Математически турнири - 6

  • 50 255
  • 765
Математически турнири - 5

Календарен план на състезанията по математика, информатика, информационни технологии и математическа лингвистика през учебната 2010/ 2011

Ученически олимпиади и национални състезания

Математическо състезание " Хитър Петър" - Габрово

Задачи от популярни математически състезания

Българският сайт за математика

И още задачи...

Математика за всеки

Математически турнири

Математическият сайт на Божидар

Блог за математика в помощ на средното училище

Добре дошли, дами и господа!

Виж целия пост
# 1
Добро утро! Дидева, мерси за шестата тема!

Нека споделя и моите впечетления от "Иван Салабашев" за 5 клас.
Аз лично не одобрявам 15 задача - кой ще ти брои 81 правоъгълника?!!!! И решението  изглежда и на мен, и на сина ми малко странно и неразбрано. Иначе останалите задачи са си на очакваното по трудност ниво. Синът ми се е представил доста по-зле от миналата година (3 нерешени задачи от последните), но така ще е с всяка следваща година. Математиката е неизчерпаема наука. Въпреки това по-добре да участва и да греши, отколкото да се откаже да се явява. Анализите се направени, гледаме към Коледното състезание вече.
Виж целия пост
# 2
И аз съм тук! Hug
Виж целия пост
# 3
Добро утро! Дидева, мерси за шестата тема!

Нека споделя и моите впечетления от "Иван Салабашев" за 5 клас.
Аз лично не одобрявам 15 задача - кой ще ти брои 81 правоъгълника?!!!! И решението  изглежда и на мен, и на сина ми малко странно и неразбрано.

Не съм гледала нито задачата, нито решението, но знам, че по принцип много често дават задачи, които може да се решат по два начина - хамалски (с броене) и хитър (с комбинаторика нпр.). Което дете се увлече по хамалския начин си изяжда времето и точно това е капанът. Пети клас са вече големи и ползват трикове за смятане на възможни комбинации.
Виж целия пост
# 4
Добро утро на всички!Благодаря на Дидева за темата!
Виж целия пост
# 5
Добро утро,матмами!
Записвам се,за да Ви следя по-лесно Wink
Предстоят толкова много състезания,а това е най-бързият и лесен начин да си в час.Рядко се включвам в беседите,но с удоволствие чета коментарите.Знаете,че моето дете е вече голямо и ми е безкрайно трудно да го следвам.Люлее го страшен пубертет,но все още математиката му е страст.Разбира е,на приливи и отливи е,но вярвам,че това е временно-класата е вечна.
За вчерашното състезание пак не е на 100%,но ....каквото такова!
Дидева,благодаря за всичко!  bouquet
Виж целия пост
# 6
Записвам се и аз.
Дидева,   bouquet!
Виж целия пост
# 7
Влизам да се запиша и да благодаря на Дидева за новата тема!  bouquet
Благодаря и за качените задачи от вчерашното състезание! Hug
Виж целия пост
# 8
Дидева, благодаря и от нас!!
Вчера вечерта водихме диви спорове за задачата с главите на ламята (за втори клас), докато не прочетохме публикуваното от теб решение, за да разберем, че синковеца, а и ние покрай него не сме дочели условието... ooooh!
Благодаря и на всички вас които ме насърчавате, когато най-много ми се иска да се откажа!
Виж целия пост
# 9
Благодаря и аз за новата тема. Чакам резултатите за В.Търново, че моят си е забравил листа и незнам изобщо какво е направил.
Виж целия пост
# 10
Дидева, благодаря и от нас!!
Вчера вечерта водихме диви спорове за задачата с главите на ламята (за втори клас), докато не прочетохме публикуваното от теб решение, за да разберем, че синковеца, а и ние покрай него не сме дочели условието... ooooh!
Благодаря и на всички вас които ме насърчавате, когато най-много ми се иска да се откажа!
Аааааа,няма отказване,има само постигане на следващи цели  Peace
Виж целия пост
# 11
Дидева, благодаря и от нас!!
Вчера вечерта водихме диви спорове за задачата с главите на ламята (за втори клас), докато не прочетохме публикуваното от теб решение, за да разберем, че синковеца, а и ние покрай него не сме дочели условието... ooooh!
Благодаря и на всички вас които ме насърчавате, когато най-много ми се иска да се откажа!
Аааааа,няма отказване,има само постигане на следващи цели  Peace
Peace
Виж целия пост
# 12
Поздравления за децата на Дидева, math_mother, master и всички останали, които са успели да се концентрират и да покажат, ако не максимума, то поне близо до него.
Ние този път се провалихме. Точно в средата сме - по точки. 30 точки. Състезателят излезе на 50-тата минута, каза, че било много лесно, всичко си решил, но се колебаел за 3 задачи. Какви ти 3??? Сгрешени са 6, а 4 от тях са от последните задачи. Безумно глупави грешки! Май това е някаква форма на протест. Или е пренаситен, както каза някой по-долу? Странното обаче е, че е нахъсан за Коледното и за днес - ПИ, както той го нарича, в СМГ. Още не са се прибрали с татко си и не знам какво е направил.
И аз смятам, че задачите за 3-ти клас тази година бяха много лесни. Лошият резултат на Крис показва, според мен, че е отишъл заради мен, а не защото е искал... newsm78 А аз, тъпанарката, така го нахоках, като видях грешките... Вечерта имахме сериозен разговор и се надявам днес да е бил спокоен и да е искал да покаже това, което може. Хорааа, сгрешил е дори 7-ма задача - това е невероятно! Вкъщи каза, че изобщо не бил концентриран и хич не е проверил нищо. Е кога да провери? Излезе в 10,52 ч.!
Ако виждаш, че амбицията на детето ти лека-полека изчезва, как се постъпва???? Как се връща желанието да си на върха??? Sad
Виж целия пост
# 13
Цитат
Нека споделя и моите впечетления от "Иван Салабашев" за 5 клас.
Аз лично не одобрявам 15 задача - кой ще ти брои 81 правоъгълника?!!!! И решението  изглежда и на мен, и на сина ми малко странно и неразбрано.

Да се допълня. Прочетох решението и мисля, че е много интелигентно, но лошо обяснено с това слънце Twisted Evil А идеята на решението е, че правоъгълникът се характеризира с основа и височина, т.е. с два размера по двете оси в равнината. Респективно при всяка една възможна основа (краен брой варианти, в случая 9) броят на правоъгълниците е равен на вариантите (пак 9) за страните. И щом за девет варианта на основата имаме по девет варианта за правоъгълници решението е 9.9=81. Но, нещата са малко като яйцето на Колумб. Който не се сети брои и хем е много вероятно да сбърка, хем никога не е сигурен дали е намерил всички варианти.

Цитат
Все пак мисля, че организаторите би трябвало да се съобразяват с учебните планове на различните училища. На предното състезание имаше деца от същото училище, които са се справили добре с десетичните числа, въпреки че до този момент те все още не са изучавани в часовете по математика. Със сигурност мисля, че в този случай за реалния резултат на децата не може да се съди по резултати върху материал, който още не е изучаван. От тази гледна точка считам, че днешното състезания е отчасти излишна тренировка върху неизучаван все още материал. Любопитно ми е да разбера какво мислят родители в подобна ситуация.

Доколкото знам, учебниците не са съвсем еднакви и може деца, учещи по друг учебник, да са взели материала. Освен това много е вероятно да има друг начин за решаване на този тип задачи, който използва взет материал. Не веднъж тук сме обсъждали такива примери за задачи, които според нас се решават със сложни инструменти, а децата си ги решават по техен начин.

Цитат
Аз написах. Точките от състезанията участват в бала при влизане в СМГ, 107 училище и др. Що да не изшикалкави човек, за да вкара чавето в СМГ например?

Ако целта е чавето да влезе в СМГ - може да се направи. Риск има, но може. Ама после? Кой ще му решава задачките на това чаве, попаднало там, където не му е мястото?

Виж целия пост
# 14
А задачата с ламята, за 3-ти клас, е супер елементарна - поне на мен така ми се струва. Но пък с 13-та задача определено се озорих... newsm78 Между другото - още не съм я решила...
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия