Умения на 4 годишни?

  • 13 277
  • 106
# 90
tsankova Peace
Страхотна креативност си проявила с тези игри!
Аз същото имах предвид с играта и ученето. Едно е да научиш детето си да брои, докато играе на Не се сърди човече. Това си е игра, не само по форма, при това е забавна. Детето изобщо не усеща, че е било изтормозено да се научи да брои, че и да смята, за да можеш да прецени колко трябва да му се падне, колко точки му остават до "къщичката" и т.н. При това го упражнява достатъчно пъти, че да усвои с лекота идеята за количество. И е мотивирано само да си мести пионката като равноправен участник. Добива самочувствие и т.н.
Сравнете сега това с един училищен час. Писане на абстрактни числа в квадратчета, решаване на примери, изпитване, писане на домашни. Кое е мъчението и кое забавното?
Виж целия пост
# 91
Цитат
Според мен спора идва от това дали писането, четенето, броенето до 100 и тн са нужни за възрастта умение. за мен не са.
, да и за мен....Тормозът идва от това да караш детето да прави неща не свойствени за възрастта. Опитал ли се е някой да научи детето си на 2 години и половина да връзва само обувките си, да бели картофи и т.н. Да, ще прояви интерес, но няма да ми мине и през акъла дори да го уча целенасочено на това..Или пък на 9 да учи сложните химически формули, ами нали и те все някога ще трябва да влязат в главата им....
Това, че не одобрявам поведението на
Цитат
свръхамбициозните майки
, не означава, че ги мразя....Нали не се опитват да вкарат в главата на моето дете материал...

За да се разберем най-накрая: през цялото време говоря само за учебен материал, само за деца на възраст 4-5 години. Да, разликата с предучилищната е малка само няколко месеца, но не си мислете, че е наистина малка. Имам наблюдения над деца родени началото на годината и края, "само" няколко месеца разлика са, но.....

Не приемам ученето за тормоз и никога не бих го представила за такъв пред детето си, но само когато всичко е съобразено с възрастта му...
Виж целия пост
# 92
Бояна, аз това лято се запознах с едно детенце от двуезично семейство /българка и руснак/, което даже говори на четири езика. Майката му  говори на английски, детегледачката на български, бащата на руски, а в градината ползва френски. Живеят в Швейцария.
Като детегледачката ми разказваше това, си мислех, че е доста изтерзано. Нищо подобно- енергично петгодишно момче, доста палав, активен, жизнерадостен.

Виж целия пост
# 93
не съм особено компетентна по въпроса, но ученето на език в толкова ранна възраст мисля, че си е част от развитието. не мисля, че може да се сравнява с ученето на език в по-голяма възраст. за детето няма значение дали ще се учи да говори на български, френски или китайски. учи се на това, което го заобикаля.
Виж целия пост
# 94
за детето няма значение дали ще се учи да говори на български, френски или китайски. учи се на това, което го заобикаля.
Това се отнася и до всичко останало.

valerie И аз познавам доста такива деца и наблюдавам същото. До отношение е тормоза, няма нищо общо със знания и умения.
Виж целия пост
# 95
И аз мисля, че детето научава това, което вижда. Колкото повече неща го заобикалят, толкова повече неща ще знае. Дали са необходими... това е друго нещо и е въпрос на усещане. Вчера баткото настояваше да отидем до някой музей и го заведох в градската галерия. Изгубихме там около 1 час. Със сигурност не е научил нищо, което ще е жизнено важно за него. Но пък не мога да откажа да го заведа. Аз лично се порадвах на Майстора, Бояджиев, Мърквичка, Маринов... А..! и той знае, че има музеи и галерии, защото съм го водила и преди това. 
Желанието за знание се възпитава. Ако научим децата си, че е важно и полезно да знаят, без значение дали това са букви, да плува, да сервира и т.н., ще се радваме на можещи и знаещи деца. Ако за един родител е важно децата да карат кънки, нека да са кънки. Ако за друг е важно детето да може да се храни на 2,6 г. с нож и вилица, ами нека да е това. Семейната среда и интересите на родители са от основно значение и това не е срамно или обидно. За някои е важно децата да четат на 4, за други е важно да могат къмпингуват от пеленачета.
 Hug за всички! Фактът, че сте в тази тема показва, че се интересувате от развитието на детето си. Всички искаме да си сверим часовниците, защото ги обичаме.
Виж целия пост
# 96
....Желанието за знание се възпитава. Ако научим децата си, че е важно и полезно да знаят, без значение дали това са букви, да плува, да сервира и т.н., ще се радваме на можещи и знаещи деца. Ако за един родител е важно децата да карат кънки, нека да са кънки. Ако за друг е важно детето да може да се храни на 2,6 г. с нож и вилица, ами нека да е това. Семейната среда и интересите на родители са от основно значение и това не е срамно или обидно. За някои е важно децата да четат на 4, за други е важно да могат къмпингуват от пеленачета.
 Hug за всички! Фактът, че сте в тази тема показва, че се интересувате от развитието на детето си. Всички искаме да си сверим часовниците, защото ги обичаме.

 Много точно казано! bouquet Hug

Моят син ще стане на 4г., другата седмица Hug
Може да брои до 10, по0знава всички букви, пише 4-5 от тях, цветовете разпознава без грешка, даже знае и светло - тъмно, знае цветовете на английски, както и доста думи, познава и пътните знаци....
Всичко е научил по собствено желание, пита и ние му казваме, обясняваме, показваме...

За мен е важно, че има огромно желание да научава различни нови и нови неща, а дали са най-важните и точно за възеасста му не е от значение Hug
Виж целия пост
# 97
Много се радвам, че открих темата. Атакувана съм от амбициозни майки, които се гордеят с напредъка на децата си. Моята дъщеря е на 4г. и 5м., но може да брои само до 10 и познава повечето букви, като изписва някои от тях. Учи ги на големи интервали и без желание. Не чете, не срича и не пише. Отдавна е научила цветовете и има голямо желание да се запознава с много понятия, факти и явления. Рисува, реже, лепи и моделира с удоволствие. Запомня много лесно песнички. Голям проблем са само буквите, но като чета явно не е ненормално за възрастта й. Четох, че езиковите познания на много ранна възраст (4 до тийн години) са нетрайни, ако има прекъсване на ползването на езика. Децата заучавали сляпо и езиковата култура била нестабилна. За сега не съм наблегнала на чужд език и ще го направя рано, ако ми се наложи, но не като самоцел.
 Доста познати ме убеждават, че до 5 години трябва да се познават и пишат буквите, че и да се срича. Не я притеснявам. Как да го постигна като тя не иска newsm78 Оооох, тези букви хич не ги обича.
Виж целия пост
# 98
Стига бе, на 5 да пише и да срича, на 7 в първи клас какво трябва да може. Моят син разпознава всички букви, той сам прояви желание и ги научи, пише печатно неговата. Запаметил е доста думички на испански от Дора изследователката. Не виждам смисъл да се кара 4-годишно дете да учи буквите на сила, има предостатъчно време да ги научи.
Виж целия пост
# 99
Най-малкият ми син направи четири през декември. Ами по цял ден препуска като бесен - пушки, коли, пистолети....Обожава да си четем книги, но изобщо не проявява интерес към букви и цифри. Цветове знае - не всички.. Геометрични форми учим сега....

Обаче има нещо, което за мен е истински повод за удовлетворение: има прекресна душа на борбен и състрадателен човек, обожава планините и морето, животните и малките дечица.....Честен е и не иска да лъже - подчертавам - не иска!!! За разликато от двамата си батковци не пропуска случай да ми обави колко ме обича и, че ако нещо ме боли, той ще се погрижи да ми мие...А ако съм плакала и е забелязал промяната в лицето ми, идва да ме гушка и казва - нали знаеш, че аз ще те пазя винаги....

Мисля, че като умения и познания не е изостанал. Средният батко е първи клас -пуснах го на шест години, без подготве. Ми той всичко знае и може - за какво му е да губи цяла година. Пише и смята абсолютно сам с много малко помощ от време на време.Никога никой не се е напъвал да го учи настоятелно на каквото и да било. Просто си е такъв.
С това искам да кажа, че децата, дори и от едно и също семейство и едни и същи родители, са различни - проста и банална истина, но факт.
Виж целия пост
# 100
Имам едно дете и аз самата съм сама. Трудно ми беше да преценя. Информацията ми е теоритична ( книги ) и от моя баща - психиатър. Близките ми хора са привърженици на по - лежерното отглеждане. Детето да има свобода на избор и да не е затрупано от ангажименти. Опитът е друго. Радвам се, че прочетох темата и се убедих в правилността на посоката, която следвам.  Ще я оставя да си живее волно. Няма да се измъчвам от родителски амбиции.
Виж целия пост
# 101
Дъщеря ми е на 4,6г. Брои до 20, пише цифрите до 10, Букви знае, но не всички, само на членовете на семейството. Изразва правилно, оцветява без да излиза от очертания, познава цветове и геометрични фигури. Не, чете, но и на тов ще дойде времето, аз не бързам, има време. Grinning
Виж целия пост
# 102
Сериозно ли си мислите, че дете на 4 години "трябва" да умее да чете... ooooh!
Че пък и да я мъча отгоре на всичко, а тя милата да не иска Laughing Laughing Laughing

Моето 4-годишно дете може да изкачи Черни връх (но само от Алеко). Не я е страх да влиза в пещера (благоустроена). Може за ден да измине до 9 километра в планината ( с преспиване на поляната по средата на маршрута). Може да се изкачи до 10 пъти на 50- метрова пързалка с шейната заедно. И може да прави снежен човек заедно с мама и татко. Не може да чете и не може да напише нито една буква.
Виж целия пост
# 103
Сериозно ли си мислите, че дете на 4 години "трябва" да умее да чете... ooooh!
Че пък и да я мъча отгоре на всичко, а тя милата да не иска Laughing Laughing Laughing

Моето 4-годишно дете може да изкачи Черни връх (но само от Алеко). Не я е страх да влиза в пещера (благоустроена). Може за ден да измине до 9 километра в планината ( с преспиване на поляната по средата на маршрута). Може да се изкачи до 10 пъти на 50- метрова пързалка с шейната заедно. И може да прави снежен човек заедно с мама и татко. Не може да чете и не може да напише нито една буква.
Срам и позор за теб! Да не учиш детето да чете! Mr. Green Аз също не уча детето си да чете. Познава само някои букви и цифри просто, защото проявява интерес. Иначе най-обича да рисува и аз да и чета приказки, а тя после да ми "чете" по чутото и картинките. Всъщност най-обича да си играе на площадката с децата, а вкъщи с мама, все едно какво. Simple Smile А забравих може да "мие" пода в коридора като се приберем с калните ботуши отвън.  Whistling
Виж целия пост
# 104
Днес му написах няколко задачи от сорта на 2+6; 4+3 и т.н. Тъй като имаме линийки на Кюизнер. Реши повече от 6 задачи и си записа отговорите. Страшно се забавляваше. В къщи като кажа, че ще дам задачи /общо казано. Задача е и специално отпечатан лист за оцветяване./ и двамата скачат с кеф. Без да уча малкия на НИЩО, покрай баткото сигурно се е научил да си пише буквата и на батко си. Брои до 10 като пропуска 8. Имах угризения, че не му отделям достатъчно време, но той си наваксал.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия