако детенцето има приятелче, което също ще е първи клас с него, не е лошо да са заедно, за малките приятелчето, с което общува, е важна част от училищния живот Simple Smile
Виж целия пост
# 4
3. Близостта на училището до нас, което е важно за малките ученици
Що се отнася до това колко деца от дадено училище са приети в елитни училища, то това обикновено се дължи на усилията на децата, частните учители по уроци и школи и заинтересоваността на родителите. Един поглед в темите на седмокласниците изяснява този въпрос Simple Smile Ако детенцето има приятелче, което също ще е първи клас с него, не е лошо да са заедно, за малките приятелчето, с което общува, е важна част от училищния живот Simple Smile

Това последното никога не би ми било критерий за избор на каквото и да било, когато става дума за децата. Нито за детска градина, нито на училище, нито на гимназия след това. Но друго исках да кажа, опирайки се на мнението ти - нима казваш, че няма разлика в подготовката на едно дете от... Св. Седмочисленици, примерно, и едно от Патриарх Евтимий? Че всичко опира до амбицията на родителите и тяхната жертвоготовност? Че тогава за какво ми е да избирам позиция 1? Суркам го там в близкото квартално и където и при който попадне - хаир да е!

Когато избирам училище резултатите от олимпиади, състезания, матури и прием след 7-ми клас са ми основен аргумент. Не местоположението, стълбите, безплатната занималня и т.н. Макар че малките матури...хм. Ама все пак... Simple Smile
Виж целия пост
# 5
Когато моят син беше в 1-ви клас преди 12 години, избирах така:
Проучих началните учители в "Кършияка", където живеем, и избрах учителка от кварталното училище. Записах детето още през май, за да е при нея. Не съжалих и  ден за този избор, защото тя не беше незаслужено препоръчвана. На изхода в 4-ти клас бях много доволна от това, което детето показваше. От 5-ти клас децата ги поеха други учители и не от всички бяхме доволни, както обикновено се случва, няма училище, в което всички учители са перфектни. От математиката бяхме доволни, но по БЕЛ се заех аз/за щастие преподавам предмета/ В 7-ми клас  намерих учител по математика за сина ми, защото знам, че се изисква специална подготовка за изпита,която в училище не се прави, а по БЕЛ го подготвих аз . От другите родители научих, че всички са на школи или уроци и по двата предмета. После класът се разпадна, всички отидоха в елитните училища,нищо че бяха от квартално с недобра репутация.  Тази година синът ми завърши английската гимназия и е студент Международни икономически отношения, бившите му съученици от кварталното следват медицина, икономика, журналистика, архитектура. От години подготвям деца за изпитите в елитните училища. Не мога да посоча училище, откъдето  са с най-добра подготовка, имала съм знаещи от забутано квартално училище и такива, които нищо не знаят от централните. До учител е, личи си, когато е изисквано и кога са карали през куп за грош. Който е имал късмет да бъде при учител, изискващ повече, в 7-ми клас само надгражда знанията, който е карал безгрижно, няма какво да надгражда, той има да наваксва. Избира се учител за малките, защото е само един-или печелиш, или грешиш. Ако е добър, в 4-ти клас вече са грамотни, а по БЕЛ поне това е най-важното.
П.П. Извинявам се, че писах толкова дълго,но не мога да обясня всичко с 2 изречения Simple Smile
Виж целия пост
# 6
По принцип си права. На практика не съвсем. Да, всички ходят по школи и уроци. Работата е там, че едно ще е нивото като ти дойде един ученик от не-знам-си-къде и да започнеш с него да наваксваш материала още от 5-ти клас, друго е да ти дойде един, с който просто работиш и пееш, нямаш да попълваш пропуски, да наваксваш и да тъпчеш на едно място. Статистически погледнато е очакваемо дете от неквартално /условно казвам "неквартално"/ и добро училище да е по-подготвено от другото. Всяко училище има едно определено ниво и тези, които се интересуват правят проучване с цел иманно такава - да се ориентират къде детето би било добре подготвено. Но изместваме темата - има ли елитни училища или съвсем не. Моето твърдо мнение е, че има и това се вижда с невъоръжено око. Не твърдя, че всеки от квартално е обречен и през плет да не види елитна гимназия, не. Но е с цената на повече школи, уроци, пари и жертви. Пак казвам, статистически погледнато.

За учителките съм съгласна. Виждам го при моите деца. Между трите им учителки има разлика от земята до небето. Но и най-калпавата според мен, е поне три обиколки пред друга, от друго училище, преподаваща на дете на моя позната.

Виж целия пост
# 7
Според мен преподавателя който ще поеме децата в първи клас е от първостепенно значение.После следва училището и съучениците.
Дъщеря ми тази година е пети клас,нямам нищо против началната учителка,но тя така и не можа да работи еднакво с всички деца в класа. От тази година детето е в ново училище с нов клас и преподаватели.Училището се казва" Райна Княгиня" и му се носи славата на едно от добрите ОУ в Пловдив.Дъщеря ми сама осъзнава,че до този момент не е учила качествено и е разчитала на това,че госпожата не забелязва пропуските на всички деца.Сега от тези първи дни в новото училище явно усеща разликата и още като се прибере сяда да учи за следващият ден и прави допълнителни упражнения.Никога преди не го е правила.Радвам се за нея и вярвам,че стъпката която предприехме ще е за добро.Това за нея е ново и вълнуващо като се има предвид,че живеем извън града.
Виж целия пост
# 8
Прави сте за учителката, това го казвам всеки ден и съвсем го изключих покрай другите размисли.
Аз имам занималня към Александър І - първи и втори клас, мога да кажа, че с децата се работи много добре, учителките са много мотивирани и с грижа за децата. Поне тези към които имам наблюдения.
Стълбите са огромен проблем, защото нищо не ми е по-ценно от здравето и живота на детето ми. Ни олимпиади, ни матури, нищо - искам живо и здраво дете преди всичко.
Може ли някой да каже вярно ли е това за арменското?
Виж целия пост
# 9
Каката беше в Княз Александър І - като подготовка беше супер - влезна в МГ от 5 клас без допълнителни уроци. Гадното бяха стълбите - все имаше някой съборен.
Малката учи в Душото - подготовката отново е стабилна. Това за елита - не съм го забелязала.  newsm78 Хубавото е, че е до 8 клас и няма големи. базата също е поддържана.
И двете училища ги избрахме, защото в съответното време ни бяха най-близко!
Виж целия пост
# 10
Вярно ли е това, което забелязвам - в Душото първи клас тръгват яваш яваш и постепенно ги натоварват, докато в Александър І още от начало е много работата.
И наистина за учителките - за едното знам коя да избера, а в другото- тепърва ще се ориентирам, защото наистина каквото и да си говорим, попаднеш ли на куцото пиле, язък ти за хубавото училище.
Виж целия пост
# 11
Каспър, не знам за Душото, ама за Александър І май не е съвсем така. На моя близка приятелка детето е там (сега 2ри клас) - и майката, и детето смятат, че изискванията не са особено високи. Явно е вярно за куцото пиле.
Нахлувам в темата ти, че да почвам и аз да се ориентирам (ще черпя от твоя опит, имам 1 година повече за размисъл  Laughing).
Виж целия пост
# 12
Арменското не препоръчвам на никого. Аз лично много го харесвам, атмосферата там е чудесна, но ако става дума за учене и сериозни намерения - не!

Нищо еваш-еваш няма в Душо Хаджидеков. Нито в началото, нито след това. А в Княз Александър нищо напънато не усещам да става. От друга страна, дъщеря ми посещава частна занималня и сега имат там нов учител от Княз Александър. Когато ми го представиха ми направи чудесно впечатление, а и от няколко дни /общо три де  Wink/ Наталия се уби да го хвали този човек. Възхитена е от него. Човекът преподава горен курс, но да си кажа де...  Grinning

Каспър, ако стълбите са ти грижа голяма да ти кажа, че в Душо Хаджидеков също са стръмни. Е, далеч не са толкова зле, колкото в Княза, но са тесни и стръмни и през междучасията сигурно и там си е меле. Аз лично ги качвам стъпало по стъпало едвам-едвам. Верно, аз съм винаги качена на невъобразими обувки, но мен стълбите ме тормозят. Та са почти едно към едно откъм стълби двете сгради.
Виж целия пост
# 13
Дара, внимавай, защото ще се навия за Душото и ще те търся за съдействие после! Wink
Виж целия пост
# 14
Хахахахаха!

Аз от отдеве ти хваля Княза - ето, учител споменах, и хвърлям камъни в градината на Душо /стълбите ми бяха големият коз/  Mr. Green, ти сега ме заплашваш.
Сериозно, ако решиш и имаш нужда - насреща съм.   bouquet

Още по-сериозно - помисли и за Алеко Константинов. Сега, със стария нов директор, то отново ще излезе на тезгяха, ако мога така да се изразя. Огледай се и в тази посока. И мисля, че аз определено бих го предпочела пред Княз Александър при така стеклите се обстоятелства.

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия