За логопед ли е детето ми?

  • 4 767
  • 25
Сигурно много е писано по този въпрос и не знам дали трябва да е в тази тема, но в последно време съм доста притеснена от говора на дъщеря ми. Тя е на 5 и половина и ако доскоро приемахме шъшкането и като нормален детски говор, то вече ми се струва, че е проблем.А и от известно време като че ли се задълбочи, заговори по-бързо и по-неясно и в голяма част от думите преобладава -Ш-.Нормално ли е това за дете на тази възраст?
Виж целия пост
# 1
Логопед  Naughty
И синът ми има проблеми с някои звуци: "ч", "ж", "з". От един месец с него работи логопед.
Виж целия пост
# 2
И аз бих казала логопед. Още повече, че там ги учат не само да говорят, но и ги занимават с разни игри, които ще са им полезни после в училище.
Виж целия пост
# 3
логопед - дори и нищо да му няма на детето, поне ти ще се успокоиш, а и прегледа не е в никакъв случай стресиращ - аз водих сина си на 5 г. на логопед и му беше много интересно - изобщо не разбра, че става въпрос за някакъв преглед  Peace
догодина мисля да водя и дъщеря си - профилактично  Peace
Виж целия пост
# 4
ЩЕ използвам темата да питам, след каква възраст на детето би трябвало да се притеснява родителя, че то има някакъв говорен дефект или по-конкретно, дъщеря ми е на две и малко, много рано проговори, но когато приказва, си вади езика повечко отколкото трябва, тоест съска на С, Ц и подобни. Сега ми се струва сладко и очарователно, но до каква възраст ако продължи, трябва да се види от специалист?
Виж целия пост
# 5
Дъщеря ти е малка за притеснение, но аз моята ще я заведа на логопед.До колкото разбирам от вас там провеждат събеседване, игри-така ли? Аз мислех, че са някакъв вид медицински процедури.
Виж целия пост
# 6
За консултация с логопед никога не е рано. Счита се, че възможно най-оптималната възраст за намеса е-5г. Просто преди това детето няма устойчиво внимание, трудно ще е да повтаря и говори с тези инструменти. С-то е сладко, но не е лошо да се поработи. При един добър логопед за 1 г. има резултат. Ротацизма в тази възраст е по-разпространен, но кой знае защо родителите се стряскат повече от с-то, но не и от р-то. Много често има неправилно дишане, къса подезична връзка и др. Важното е да се работи с добър логопед и да се знае- логопедичния проблем не означава, че детето ви има интелектуален проблем! Някои се срамуват и притесняват да се обърнат към специалист! Грешка! И както вече някой писа логопеда работи и за мислене, фина моторика и т.н.т. То си е купон за децата. Така че действате /сега малката дама може да е чаровна с гръцкото с, но когато порасне и отиде в....Холивуд ще е добре да има добра дикция! Peace/
Виж целия пост
# 7
Дъщеря ти е малка за притеснение, но аз моята ще я заведа на логопед.До колкото разбирам от вас там провеждат събеседване, игри-така ли? Аз мислех, че са някакъв вид медицински процедури.
няма медицински процедури - всичко е под формата на събеседване - показват се картинки и се пита по тях, търси се излишната вещ, детето брои от 1 до 10, наобратно и т.н. - синът ми каза, че това не било доктор, а учителка  Wink
Виж целия пост
# 8
И аз ще използвам темата, за да попитам нещо.
Най-малкото ми детенце е на 2 години и 8 месеца. Говори страшно много, граматически гору-долу правилно, но много неясно. Още не може да каже освен Р и Л /за които знам, че няма все още място за тревога/ и К, Г, Ц и още звуци. Сравнявам с батковците на тази възраст - говореха съвсем ясно.
Чудя се дали да потърся логопед сега лятото, или да изчакам до наесен, когато така или иначе в ДГ ще ги проследят?
Виж целия пост
# 9
Здравейте!
Имам син на 2г и 9 месеца. От 2 месеца заеква, като започна на думи "какво", "как" и постепенно се усили до момент в който блокираше на всяка дума, говореше така, сякаш е пуснат на бавни обороти. През декември-на 2г и 4 месеца за около един месец пак повтаряше някои срички в  началото или средата на думата, но му мина без лечение. Сега от един месец е на хомеопатични лекарства, лекарката-детски невролог- смяташе, че е от претоварване с информация-че е получил речеви тикове, но не му мина според очакването и сега казва, че при по-емоционални деца се получава и трябва да отшуми за 3-6 месеца. Иначе не спираше да говори по цял ден, все искаше да му се чете и разказва, има много голяма концентрация и нищо не минава покрай ушите му незабелязано-след време разказва за случките, повтаря стихчета...Откакто е на лечение, говора му мина през всякакви етапи-хриптене на трудните букви, удължаване на гласните, повишаване на глас, сега пак повтаря срички и сякаш избутва думите навън-това се появява от време на време, като пристъп, като и примига с очички на това избутване. Много обстоятелствено стана, извинявайте  Sad . Консултирахме се и с двама логопеди, но те говорят само по принцип и казват да се изчака, лекарката също каза да не го водим на логопед. Много големи сливици има, но никой не го обяснява с това досега. Живеем в малък град и няма много варианти за действие. Имаме болни стари хора, не живеем много спокойно, но гледаме да го пазим.
Дали ще се оправи?
Виж целия пост
# 10
gmvg ,знам че изглежда страшно, НО НЕ Е! Споко. Това е много често срещано явление. И аз ще ти кажа - не се шашкай. Ще отшуми. За логопед е малък.Той няма устойчивото внимание за да се работи с нег. Продължавайте с хомеопатията, всичко ще се оправи. ВЯРВАЙ! Peace
Виж целия пост
# 11
А размяната на местата на букви проблем ли за дете на 3,5 години, как мислите?
Синът ми от години казва "товага" вместо "тогава", когато го поправя /2 пъти опитах/ се старае и го казва правилно. Също казва "обукви" вместо "обувки", но като че ли вече все по-често го казва правилно. Преди време и мивката беше "миква", но това вече се оправи.
Говори на два езика, на втория никога не съм чувала да разменя букви, само на български има този проблем. Thinking
Виж целия пост
# 12
И аз ще използвам темата, за да попитам нещо.
Най-малкото ми детенце е на 2 години и 8 месеца. Говори страшно много, граматически гору-долу правилно, но много неясно. Още не може да каже освен Р и Л /за които знам, че няма все още място за тревога/ и К, Г, Ц и още звуци. Сравнявам с батковците на тази възраст - говореха съвсем ясно.
Чудя се дали да потърся логопед сега лятото, или да изчакам до наесен, когато така или иначе в ДГ ще ги проследят?

Според мен можеш да изчакаш до есента. Работи с детето ти в къщи, в много случаи и упражненията у дома помагат. На есен, ако нещата не са се подобрили потърси логопед. Той ще ти каже рано ли е, нормално ли е и можеш ли сама да правиш упражненията с детето си.  Peace

gmvg Разбира се, че ще се оправи. Ако не изчезне от само себе си до 6 месеца можеш отново да се посъветваш с логопед. Не трябва да се тревожиш, а както написах и на Ирина и го казвам от личен опит трябва да работиш с малкия. Продължете си с хомеопатията, не го насилвайте и говорете с него бавно и спокойно. Не казвам, че ще има сигурен ефект, но на братовчедка ми детето имаше проблеми, а мина без логопед - само с работа у дома. Успей  Peace

Ванилия Много деца разменят букви! Не мисля, че е проблем. Аз помня, че брат ми не изговаряше думите цели "бувки" вместо "обувки", а бъркаше и тротоар със сешуар. Не мисля, че има място за тревоги. Поправяй го всеки път и го карай съвсем спокойно да изговори думичката правилно 2-3 пъти един след друг при всяка грешка  Peace
Виж целия пост
# 13
И аз ще използвам темата, за да попитам нещо.
Най-малкото ми детенце е на 2 години и 8 месеца. Говори страшно много, граматически гору-долу правилно, но много неясно. Още не може да каже освен Р и Л /за които знам, че няма все още място за тревога/ и К, Г, Ц и още звуци. Сравнявам с батковците на тази възраст - говореха съвсем ясно.
Чудя се дали да потърся логопед сега лятото, или да изчакам до наесен, когато така или иначе в ДГ ще ги проследят?
Според мен можеш да изчакаш до есента. Работи с детето ти в къщи, в много случаи и упражненията у дома помагат. На есен, ако нещата не са се подобрили потърси логопед. Той ще ти каже рано ли е, нормално ли е и можеш ли сама да правиш упражненията с детето си.  Peace
Благодаря ти за мнението.   bouquet
Понеже не съм имала такъв проблем досега и нямам идея как да работя с детето. Какви упражнения да правя? На практика единственото, което се случва вкъщи е, че ние говорим правилно всички и съм се опитвала да му покажа как да каже К примерно. Но той си наглася устето и казва едно звучно Т.  Heart Eyes Старае се детето, но не му се получава.
Виж целия пост
# 14
Ирина , много зависи от детето! Упражненията са точно от типа - показвай на детео  къде трябва да му е езичето, пробвай с химикалка - слага се между зъбките и докато я държи да се опитва да произнася думички. Ако има проблем с К започни с лесните коте, куче, картоф. Трябва да му отделяте поне по час на ден и да му говорите. Това беше моят подход, което разбира се не значи, че при всеки действа. Не съм лекар, но по този начин при мен се получи  Peace
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия