Как се намира работа в кризата?!

  • 27 277
  • 199
# 150
Като каза трудно се намират специалисти, сетих се за един репортаж на тема, че все по-трудно се намират комбайнери. Заплащането е високо за такава работа, обаче няма вече млади обучени кадри.
Другата трудност беше в намирането на овчари. И там заплатата е сравнително висока, но често при някоя трудност като буря например, захваналият се с такава работа зарязвал стадото и се махал. Това пак от репортаж Simple Smile
Това не е ли сезонна работа? И какво прави един комбайнер в нежътвено време?
Иначе трудността според мен при тия професии идва от две страни. От една страна, че това не е работа без работа, а от друга, онова, което се дъвчеше тука в темата за живота на село - че е много трудно младо семейство да се "забие" в село на 50км от най-близкия град, без училилище за децата, без лекар, без комуникации.
НЕ знам какъв е бил репортажа, но преди време като почивахме в едно балканско село (направо в генгерлика), не можеха да си намерят овчар хората и се редуваха да пасат овцете и козите. А повечето бяха възрастни, на по 60+ години. ТОва е положението за тия професии.
Но пък тия, за които аз говоря (а сигурно има такива и в другите браншове), са в общи линии в градовете, в производството. Вярно, иска се квалификация. А тя, за съжаление, не се придобива в курсовете от Бюрото по труда. В друга тема писах за това как обучавам сушилари и те напускат след известно време, намирайки си друга работа (най-вече несвързана с непрекъснати режими).
ТА по темата - няма ли фирми, които предлагат такива тънки работи с предварително обучение (знам, че авторката е бакалавър по икономика, но при нас са работили и учители, и военни, и медицински сестри и какви ли не, ако им иде отръки работата, научават се и даже после намират и втора подобна, срамна работа няма)
Виж целия пост
# 151
Анджи, права си - в чужда страна риска е голям  Peace /дори и при 800 евро/.

Виж целия пост
# 152
Това не е ли сезонна работа? И какво прави един комбайнер в нежътвено време?

Ако не му намерят работа из кооперацията през зимата, го съкращават и отива на трудовата борса до следващия период. Обикновено си назначават отново същите хора за жътвата.
Както е и с персонала на хотелите по курортите.

ТА по темата - няма ли фирми, които предлагат такива тънки работи с предварително обучение

Нямам представа. Може би от професионалните гимназии  излизат такива специалисти.
Виж целия пост
# 153

Нямам представа. Може би от професионалните гимназии  излизат такива специалисти.

От личен опит - на днешните професионални гимназии хич не бих разчитала. А и там няма тесни специалности, за конкретно работно място, което си иска тънкостите. Това е работа за обучение от фирмите. Но като гледам какво е отношението на работодателите към обучението на персонала...
Виж целия пост
# 154
Aма преди може и да са излизали, ама сега не е престижно. Друго си е да си с техникум по икономика и прочие. И после да си безработен...
Виж целия пост
# 155
това, че 1-2 майки били изнервени от кол центровете, не значи, че всички ще са, защото майка, която се върне с 500лв заплата у дома на края на месеца и се чуди какво да прави с тях, също не ми звучи супер привлекателно  Thinking За мен няма нещо, което да изнервя повече от безпаричието. То съсипва и нервна с-ма, и семейства и всичко. Това е за мен истината и честно казано бих работила и стресираща работа, ако недай Боже изпадна в подобна ситуация. Виждала съм покрай как се разпадат сем-ва от немотия, безпаричие и мързел  ooooh!

Що се отнася до РВД, всичко жени, които бяха асистент РП, ги направиха РП-та (премахната длъжността) и не виждам да се оплакват. Да, работата е стресираща, да работи се по празници, да изискванията са мнооооооого големи, но 8000лв основна заплата + купони за храна + безплатни почивки в супер луксозни поч. станции + 50 дена отпуска + ранно пенсиониране, страшно високи пенсии и чувал с пари при пенсионирането не биха ми се отразили зле  Peace

В крайна сметка високите заплати са с/у работа, отговорности, стрес и т.н. Работодателят те компенсира за това, че работиш по празници, нощни смени и под стрес. За 8ч. раб. седмица, клатене на крака, без отговорности, почиване по празници и т.н. съответно се задоволяваш с малко пари и не се питаш защо един вземал 8000лв, друг- 2800лв., а трети 800лв. Ето затова! Пари никой не подарява все още  Laughing
Виж целия пост
# 156
Много добре казано. Някой да ми каже нестресова работа за много пари и ще го черпя.

Ама колкото и стрес да събера, като ме заведе работодателя два пъти в годината на мини-почивка в 5 звезден СПА и голф хотел (true story, от личен опит), някак смекчаваме стреса. А и като можеш да си позволиш да купиш всичко на семейството си и не се чудите как да свържете двата края, някак си забравяш за всичко.

Рядкост са, или напълно са изчезнали ония кол центрове от 2007-ма...Сега шефовете не викат, обстановката е друга. Да не се сравняваме с Индия, моля. Нямаме нищо общо. Именно България е избрана за добра дестинация, защото е отимален вариант цена-качество.
Виж целия пост
# 157
missence, е да ама я работят само десетина души! Пък и софийското летище не е толкова натоварено и не вярвам стресът да е чак такъв
Виж целия пост
# 158
missence, е да ама я работят само десетина души! Пък и софийското летище не е толкова натоварено и не вярвам стресът да е чак такъв

напротив, много грешиш. Преди година изтеглиха почти всички РП-та от Варна, Бургас, Пловдив и Г. Оряховица в Сф. По райони остана само подход и кацане (по няколко екипа). До март ще е готова новата кула в Сф, която ще покрива доста голяма част и от Румъния. До няколко години (2-3г.) ще се изгради единен център за ръководене не въздушното движение, който ще е или в Сф или в Букурещ. За момента везните накланят към Сф, което е добре, защото приходите ще се увеличат многократно.
Подходът и кацането са една малка част от работата на РП-то, много отговорен е и т.нар. транзитен трафик т.е. да се прецени какъв коридор да се даде, "пътят" да е възможно най-безопасен и кратък и да има поглед в/у цялото въздушно пространство на БГ. Натовареността им е огромна. Те затова на 60мин пред монитора имат 15мин почивка.

Само в една смяна има повече от 10 човека (това за инфо)  Peace
Виж целия пост
# 159
но за тази работа в крайна сметка не се изисква образование, нито пък кой знае какво ниво на език, нужно е само да заучиш няколко терминологични израза! И се чудя какво толкова ще обучават 3 години Shocked то за 1-2 месеца мисля, че е досаттъчно
Виж целия пост
# 160
но за тази работа в крайна сметка не се изисква образование, нито пък кой знае какво ниво на език, нужно е само да заучиш няколко терминологични израза! И се чудя какво толкова ще обучават 3 години Shocked то за 1-2 месеца мисля, че е досаттъчно

Ами, чак пък два месеца! Един инструктаж за двайсет минути, и готово  ooooh!

Абе като говорите и ги пишете тия неща, с коя част на тялото си мислите, всъщност?
Виж целия пост
# 161
Не и с предназначената за целта Mr. Green

Винаги се  изпълвам с тихо възхищение като почна да чета рекапитулацията за чуждия труд, колко е приказен, пък какви заплати и бонуси вземат....
Виж целия пост
# 162
но за тази работа в крайна сметка не се изисква образование, нито пък кой знае какво ниво на език, нужно е само да заучиш няколко терминологични израза! И се чудя какво толкова ще обучават 3 години Shocked то за 1-2 месеца мисля, че е досаттъчно


 ooooh! ooooh! ooooh! ooooh! ooooh! ooooh! ooooh! ooooh! ooooh! ooooh!

явно изобщо не си наясно с тази професия, ама изобщо:

1) англ. език:

IELTS - 5.5 или
TOEFL - 71 (internet based) или
Cambridge ESOL Exams-First Certificate in English (FCE) - grade B.

2) тест  FEAST  ((First European Air Traffic Controller Selection
Test))

3) минават на (КАМО) и после на всеки 6м. При най-малките отклонения те свалят от дежурство и ти режат премиите.

4) до 30г.

отговорност: Всяко РП носи персонална отговорност т.е. при недай Боже авария го съдят!!! При навлизане във въздушното пространство на БГ пилотът е длъжен да се подчинява на указанията на РП-то т.е. РП-то носи пълна отговорност, докато самолетът не заене място на стоянката при кацане и/или до напускане на въздушното пространство на БГ (при транзит и излитане)!
Виж целия пост
# 163
Е добре де ти това ли работиш Simple Smile или може кандидатстваш да го работиш. те. трябва да изкараш няколко сертификатчета за език,а другия сертификат го придобиваш по време на 3 (ТРИ) годишното обучение, нали?
Виж целия пост
# 164
но за тази работа в крайна сметка не се изисква образование, нито пък кой знае какво ниво на език, нужно е само да заучиш няколко терминологични израза! И се чудя какво толкова ще обучават 3 години Shocked то за 1-2 месеца мисля, че е досаттъчно

Ами, чак пък два месеца! Един инструктаж за двайсет минути, и готово  ooooh!

Абе като говорите и ги пишете тия неща, с коя част на тялото си мислите, всъщност?

И аз се чудя....не гледате ли ТВ, някакви канали с документални филми например. Там поне показват някои неща....
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия