Прием в СМГ след 4 клас

  • 124 087
  • 779
# 555
Пречат, защото стават много деца, защото нерядко са доста слаби ученици, а при някои го има
и комплексът на недосегаемия - поне в класа на сина ми има едно такова дете, което често е при
директорката за лоша дисциплина и нарушения, в основата е на доста глупости, които се случиха в
класа и ако беше нечие друго, отдавна да си е тръгнало от СМГ ...



Е това вече е много жалко и притеснително. Не мислех, че такива деца попадат в СМГ  Rolling Eyes Ако държат на имиджа си, не би трябвало да допускат такива недоразумения. ............Макар, че и супер умни деца и много добри математици могат да бъдат с проблемно поведение. След като се влиза с изпит за математически знания, няма как да се прецени поведението на детето. Винаги има риск, дори и сред приетите с изпит. Освен това пети клас е много тежък, детето изцяло сменя обстановката - и училище, и учители, приятели и обкръжение, започват да навлизат в пуберитета. Всяко дете по различен начин реагира на тези промени. В много случаи и много добри и ученолюбиви деца се променят коренно.
Виж целия пост
# 556
В СМГ ще има всякакви деца - състезателите ще се открояват, другите ще са по-посредствени по математика, но ще изпъкват по другите предмети (ако изобщо се набляга на друго Laughing). Но за да си състезател, трябва да имаш не само талант, а и спортна злоба и други качества. Затова тези деца са малко.  Скоро гледах интервю с директорката Мариана Тодорова, относно  7 възпитаника на СМГ, които са приети да следват в Оксфорд. Тодорова каза, че тези деца  не са състезатели. Те са с друга нагласа, с друго мислене, но също са много мотивирани, много умни, много добре подготвени и резултатът е, че са поканени в това престижно учебно заведение. Мисля, че идеята на всеки от нас да насочи детето си в това  училище е именно тази - че ще попадне в среда, където няма как да има лоши ученици и ще има доста по-добри шансове за кандидатстване и реализиране след у-ще.
Виж целия пост
# 557
Мисля, че идеята на всеки от нас да насочи детето си в това  училище е именно тази - че ще попадне в среда, където няма как да има лоши ученици и ще има доста по-добри шансове за кандидатстване и реализиране след у-ще.
Ами да, детето няма да се притеснява да не го нарекът "зубър" . Там е сред "себеподобни", сред деца с неговото интелектуално развитие, което прави училището уникално за периода 5-7 клас. Както не един път сме казвали по форумите средата там е определяща и уникална. /извинете за тафтологията с думата "уникално", но не намирам друга по-подходяща и нарочно не я заменям с "единствено"/
Виж целия пост
# 558
По мое време Крис сигурно щеше да бъде приет в квотата на "редките птици". Лошото за него ще е, ако бъде приет по този начин, че ще му действа лошо на самочувствието - все ще се намери някой който ще му натяква, че не е попаднал там по право.
Ако попадне там, значи това право му е дадено от специалистите, които са проследили резултатите и развитието му през цялата година, както и представянето му на 1-вия модул на ОМТ. Видяли са нещо в него...
А ако се сблъска с натякване от "добри" съученици, има 2 варианта:
1) Да се забие в дупка и да повярва, че не "струва".
2) Да се амбицира и нахъса, което да го доведе до добри резултати и така да им затвори устите.
Тук вече нашата роля като родители е съществена.
Виж целия пост
# 559

2) Да се амбицира и нахъса, което да го доведе до добри резултати и така да им затвори устите.


Точно това направи и моя съученик и добър приятел - амбицира се и доказа на всички, че резултатът от изпита му е просто една издънка (всъщност той беше имал две години по ред максимален брой точки на олимпиада 2 кръг и по тогавашния регламент е могъл да влезе без изпит, но не го е знаел). Това не попречи на много нахъсана съученичка при липса на други аргументи да му го натяква.

Заради този случай от моите ученически години изразих мнението си, че трябва да има директорска квота за прием на деца, които да се приемат извън класирането. Щом са гласували доверие на директора на СМГ да обучава талантливи деца, защо да не отидем малко но-нататък и да се доверим на усета и опита му относно деца, които заслужават да учат в тази гимназия, независимо от моментните им спадове.
Виж целия пост
# 560


2) Да се амбицира и нахъса, което да го доведе до добри резултати и така да им затвори устите.


Точно това направи и моя съученик и добър приятел - амбицира се и доказа на всички, че резултатът от изпита му е просто една издънка (всъщност той беше имал две години по ред максимален брой точки на олимпиада 2 кръг и по тогавашния регламент е могъл да влезе без изпит, но не го е знаел). Това не попречи на много нахъсана съученичка при липса на други аргументи да му го натяква.

Заради този случай от моите ученически години изразих мнението си, че трябва да има директорска квота за прием на деца, които да се приемат извън класирането. Щом са гласували доверие на директора на СМГ да обучава талантливи деца, защо да не отидем малко но-нататък и да се доверим на усета и опита му относно деца, които заслужават да учат в тази гимназия, независимо от моментните им спадове.

Директорска квота? Такава негласно винаги е имало, и това е във всички училища, в които има такъв наплив, особено при прием в 1 и като тук в 5 клас! Не забравяйте обаче, че Директорите са преди всичко Управители на училището, и винаги гледат финасовата изгода за него. "Гласували доверие?" - от кого? Директорът се назначава с конкурс от РИО, а конкурсите знаете в милата ни родина как се провеждат!

С този и предишния ми пост исках да кажа на амбициозните майки (и татковци разбира се), че светът не започва и свършва със СМГ, СМГ е част от Образователната система (с плюсовете и минусите й), и ако обичате истински децата си, не пренасяйте сляпо вашите амбиции върху тях, не ги натоварвайте прекомерно - това рано или късно се отразява! Обичайте ги такива, каквито са, независимо дали са в СМГ или кварталното училище!
Виж целия пост
# 561
В СМГ ще има всякакви деца - състезателите ще се открояват, другите ще са по-посредствени по математика, но ще изпъкват по другите предмети (ако изобщо се набляга на друго Laughing). Но за да си състезател, трябва да имаш не само талант, а и спортна злоба и други качества. Затова тези деца са малко.  Скоро гледах интервю с директорката Мариана Тодорова, относно  7 възпитаника на СМГ, които са приети да следват в Оксфорд. Тодорова каза, че тези деца  не са състезатели. Те са с друга нагласа, с друго мислене, но също са много мотивирани, много умни, много добре подготвени и резултатът е, че са поканени в това престижно учебно заведение. Мисля, че идеята на всеки от нас да насочи детето си в това  училище е именно тази - че ще попадне в среда, където няма как да има лоши ученици и ще има доста по-добри шансове за кандидатстване и реализиране след у-ще.

Именно средата в СМГ е добра. Държи се на всички предмети и учителите са добри специалисти. Апропо в СМГ има много добри математици на които и през ум не им минава да ходят по състезания. Важното е че там  по принцип учат много умни деца. А колкото до парашутистите....до 9 клас отдавна са се удавили и никой не си спомня за тях.
Виж целия пост
# 562
Някой чел ли е новия закон, да ми разтълкува какво ще означава това:
"Без изпит в пети клас на математическите

На математическите школа ще се наложи да приемат ученици в прогимназията без селекция. Това следва от текстовете в просветния закон, които образователната комисия гласува.
Съгласно закона, ако математическите гимназии искат да приемат ученици и в пети клас, те ще трябва да се пререгистрират в средни математически училища. Съгласно другите текстове на закона, одобрени от народните избраници обаче, учениците в малките класове трябва да бъдат приемани без специални тестове или проверки на знанията и уменията.
"
Или пак някой журналист не е доразбрал, както обикновено се случва  Simple Smile
Във вестник "Стандарт" е статията: http://paper.standartnews.com/bg/article.php?d=2012-10-19&article=428144
Виж целия пост
# 563
Формално и в момента приемът е без изпит, на база резултатите от математически състезания - било то организирани от СМБ, под егидата на МОМН или пък от самите гимназии.
За мен " без селекция" и " без специални тестове или проверки на знанията и уменията" са различни неща, но нека да обнародват окончателния текст на закона, пък тогава ще го нищим.
Виж целия пост
# 564
Да, и аз знам, че официално нямат право на прием и сега, затова е под формата на състезание, та се учудих дали е някаква журналистическа интерпретация изречението "....учениците в малките класове трябва да бъдат приемани без специални тестове или проверки на знанията и уменията." Много притеснително и абсурдно ми прозвуча. Да поживеем още малко, пък ще видим какво ще измъдрят  Simple Smile
Виж целия пост
# 565
     А кога е срокът за изясняване на всички тези въпроси около приема?
Виж целия пост
# 566
    А кога е срокът за изясняване на всички тези въпроси около приема?


Края на 2020 година
Виж целия пост
# 567
Включвам се да кажа за парашутистите. Завършила  съм СМГ преди цели 17г. и тогава както явно и сега си имахме цели 3ма такива, по никакъв начин не са ни пречели, а и това че са парашутисти го осъзнах години по-късно  Mr. Green

Ще следя темата с интерес, щерката е втори клас и мисля да се пробваме след 4ти.
Виж целия пост
# 568
 Ето още малко инфо по въпроса:
 http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1594139
 По въпроса за изпита г-жа Дамянова казва:

"- Отново ще могат да използват резултатите от олимпиадите, отново ще правят проверката, която желаят."
 От тази статия също става ясно , че явно СМГ ще се пререгистират, а МГ Варна - не!
Виж целия пост
# 569
Всъщност тези промени се предвиждат от учебната 2014-2015 година, така ли? т.е. първите четвъртокласници по новия регламент би трябвало да са набор 2003.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия