Прием в СМГ след 4 клас

  • 123 824
  • 779
# 15
Успех от мен на бъдещите СМГейци. Ето един скан, който на нас беше полезен (благодарности на майката която го сподели)
http://ermena.com/scan.zip

Това са задачи от пробни изпити, по-стари, които ги няма в Мат. за таланти. Няма отговори за съжаление на задачите.
Благодаря
  bouquet
Може да направим конкурс мамите и да напишем отговорите  Simple Smile
Виж целия пост
# 16
...Според мен курсовете са задължителни...


Нека не бъдем толкова крайни. Дали са нужни курсове или не, зависи от детето. Някои не успяват да се справят добре без курсове, други не се справят въпреки тях, а на трети им е достатъчно да порешават малко задачи вкъщи.

Е, предполагам, че има и деца, които благодарение на курсовете /съчетани с природната дарба/ са почти винаги на водещите позиции в класирането.
Виж целия пост
# 17

...
Синът ми е в 3кл., практически след по-малко от година ще бъде първия балообразуващ изпит. Време -  малко, а работа за целия китайски народ.  Grinning

 Дали си струва да влиза в СМГ, след като за да бъде приет трябва да положи такива огромни усилия.
Виж целия пост
# 18
...Според мен курсовете са задължителни...


Нека не бъдем толкова крайни. Дали са нужни курсове или не, зависи от детето. Някои не успяват да се справят добре без курсове, други не се справят въпреки тях, а на трети им е достатъчно да порешават малко задачи вкъщи.

Курсовете са повече от препоръчителни. Дори и детето да е страшно способно и подготвено и да сме сигурни, че ще влезе без проблем в СМГ, пак е добре да ходи на курсовете. Курсовете помагат на деца и родители максимално рано да разберат дали детето в този момент от своето развитие проявява математически наклоности и дали има желание да работи в тази област. 

При сегашната схема на прием по-добре да тръгне на курсове още в трети клас. Ако школите и състезанията не му харесват, ако му е скучно, значи просто не е за това училище - та нали ако влезе в СМГ, го чакат школи... Не забравяйте, че има много верни неща в онзи стар виц за типичния режим в СМГ - "в събота - школи, а в неделя отучваме потопа"

Виж целия пост
# 19
...

Курсовете са повече от препоръчителни. Дори и детето да е страшно способно и подготвено и да сме сигурни, че ще влезе без проблем в СМГ, пак е добре да ходи на курсовете. Курсовете помагат на деца и родители максимално рано да разберат дали детето в този момент от своето развитие проявява математически наклоности и дали има желание да работи в тази област.  

При сегашната схема на прием по-добре да тръгне на курсове още в трети клас. Ако школите и състезанията не му харесват, ако му е скучно, значи просто не е за това училище - та нали ако влезе в СМГ, го чакат школи... Не забравяйте, че има много верни неща в онзи стар виц за типичния режим в СМГ - "в събота - школи, а в неделя отучваме потопа"

Съмнява ме, че дете, което е "страшно способно и подготвено" в края на 4-ти клас и може да влезе без проблем в СМГ без да е посещавало курсовете няма математически наклонности.

Съмнява ме също така, че всички деца, които в крайна сметка влизат в СМГ  толкова много обичат математиката. Нека не забравяме, че става дума за деца в 4-ти клас. Мама и тати все още имат решаващата дума.


Виж целия пост
# 20
Съмнява ме, че дете, което е "страшно способно и подготвено" в края на 4-ти клас и може да влезе без проблем в СМГ без да е посещавало курсовете няма математически наклонности.

Не съм казала такова нещо. Казах, че дори и за такива деца подготвителните курсове са полезни.

Съмнява ме също така, че всички деца, които в крайна сметка влизат в СМГ  толкова много обичат математиката. Нека не забравяме, че става дума за деца в 4-ти клас. Мама и тати все още имат решаващата дума.

Не мога да говоря за всички деца. По-скоро, мисля че си права - предполагам, че има и такива, които отиват в СМГ под натиска на мама и тати. Но знам със сигурност, че повечето (над 75%) от приетите в 4-ти клас имат едно единствено желание в 7-ми клас - да бъдат приети отново в СМГ. Това означава, че повечето малки ученици на СМГ истински обичат математиката и са готови да й посветят в по-голяма или по-малка степен още поне 5 години от живота си. Моето мнение е, че тази любов се дължи на съзнателно направения от детето избор в 3-ти и 4-ти клас, който избор детето прави по време на посещаването на курсове - дали иска да ходи, дали ходи с желание и т.н.
 
Горното е лично мнение, подплатено е с 5+ годишни преки наблюдения и не претендира да бъде "абсолютната истина" за всекиго.
Виж целия пост
# 21
Огромен фен съм на СМГ, не го крия, но въпреки това  смятам, че обобщение за 75 % и повече от випуск, отдадени безусловно на математиката,  е  доста завишено.Истината е, че и немалка част от децата, постъпващи в 5 клас в СМГ ще ползват предстоящия си тригодишен престой там  единствено като много успешен трамплин за прием в добрите езикови или в АК.Което е пак родителска стратегия, а не осъзнат детски избор и безумна любов към математиката от ранни години. Peace
Казвам го на база наблюдения върху състава на випуска на  моята деветокласничка в столична ЕГ.По изказване на миналогодишната й класна, в гимназията през 2010 са приети  и записани над 20 деца от СМГ.И това е повече от реална бройка, щом само в класа на дъщеря ми са 4-5, а паралелките са 7.И това е в една от столичните езикови гимназии.Ами в другите 2-3, ами в  АК...Което означава, че едно 40 деца минимум напускат СМГ след 7 клас.При прием от 112 деца в пети клас, тези 40 деца, може би и  повече,  са един солиден процент  - около и над  35%. А между една четвърт  или по-малко от випуска и повече от една трета от него все пак има  съществена разлика. Peace
Виж целия пост
# 22
Позволявам си да се намеся в темата, синът ми е 4-ти клас. Изненадана съм от изявлението, че децата в 3-4клас вече знаят, какво искат(моят иска да гледа телевизия, да играе на PSP или компютър). Може би 20-30 от списъците, но не и 700. Наистина, нашата роля е да им помогнем да намерят себе си, но в стремежа да им дадем кураж и да ги амбицираме, дали си даваме сметка, че може би ги тласкаме към първото голямо разочарование-да останат под чертата.
Виж целия пост
# 23
Истината е, че и немалка част от децата, постъпващи в 5 клас в СМГ ще ползват предстоящия си тригодишен престой там  единствено като много успешен трамплин за прием в добрите езикови или в АК.Което е пак родителска стратегия, а не осъзнат детски избор и безумна любов към математиката от ранни години. Peace
Точно така!
От випуска на голямата ми дъщеря в СМГ след седми клас кандидатстваха и останаха около 50 деца, като не съм сигурна дали съм точна- цялата "а" паралелка, половината от "б",  част от децата от немската паралелка са "стари" ученици.
Така, че процентът на децата, които предпочитат да останат в СМГ след 7-мим клас се доближава до този на eine in Rente gegangene Nixe .

Считам курсовете на децата желаещи да учат в СМГ за задължителни. Предполагам, че ако има такива приети без да са ги посещавали, то те са единици.
Ето това наистина е интересно. Какъв е процентът на приетите деца в СМГ без да са посещавали курсовете на гимназията.
Във форума списват потребители, любители на анализи, изводи и заключения. Може да проучат въпроса. Laughing
Виж целия пост
# 24
ОК, не се изразих правилно като омаловажих курсовете в СМГ.
Детето ги посещаваше в 3-ти клас при доста посредствена учлителка и въпреки това според мен му бяха полезни като цялостна подготовка. Сега продължава да ги посещава и в 4-ти клас при по-добра според мненията преподавателка. Но аз не виждам да научава нещо ново.
Може би по-правилно ще изразя мнението си ако кажа, че за 3-4 клас е полезно посещаването на курса през една от двете години. Но и двете... не виждам смисъл - загуба на време.
Най-добрият вариант за мен - 3-ти клас - курсове. 4-ти... решаване на задачи от състезанията вкъщи, сам.
Виж целия пост
# 25
 Да , наистина не всички деца знаят какво искат. Но има такива , които знаят  Peace. Големият ми син разбра ,че харесва математиката ,когато тръгна на курсове. Късно се сети , ходи само 2 мес. преди изпита , и времето не му стигна да мине материала. Остана под чертата! Беше разочарован ,но с наша помощ го преодоля. Остана му обаче желанието да учи в СМГ. 3 год. ходеше всяка събота на курсове и състезания. Изреши куп задачи и беше сигурен, че това е неговото училище. За радост на всички успя и сега е щастлив  Laughing.
 Имам и малък син, който също иска да учи там. Обича да решава задачи и аз съм сигурна , че това е неговото училище. Да , но с него се занимаваме още от сега. Можем да му обясним материала в къщи , но прдпочитам от 3 кл. да тръгне на курсове. Учителите имат методи на преподаване , отделно конкуренцията между самите деца , всичко това спомага за едно по-пълноценно математическо развитие.
Виж целия пост
# 26
Дъщеря ми е в 8-ми клас. От нейния випуск процентът е този, за който писах. Можете да проверите колко тази година са СМГ-ейците в подготвителен клас в НЕГ и в АК.

По отношение на изразеното съмнение за ранната любов към математиката - ето извадки от едно интервю с деца от СМГ (http://www.webcafe.bg/id_433182768):

"... обаче успява да спечели първото място по ранно зарибяване. "Като съм бил на три години, другите деца ревели за сладоледи и камиончета, а аз съм ревял, защото съм искал да ми купят калкулатор","

„...Но тя ме записа в СМГ на курс при сегашната ми класна. И се установи, че имам способности. Стана ми интересно да решавам задачи."

"...показва заложби в чистата логика още в детската градина. "Играхме на едни игри с клечки и правехме фигурки. И аз предложих идея с по-малко клечки да правим повече фигурки." И на него му е лесно от съвсем малък да решава задачи,"

"Първото състезание по математика ... е във втори клас. Оказва се, че е най-добра на областния кръг на международно състезание"

Предполагам, че ще ме контрират, че това е непредставителна извадка. Който се съмнява и иска точна статистика, може да отиде и да интервюира повече деца. Залагам, че историята на повечето ще са подобни  Peace

Иначе не намирам и нищо лошо в родителската стратегия СМГ да е трамплин към друго училище (НЕГ, АК, ...). Моята беше такава, но се провали - не успях да убедя детето и то остана в СМГ. Надявам се за добро.


Виж целия пост
# 27
Дъщеря ми е в 8-ми клас. От нейния випуск процентът е този, за който писах.
Много се радвам. Peace
Интересът и към АК намаля значително поради финансови и много други причини.
Виж целия пост
# 28
Obsolete, HugНищо няма да проверявам, тъй като ,както вече казах тук, а и в ред други теми,съм страшен фен на СМГ. Grinning Просто спеделих наблюденията си за бройката деца, напускащи училището.Със сигурност в годините преди тази са били далеч повече от 25%. Тази година, както Фран отблеляза вече Hug, интересът към АК колеж намаля,както в общ план, така и отстрана на СМГ-ейци. Не се наемам с анализи в техния случай  дали е заради високите такси, любовта към математиката  или заради нещо  друго.Но по каквато и да е причина, важното е, че тези деца са останали в СМГ.
Колкото до ползаването на СМГ за трамплин, къде съм казала или намекнала даже, че не приветствам идеята.. ThinkingНапротив, точно нея си имах наум, когато близначките завършиха 3 клас.За жалост ме отсвириха, изразявайки  тотално нежелание за курсове и кандидатстване, което осуети плановете ми.Имах предвид само, че е  малко трудно да говорим за осъзнат избор при 10 годишно дете.Единици са тези, които лягат и стават с мисълта за математиката, другите са стимулирани от мама и тате, от учителката или са окрилени от доброто си представяне и затова се навиват да се развиват в тази посока.В което няма нищо лошо, понеже веднъж получили шанса да учат в СМГ, могат сами да намерят в себе си скритата любов към тази наука и да разгърнат вече потенциала си  - нещо, което по-трудно би станало в нормално у-ще.
А понятието любов към математиката е разтегливо.В класа на дъщеря ми бившите възпитаници на СМГ дори не се явяват на състезания, още от 8 клас.Губят тренинг, губят някак и желание, в резултат на което напълно се изравняват с останалите ученици, даже падат и под нивото на някои.Което като поведение не е показатаел за безумна страст към математиката, останала им като позитив от престоя  в  СМГ.Несъмнено много са децата от описания от теб тип,то по международните състезания се вижда, но  безспорно  има и от другия.И не може ние да правим елементарна равносметка в % за всяка от тези групи.Всеки това си го чувства отвътре, не го декларира с изказвания, на думи.Поведението  му по отношение на матаматиката  говори само..
Виж целия пост
# 29
eine in Rente gegangene NixeHug - приемам "разговора" ни като съвсем приятелски.

Постът ти ме наведе на друга мисъл - моята теза за осъзнатия избор е свързана с това, за което ти пишеш - окриляването от успехите в състезания. Двете неща наистина вървят ръка за ръка.  Децата на тази възраст търсят къде да се изявят и когато намерят областта, в която се открояват, наистина се "влюбват" в нея. За някои това са математическите състезания, за други са победи в спорта, за трети - изяви на сцена.

Както и да е, съжалявам за отклонението - всъщност се включих в темата, за да подкрепя мнението, че подготвителните курсове са полезни заради знанията, които дават, и заради възможността дете и родител навреме да разберат дали правят правилен избор с оглед интересите и възможностите на детето.

Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия