Месечни помощи за дете (детски надбавки) - инфо, документи, въпроси - 5

  • 111 788
  • 788
# 735
Здравейте!
За първи път подадох вчера документи за детски. Всички документи- изрядни. Но днес ми се обадиха от социалните, че не ми излизал стария адрес по  старата лична карта.  Shocked От 18.11.2010 съм с нова лична карта, с нов постоянен адрес. Та сега ще пращат писмо до грао. Аз си пазя копията от документите за смяна на адрес, с номера на старата лична карта. Искаха ми копие от старата лична карта, ама кой да предположи, че ще трябва!  ooooh!
Та въпросът ми е : бавно ли става тази проверка, губя ли детски за този период на уточняване, абе въобще има ли повод да се притеснявам?

Много се обърках от това, което прочетох. Какво значи стар и нов адрес? Старият ви адрес в друго населено място ли беше? Ако не е бил изобщо не е необходимо да се знае стария адрес при положение, че подавате молба за първи път! А още повече, че във Варна, в социално подпомагане са с единна база и ако сте имала предходна молба на друг адрес, то това се вижда веднага. Детските няма как да ги загубите щом сте подали молбата, но все пак тя има срок за обработване, който е 14-дневен и ако се пише до ГРАО, дали пък те ще отговорят навреме. Идете направо на място в соц. подпомагане и да питате за какво иде реч.
Виж целия пост
# 736
И аз да попитам още нещо - за получен наем, какъв документ да им занеса? newsm78 Също така, ако си открия сметка, нещо от банката, като документ трябва ли ми или само пиша № на сметка? 

За получени наеми се представят копия на квитанциите, които вие издавате на наемателя всеки месец. Замислям се, обаче, какъв документ да представите, ако получавате наемите по банков път. Може би извлечение от съответната банка за превод на сумите за всеки месец. Имам такива случаи, но те представят копия на квитанциите, т.к. парите ги получават на ръка.
Ако имате сметка в банка е необходимо да отразите в молбата номера- IBAN. И носете документа от банката само за сверка на сметката, не е необходимо да остава към молбата.
Виж целия пост
# 737
Platina 33, благодаря, че се включи!
Предишният ми адрес по лична карта е в същото населено място, даже в същия квартал!
Не ми е ясно за какво го искат това потвърждение за стар адрес. Единственото, което ми хрумва е, че първите два месеца от периода с доходите в молбата, аз съм била със старата лична карта, със стария адрес.  newsm78
Под стар и нов адрес имам предвид стар постоянен и нов постоянен, всичко по личните карти. Други адреси не съм и имала. На стария си адрес съм живяла 25 години и сега това не излиза на компютъра.

Честно казано май се омотах с обясненията!
 
Утре ще ходя да нося моите отрязъци от документите, които съм подавала за смяна на адрес. Има си печат на грао отгоре, но въпреки всичко ми казаха, че се праща писмо до грао.  ooooh!
Виж целия пост
# 738
kikaha1, изобщо не ми е ясно какво искат от теб!
Нищо общо няма постоянният ти адрес по лична карта с този на фирмата, в която си работила миналата година.
А щом не излиза новият ти адрес на копмютъра да го въведат.
Не искам да се повтарям, но щом не си подавала молба за семейните помощи досега, няма как да фигурираш в базата-данни в компютъра на соц. подпомагане. За нови клиенти данните се въвеждат от соц. работник, въз основа на данните, които си вписала в молбата. Не е необходимо да се пише до ГРАО.
Интересен ми стана твоят случай, ако не те затруднявам, пиши как се е развил.
Виж целия пост
# 739
kikaha1, изобщо не ми е ясно какво искат от теб!
Нищо общо няма постоянният ти адрес по лична карта с този на фирмата, в която си работила миналата година.
А щом не излиза новият ти адрес на копмютъра да го въведат.
На компютъра не излиза стария ми адрес по местоживеене. Не става въпрос за адреса на фирмата, в която съм работила. Просто си смених адресът и личната карта през периода, който включва 12-те месеца назад в молбата декларация за детските. При положение, че за първи път подавам за детски и аз недоумявам защо им трябва този мой стар адрес, допреди ноември 2010.
С настоящия ми адрес всичко е точно.

Утре съм там и ще разпитам подробно.  ooooh! Непременно ще пиша какво са ми казали. Simple Smile
Виж целия пост
# 740
Здравейте момичета!
След дълго чудене  Thinking как да попълня декларацията реших да питам Embarassed
Имам доходи от: трудови правоотношения - взех служебна бележка; граждански дистанционен договор от фирма с която работя по интернет за малка сума:21лв -какъв документ; давах си колата под наем докато бях бременна и не я карах с договор на фирма за 2010 -какъв документ и каква сума пиша - която е по договор  или облагаемия доход (договорната приспадната с 10%); съдружник съм и управител на ООД, която пускам за 2-3 дни в месеца и се налага да се осигурявам като СОЛ върху 420 лв, но не получавам облагаем доход - какъв документ издава фирмата в този случай? newsm78
Благодаря предварително, на всеки изказал мнение по казусите ми bowuu
Виж целия пост
# 741
Здравейте момичета!
След дълго чудене  Thinking как да попълня декларацията реших да питам Embarassed
Имам доходи от: трудови правоотношения - взех служебна бележка; граждански дистанционен договор от фирма с която работя по интернет за малка сума:21лв -какъв документ; давах си колата под наем докато бях бременна и не я карах с договор на фирма за 2010 -какъв документ и каква сума пиша - която е по договор  или облагаемия доход (договорната приспадната с 10%); съдружник съм и управител на ООД, която пускам за 2-3 дни в месеца и се налага да се осигурявам като СОЛ върху 420 лв, но не получавам облагаем доход - какъв документ издава фирмата в този случай? newsm78
Благодаря предварително, на всеки изказал мнение по казусите ми bowuu
За гражданският договор сметката за изплатени суми мисля, че върши работа.
За колата...пишеш сумата, която си  получила за този период , за който подаваш декларацията. За съдружието щом не си получила доход не пишеш нищо според мен.
Виж целия пост
# 742
Здравейте отново, ако помните питах как се взима бележка за ваксини при загубен картон заради починала Джи Пи. Посъветвахте ме да звънна в здравна каса. От НЗОК казали,че не могат да помогнат да се звъни в РЗОК, от там също не знаели какво се прави да се звънне  в инспекцията по здравеопазване. Кажете ми  къде да се потърси и изобщо кой носи отговорност в тая държава за имунизациите на децата? Трябвало да подават лекарите инфо ама не се знаело подавано ли е. Аз ли да знам нали за това звъня на Вас  Confused
Виж целия пост
# 743
.............. При положение, че за първи път подавам за детски и аз недоумявам защо им трябва този мой стар адрес, допреди ноември 2010.
С настоящия ми адрес всичко е точно.

Утре съм там и ще разпитам подробно.  ooooh! Непременно ще пиша какво са ми казали. Simple Smile

Старита хора казват: "Утрото е по-мъдро от вечерта". И така се получи при мен.
При положение, че не си получавала семейни помощи досега и липсваш в базата на соц. подпомагане, то не е гаранция, че не си ги получавала или в момента да ги получаваш от друго населено място. Затова колегите искат информация за предходен постоянен адрес, за да не се дублира подаването и получаването на помощите. За Варна това няма как да се случи, т.к. снощи писах, че се работи с единна база и няма проблем при смяна на постоянен адрес.
kikaha1, дано нещата да са се развили благоприятно.
Виж целия пост
# 744
Ала-Бала, благодаря за бързия отговор  bouquet
Ходих сутринта и до социалните, и те казаха декларирам получените пари от наема, а аз все пак си мисля че закона е ясен:
(3) (Предишна ал. 2 - ДВ, бр. 93 от 2004 г., изм. - ДВ, бр. 41 от 2010 г.) Брутните доходи се изчисляват по реда за определяне на облагаемия доход по Закона за данъците върху доходите на физическите лица.
А закона признава 10% разходи след приспадането им се получава облагаемия доход
За фирмата ми искат да си самоиздам бележка с осигурителния доход, защото не приемали документи с нулеви стойности и трябвало осигурителния доход да го включа в брутния доход?!
Сигурно аз съм много педанта, че правя разлика между осигурителен, брутен и облагаем доход.
Социалните не правят  Twisted Evil
Виж целия пост
# 745
............За фирмата ми искат да си самоиздам бележка с осигурителния доход, защото не приемали документи с нулеви стойности и трябвало осигурителния доход да го включа в брутния доход?!
Сигурно аз съм много педанта, че правя разлика между осигурителен, брутен и облагаем доход.
Социалните не правят  Twisted Evil

Да, за фирмата си издавате удостоверение, че сте СОЛ и се осигурявате на 420,00 лв., но не сте получавали никакви брутни доходи за предходните 12 месеца, т.е. пишете 0 лв. за всички месеци.
Прави се разлика м/у брутен, осигурителен и облагаем доход.
Виж целия пост
# 746
Здравейте отново, ако помните питах как се взима бележка за ваксини при загубен картон заради починала Джи Пи. Посъветвахте ме да звънна в здравна каса. От НЗОК казали,че не могат да помогнат да се звъни в РЗОК, от там също не знаели какво се прави да се звънне  в инспекцията по здравеопазване. Кажете ми  къде да се потърси и изобщо кой носи отговорност в тая държава за имунизациите на децата? Трябвало да подават лекарите инфо ама не се знаело подавано ли е. Аз ли да знам нали за това звъня на Вас  Confused

Мила родна картинка

добре,а починалото ДЖПИ не го ли наследява друг лекар-с все пациенти и документация?Търси него.Сестрата,ако има такава,също може да ти помогне
предишния ми личен лекар почина внезапно и друг лекар пое нещата му.
Виж целия пост
# 747
Здравейте отново, ако помните питах как се взима бележка за ваксини при загубен картон заради починала Джи Пи. Посъветвахте ме да звънна в здравна каса. От НЗОК казали,че не могат да помогнат да се звъни в РЗОК, от там също не знаели какво се прави да се звънне  в инспекцията по здравеопазване. Кажете ми  къде да се потърси и изобщо кой носи отговорност в тая държава за имунизациите на децата? Трябвало да подават лекарите инфо ама не се знаело подавано ли е. Аз ли да знам нали за това звъня на Вас  Confused

Едно сериозно оплакване, ако трябва и викнете медиите, ами така е. Личната сигурно е била отговорна жена, но как може един лекар, да не ви насочи, къде се отчитат ваксините.
Виж целия пост
# 748
Platina 33, благодаря за отговора.   bouquetЩе им занеса копие от бележките ,това лесно, но от нова година плащаме предварително 10  процента данък и на бележките, е написана реално получената сума т.е с 10 процента по-малко, а нали се искат брутните доходи ? Чудя се, каква сума да напиша... Сумата по договора или сумата от бележката, която е с 10 процента по-малко, заради предварително внесения данък по закон? Ох, дано ме разбрахте... Embarassed
Виж целия пост
# 749
as-g, разбирам те много добре. По закон трябва да напишеш сумата преди облагането И с данък, но и да представиш съответен документ. По Закона за семейните помощи се изискват брутни доходи, т.е. сумата преди да бъде обложена с данъци по ЗДДФЛ, независимо дали се касае за доходи от раб. заплата или от наеми. От 01.01.11г. наемите авансово се облагат с 10% данък и реално наемодателя получава сумата след облагането. Можело е в квитанциите, които издаваш на наемателя, да отразите двете суми- преди облагането и след облагането/както при бел. от работодателя- брутна сума и чиста сума/.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия