Наказанията в училище

  • 23 926
  • 274
# 240
Много сигурно пишете какво е нужно да прави учителят само от странични наблюдения. Или може би сте били учители и имате опит, върху който идват изказвания от рода на "нужно е учителят да прави това и това".
Защо все се приема, че учителят е толкова ограничен, че да не може да разграничи различните видове поведение? Не мислите ли, че се е нагледал на всякакви ученици? Спонтанните реакции са различни и когато някои от тях пречат, трябва да се овладее ситуацията. Нормално е, когато някой прекалява да получи забележка, а когато тя не действа, да следва и наказание. До наказанията се стига точно когато уважението липсва. А тази липса не рядко идва и от нагласата на родителите.
Виж целия пост
# 241
Също и в ситуации, когато някой съученик съвсем несъзнателно е предизвикал усмивки. Някои учители приемат това прекалено лично, смятат, че смехът е отношение към тях самите, като липса на респект. А има толкова много случаи, в които децата реагират съвсем спонтанно. Обаче последствията са: наказания от рода на забележки, даване на по-голяма домашна, понякога се пишат и двойки и т.н. Да, ама това не само, че няма да ги накара да стоят в час като паметници, но и няма да ги накара да уважават учителите повече.
Нужно е просто учителите да не приемат поведението на някои деца толкова лично.
Нужно е с по-буйните и по-емоционални деца да се работи ежедневно, с помощта на психолог и каквито още специалисти е възможно. С помощта и на родителите, разбира се.
Забележката е сигнал до родителя, че нещо не е наред. Бъди абсолютно сигурна, че за да бъде написана, нещата вече излизат извън контрол и е необходимо стиковане между двете страни /родител и учител/ в интерес на третата /детето/. Да се напише съобщение е крайна мярка. В повечето случаи учителите се стремят да тушират неадекватните прояви и спестяват доста неща на родителите.  

Психологическите проблеми е добре да се решават извън училище. Училищните психолози са доста непригодни за тази цел. Даже мисля, че не са и психолози, а педагогически съветници.
  
Виж целия пост
# 242
Лиляна, ето че и ти реагираш лично. Нямам предвид теб, дори не знам какъв педагог си и как работиш със своите ученици, че да визирам теб в поста си.  Peace
А принципно съм съгласна с теб. Разбира се, че родителите на така наречените по-буйни и невъздържани деца имат огромна вина. И знаеш ли колко много нерви хабя заради такива?! Ежедневно! ...
А точно възпитаните и спокойни деца са потърпевши от поведението им. И в крайна сметка няма, и няма и да има положителна промяна, адекватен подход и санкции, било за учениците нарушаващи дисциплината, било за родителите, на които хич, ама хич не им пука за ненормалното поведение на децата им в училище.
...
В по-предния си пост, когато казах, че учителите е нужно да не приемат толкова лично поведението и отношението на някои ученици, имах предвид един случай (не че е единичен), в който учителка буквално се държала истерично заради някаква реплика на един свой ученик. Не ми се разказва самият случай, за да не се променя посоката на темата и да не се влиза в излишни спорове. Но наистина отстрани се вижда идеално нейната грешка. А именно - прекалено личното приемане на репликата. А простичкият отговор е : самообладание и адекватни мерки.  Защо не забележка и разговор с директор? Вместо истерясване, което е предизвикало още повече смях и липса на още повече респект?
Виж целия пост
# 243
Анджали, права си, учителите често възприемат твърде лично поведението на децата, вместо да проявят разбиране към етапа, в който се намират те ( начална възраст, пубертет) и да реагират овладяно и мъдро. Именно мъдрост липсва на повечето учители. Мъдростта е прошка, спокойствие, разбиране, усмивка. Усмивката и шегата са велика сила. Ще дам един пример - едно дете в нашето училище се беше покатерило на един парапет и заклещило. Очаквах, че учителката му ще го направи на сол пред съучениците. Вместо това тя разказа със смях случката. Накрая добави едно изречение, че подобни ситуации могат да имат и много лоша развръзка и даде конкретни примери. И тъй като децата не бяха настроени негативно и "стрестнати" от нея предварително, не бяха в режим оглушаване, който обикновено включват при "четене на конско", те чуха това изречение.  Имам личен опит с дъщеря ми - винаги, когато й "чета конско" всичко минава покрай ушите й, когато говорим спокойно като равни, тя чува. 
Виж целия пост
# 244
Лиляна, ето че и ти реагираш лично. Нямам предвид теб, дори не знам какъв педагог си и как работиш със своите ученици, че да визирам теб в поста си.  Peace
....
А ето, че ти решаваш, че го приемам лично. Защо така реши?
Никъде в поста си не говоря за себе си. Лично означава само за мен, но не е за мен. За учителите е. Не може от мен, от онзи учител на твоето дете, да се вадят заключения за всички, а дори и да се дават препоръки какво е нужно на база на тези заключения.
Темата е за наказания. Учителите констатират нарушенията и съм убедена, в по-голямата си част те са правилно определени като нарушения без личния елемент, и следва наказанието, което пък е според нарушението.
Навсякъде има правила и ако не се спазват, следват санкции.
Виж целия пост
# 245
Djanni,  
Разбрала си ме много добре. Просто има такива ситуации, в които трябва да се сливаме с тях, за да видим нещата като тях. Не всичко, което правят децата е с лоши чувства и намерения към учителите.
А иначе, когато се нарушава дисциплината и взетите мерки не променят нищо, мисля че място за компромиси няма. Да се изключват такива ученици, хем престижа на училището се запазва, хем и психоклимата ще е нормален. Защото ако се направи компромис и не се изключи ученик, създаващ проблеми в училище, ще има поне 2 деца напуснали заради невзетите мерки и постоянния тормоз от негова страна към другите съученици. Това споделям от личен опит.  
Виж целия пост
# 246
Не може от мен, от онзи учител на твоето дете, да се вадят заключения за всички, а дори и да се дават препоръки какво е нужно на база на тези заключения.
Темата е за наказания. Учителите констатират нарушенията и съм убедена, в по-голямата си част те са правилно определени като нарушения без личния елемент, и следва наказанието, което пък е според нарушението.
Мисля, че пропускаш, че винаги съществува фактора психика. Аз например, не съм станала учител, защото съм прекалено чувствителна за тази работа и не съм сигурна, че ще приемам винаги без емоция дадено отношение на ученици към мен.
Препоръки мога и имам право да дам и ще е от полза да ме разберат и учители, защото това, което се опитвам да кажа е абсолютната действителност.
А в споменатия от мен случай "наказанието" на учителката е налагане и блъскане на ученика, с крещене и заплахи. Което както вече казах, е презизвикало смях у другите ученици. И няма как вече тази учителка да поправи грешката си и да спечели отново уважението на останалите ученици от класа. Сигурна съм, че ако ти видиш отстрани ситуацията, ще мислиш по друг начин. И също от личен опит споделям, че такива "наказания" се прилагат често. За съжаление...
Виж целия пост
# 247
Първо това:
Не всичко, което правят децата е с лоши чувства и намерения към учителите.
От което се разбира, че всичко е невинно и по детски.

После това:
Аз например, не съм станала учител, защото съм прекалено чувствителна за тази работа и не съм сигурна, че ще приемам винаги без емоция дадено отношение на ученици към мен.
Ама пък не си склонна да приемеш отношението на тези иначе невинни души.
Усещаш ли се какво пишеш?


Препоръки мога и имам право да дам и ще е от полза да ме разберат и учители, защото това, което се опитвам да кажа е абсолютната действителност.
Препоръки на учителите за децата не давай, защото познаваш само едно - своето, а те се занимават със стотина, всяко от които си има своите особености на характера – това е самата действителност.
Виж целия пост
# 248
темата доби типично ''БЪЛГАРСКИ''характер-силата ни е да обвиняваме другите и да сме слепи за собствените си грешки,все някой виновен.Все даваме съвети ,които дори и ние не изпълняваме.Не всички учители работят според това колко им се плаща-някой наистина им ПУКА за децата,и от друга страна не всички родители са толкова отговорни към отрочетата си,така че  СТИГА с това прехвърляне на топката от едни на други-хайде всеки да си гледа работата по отговорно и родители и учители за да се научат и децата Peace
Виж целия пост
# 249
Саморая, отношението и поведението ти във форума е чисто педагогическо - властно размахване на показалката и налагане без да се интересуваш от всичко, встрани от твоя поглед.
Да, ама не! Тук само модератор може да определя кой в какви теми да пише или да не пише!

Не си схванала нищо от това, което пиша! Пак по чисто педагогически (всъщност поне половината учители са такива).

Примерна ситуация, за която деца се усмихват или смеят в час: дете, изправено да  отговори на въпрос във връзка с урока. Държи се несъзнателно комично. Децата се смеят на него самия, при това не с лоши чувства. Просто спонтанна детска реакция. Учителката не забелязва кое точно е предизвикало усмивките и приема, че децата се подиграват за нещо на нея. (дали пък това не са комплекси и ниско самочувствие?!)  ooooh!  ...
Не оправдавам децата, да не вземеш да се хванеш за това (че да имаш повод чрез заяждане в темата да трупаш точки), имам предвид друго, което и писах в предни постове. Та няма да се повтарям. Нямам предвид лични подигравки и обиди, отправени наистина към учителки. Но и там трябва самообладание, а наказанията да са наистина адекватни и резултатни, защото никъде не виждам такива.
Виж целия пост
# 250
Ако има какво да кажеш по темата – кажи, но не виждам някакъв смисъл в това, да си говорим за моето поведние. Иначе съм поласкана, че отдаваш такова голямо значение на всичко, представено от моята скромна личност  във форума, анализирала си го, след което  си направила нужните заключения. Продължавай все в този дух!


Примерна ситуация, за която деца се усмихват или смеят в час: дете, изправено да  отговори на въпрос във връзка с урока. Държи се несъзнателно комично.
По темата: няма как да не приема хиленето в час без повод като нещо различно от обикновена олигофрения или кретения. Поне така е представено от теб самата. Но същевременно не вярвам това дете да има проблеми в развитието. Просто му липсва внимание и то компенсира тази празнота като забавлява съучениците си. Учителката и останалите деца с нищо не са виновни, но понасят  негативите от това поведение /центърът на темата е изместен; концентрираните са се разконцентрирали; губи се време за възстановяване на нормалния ритъм на работа – всички са засегнати или в най-лошия случай  часът е провален/.

Според теб какво трябва да се направи? Колко часа да бъдат провалени, докато детето осъзнае своето място в клас, където не е само?

Единствено на света може да е вкъщи за мама и тати!
Виж целия пост
# 251
Да, нормалните детски реакции се изразяват свободно вкъщи. На училище, още в предучилищна трябва да са се научили, че някои емоции трябва да се сдържат. И не защото така е решил учителят, а защото има само 40 минути на разположение и на 20 деца, ако отделя по 1-2 минути да им изчака невинните смешки, уроците ще трябва доста да почакат.
Виж целия пост
# 252
смешниците в клас са все едни и същи. Ако аз съм учител, ще им стъжня живота, пък родителите, ако искат, и на Папата даа се оплачат! Ако толкова е важно да са център на внимание, родителите да си ги вземат и да си им наематт частни учители. Ама се съмнявам, обикновено точно такива родители най-много драпат децата им да останат в същия клас и училище,  защото си спестяват другите главоболия. Аман, това на не е детска градина!
Виж целия пост
# 253
Ако има какво да кажеш по темата  
Казах, писах, обяснявах, споделях. Който е имал желание - прочел, разбрал. Който е натоварен с излишни емоции - се е заяждал... Нормално, ако няма с кого да си говори човек вкъщи и на кого да си изкара тези емоции - влиза тук, прави го. Няма лошо, важно е отсрещната страна да прояви разбиране и да не отвръща на провокациите.  Simple Smile

Поне така е представено от теб самата.

Нищо подобно! Grinning
Виж целия пост
# 254
смешниците в клас са все едни и същи. Ако аз съм учител, ще им стъжня живота, пък родителите, ако искат, и на Папата даа се оплачат! Ако толкова е важно да са център на внимание, родителите да си ги вземат и да си им наематт частни учители. Ама се съмнявам, обикновено точно такива родители най-много драпат децата им да останат в същия клас и училище,  защото си спестяват другите главоболия. Аман, това на не е детска градина!

Като дофтасат родителите при директора и му размахат прьст, ще се откажеш да го стьжниш, за сьжаление. Иначе е добра идея.
/Извинявам се за липсата на ер голям и в тази тема, днес чакам да ми оправят клавиатурата./

Освен, че наказания следва да се прилагат, основното е да се прилагат еднакво за всички, без привилегии и любимци тук да се намесват, както и да има вьзможност да се атакуват, защото и това се случва- да се наложи санкция за неизвьршено провинение или на неточния човек.
Не са им удобни камерите в училище, знам го аз. Дори някои деца ги искат, точно поради тези причини.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия