Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Хиперактивно дете с дислексия - ПОМОЩ!!!

  • 5 725
  • 8
Здравейте,
Синът ми е първи клас. Миналата година му беше поставена диагноза "Дислексия" и "Хиперактивност". Назначиха му ресурсен учител. Започна учебната година, класната му се справяше добре, до момента в които започна да посещава ресурсния учител. В индивидуалните часове нямаше проблем -  чете, пише, смята, добра дисциплина. Но в общите часове положението излиза извън контрол. Не иска да работи, става по време на час, разхожда се, удря децата, търкаля се по земята. Отказва да се подчинява, прави си каквото иска. Класната му го наказва прав до вратата, гони го от час, стигал е и до кабинета на директорката. На няколко пъти класната му е казвала, че ако продължава така, другата година няма да е в този клас.  Попитах класната, при положение че няма проблем с обучението, трябва ли следващата година да има ресурсно подпомагане. Тя ми отговори, че той има повенчески проблем и  не знае как да работи с него, че има много деца в класа и не може да му обръща внимание. До скоро си мислех, че това поведение е породено от посещенията при ресурсния учител - няколко пъти казва, че иска да работи само с ресурсната, че само нея обича, често пита дали във втори клас ще бъде отново при класната си и не може ли да учи само при ресурсната. Мислех да не пускам нова молба за ресурсно подпомагане, но според психоложката, която се занимава с него трябва. Явно дислексията е била в малка степен, защото почти няма проблем с обучителния процес. Посещава логопед, от една седмица ходи и на психолог. Докато ходеше на училище беше като навита пружинка. Неспокоен, притеснен. Сега след края на учебната година се успокои. Сега пак е същото дете, което беше преди за започне първи клас. Какво да направя, за да не страда детето ми? Дори и да го преместя в друго училище, дали няма пак да е същото? Всички казват, че децата със СОП трябва да се интегрират, но май учителите не знаят как да го направят! Или не им се занимава с подобни деца? Психолозите казват, че трябва да има да има специално отношение към такива деца, както от страна на родителите, така и от страна на учителите. Понякога му е достатъчна една добра дума или похвала, за да му светнат очите и да се държи прилично. Ние с баща му, сестра му, баба му изпълняваме тези напътствия, на как да се справим с този проблем в училище?
Виж целия пост
# 1
Здравей Деси,
понеже никой не се е включил ще ти пиша аз с моя скромен опит, дано е полезен.
Първи клас е много рано според мен да се говори за "хиперактивност".  Те са си бебета още. Дано си отшуми проблема с времето пожелавам!
В класа на сина ми (в трети) имаше едно много будно момче с хиперактивност (в трети вече са доста по-осъзнати). Пречеше на другите, само с него се занимаваха, но си беше част от класа и не е ставало на въпрос да го махат. В 4ти дойде по-амбициозна г-жа и преместиха момчето в друго училище. И какво се случи - почнаха да се занимават с втория по хиперактивност.. все ще има някоя черна овца в класа...
Виж целия пост
# 2
peppia,
За съжаление си права. Винаги има по някоя черна овца. Лошото е , когато това е собственото ти дете. Виждаш как страда и се чудиш как да му помогнеш.
Виж целия пост
# 3
Здравей Деси,
 моят син е със същите диагнози. Сега ще бъде в първи клас. искаха да го отложат, но успешно издържа тестовете. В предучилищната беше много привързан към госпожата. Тя също беше много внимателна и знаеше за проблемите му.Посещаваше ресурсен логопед и психолог в училище. Много обичаше и тях. И аз като теб не можех да си обясня поведението му понякога в клас. Но някак всичко се изясни след една случка.... бяхме на разходка. Аз седях на пейка до един храст. Той си играеше в пясъка от другата страна на пясъка. Дойде едно момченце от неговия клас с други деца. Момченцето започна да говори на сина ми, а той мълчеше. Аз ги чувах, но не се виждахме. Момченцето започва да разказва на другите деца, как сина ми щял да бъде в първи клас а не можел да чете и смята.... другите се смееха...попитаха го колко прави 2+2... той естествено мълчеше.... смехът им продължаваше и в един момент сина ми с няма ярост напълни устата си с пясък... всичко стана за секунди и не можех да се осъзная... скочих и докато го чистех попитах децата дали е хубаво така... смешно ли им е... съученикът на сина ми разказа как в къщи му казали, че синът ми е болен.... После когато останахме сами детенцето ми ме попита"Мамо, а аз луд ли съм".... и това бил чул от децата.... Едвам сдържайки сълзите си му обясних, че всичко е наред...
С логопеда който работи с детето извън училище се срещнахме и с психолог.... тогава някак нещата се подредиха...
... Може би наистина любовта му към ресурсните учители и по-точно към часовете им е бягството му от класа и средата с дразнители.... Спомням си и следната случка: имаше проверка от министерството за работата на ресурсния логопед. Тя била силно притиснена и естествено сина ми усетил това и отказал да чете и пише, въпреки молбите на всички... тя беше разочарована от него или може би от оценка, която и бяха поставили...
  За мен успокояващо е, че при логопеда който посещава чете и пише с желание  има знания и ги развива... но просто в училищата средата е жестока.......
Виж целия пост
# 4
Кой му постави тези диагнози? Според мен сондирай мненията на 3- ма специалисти, за да няма грешки. Понякога и най- големите корифеи бъркат и слагат едни диагнози....
Патила съм си.
Вече каквото и да стане, се консултирам с моя психолог, макар че тя е  специалист по- скоро в патологията, ама да съм сигурна.
Ако не разбират в училището, намерете подходящо, за да не се тормози детето излишно.
Виж целия пост
# 5
dessy за съжаление има учителки, които не стават да са УЧИТЕЛИ. Моят го пускаха да се разхожда извън клас, но лека полека свикна и сега няма проблем с дисциплината.

Следващата година съм сигурна, че ще се чувствува по-добре, но учителката, не зная дали ще се отнася по-добре с детето.
Виж целия пост
# 6
Деси, как е детето ти тази година.
Виж целия пост
# 7
Аз се чудя на диагнозата "дислексия", при условие, че детето чете при работатат си само с РУ. За да започне корекция и компенсация на дилексията са нужни много години и търпение....
А диагнозата "хиперактивност" вече я слагат на всяко по-буйно, дезориетнтирано дете.
Аз също бих проверила мнението на други специалисти извън сектора, в който вече съм получила мнение.
Виж целия пост
# 8
Деси, бягай от тази учителка!!!!!!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия