Развален водомер за топлата вода

  • 8 292
  • 25
Наемател съм от почти 3 месеца, в апартамент, в който, след като са поставени нови водомери не е живял никой. Откакто съм се нанесла водомерът за топлата вода показва два и нещо кубика изразходена вода и не се е мръднал. Уведомих хазяина за моите подозрения, който е и домоуправител, но според него всичко било наред и нямам основание да се притеснявам.
Прочетох на страницата на ВИК, че при съмнения за повреден водомер той се носи на място, за да се установи дали не е повреден. Въпросът ми е, мое задължение ли е това или на собственика? Според мен моето задължение е да го уведомя за констатираното, но не и да организирам проверката и евентуално ремонта на водомера, нали?

Той е с доста странни разбирания. Пералнята му се развали на второто пускане, помпата се счупи, но той се отказа дори да ме изслуша. Това било текущ ремонт, да съм се оправяла. Помпата беше 48 лв. и си я смених за моя сметка. Знам, че не е текущ ремонт, в никакъв случай, но алтернативата беше да си купя нова пералня, а аз не знам колко време ще живея тук. Не ми се местеше и пералня.
Ще бъда благодарна да ми отговорите на въпроса- как да си разреша проблема? Освен със смяна на квартирата ...
Виж целия пост
# 1
Ако водомерите не са узаконени,ако нямат пломби и не са регистрирани във фирмата за топлинно счетоводство ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ГИ УЗАКОНИ!Може да провериш с едно обаждане по телефона.Трябва да попиташ този апартамент как плаща водата на база брой лица или по показания на водомер.Също може да питаш хазяина викал ли е човек да ги узаконява.Ако това не е сторено задължително го направи.В СОФ.ВОДА имат списък от телефони на фирми ,които извършват услугата срещу около 5 лв за водомер.Ако не го направиш в края на отоплителния сезон рискуваш неприятно висока сметка за топла вода.А нея със сигурност ще платиш ти.
За другото не се тревожи!Ако при посещение на инкасатор преценят,че водомера е ''нередовен'' ти връчват известие със срок в който трябва да мине на проверка.С това се занимават същите фирми дето ги узаконяват.Обаждаш се идват демонтират,проверяват го в лаборатория ,връщат ,монтират и пломбират отново  .Всичко за околи 25-30 лв на водомер.Това обаче само в случай че имаш връчено известие ЗА НЕРЕДОВЕН ВОДОМЕР.
Не е твоя работа да преценяваш редовността на водомерите.Трябва само да пазиш пломбите и протоколите от узаконяването.Ако имаш опасения,че водомера отчита повече от колкото харчиш и те товари в сметките се обръщащ към фирмите за проверка или поставяш нов и го узаконяваш.За това кой кое трябва да плаща не мога да те консултирам.
Виж целия пост
# 2
Благодаря за консултацията! Simple Smile Водомерът има пломба. Инкасаторът минава на три месеца веднъж, а последният път, т.е. и единствен- оставих бележка с показанията на водомерите на вратата. Отделно хазяинът е подал заявление, че ще ползвам по 5 кубика топла вода на месец!!! Живея сама с детето си, ползваме не повече от 2 топла, защото е много гореща. Подадох ново заявление. Въпросът ми беше- нали не следва аз да поемам разходите за проверка и смяна на водомера, още повече, че е с непроменени показатели откакто живея тук ?Според хазяина водомерът е нов и НЕ МОЖЕ да има повреда.
Виж целия пост
# 3
Росита,
всичко, което си описала е задължение на хазяина ти. Жалко, че си попаднала на такъв смотаняк, но не те съветвам да влизаш повече в разходи за подобряване на неговото имущество.
Виж целия пост
# 4
Argun, благодаря и на теб! Че е смотаняк, смотаняк е, но единственото което ме притеснява е, че аз навярно ще трябва да плащам за служебно начислената вода... Sad
Виж целия пост
# 5
Докато не го обявят за нередовен,ще плащаш по негови показания.Не ми хареса това,че хазяинът е дал повече кубици на месец от реално консумираните от вас.На практика ще предплащате повече от това което харчите,а ще ви го върнат чак след изравнителните сметки и то без лихва.Ощетяват ви.Подайте заявление във фирмата за топлинно счетоводство и кажете какво консумирате.Без да съм сигурна допускам ,че хазяина е постъпил така и с отоплението.Заявил е по-висока консумация от реално потребяваната.Препоръчвам да отидете на една консултация във фирмата за топлинно счетоводство и дано попаднете на съвестен служител.
Виж целия пост
# 6
mamamari, аз подадох такова заявление. Той е декларирал, че ползвам и целия апартамент, но едната стая си я заключва, а не е опоменал в заявлението, че е така. Аз заявих, че ще ползвам по-малко вода и само два радиатора, а не три. Дано го обработят по-скоро.
Виж целия пост
# 7
Моля за помощ по същия проблем-  нали и аз започнах тази тема ....
В началото на м. януари помолих ПИСМЕНО хазяина да си смени водомера за топлата вода, защото наистина не отчита нищо, или поне да вземе мерки за неговия преглед или както там се казва. Той ми пише, чрез негов адвокат вероятно, че водомерът бил нов, следователно работел !!!
Егати и аргуменът!
Обадих се във ВиК, тъй като последното посещение на инкасатор бе през ноември, /но тогава бях само оставила данните за показанията/, да ги информирам за проблема. Оттам ми отговориха, че следващото посещение на инкасатор ще е чак през март!!! . Но следва да кажа и да склоня хазяина да си тества водомера и евентуално да го подмени, иначе щели да ни начислят по 7 кубика вода, живеем двете с щерка ми- значи по 14 кубика на месец!!!
И аз питам- КАК А ИЗПЪЛНЯ СЪВЕТА НА ВиК? Някакви предложения?
Виж целия пост
# 8
Тогава, му искай гаранционната карта.
Той е в гаранция 2-3год.
Намери някой познат да ти го свали и го закарай в сервиза, ще ти го отремонтират безплатно за 1-седмица.
А на ВиК-то не казвай, за да не ти ги начислят кубиците.  Mr. Green
Виж целия пост
# 9
Благодаря, а как ще ми начислят кубици, след като не са го установили?
Виж целия пост
# 10
Ако ги пуснеш и видят не работещ водомер оставят писмо с предписания за поправка в рамките  на 3 месеца и след това започват да начисляват на база. Ако не ги пуснеш а оставяш данните няма как да знаят и да го направят. Това ти го казвам за да имаш време да  отреагираш с хазяина, а не подтиквам към вечно криене. Другият вариант е от ремонтираш или там каквото е искаш касова бележка и си го удържаш от наема. В договорът не е ли упоменато кои ремонти съответно са твоя и негова грижа?  Аз но скоро подмених не работещ такъв с нов и други три минаха на проверка. Не съм се разправяла лично,но след представена фактура не съм оспорила и лев.
Виж целия пост
# 11
Еvка , аз не искам да се крия, напротив. Задължението не е мое да оправям водомера, задължението ми е да сигнализирам хазяина- това съм го изпълнила. Той не вярва, че е развален водомерът, защото не му изнася. Сопред мен трябва да пратят инкасатор от ВиК, след като ги сигнализирах, ама той щял да дойде през март, не могат ли да го пратят сега, след като има сигнал?
Виж целия пост
# 12
Софийска вода имат телефон,на който разговорите се записват.Обадете се на него и ще ви обърнат по-бързо внимание.
Виж целия пост
# 13
Обадих се на Софийска вода, нали това обясних в предните си постове.  Simple Smile Казаха, че инкасатор ще мине през март, а дотогава да съм склоняла хазяина да оправи водомера!!! А той отрича да е развален, защото не му се занимава и не е коректен.
Виж целия пост
# 14
Обадих се на Софийска вода, нали това обясних в предните си постове.  Simple Smile Казаха, че инкасатор ще мине през март, а дотогава да съм склоняла хазяина да оправи водомера!!! А той отрича да е развален, защото не му се занимава и не е коректен.

Разбрах,че не искаш да се криеш, но загубите ще са за таб за това ти разясних горното. След описаното виждам един единствен вариант за жалост. Казваш му или той да го носи на поправка ида види съответно работи или не и ще му излезе по-евтино или ти викаш фирма да се разправя, защото нямаш време, а тя взима да речем двойно и ще му го удържиш от наема, а ако се окаже за смяна фирмата ще го смени и пак ще го удържиш от наема. Като му поставиш така въпроса мисля,че ще предпочете да му излезе по- евтино и да се занимае. Гадно е и те разбирам,но ако викнеш инкасатор, а хазяинът ти продължава да се дърпа ти ще плащаш безумни бази, а не той. Някак трябва да го стреснеш
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия