Наказанията в училище

  • 23 902
  • 274
# 255
Аз няма да го наказвам, само ще го изпитвам като за "здрасти". Като учител ще имам правото да проследявам прогреса на детето, да сондирам стабилността на знанията му и така. Или контролно, пък дали ще използвам стадното чувство и натиска на групата, или индивидуално ще ги цакам с топла бира, бих го решавала според момента. Никой копче не може да каже на учителя, ако действа по този начин. На какво основаниее родителите ще се оплачат? На основание, че детето им бива изпитвано ли? По мои спомени смешниците не смееха да гъкнат при учители, на които не им мигваше окото да изпитват когато и когото си решат. И сега като гледам е така в класовете на моите - на никой смешник не му се кисне на дъската всеки час или на му се пише контролно докато изпитват другите.
Виж целия пост
# 256
Ще ми се и на мен справедливост...  Simple Smile
Виж целия пост
# 257
и това се случва- да се наложи санкция за неизвьршено провинение или на неточния човек.
Не са им удобни камерите в училище, знам го аз. Дори някои деца ги искат, точно поради тези причини.
Точно. В класа на дъщеря ми една групичка си е позволила разговори в час по география. Учителката казва: "От 1 до 10 номер да си дадат бележниците". И писала двойки. Без никой от говорещите да е сред тези номера. Месец след това, на родителска среща баща на едно от децата споделя огорчението си с класната и изисква учителката по география да дойде на родителската за изясняване на ситуацията. Класната отвръща: "За стари работи няма да говорим. А и не можете да докажете, че не е имало основателна причина за тези двойки."
И да - децата искат да работят камерите, защото имат и други оплаквания, доказването на които са именно камерите. Но за съжаление те не работят.
А ползата от тях е двустранна.
Въпросът е защо все пак не са наказани тези ученици, които са го заслужили, а съвсем други? Ако мислят някои от вас, че групичката е спряла да нарушава дисциплината, само защото би трябвало да изпитва вина спрямо другите - не, няма такъв резултат.
А останалите ученици изгубиха уважение към въпросната учителка, заради несправедливото отношение и наказание.
Виж целия пост
# 258
Скарана е с основни принципи- не неизвършеното нарушение се доказва, а извършеното!  Simple Smile Това и на децата е ясно.
Моят син иска камера.  Simple Smile Ясно е защо. И ползата от тях би била огромна.
Точно несправедливото отношение е това, което мигновено унищожава уважението на децата към даден учител. С мото "всички са виновни", "момчетата така правят", "една групичка го прави постоянно" и подобни учителят си завоюва незавидното положение на неуважаван.
Всеки има чувство за справедливост, у децата е доста изострено.
Виж целия пост
# 259
Именно!
Това което мен самата ме кара да губя уважение към някои учители на децата ми е редовният отговор: "Не вярвайте на децата си. Те са хитри манипулатори!". Е, нито е коректно, нито е благородно да ни настройват срещу децата ни. Има си и друг начин да ни обяснят и докажат, че понякога децата нарушават правилата в училище. На мен самата ми е много тежко, защото дъщеря ми е изключително мълчалива и спокойна в училище, а я поставят под общ знаменател.
Виж целия пост
# 260
Що не накаже групичката? Я да вземе да ги върти всеки час на дъската, пък да видим докога ще я карат с раздумките и песните!
Виж целия пост
# 261
Другата последица е "Щом на Х нищо не му правят и той си прави каквото си иска, а наказват класа, и ние да го правим. Без друго, така или иначе, всички ни наказват.".
Не може да се кара така по инерция. Трябва да се установява конкретния и виновник и да се вземат своевременно мерки, а не да се мижи или, за по- лесно, да се санкционира на калпак.
Утре тъй ако вземат да санкционират шофьорите? Така санкции не се налагат.
Виж целия пост
# 262
Аз мисля, че това са единични случаи, от които не могат да се вадят обобщения.
За 20+ години така ли не ми се падна да видя и аз такова отношение - когато аз бях ученичка, сега, когато имам колеги учители, учителите на децата ми. Голям е периметърът и подобно неетично и непрофесионално отношение не съм срещала.

П. П. Всъщност срещнах, но не точно като горния пример. Учител на сина ми. Проверката на знания чрез писмено изпитване не отговаряше на преподадения материал. Като цяло много трудно се справяше, вдигнахме се родителите и сложиха друг учител. Никой не подложи на съмнение думите ни.
Виж целия пост
# 263
А аз съм срещала.
В моята професия важи принципът, че е по- добре виновен да не бъде санкциониран, отколкото да накажеш невинен. Принципът е много хубав. Следва да има ред и за атакуване на наложени санкции. Несправедливата такава е по- опасна от липсващата.
Виж целия пост
# 264
аз казвам да се "обърне внимание" точно на виновните, а не да се наказва целият клас. Ако членовете на групичката разберат, че ще бъдат изпитвани всеки час, когато започнат да нарушават дисциплината, ще им заговорят звездите, че трябва да се кротнат. Просто не ги виждам как ще издържат всеки час да бъдат изпитвани, в продължение на месец, най-елегантно.  Като по правило точно такива деца не са от отличниците, а гравитират между тройка и четворка, в най-добрия случай. Най-малкото на родителите ще им направи впечатление. Самите родители много добре си ззнаят как се държат децата им в клас, защото на родителските срещи винаги става въпрос заа това. Друго, което се прави, е да се разбие групичката - физически се преместват децата на четирите края на стаята, за да нямат пряк контакт.
 От друга страна, никой не е отменил груповия натиск като начин, той продъллжава да се използва навсякъде, включително в политиката и икономиката.
Виж целия пост
# 265
Друго, което се прави, е да се разбие групичката - физически се преместват децата на четирите края на стаята, за да нямат пряк контакт.
 
Ето, родителите сме на едно мнение.  Simple Smile И имало смисъл да споделяме и да даваме препоръки в темата. А класната ни каза, че когато в нейни часове има такива случаи, събира говорещите на първите чинове, един до друг. Един татко предложи като по-добър начин точно това, което казваш и попита какъв резултат се очаква от нейния подход. Отговор не получи, темата веднага се промени. А нали все пак работата с децата трябва да е взаимна? Защо някои учители нямат желание да чуят и друго мнение?! Самите те уж ни уверяват, че само с взаимни усилия ще упеем да направим положителна промяна. Понякога това са само думи.
Виж целия пост
# 266
това си е стар похват в политиката, икономиката, ддори семейните групи - когато хората се съберат на едно място, обединени от нещо, те  стават група, а групата има йерархия и водач. Ако искаш да премахнеш групата, първо отстраняваш водача, и после разделяш членовете й. Не се прави съпротиваа срещу групата, а срещу всеки неин член, като се започне от водача, иначе групата се сплотява, защото ги води лоялността, а покрай нея се губи индивидът.
Виж целия пост
# 267
Възхитително!  Peace
Дано повече учители започнат да работят чрез този метод.
Виж целия пост
# 268
Все пак продължавам да си мисля, че е по-добрия вариант натискът да се упражнява от родителите, защото така се намалява се вероятността детето да намрази ученето, а виж родителите си няма как да намрази толкова лесно  Wink Родителската преса се движи основно от любов и заинтересованост, която ще се оцени по достойнство от детето, ако да не е веднага, то на по-късен етап със сигурност. Учителската няма как да е задвижвана само и единствено от добри чувства.
Виж целия пост
# 269
Не е "по- добрият" вариант, а задължителен паралелен.
Никой от двата не изключва другия. Всеки има своето място.
Обаче ако по къщите не се прави, а има потърпевши деца /че и учители/, то в училището следва да са разработени /и работещи/ механизмите на озаптяването. Аз там власт над чужди деца нямам, нито децата ми имат, но институцията има. Комуникацията не е между родителите, а между тях и институцията и децата и нея.
В никоя институция редът не се движи от любов, целта е добри отношения и нормален работен фон. Не съм мразила учител, въвеждащ ред в часовете си. Децата ми- също. Несправедлив, обаче, да.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия