Разбира се, тук идва въпроса с менажирането на материала преподаван на курсовете. Като гледам, през последните 3 години, два от пробните (1-я и 3-я) са за проверка на материала, а другите два са за „сплашване” („колко много неща не знаете”), т.е. нуждата от последващи курсове.
Ако си направят рейтинг само и единственно от пробните, то ще са оценени всичките три важни компонента, които се търсят:
• способността бързо да учиш нови неща и да усвояваш нови концепции (1/2/3/4 пробен);
• дисциплината да решиш необходимия брой задачи за да усвоиш добре по-горното (1/2/3/4 пробен);
• таланта/дарбата/ креативността/състезателния дух, които в крайна сметка се търсят (последен изпит × 2).
Тук трябва да изразя и моето учудване от факта, че някои от топ-децата (по рейтинга на kod) не са се явявали на пробните. Те или не смятат да кандидатстват, или са доста уверени в своите възможности и са подценили формата.
Това, което прави този формат специфичен е че това са реално две състезания събрани в едно. За разлика от другите състезания, където се „напъваш” и след като свърши състезанието веднага „о’лабваш”, тук всъщност трябва да се „напънеш” два пъти един след друг. Като гледам резултатите от последния пробен, може би точно тази особеност е изиграла лоша шега на един от водачите в рейтинга.
Така или иначе всичко тепърва ще се решава.