Математически турнири - 11

  • 105 890
  • 752
# 630
За мен да се признаят и двата отговора (новият, защото е верен и старият, защото бил даден първоначално) си е измиване на ръцете. .... ако дъщеря ти е решила задачата, тя трябва да е получила верен отговор.Тогава защо и вземат точка? А ако дъщеря ти не е получила верния отговор, значи не е решила задачата и тоава правилно и вземат точки. В твоя постинг някакси се съвместяват и двете - хем задачата решена, хем верният отговор друг Shocked
Да - дъщеря ми е решила задачата и верния отговор е друг!
Тя дава отг. Г, който е едното вярно решение на задачата. Другият верен отговор е Б. Да признаят двата отоговора означава да зачетат и Б, и Г.

Аз дори не казвам какво мисля - цитирам детето - задачата е вярна, но се отбелязва като грешна поради наличието на второ решение.

Извинявай, би ли написала решението, при което се стига до отговор Б?
Виж целия пост
# 631
На нас днес класната ни е казала точките, явно вече са проверени. Но още никъде не са публикувани официално.
За кое у-ще става въпрос?
Някой знае ли дали има р-тати в 107-мо?


119 http://www.119sou.com/docs/SMT-2011-results.pdf
Виж целия пост
# 632
Гледайки оценяването на 13-та задача, отново се връщам към въпроса, който зададох няколко страници по-напред  -  как става точкуването, когато задачата е решена по различен от посочения начин? Ако някой е запознат, ще се радвам да сподели.
Ако решението е вярно и е описано изчерпателно, детето ще си получи точките.

Да, ама не.
Ето какво е очкуването на конкретното подусловие на задачата:

Задача 13 – 4. клас
Асен купил три пакета с бонбони, а Георги – два пакета от същите бонбони. Асен и
Георги срещнали Петър и трите момчета си разделили всички бонбони по равно, като
се уговорили, че ще си поделят и разходите. След като направили сметка се оказало, че
Петър трябва да даде на приятелите си 1 лев за бонбоните.
а) Каква е цената на един пакет бонбони?
б) По колко стотинки трябва да получат Асен и Георги?
Намерено: а) 2 + 3 = 5 пакета бонбони си разделили            1 точка

                     1 . 3 = 3 лв = 300 ст. струват 5 пакета бонбони 2 точки
                     300 : 5 = 60 ст. струва 1 пакет бонбони             2 точки


Общо 5 точки за подусловие а)
Младежът обаче е получил само 3 точки  - защо? Защото е решил здачата пропускайки факта, че 1.3 = 3 лв, за което не му дават 2 точки.

Коректно ли е? За мен категорично НЕ! Всеки математик знае, че една задача може да се реши по различни начини. След като в края на краищата условието е решено защо не получава пълните точки? Доколкото аз разбирам, целта на точкуването е дори и деца, които не са решили докрай задачата да получат точки, а в случая детето е дало решение, а са му отнети точки!  Naughty
Виж целия пост
# 633
При описателните задачи винаги се отнемат точки за щяло и нещяло. Аз за това се опитвам да му втълпя на моя, че трябва да описва решението хем като за идиоти, хем не чак толкова подробно. Ама нещо му е трудно. Особено там, където дадено нещо "е ясно" ("то това е ясно, че е толкова" - любим лаф  Grinning).
Последен пресен пример - на последната задача от изпита в СМГ му взеха 1,5т., защото в едното условие е написал кое е вярното решение, но пък не бил описал кои са двете неверни решения (Задачата беше май някаква с научкване  newsm78).

Така, че elfi, по-добре се опитай да му обясниш, че трябва всичко да се описва, да няма "то това е ясно", а не толкова да се бунтуваш, че бил решил задачата, а са му "порязали" точките. Защото тази точка - две на някой изпит може да го изкара извън класираните деца.
Виж целия пост
# 634


Така, че elfi, по-добре се опитай да му обясниш, че трябва всичко да се описва, да няма "то това е ясно", а не толкова да се бунтуваш, че бил решил задачата, а са му "порязали" точките. Защото тази точка - две на изпита може да го изкара извън класираните деца.

Той я е описал дори прекалено подробно, но просто я е решил по малко по-сложен според мен начин. Но...все пак...въпросът е принципен. В случая не е от съществено значение. Дори порязан,  пак е сред децата с 60 и повече точки. Досега винаги се е справял добре /и без курсове в СМГ и някаква специална подготовка/ и  се надявам и в бъдеще 2 точки при него да не са от съществено значение.
Виж целия пост
# 635
Здравейте,
Може ли да ми кажете кога е записването за Коледното математически състезание и турнира "Салабашев"?
Виж целия пост
# 636
Резултатите от СМТ в училището, където се явява Гого (104-то) също са изнесени, той е с 48 точки от 50 възможни и е на първо място от първолаците от техния списък.

Странно обаче защо са дали на мъжа ми само списъка с резултатите на децата от тяхното училище? Не трябва ли да има някакво общо класиране от цялото състезание във всички училища, за да се види къде е детето спрямо всички участници от съответния випуск?
Виж целия пост
# 637
Резултатите от СМТ в училището, където се явява Гого (104-то) също са изнесени, той е с 48 точки от 50 възможни и е на първо място от първолаците от техния списък.

Странно обаче защо са дали на мъжа ми само списъка с резултатите на децата от тяхното училище? Не трябва ли да има някакво общо класиране от цялото състезание във всички училища, за да се види къде е детето спрямо всички участници от съответния випуск?

Браво на момчето. Класирането на деца с резултат над 50% ще бъде публикувано на сайта на РИО София http://www.rio-sofia-grad.com/.
Виж целия пост
# 638
не мога да намеря инфо за състезанието "Св.Николай Чудотврец"-Бургас, ще има ли тази година?
Виж целия пост
# 639
Общо 5 точки за подусловие а)
Младежът обаче е получил само 3 точки  - защо? Защото е решил здачата пропускайки факта, че 1.3 = 3 лв, за което не му дават 2 точки.

Коректно ли е? За мен категорично НЕ! Всеки математик знае, че една задача може да се реши по различни начини. След като в края на краищата условието е решено защо не получава пълните точки? Доколкото аз разбирам, целта на точкуването е дори и деца, които не са решили докрай задачата да получат точки, а в случая детето е дало решение, а са му отнети точки!  Naughty

elfi, а ти откъде може да си сигурна какво е решението, описано от твоя младеж? Може нещо да е пропуснал. Това, което гледат при описателните задачи, е всеки ред, всеки един запис да бъде обяснен и логически свързан с предходните. Преди години имаше случай на едно от много добрите деца да не му признаят цялата описателна, защото първо беше написал решението, а след това беше направил доказателства на някои от твърденията, използвани в решението. Това му коства медал.
Виж целия пост
# 640
Според календарния план Николай Чудотворец е на 27.11.2011
http://www.math.bas.bg/infos/files/2011-10-05-KalendarenPlan_2012_3.pdf
Виж целия пост
# 641
Момичета, започвам да се притеснявам за тази зимна лагер-школа! ooooh! Изпратих заявка за участие на девойката още на 6-ти, но не получих никакво потвърждение от тяхна страна, даже не знам дали са ми получили имейла. Писах им два пъти после, но никакъв отговор. На сайта им никаква информация.... Странна работа  Shocked
Виж целия пост
# 642
Здравейте,
Може ли да ми кажете кога е записването за Коледното математически състезание и турнира "Салабашев"?
Коледно математическо състезание ще се проведе на 10.12.2011г.  Регистрация на участниците от 28.11 до 08.12.2011 в библиотеката всеки делничен ден от 8.30 до 10.30 и от 14 до 16 ч.
http://slaveykov.com/subcategories.php?catid=680
за Салабашев тук http://www.mgberon.com/html/news.php
Виж целия пост
# 643
Имам въпрос към майките от Варна - дали децата вече са получили сертификатите си от Австралийското кенгуру?
Виж целия пост
# 644
Общо 5 точки за подусловие а)
Младежът обаче е получил само 3 точки  - защо? Защото е решил здачата пропускайки факта, че 1.3 = 3 лв, за което не му дават 2 точки.

Коректно ли е? За мен категорично НЕ! Всеки математик знае, че една задача може да се реши по различни начини. След като в края на краищата условието е решено защо не получава пълните точки? Доколкото аз разбирам, целта на точкуването е дори и деца, които не са решили докрай задачата да получат точки, а в случая детето е дало решение, а са му отнети точки!  Naughty

Да, за съжаление и в математиката, уж точна наука има субективен фактор. Аз самата имам личен опит в това отношение
Иначе относно решението - детето ми го показа на черновата - същото е писал и в беловата. Аз съм го описала някъде по-напред в по-съкратен вариант.

elfi, а ти откъде може да си сигурна какво е решението, описано от твоя младеж? Може нещо да е пропуснал. Това, което гледат при описателните задачи, е всеки ред, всеки един запис да бъде обяснен и логически свързан с предходните. Преди години имаше случай на едно от много добрите деца да не му признаят цялата описателна, защото първо беше написал решението, а след това беше направил доказателства на някои от твърденията, използвани в решението. Това му коства медал.


Да, за съжаление и в математиката, уж точна наука има субективен фактор. Аз самата имам личен опит в това отношение.
Иначе относно решението - детето ми го показа на черновата - същото е писал и в беловата. Описала съм го някъде по-напред в съкратен вариант.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия