Да върнем стока и да ни върнат парите

  • 36 325
  • 95
Здравейте,
пиша тук по повод нещо, което ми се случи наскоро - Бях купила 3 ризи на съпруга ми от Peek and Cloppenburg /София/, те му бяха малки и отидохме заедно да ги сменим и да вземем нещо, което му става.

Какво беше удивлението ми, когато момичето на касата ме попита " Искате да ги смените или да ви върнем парите????"
Аз казах "Ама това вече и в Б-я ли се прави?"  Тя каза, че да и че по европейската конвенция за защита на потребителите /мисля, че каза това/ в целият европейски съюз това е напълно приета практика, вкл. в Б-я!!!!!
След това попитах в няколко други магазина, никой не знаеше такова нещо.

То не им е много изгодно, де.

Вие имате ли информация??
Решила съм да направя копие от тази разпоредба и да се разхождам с него по магазините..Simple Smile
Само засега не знам точно от къде...
Виж целия пост
# 1
На мен ми е правило впечатление, че така процедират в Карфур. Онзи ден си взехме от там вентилатор, прибрахме се и имаше там един преблем, както и да е. Върнах се на следващия ден, отидох на информация с касовата бележка, обясних проблема и те ми казаха "Искате ли друг или да ви върнем парите" не ми се случва за пръв път и смятам, че все по-често ще се случва. Те го пускаха и по онези реклами дето отива клиент еди къде си да пита за еди какво си и туп, пада една табела с някакви закони "ако до 8 дни след закупуване на стоката тя се повреди, магазина е длъжен да поеме отговорност при отстраняване на проблема. не позволявайте да ви лъжа" нещо от сорта.
Виж целия пост
# 2
Прочети в Закона за защита на потребителите, частта за рекламациите. Включително и тук е уредено връщането, но при определени условия. От чл. 122 нататък.
Заповядай:
http://lex.bg/laws/ldoc/2135513678

ПП Най-долу, в закона са посочени и актове от европейското законодателство, които имат отношение към защита на потребителите.
Виж целия пост
# 3
Става въпрос основно за неща, които не са повредени, но сме размислили или каквото и да е и си искаме парите обратно...

Но и това за повредените е супер, не съм опитвала, мислех си, че ги поправят или нещо такова!
Все пак съм сигурна, че ако имам нещо черно на бяло  са длъжни и не могат да откажат.

Преди месец си купих едни доста скъпи обици от доста реномиран магазин, импулсивна покупка, защото бях загубила своите. Обаче ден и половина по-късно си ги намерих и поисках да върна обиците /тогава още не знаех, че в Бг може, но по някаква изкривена логика:) реших, че що да не може/. Казаха НЕЕЕЕЕЕЕ.
Виж целия пост
# 4
Да де, но в твоя случай ризите на мъжа ти са му били малки, в моя имаше повреда, а за обеците. Не знам предполагам, че трябва да има причина и някакви срокове  newsm78 така де не съм наясно с нещата карам по логика  Laughing
Виж целия пост
# 5
Преди месец си купих едни доста скъпи обици от доста реномиран магазин, импулсивна покупка, защото бях загубила своите. Обаче ден и половина по-късно си ги намерих и поисках да върна обиците /тогава още не знаех, че в Бг може, но по някаква изкривена логика:) реших, че що да не може/. Казаха НЕЕЕЕЕЕЕ.
Обици не приемат поради хигиенни причини. Не зная дали евентуално клипсът не прави изключение или се отнася за всички.
Виж целия пост
# 6
Момичето от магазина, което разпитах най-подробно, /защото наистина практиката, както и вие знаете, в да кажем целия цивилизован свят е като решиш, за което не ти трябва причина!, е да можеш да върнеш стоката срещу сумата/ беше категорична, даже, ако щете вярвайте каза, че дори да сме обличали дрехата, срещу бележка от химическо чистене пак ще я вземат обратно.

За обиците се обадих по тел., няма как да знаят носени ли са или не за ден и половина....
А това, че ризите са му малки, не е повод да ми връщат пари, по-скоро биха ги сменили, това го правят навсякъде. Аз до сега, признавам, не съм знаел, че вече и тук връщат пари и това много приятно ме изненада. Оказва се обаче, че е избирателно май....

Хърмаяни, много благодаря за закона, ще го проуча подробно и ще пиша пак.

Виж целия пост
# 7
За обиците се обадих по тел., няма как да знаят носени ли са или не за ден и половина....
По презумпция не ги приемат, защото няма как да се разпознае дали са носени. Редовно си купувам обици, които след няколко часа вече не ми харесват и съм се опитвала да върна, но никъде не ги приемат, въпреки че са си в кутийка, с етикетчета и т.н.
Виж целия пост
# 8
2 пъти са ми връщали пари от Пикадили - за неработещи ел. уреди.
Бяха ползвани повече от 8 дни, занесох ги с гаранционната карта и касовата бележка и от Информация веднага върнаха парите.
Веднъж ми върнаха пари от магазина за обувки Дайхман. Дъщерята си беше купила ботуши, напукаха се на 20тия ден и ги занесох с кутията и касовата бележка. Веднага ми върнаха парите.
Нямаше как да взема други без тя да ги премери. После тя с парите си купи други, пак се получи дефект и пак и върнаха парите. Сега с тях си купи 2 вида кецове и е много нещастна, че все още са здрави.
Виж целия пост
# 9
Сега с тях си купи 2 вида кецове и е много нещастна, че все още са здрави.

 hahaha Joy hahaha
Виж целия пост
# 10
Какви хигиенни причини по обеците?Че те ако едни обеци не могат да дезинфекцират....на едни обеци Сваровски ми се беше разклатил щифта, смениха ми ги, хем поне от 2 години ги имах. Едва ли ще хвърлят старите  Wink
Има си срокове за връщане за различните стоки.
Аз лично рядко се възползвам, май преди време бяхме връщали някаква духалка в Била преди 2-3 години. Приятелка върна телевизор в някое от Техно-тата.
Виж целия пост
# 11
Скоро в "Техномаркет" отказаха да ми върнат парите, но ми разрешиха да си взема нещо друго, след доста разправии.
Виж целия пост
# 12
Досега не са ми връщали пари, но са ми заменяли стока. По повод Сваровски имах едни обеци, които на светлина блестяха потресаващо, веднага се върнах да ги върна. Изнесоха ми цяла лекция, че нямам право, че би трябвало да са ми обяснили при покупката. Има ли такава политика и в никой магазин на Сваровски нямали да ми ги сменят, за инфекции ми говореха.Не съм се заяждала, просто им обясних, че тази информция ми беше спестена и че на дневна светлина обеците изглеждат различно. Замениха ги. Винаги съм се чудила какви са тези инфекции по ушите, които се разпространяват и то само на тези Сваровски. Хората диаманти пробват, а тези стъкла с метал не може.
Виж целия пост
# 13
Има си срок за връщане на определена стока, срещу касова бележка. Но честно, не знам как е в БГ, защото от години не живея там. Случи ми се обаче миналото лято да си купя ластици за багажа на мотора от една бензиностанция . Още там реших да ги опъна, за да си вържа палатката на задната седалка и единия се откъсна от куката. Върнах се им казах да ми го сменят - естествено не искаха, за мое най-голямо изумление. Казах, че няма да си тръгна докато не ми сменят закупената стока, която е била най- вероятно дефектна още преди закупуването й. В крайна сметка след няколко телефонни разговора просто ми дадоха други ластици.
Пък аз си знаех - ако не ми харесва нещо, имам право да го върна в магазина и да получа или нещо друг,о или да ми върнат парите.
Та в крайна сметка се радвам, че това вече става факт и по БГ земи.
Виж целия пост
# 14
Да, макар и бавно, става факт.  У нас търговията беше на принципа клиентът е винаги виновен. Бавно свикваме на новите порядки все още с цената на много нерви. За Карфур бях чувала, благодаря и за инфото за  Peek and Cloppenburg. Обици не съм връщала, но пък съм пробвала. 
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия