В какъв размер се заплаща счупена стока в хипермаркетите

  • 15 908
  • 119
# 105
    Благодаря ви за доверието, PAV1.
     Няма закон уреждащ такива положения за тройни размери. Всички причинени вреди се възстановяват в реален размер. И то само ако увреденият претендира за възстановяването им.
     Описаното в първия пост си е чисто неоснователно обогатяване, ако е станало в полза на магазина, и измама - ако служителите са си го измислили и са прибрали парите.
    
Хърмаяни,
Аз също благодаря за коментара Ви в темата.
Вашите постове  винаги са били точни , ясни , конкретизирани и не в сферата на хипотезите,
т.е. ценни и полезни!  Peace
Относно "реалния размер"- това е фактурната стойност на придобиване,а не продажната цена.
Има таблици и ставки,които регламентират чупливостта при различните видове търговски дейности.
Прави се протокол за брак.

Аз казах вече, че не бих платила, ако стоката е била повредена неволно. В случая бих им казала, че ако много настояват да се заяждат, то ще подам оплакване срещу магазина, че не са си подредили стоките стабилно, с което застрашават здравето на клиентите си.
 Peace

Виж целия пост
# 106
Ако неумишлено повредиш или счупиш стока в магазин, не дължиш нищо - "Вещта погива за собственика си".
Иначе важи Чл. 45. Всеки е длъжен да поправи вредите, които виновно е причинил другиму.
ЗЗД. Но в случая важната дума е виновно, т.е. умишлено.
Всеки магазин си има заложен процент брак и унищожаване в цената. Не ги жалете.

Личен обиск, какъвто е пребъркването на дрехи и багаж, може да се прави само от органите на реда /полиция/ и то след разрешение от съдия, след което се съставя протокол.

Въобще не се връзвайте на глупостите на охраната на магазина. Особено пък за плащането на троен размер на увредената/унищожената вещ.
Виж целия пост
# 107
А хипотетично имам ли право да настоявам да влезна в магазин, ако откажа проверка на входа?

Да, имаш право. Охраната на търговските обекти няма право да задължава клиентите да си отварят чантите. Само полицията може да го прави.
Наскоро ми се случи нещо подобно в Лидл - поискаха да ми погледнат чантата, но ме помолиха да си е отворя сама, тъй като те нямат право и това трябва да стане доброволно.
Използвам темата да похваля касиерките и охраната в Лидл - това са най-любезните служители в целия квартал. Доскоро имахме само Фантастико и половин Пикадили, но обслужването не може да се сравнява с това в Лидл. Много любезни хора  Peace За съжаление част от клиентите имат склонност да се държат като говеда и може би скоро любезността на персонала ще започне да намалява.
Виж целия пост
# 108
Иначе важи Чл. 45. Всеки е длъжен да поправи вредите, които виновно е причинил другиму.
ЗЗД. Но в случая важната дума е виновно, т.е. умишлено.
Тук съм готова малко да поспоря. Вината има две форми - умисъл и непредпазливост, и чл. 45 се прилага и в двата случая.
С всичко останало съм съгласна.
Виж целия пост
# 109
Иначе важи Чл. 45. Всеки е длъжен да поправи вредите, които виновно е причинил другиму.
ЗЗД. Но в случая важната дума е виновно, т.е. умишлено.
Тук съм готова малко да поспоря. Вината има две форми - умисъл и непредпазливост, и чл. 45 се прилага и в двата случая.
С всичко останало съм съгласна.
И непредпазливост,  Peace Обаче пък деянието явно представлява  маловажен случай, така че пак не следва да се плаща нищо.
Виж целия пост
# 110
О да, с това се съгласих  Peace
Но може да се случи стойността на повредената вещ да е по-голяма, затова и отговорих принципно.
Виж целия пост
# 111
Въобще, мир и любов да има.  Peace

Дами, научете си правата и ги отстоявайте.
Виж целия пост
# 112
Въобще, мир и любов да има.  Peace

Дами, научете си правата и ги отстоявайте.

ох, понякога форумът може да бъде супер полезен  Peace
Виж целия пост
# 113
Е,това с фондьотените е много гадно!Веднъж купувах страхотна рокля,която беше налична в 2 цвята по 1 брой от всеки.И точно този цвят който си харесах беше омазан с нещо,вероятно с фондьотен.И нямаше да я купя,ако продавачките не се бяха съгласили да я върна,в случай,че лекетата не излязат.Много неприятно!Също и продавача има право да откаже проба,когато дрехата е по-малък номер и може да се повреди.Колко поправки съм платила докато бях на дрехи,заради мераците на някои да се поберат в по малък номер...
Еми,да,неприятно е,но да отказваш на клиентите да пробват е много глупаво.Огромна част от жените ползват ФДТ,та все пак трябва да си продадеш стоката. Wink
Виж целия пост
# 114
Трябва да има някаква мяра от двете страни Simple SmileНаистина всяка седмица плащах поправки.Може би това е било задължение на тогавашната ми работодателка,но тя беше много сърдита жена.Щастлива съм,че не работя вече това.А за роклята ми се опасявах да не е изкуствен тен-някои видове обезцветяват плата.Но и фдт не е приятно де-аз съм отишла да си оставя парите и искам да получа дрехата в изрядно състояние.
Виж целия пост
# 115
В супермаркета в който работех се случи веднъж, пак вино.
Не е изнудвана госпожата. Управителката слезе, жената се извини.
Каза и да не се притеснява, случва се, дамата благодари и си тръгна трогната от разбирането.
Не допустимо е да ограбваш тези, на които разчиташ за оборот в магазина си.
Дано им преседнат парите....пожелавам им скорошно фалиране .
Виж целия пост
# 116
В някой магазини имам чувството, че нарочно редят стоката така, че на ден задължително да има доста счупени неща. По Коледа в магазин до нас бях свидетел как една пирамида от буркани с грах се разпадна докато двама си избираха буркани от двете й страни. Пирамидата беше подредена м/у щанд за сирена и стелаж с брашно, като бяха оставени по една пътечка от двете й страни около 80 см. Не знам как се развиха после нещата, аз и детето бяхме вече на касата и излизахме. След няма и седмица пак пазарувах там и представете си как се изненадах когато на касата ми таксуваха и ми връчиха един буркан с грах, защото докато съм минавала покрай пирамидата съм била бутнала буркан. Заявих на касиерката, че искам да извика управителката и да ми кажат как съм го бутнала, като не съм се доближавала до пирамидата. Да имаше счупен буркан, но аз на по - малко от 2 метра до него н съм се доближавала. Казаха ми, че съм била най - близо - представете си на 2 метра и трябва да си купя буркан с грах. Отказах разбира се и даже поисках да ми покажат запис от камерата кога съм доближавала граха - като го поисках управителката каза на касиерката да не се занимава повече с мен. Ядосах се много, защото си помислих, че ако това се случи примерно на майка ми, то жената така ще се притесни и не 1, ами и 5 буркана да поискат ще купи. Дълго време не пазарувах от там, но откакто отново ходя гледам им е минал мерака да строят пирамиди от буркани. Явно номерът им вече не минава.
Виж целия пост
# 117
naniika, надявам се вече не си им клиент. Това е безобразие "била най-близо"   ooooh!
Виж целия пост
# 118
В някой магазини имам чувството, че нарочно редят стоката така, че на ден задължително да има доста счупени неща. По Коледа в магазин до нас бях свидетел как една пирамида от буркани с грах се разпадна докато двама си избираха буркани от двете й страни. Пирамидата беше подредена м/у щанд за сирена и стелаж с брашно, като бяха оставени по една пътечка от двете й страни около 80 см. Не знам как се развиха после нещата, аз и детето бяхме вече на касата и излизахме. След няма и седмица пак пазарувах там и представете си как се изненадах когато на касата ми таксуваха и ми връчиха един буркан с грах, защото докато съм минавала покрай пирамидата съм била бутнала буркан. Заявих на касиерката, че искам да извика управителката и да ми кажат как съм го бутнала, като не съм се доближавала до пирамидата. Да имаше счупен буркан, но аз на по - малко от 2 метра до него н съм се доближавала. Казаха ми, че съм била най - близо - представете си на 2 метра и трябва да си купя буркан с грах. Отказах разбира се и даже поисках да ми покажат запис от камерата кога съм доближавала граха - като го поисках управителката каза на касиерката да не се занимава повече с мен. Ядосах се много, защото си помислих, че ако това се случи примерно на майка ми, то жената така ще се притесни и не 1, ами и 5 буркана да поискат ще купи. Дълго време не пазарувах от там, но откакто отново ходя гледам им е минал мерака да строят пирамиди от буркани. Явно номерът им вече не минава.

Аи кажи в кой магазин са толкова нагли? То следващия път може да им изчезне скъп алкохол и да кажат на някого, че е бил най-близо и затова него хващат! ooooh! Идиоти
Виж целия пост
# 119
еха троен размер...егати лудите...плаща се...ако изобщо се заядат да се плаща по цена на етикета.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия