Има ли прозрачност в подбора на персонал в българското училище

  • 6 356
  • 55
# 30
Във въпросното училище,в което аз работих,90 % от учителите бяха за изхвърляне/в предпенсионна възраст,с минимални знания,дисциплината беше под нулата/.

И това е гнусно.
Виж целия пост
# 31
Какви частни уроци може да дава един начален учител, примерно?


Дават. И частни уроци дават, и частни занимални отварят, и деца гледат... Други работят като брокери на имоти, продавачки, въртят частен бизнес някакъв... Не ги упреквам, всеки се бори за оцеляване, а прословутите им "огромни заплати" не стигат за нищо.
Но пък това се отразява неминуемо на качеството на работа. Преди години попитах една отлична преподавателка от езикова школа защо не дава частни уроци, след като има тази възможност. А тя ми отговори, че много хора я преследват с такива искания, но тя категорично отказва, защото просто няма да има време да се подготвя достатъчно добре за основната си работа. Тогава осъзнах кое я правеше толкова добър преподавател и защо учениците ѝ я обожаваха.
Има страхотни професионалисти между учителите, но повечето са просто чиновници с работно време от - до. Да ме прощават учителките тук, но е истина. Имах възможност да наблюдавам отблизо 3 поколения учители, нищо общо няма между сегашното и предишните. Затова казах, че и по-зле ще става.
Между другото, спомних си нещо любопитно по въпроса за допълнителното заработване на учителите. Константин Величков май беше министърът, който им повишил значително заплатите, но им забранил да се занимават със странични дейности - например да отглеждат прасета или да имат шивашки ателиета, явно честа практика в онези времена. Какво станало ли? Учителите се разбунтували и издействали смяната на министъра.   Mr. Green
Виж целия пост
# 32
Работният ден на учителите е 8 часа! Учител, който си позволява да не използва по предназначение времето след часовете си, лекичко отпада от системата. Времената се менят, децата знаят много и трябва да си подготвен.

Как` Сийкe, това го писах още на първата страница, ама не се чете. Права си, много зле ще ства, защото всяка година виждам какво излиза от университетите. Тъжно е. И колкото и да се сърдят някои, не всеки става за тая работа.
Виж целия пост
# 33
Защо, прочетох, но това не ми пречи да поразсъждавам и аз по въпроса.  Laughing
Между другото, това с отпадането няма как да стане навсякъде. Някъде са така вкопани в местата си, че нямат помръдване. Нито родители, нито колеги, нито директори могат да направят нещо.
Което пак връща въпроса към връзките...
Виж целия пост
# 34
С няколко дипломи и над 8 години стаж в системата....направо отчайващо. Явно до сега си е било чист късмет,че съм работил въобще...
Виж целия пост
# 35
Вероятно се е дължало на факта, че в София има повече възможности за работа с по-висока от учителската заплата. Кризата промени нещата и сега учителската професия изведнъж се оказа доста примимлива с неголемите, но пък гарантирани заплати. Не разбрах за каква специалност става дума, но ако е за БЕЛ, математика, езици - шанс има в малките частни училища и школи. Време е няколкото дипломи да помогнат, особено ако са за различни професии. Simple Smile
Виж целия пост
# 36
 
По темата: връзкари винаги е имало и ще има навсякъде.
А сега за учителското работно време и големите отпуски. Половината работен ден на учителите е мит. Дори и  да е вкъщи , следобед се проверяват  тетрадки, правят се тестове, презентации, сценарии за тържества, костюми, реквизит, поздравителни картички и покани и какво ли още не?!  Има също извънкласни форми с учениците, които са след учебните часове, учителски съвети, писане на проекти по европейски програми и дейности по такива проекти. Делигираният бюджет определя заплатите и всички разходи. Колкото повече деца, толкова повече пари.  Знам, че в нашия областен град, в училище в ромския квартал, заплатите са около 1000 лв. Но никак не завиждам на тези колеги. Средната учителска  за страната  е много по- ниска от тази сума.
Вярно е, че отпуските са по- големи от тези в другите професии. Но и учителите по- трудно се откъсват от проблемите, по- бавно се възстановяват емоционално. И едва ли има учител, който изцяло изоставя училищната работа. През отпуските се пишат разпределения за следващата година, подготовка на украса за класната стая, сценарий за 15 септември.
Който не  вярва, нека заповяда! Ще го уредим с малко връзки!
Виж целия пост
# 37
А, здрасти!  Laughing
Винаги е било с връзки и още повече ще става.

Не е точно така. Винаги е имало учители с връзки и такива без. Но за директорските длъжности винаги се искаха връзки. Даже през Т.Живковите години директорите бяха номенклатурни кадри на партията. Зам.директорите-също.
Ех,ама като се запишат обобщения!
През далечната 1997 майка ми стана директор в Прованса (нали така го наричате ) без грам връзки .
Има си конкурси,обучения,степен на образованост ,езици,стаж,ценз и висок бал от конкурса:)
Виж целия пост
# 38

По темата: връзкари винаги е имало и ще има навсякъде.
А сега за учителското работно време и големите отпуски. Половината работен ден на учителите е мит. Дори и  да е вкъщи , следобед се проверяват  тетрадки, правят се тестове, презентации, сценарии за тържества, костюми, реквизит, поздравителни картички и покани и какво ли още не?!  Има също извънкласни форми с учениците, които са след учебните часове, учителски съвети, писане на проекти по европейски програми и дейности по такива проекти. ....Който не  вярва, нека заповяда! Ще го уредим с малко връзки!

Тез неща се правеха само в началната степен и от учителката ни по БЕЛ /писмени преразкази/ понякога и по някое контролно.
Няма извънкласни форми, няма презентации, сценарии и тържества, нито костюми и реквизити, нито поздравителни картички и покани.

Уредете авторката, тя, май, иска.
Виж целия пост
# 39
А, здрасти!  Laughing
Винаги е било с връзки и още повече ще става.

Не е точно така. Винаги е имало учители с връзки и такива без. Но за директорските длъжности винаги се искаха връзки. Даже през Т.Живковите години директорите бяха номенклатурни кадри на партията. Зам.директорите-също.
Ех,ама като се запишат обобщения!
През далечната 1997 майка ми стана директор в Прованса (нали така го наричате ) без грам връзки .
Има си конкурси,обучения,степен на образованост ,езици,стаж,ценз и висок бал от конкурса:)


Къде в Прованса? Ако е село Долно Уйново с компактно малцинствено население - може! Може даже и без  степени, ценз и висок бал от конкурса, както и без езици...пардон по възможност с езика на малцинството Mr. Green Joy
Виж целия пост
# 40
А, здрасти!  Laughing
Винаги е било с връзки и още повече ще става.

Не е точно така. Винаги е имало учители с връзки и такива без. Но за директорските длъжности винаги се искаха връзки. Даже през Т.Живковите години директорите бяха номенклатурни кадри на партията. Зам.директорите-също.
Ех,ама като се запишат обобщения!
През далечната 1997 майка ми стана директор в Прованса (нали така го наричате ) без грам връзки .
Има си конкурси,обучения,степен на образованост ,езици,стаж,ценз и висок бал от конкурса:)


Къде в Прованса? Ако е село Долно Уйново с компактно малцинствено население - може! Може даже и без  степени, ценз и висок бал от конкурса, както и без езици...пардон по възможност с езика на малцинството Mr. Green Joy

В едно такова преподаваше моя позната, без педагогическо образование за кратко преди години.
Виж целия пост
# 41
В Прованса е .т.е. извън София:) в малък град от 60 000 жители по тогавашното преброяване.
Виж целия пост
# 42
В малко градче може Simple Smile
Виж целия пост
# 43
Може какво?
Това не е малко градче,малко градче е такова като Септември с 10 000 души,или такова като Перущица и Куклен  с около 5 000:)
Но щом казвате,може и да може!
Виж целия пост
# 44
А аз кой град става въпрос,ако не е тайна....
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия