Всичко за Амстердам

сиси, Zaance Schans, Волендам и Маркен обикновено вървят комплект, има много организирани екскурзии за там и 1 ден е предостатъчен. Предимството на една такава организирана екскурзия е, че има гид, който ще ви разкаже интересни неща. И около Заансе Сханс има също разни ферми за холандско сирене с дегустация и работилници за кломпени (дървеното сабо). Влизат в екскурзиите.
Ако сте с кола трябва да помислите и за паркинг.
Кюкенхоф - 1 ден! За там не е ноебходимо да сте с нещо орагнизирано, просто си вземете комбиниран билет - вход + автобус до там, който тръгва от летището Схипхол.

Благодаря за отговора! Не можах да намеря организирана екскурзия за Хийтхорн newsm78 Иначе с влак и автобус е 2 часа и половина в една посока и няколко прекачванияhttp://9292.nl/en/journeyadvice/station-amsterdam-centraal/gieth … /2014-05-07T0837#
И още един въпрос - видях, че чип картите OV е 7.5Е и се зарежда отделно - възможно ли е след това да си върнеш картата и да си вземеш остатъка?/правила съм го в Лондон/.
Реших да споделя пътеписа си за Холандия в тази тема и се надявам да не досадя много а да е от полза за някой.
Планирахме седмица пътуване за ваканцията по Великден по маршрут 1.Volendam - Marken - Zaanse Schans - Alkmaar ; 2.Noordoostpolder (tulip festival) - Giethoorn -; 3.Lisse (Keukenhof); 4.Amsterdam ; 5.Rotterdam ; 6.Delft - Scheveningen (Madurodam). За съжаление не го осъществихме и половината. Не бяхме взели в предвид времето. По прогноза трябваше да е слънчево 13-18С (ползваме 3 различни програми), но трябваше да се досетим че като е толкова плоско и близо до морето ще е ветровито и много променливо. Имайте го в предвид, аз бих заложила на трекинг екипировка следващият път. Резервирахме си хотели от холандската верига Van der Valk http://www.valk.com/en, http://www.hotels.nl/keten/vandervalk/?pid=googads_en_valk&g … _6xo3Vhnvp7PD_BwE. Останахме много доволни. Големи просторни стаи, кана за топла вода с нескафе,чай и какао (на нас ни беше страшно от полза най-вече заради бебето). Резервацията направихме седмица по-рано (някои чрез букинг, а други директно през сайта на хотелите) и тъй като имат възможност за безплатна анулация до 24 часа преди датата в единия имаше ласт минет и отменихме нашата резервация и направихме нова по новите цени - 79€ (наместо 89€). На останалите места беше по 85-90€. Хотелите са на добро място (ако не са в центъра то наблизо имат спирка на автобуса който води до центъра на града). Понеже ние бяхме с кола не търсихме да сме в центъра на градовете. Закуската първоначално ни се стори с доста висока цена (12-15€) но повярвайте ми на цените които видях в Холандия си струваше всеки цент. Изобилие от добра храна и много голямо разнообразие. Май това е най-добрата закуска която сме имали в хотел до сега. Навсякъде в хотелите имаше WIFI безплатно. Предвидливо си носихме кошара за бебето (2г.) за да не плащаме (плаща се дори и в 5 звездните хотели). Предварително се бяхме запознали с паркингите и цените.
Първата ни спирка беше Киндердайк по път за Ротердам https://www.kinderdijk.com/ Много ни хареса. 19 вятърни мелници, едната е музей. Беше доста ветровито, но разходката отнема 1-1,5ч. Следващит ден решихме да посетим Ротердам центъра и зоото. Но ако искате вярвайте целия ден останахме в зоото. Тръгнахме си 15 мин преди затваряне а бяхме там от отварянето  Laughing. Много ни хареса. Животните са подредени по континенти и са в условия близки до тези в природата (доста полезно за малки деца, които научават кое животно в коя част на света може да се срещне). Няколко от животните са в "клетки" със стъклена витрина и само стъклото те разделя от звяра. Много вълнуващо. Има няколко детски площадки и така децата ми не се пренаситиха от впечатленията и докато хапваха успяха и да поиграят. Времето беше слънчево и приятно и това допринесе за доброто ни настроение. На мен най-много ми хареса залата Амазония (разбирайте голямо хале под балон) където има разстителност и пеперуди и климат много близък до този там (топло и много валжно). Беше невероятно. Мога още много да пиша, но с две думи си заслужава много това посещение.  Предният ден беше почнал маратона в Ротердам който продължаваше 2 дни и центъра беше затворен за коли и това че целия ден прекарахме в зоото ни спомогна да влезнем в центъра с колата и да паркираме до кубичните къщи безплатно. За съжаление не успяхме да ги разгледаме отвътре (музеят работи от 11-17ч. срещу 3,50€ вход), а само отвън. Разгледахме центъра. Всички ми повтаряха колко скучен град е Ротердам, но на нас ни хареса. Невероятна архитектура с модерен дизайн. Имахме чувството че заради скучния релеф внасят разнообразие в архитектурата. Всякакви причудливи форми. Такива наживо досега не бяхме виждали. Най-рекламираните кубични къщи вече не са толкова интересни в сравнение с останалите. Най-новата сграда Massive Tunnel-Shaped Rotterdam Market Hall е напълно завършена и скоро ще бъде открита. Като цяло в Холандия сградите са с много и големи прозорци, което много ми допадна. Хотелът в който бяхме отседнали се намираше в почти най-ниската точка в Холандия (най-ниската според гугъл се намира на километър от хотела -6.76м. ). Хотелът се намираше в жилищен квартал и успяхме да го обиколим и разгледаме. Едни сукаци с каналчета, мостчета и спретнати къщички, много приятно. Минахме пред една детска градина където децата бяха на не повече от 3-4г.,а  градината си имаше паркинг за колела където бяха паркирани около 15 детски колела с помощни гуми. Тея холандци верно се раждат на колело  Simple Smile
Имахме малко уроци и по улично движение Laughing В няколко града лентите в кръговите кръстовища са с ограничение. Какво имам в предвид. Върху асфалта има наредени камъни и вземеш ли една лента няма как да я смениш защото ако рискуваш да минеш през тези камъни ще си изпотрошиш колата. Трябва добре да се внимава и да се заема правилната лента в зависимост на кой изход искате да излезете (напр.ако искате да излезете на 3 изход първо влизате от вътрешната лента на кръговото а на втория изход трябва да смените лентите и да минете във външната за да можете да излезете на третия изход. Не става да си стоите в най-външната лента понеже ще излезете още от първия изход). Малко сложно го обясних и незнам дали сте ме разбрали, но няма страшно, след 2-3 грешки ще се научите. Така поне няма опасност някой да дойде отгоре ти решил в последния момент че трябва да смени лентите или да излезе от кръговото. Иначе пък холандците карат доста бързо (почти на ограничението на пътя) независимо че карат малки и немощни коли. А радиостанциите са страхотни, която и да изберете все хубава музика се чува. Малко не се разбира какво коментират ама какво от това  Grinning.
На следващият ден се отправихме към Мадуродам http://www.madurodam.nl. Бяхме решили да си закупуваме онлайн билети в деня на посещението и да ги отпечатваме на рецепциите на хотелите, но се оказа че не приемаше нито една от кредитните ни карти (българска и люксембурска) в нито една от атракциите в Холандия. В последствие се оказа че проблема с кредитните карти не се изчерпва само с онлайн билетите, а и в много ресторанти и магазини. Холандците не желаят да плащат комисионните на фирмите за кредитни карти и често може да се плаща само в брой или с дебитна холандска карта. Имайте го в предвид и си предвидете повече пари в брой. На паркинга на Мадуродам усетихме колко силен и студен е вятъра и след 5мин чудене и дискусия решихме да отидем до близкия Делфт. Не ми се искаше да простудя децата, а една обиколка на Мадуродам отнема около 2-3часа. Късмет, че не успяхме да си купим онлайн билетите Simple Smile. Самия Мадуродам се намира в едно поле и няма никакви дървета които да спират вятъра.
В Делфт бяхме към 11-11.30ч. За наша изненада всичко беше затворено, но поне не духаше, а печеше слънце. Решихме че може да е някакъв празник и затова да е затворено (отвориха след 14.30ч. Shocked). Разгледахме центъра, приятен град. На една от уличките в центъра намерихме работилница за ръчно приготвен шоколад и за мое щастие работеше (www.vanderburghchocolaad.nl). Хубав е. Вече беше обяд и тръгнахме да търсим ресторант. Бях набелязала няколко от трипадвайзер предварително, но за съжаление нито едно оттях не работеше. Само на градския площад работеха 2 рестаранта където сервираха солени палачинки. Много се чудехме тези холанци къде и кога обядват. Така и не успяхме да пробваме рибни специалитети в това граче, а толкова приказки има изписани за тези ресторанти. Следобед пак отскочихме до Мадуродам с надеждата вятъра да е утихнал, но не ни било писано. Беше дори по-силен и почваше да вали. Решихме да го оставим за някои от следващите дни. В Холандия всичко е много близко, все на по 30-45мин разтояние ни бяха забележителностите една от друга. Като не успяхме да посетим Мадуродам решихме да влязем в Хага и го разгледохме от колата за около час. Успяхме да стигнем и да видим и Северно море, но заради ужасния вятър само аз се престраших да изляза от колата и да се разходя до сами водата. Представях си големи и широки плажове, а то дори по-малки от тези по нашите курорти.
На другия ден бяхме планирали Кюкенхоф http://www.keukenhof.nl/en/. Магистралата от Хага минава през гр. Лайден и се вижда музеят Корпус който четох че е интересен за деца над 6г. http://www.corpusexperience.nl, но нямахме време да го посетим. Отново много интерсна сграда. В парка Кюкенхоф нямаше разлика на цената на билетите онлайн с тези на касата на парка, но си спестявате 15-20мин чакане. И внимавайте, някои каси приемат само кеш, а други само с карти (цени няма да пиша защото ги пише в сайтовете които поствам). Още по пътя виждаш огромните полета с лалаета и естествено спряхме да ги запечатаме за спомен. Има огромна опашка от коли чакащи да стигнат до паркинга (голямо поле) но навигацията ни показа алтернативен път и се оказахме точно на входа на паркинга и така си спестихме сигурно 45мин висене. Влязохме от задния вход (парка има 2 входа ). На централният вход е паркинга за автобуси и има офис за колелета под наем. Самият парк е една приказка. Бях гледала доста филмчета, но на живо е невероятен. Неможе да се опише с думи, просто трябва да се види. А какъв аромат се носи от зюмбюлите и люляците... Може да се направи разходка с лодка по каналите около парка и така минавате покрай полетата с лалета. От северната страна на парка можеше да си наберете лалета сами срещу заплащане. Вътре в парка имаше магазинчета предлагащи поръчка на луковици и доставка до целия свят в началото на септември. На мен ми се сториха малко високи цените (40€ за Холандия за 105бр. луковици, +7€ доставка до съседни страни или + 13€ доставка до БГ). На други пазари за 10бр. цената беше около 3-4€ или 10€ за 3 пакетчета по 10бр. но пък имаше доста оплаквания тук във форума че от 50бр само 10% цъфвали. Били продавали стари луковици, докато тези от Кюкенхоф ще са съвсем пресни. Магазините ги има на сайта на парка. Има няколко ресторанта, но храната като цяло в Холандия е тип фаст-фууд с обилно количество пържени картофи с майонеза, за не малка сума пари. Следобеда спряхме на една детска площадка с малък зоокът, където похапнахме с децата поферчес (poffertjes)-малки палачинки с пудра захар. На един от площадите в парка има вятърна мелница откъдето се разкрива гледка към полетата с лалета. Тази година на центалния вход имаше огромна латерна която беше много атрактивна, свиреше всякаква музика, дори съвсем нови хитове. Целият ден времето беше слънчево и топло и си прекарахме страхотно. (Ако времето е слънчево и без вятър някак си мога по-лесно да преглътна високите цени и липсата на добра храна в Холандия  Sunglasses). Отново си тръгнахме преди затваряне 20ч. Чудихме се как ги поливат тези насаждения, но после като обиколихме околността стигнахме до извода че при това ниско ниво може и да нямат нужда от поливане. То само да гребнеш 50см. и водата сама извира  Laughing.
От Кюкенхоф се отправихме към Волендам.
Във Волендам нямаше места в хотел Van der Valk и като цяло за нас имаше места само в Marinapark където резервирахме (в центъра е забранено за коли и до хотелите се стига пеша). Не го препоръчвам. На всичкото отгоре рецепцията работи до 17ч. та има и стрес. Но са го измислили - отвън на хотела има кутийки с кодове в които са сложили картата за достъп до хотела и стаята (кода ти го съобщават по интеркома на хотела).  В този парк голяма част е заета от къщички за гости и ако сте повече хора мисля че е по-добър вариант отколкото хотел в града, но за нас не беше изгодно. Града не ни се стори нищо особено. Разгледахме го на следващият ден, но вече бях се нагледала на къщи от тухлички и тук не видях нещо по-различно. Затова пък успяхме да обядваме в хубав рибен ресторант съвсем до хотела и то на обяд (бях се отчаяла че ще намерим ресторант работещ на обед в Холандия). Имат си пушалня за риба и всичката риба в менюто беше пушена . При желание могат да ти покажат и обяснят технологията на опушване, не че не можеш да го видиш и сам (ресторанта и пушалнята ги дели едно стъкло). Там опитахме и типичните за Холандия малки скариди. Не ме впечатлиха нито като вкус, а още по-малко като вид. Съседният град Edam ми хареса повече от Volendam. Отново целият ден беше ветровит, а на няколко пъти ни валя и дъжд но от престоя ми в Люксембург вече не ми прави впечатление дъждът  Laughing. Едам го обиколихме и с кола докато валеше и бебето спеше, по едни малки улички и мостчета. Имаше и няколко магазинчета за сирене. Хубаво беше.
На следващият ден се отправихме към Амстердам. Бяхме си набелязали един паркинг P&R http://www.parkerenindestad.nl/amsterdam  който струва 8€/ден и вкл.билет за автобус отиване и връщане, а ако паркирате след 10ч. ви струва само 1€ (най-накрая нещо евтино в тая държава). За наше щастие си взехме билета точно броени минути след 10ч. та хванахме далаверата. Трамвая е на всеки 15мин и трае 10-15мин. до централна гара. Там се отправихме към туристическия офис откъдето си закупихме билети за лодка и карта на града (2.50€). Тъй като времето отново беше доста ветровито (10-12С ама се чувстват като 7С) си избрахме да си вземем hop on-hop off canal cruise дневен билет (20€ за текущият ден). Има и за 24 часа (22€ от час до час) и за 48 часа (33€) www.canal.nl. Децата от 4-12г. са -50% но за нашето 5г. дете не ни искаха пари. Има 3 линии, 16 спирки и са на всеки 30мин. Не знам на колко езика има, при нас имаше на английски и немски (по високоговорители е, а не със слушалки). Двете линии са по 2 часа, а третата е 35мин. В някои от  лодките капитана вмъква допълнителна информация и е много хубаво и полезно. На единия от круизите ни се падна една много готина какичка със супер чувство за хумор и беше много приятен пътя. Шегуваше се че пивоварната Хайнекен преди е ползвала вода от каналите за направата на бирата (водата се сменя често, а не застоява като в други градове с канали като Венеция), но в днешно време само за експорт ползват оттам вода  Wink. Разгледахме центъра, но не успяхме нищо да посетим от това което си бяхме набелязали. Центърът не е голям, от централна гара до Museumplein е около 45мин спокойно ходене. Като цяло останах с впечатлението че Амстердам е град за ценители на изкуството и за такива които търсят тръпката от напушването и легалната проституция. Кулинария на практика няма, бирата освен Heineken, Amstel и Grolsch не става за пиене (правя съпоставка с немските и белгийските бири с които сме свикнали в къщи), релеф и природа които да ни смаят също липсват, архитектурата не е много по-различна от другите холандски градове. Имат няколко големи и хубави сгради и канали и мостове. За мен белгийския град Брюж е по-хубав град от Амстердам. На обед не успяхме да си харесаме ресторант и отидохме в библиотеката. На последния 7 етаж има фаст фуд ресторант La Place  който не е моя тип ресторант, но поне е евтин www.laplace.com/?setLanguage=EN.  Разгледахме и самата библиотека и останахме близо час и в детския сектор. Много приятно усещане, няма как да не ти се прииска да си вземеш книга да почетеш. Заради децата бях набелязала да посетим зоологическата градина както и Kinderkook cafe където децата готвят сами хтаната си http://www.kinderkookkafe.nl. Ако времето беше хубаво щяхме и през Вонделпарк да се разходим, но целия ден духаше силен вятър и беше студено и все гледахме да се скрием и затова повечето време прекарахме на корабчетата по каналите. Заради малкото време което прекарахме в града не мога да съм сигурна в твърденията си, но като цяло не ме грабна. Ще трябва да се посети отново но този път ще  гледам да е между май и август  Laughing.
Следващият ден се отправихме към Заансе Сханс www.dezaanseschans.nl. Паркинга е 8€ на ден но може да спрете безплатно в селото преди моста отиващ до Заансе Сханс. Пътят до това село също беше много интересен, тъй като минаваше през област със страшно много канали. Тук можете да видите както мелниците в действие (за производство на подправки, олио, бои, дъскорезница и др.) така и много от занаятите в Холандия и региона подпомогнали много за развитието на региона (нещо подобно като Етъра ама далеч по-добре направено). Има музей с работилница за производство на дървените им обувки кломпени, където има безплатна демонстрация на няколко езика, пекарна за холандски сладкиши, производство на шоколад (срещу 5€ и 30мин можете сами да си направите шоколад от изпичането на какото до крайния му вид), производство на сирене и още много интерсни места. Много е хубаво и интересно и го препоръчвам горещо. В музеят не сме влизали. Целият обект заансе Сханс е безплатен, плаща се входа на няколко мелници (3.50-5.00€), и няколко музея (на холандските часовници (10€), Заансе Сханс музеят(9€)). Там успях да видя и да опитам току  що приготвена стропвафла срещу 2€ и много ми хареса. Половин ден си отива в обиколката на това етно селце. Тъй като ресторанта в селото не ни допадна (беше с доста лоши ревюта и скъп)  решихме да отидем да хапнем в близкият град Заандам и си бяхме харесали в трипадвайзер няколко ресторантчета в центъра. Отново греда. Ресторантите отново бяха затворени, нищо не бачкаше  #2gunfire и се наложи да обядваме на магистралата в Бъргър кинг  Sick
За следващият ден бях планирала да отидем до Алкмар за пазара за сирене http://www.kaasmarkt.nl/content/content.asp?lang=0&menu=1&submenu=7. Колата паркирахме на безплатен P+R паркинг и с билетчето от паркинга ползвахме безплатен автобус до центъра. Автобусът е на всеки 30мин (линия 6 е и на '58 и '28 мин). работното време на пазара изобщо не е същото показаано в сайта им а да не говорим за количеството сирене изнесено на площада. Според сайта самото представяне е 50мин, но в действителност е по-малко (отново духаше и може заради това да са съкратили програмата) и има изнесени 2 тира със сирене което на фона на целия площад изобщо не е много. Цялата програма представлява една кака да обеснява за историята на сиренето в Холандия и различни факти, а през това време по 2 момъка облечени в носии пренасят на носилки няколко пити сирене (накрая на програмата взимат няколко деца от публиката и носят тях наместо сиренето) до едни малки каручки които пък носиха сиренето отново в хладилните камиони. Бяха напълнили 2 каруци с 2 вида сирене (нарязано и опаковано по 1кг) и момичета облечени в носии го предлагаха на публиката срещу 10€/кг. опаковано в малки ранички. В 10.45 по-голямата част от сиренето на площада беше прибрано, но следваше втори тур на програмата затова ако сте решили да посетите тази атракция по-добре отидете за представянето в 10ч. Като цяло останах разочарована. Представях си го доста по-мащабно, и по-интересно. Не бих го препоръчала. Тук ресторантите работеха на обед (трябва да са луди ако не работят, нали все някъде трябва да яде тоя насъбрал се народ) и влязохме в един гръцки ресторант на самия площад. Следобеда започна да вали и се прибрахме в хотела.
Следващият ден го бяхме планирали да отидем до фестивала на лалетата в Noordoostpolder http://www.step-emmeloord.nl/tulpenfestival, http://www.holland.com/global/tourism/article/tulip-festival.htm Има доста възможности (обиколка пеша,с кола, с колелета, много активности). Следобедът го бяхме предвидили до градините с орхидеи http://www.orchideeenhoeve.com/ и до Хиитхорн http://www.giethoorntourism.com/. За съжаление времето беше отново доста студено и ветровито и по някое време почна и да препръсква дъжд (наместо планираните макс 16С сутринта в 10ч. беше 8С  Cry), а и детето се оплакваше че го боли гърлото и решихме да се прибираме за да не се разболеем. Добре че от хотела се съгасиха да отменят резервацията ни за вечерта без да плащаме. Едва след Айндховен времето утихна и печеше слънце. За да не сме капо на връщане спряхме в един аутлет в Белгия http://www.maasmechelenvillage.com/  Laughing. Така безславно завърши нашето пътешествие из Холандия. Много съжалявам че случихме лошо време и доста от атракциите не успяхме да ги видим и най-много заради фестивала на лалетата. Но се утешавам че Астердам ни е само на 4,5 часа път и може отново да се решим да отскочим до там когато е по-топло.
Сърдечно благодаря на Fifi Brindacier и andyZ които ми помогнаха с много допълнителна и полезна информация. Поствам инфото на Fifi Brindacier за гастрономията в Холандия което може да е интерсно за някои от вас "За хапване - типичните холандски специалитети са предимно зимни ястия и не са нищо особено. Нещо типично, предимно нездравословен снак са пържените картофки(тук ги ядат с майонеза ), крокети, фрикандел, битерболен. Не са никакъв кулинарен връх. Това, което аз препоръчвам да опитате са стропвафелс, те са с пълнеж от вид меласа, казва се строп, има вкус на карамел. Най-хубави са пресни, продават се по улиците. И поферчес (poffertjes).Това са едни малки, кръгли палачинки, които се сервират с масло и пудра захар. Във Волендам може да опитате и Холандсе нюуе ( сурова херинга) ако се престрашите или едни малки скариди от Северно море."
А това ми го прати andyZ  за транспорта в Холандия "Транспорта в НЛ е чист,точен и ....скъп,но огромна част от населението го използва ежедневно.Децата над 4 години имат нужда от билет,има електронна система на билети-чип карти,които може да си купите от гарите или инфо центровете,от автомати или от гишета,ако случайно има.Билет от шофьора на автобуса или ватмана струва точно 2 пъти по-скъпо.Последния път купувах дневна карта за 7,50 за всички видове транспорт ,но може да има нови цени от 01.04.14,не съм сигурна.".
Много интересно и полезно, благодаря  Hug
Реших да споделя пътеписа си за Холандия в тази тема

Много полезен пътепис!
Благодаря!  bouquet
днес вече е и довършен  Laughing. Все по нощите ми остава време да пиша и не успях да го довърша вчера.

Ще ползвам информацията от твоя подробен разказ за нашето пътуване!
Благодаря!  bouquet
ronicat, и на мен ми беше интересен разказът ти! Wink Толкова е подробен и ще е полезен на всички кандидат-туристи, които са се запътили насам!
 Много жалко наистина,че не случихте на време, но то си е непредвидимо тук. Но пък някои от набелязаните обекти можете да ги посетите пак, в друг сезон. Само за Кюкенхоф трябваше да е сега. Но тази година парка беше прекрасен, много по-хубав от други години. Казват,че е заради липсата на зима. Аз също ходих с гости от БГ.
Радвам се,че ви е харесал Ротердам и най-вече зоо-то.
http://www.ns.nl/en/travellers/home сайта на холандските железници Simple Smile

Чувствам се засрамена,че за 6г. в Холандия не съм ходила и на половината места. Дори като минавам около Хайникен....даже и не го поглеждам,а какво остава за музеи и тем подобни....Но стрийт маркета не го пропускам.Алкмаар е малък и симпатичен град и там съм живяла известно време,но като,че ли вече нищо не ме впечетлява в тази държава Simple Smile Свикнах.
Единствено имам желание за Мадуродам,но като намеря време ще отскоча до там Simple Smile
Радвам се,че се вълнувате толкова много,чак ви завиждам Simple Smile
Покрай търсенето ми за нашата екскурзия намерих 2 теми които са с интересни истории и снимки. Дано са полезни и на вас
http://www.okolosveta.com/index.php?p=patepis&do=1&c=nl& … amp;k=eur&w=2
След като се прибрахме изгледах доста филмчета в ютюб за лалетата (нещото което най-много ме интересуваше в Холандия и най-много ни хареса). Има от засаждането, брането, изрязването на цвета, събирането на луковиците, измиването, сушенето и съхраненнието им. Мислих си че тези големи цветни полета с лалета които видяхме ще бъдат обрани и продадени, но се оказа че се откъсва само цвета им и остава дръжката и листата, така силата отива за луковицата. Отглеждат ги заради луковицата а не заради цвета. Нещо което незнаех. Ето едно от многото филмчета http://youtu.be/zhwpRlLhqhg. Ако сте с кола и сте решили от Амстердам да ходите до Кюкенхоф има различни маршрути по които да минете за да се насладите на красотите на лалетата. Ето един от няколкото http://www.route.nl/fietsroutes/137555/. Ако ходите до Хиитхорн в нета също има примерни маршрути минаващи покрай насаждения с лалета.
Здравейте!

Предстои ми служебно пътуване до Холандия за изложение в Утрехт. Ще спим в Амстердам. Интересува ме как е най-изгодно да се пътува за тези 5 дни от Амстердам до Утрехт и обратно всеки ден - карта, билети, на каква цена. Ако е карта, тя ще важи ли и за транспорт в самия Амстердам?
Прегледах няколко сайта, но е хубаво да те посъветва врял и кипял  Grinning
Здравейте, рових се доста в темите, искам да попитам някой от Васд пътувал ли е с полет на wizzair в неделя сутрин. Намерих това http://www.oveindhoven.nl/EhvNS401.htm разписание на автобуси Айндховен центъ-Айндховен летище и се оказва , че в неделя първият автобус до летището е в 8:11, а полетът ми е в 9:00. Има ли друг вариант на транспорт или друг автобус до летището. Благодаря предварително!
До Амстердам и назад - https://-spam207-/posts/246080872267166 - - Преди няколко дни се върнах от Холандия и смело мога да заявя, че това вече е любимият ми град в Европа. Хората, архитектурата, зеленината, отношението към чужденците, освободеното отношение към живота, просто няма друго такова място. Само се надявам някой ден да се върна обратно, този път за повече от 4 дни, защото се скапах от ходене и пак не ми стигна. Обичам този град, обичам го!!!  Simple Smile

П.П: Айндховен няма много общо с Амстердам, дори и като архитектура, но пак е приятен. А определено, ако имате възможност, не пропускате Кюкенхоф - направо е друг свят...

Много интересен и полезен разказ. Благодаря, че го сподели!
Приходи ми се и на мен Simple Smile Толкова приказно звучи!