Прием в СМГ след 4 клас

  • 124 008
  • 779
# 645
Изпитът "Откриване на млади таланти" тази година е на 22 юни.
Започва обратното броене  Grinning
Виж целия пост
# 646
 Аз пък съм на мнение , че на изпита за прием в СМГ трябва да върнат варианта от 3 или 4 подробно описани задачи. Тогава наистина ще се откроят децата с математическо мислене . При тестовете има вероятност от налучкване , докато при подробно описани задачи това няма как да се случи. Също така децата ще имат повече време както да помислят, така и да покажат знанията си.
 Ще видим какво ни чака догодина!
Виж целия пост
# 647
Аз пък съм на мнение , че на изпита за прием в СМГ трябва да върнат варианта от 3 или 4 подробно описани задачи. Тогава наистина ще се откроят децата с математическо мислене . При тестовете има вероятност от налучкване , докато при подробно описани задачи това няма как да се случи. Също така децата ще имат повече време както да помислят, така и да покажат знанията си.
 Ще видим какво ни чака догодина!
Изпитът е много добре премерен. Реално резултатите зависят повече от 2ри модул, а те са наистина трудни. С теста може да се коригира нещо от 2ри модул, но само на тест.. няма влизане.
Виж целия пост
# 648
Промяната в конкретния случай идва не от детето, а от преподавателя. Синът ми за изминалите 3 години се представя почти на едно ниво на състезанията.
В СМГ беше при Борисова, а сега- знаете.  Самия факт, че децата в групата са по-малко е предпоставка за по-добро качество на работа. Освен това миналата година си говрих с майки от групата в СМГ, че са записали децата си за да се справят по-добре в училище, а не за да надграждат. Лично мое мнение е, че тазгодишните му съученици са по-добри математици, а това се вижда и по рейтинга.
Който се записва не от интерес, а за да се справи в училище, е обречен на неуспех. Просто материалът е различен и цели надграждане, а не запълване на пропуски. Големите групи пречат точно на тези деца, защото седят на задните чинове и се боричкат, вместо да слушат. Заинтересованите седят отпред, участват и напредват. За тях голямата група не е пречка. И както казах - в СМГ преподават или са преподавали и Симеонов, и Златилов, и Минчева, и Шаркова... Все доказали се преподаватели, чиито деца са приемани и без изпит (заради първи места на състезания) и са носители на много медали от национални и световни състезания ( в последствие де, не в 3 или 4 клас). Та наистина си зависи и от учителя, но това не значи, че в СМГ е зле. Аз имам поглед върху състезателите в горните класове и всички те са "продукт" на школите на СМГ.
Виж целия пост
# 649
Личното ми мнение е, че тази практика с непрекъснатите пробни изпити е корумпирана и порочна. Прилича ми на опитите с кучето на Павлов.  Подготовка за определен тип задачи, същите давани на така наречени проверовъчни тестове, които досущ повтарят формата на изпита. Приемам курсовете за подготовка, но не и това. Коя гимназия /след седми клас/, университет или друго учебно заведение провежда пробни изпити за прием. Тази организация на прием почти автоматично изключва тези, които не са минали през матрицата и не са си платили поне малко.

Всъщност курсовете имат за цел не приемане в СМГ, а надграждане и подготовка за състезателна математика с цел участие в олимпиади и състезания. Пробните изпити пък са обратна връзка към родителите какво е научило детето в съответния модул. Сега друг е въпросът, че няма начин подготвените за състезатели деца да не са успешни и при кандидатстване, но това е вторичен ефект. Ако на теб ти пречат проверочните изпити можеш да не записваш детето си. Други родители пък държат да видят напредъка на децата си. Напливът на деца за тези школи е именно заради вторичния ефект, но школите не са замислени за това.
Впрочем не разбирам какво те дразни, че СМГ прави курсове. Ми ако не ги прави СМГ ще ги прави Междучасие или друга школа. Щом има изпит ще има и курсове, неизбежно е.
Виж целия пост
# 650
Въобще не ме дразни, че има курсове. Като гледам обаче много от децата и с курсове не стигат далеч.  А истинската подготовка СМГ си я правят след 5-ти клас. Курсовете до 4-ти клас определено не целят това. Не мисля обаче да споря. Явно е, че си вярваш и всякакъв дебат ще е безсмислен.
Виж целия пост
# 651
Въобще не ме дразни, че има курсове. Като гледам обаче много от децата и с курсове не стигат далеч.  А истинската подготовка СМГ си я правят след 5-ти клас. Курсовете до 4-ти клас определено не целят това. Не мисля обаче да споря. Явно е, че си вярваш и всякакъв дебат ще е безсмислен.

Минала съм от там и имам опит, не говоря наизуст.
И съвсем естествено е, че много деца от курсовете не стигат далеч. То от всяко дърво свирка не става и курсът е само необходимо, но не и достатъчно условие за успехи.
Аз казвам, че ВСИЧКИ ДЕЦА С УСПЕХИ В ПО-КЪСНИ ГОДИНИ са ходили на курсове в СМГ, а не казвам, че ВСИЧКИ ДЕЦА, ХОДИЛИ НА КУРСОВЕ имат успехи по-късно. Разликата е съществена Grinning

А ти в какво вярваш? В световната конспирация на СМГ?
Виж целия пост
# 652
А ти в какво вярваш? В световната конспирация на СМГ?

Глупости  Laughing
Нарича се 'машина за пари'  Sunglasses
Виж целия пост
# 653
А ти в какво вярваш? В световната конспирация на СМГ?

Глупости  Laughing
Нарича се 'машина за пари'  Sunglasses

Курсовете не са задължителни.  Peace
На нас ни харесват, смятаме ги за полезни и си ги плащаме с кеф.
Виж целия пост
# 654
А ти в какво вярваш? В световната конспирация на СМГ?

Глупости  Laughing
Нарича се 'машина за пари'  Sunglasses


Taka e. 10-20 процента от децата биват обучавани за състезатели, останалите за пари.
Но има малка подробност. Знаеш ли къде отиват парите? В по-голямата си част не в джобовете на преподавателите, а за финансиране на състезания в страната и чужбина. Преди време учители от СМГ издадоха един добър сборник за кандидатстване след 7 клас и целият хонорар отиде за финансиране на международно състезание.
Има и друга подробност - като има търсене ще се намери предлагане. СМГ не може да накара никой да им дава пари насила. Те просто задоволяват търсенето.  А може би има други школи, които го правят безплатно? Или поне по-евтино?
Виж целия пост
# 655
Промяната в конкретния случай идва не от детето, а от преподавателя. Синът ми за изминалите 3 години се представя почти на едно ниво на състезанията.
В СМГ беше при Борисова, а сега- знаете.  Самия факт, че децата в групата са по-малко е предпоставка за по-добро качество на работа. Освен това миналата година си говрих с майки от групата в СМГ, че са записали децата си за да се справят по-добре в училище, а не за да надграждат. Лично мое мнение е, че тазгодишните му съученици са по-добри математици, а това се вижда и по рейтинга.
Който се записва не от интерес, а за да се справи в училище, е обречен на неуспех. Просто материалът е различен и цели надграждане, а не запълване на пропуски. Големите групи пречат точно на тези деца, защото седят на задните чинове и се боричкат, вместо да слушат. Заинтересованите седят отпред, участват и напредват. За тях голямата група не е пречка. И както казах - в СМГ преподават или са преподавали и Симеонов, и Златилов, и Минчева, и Шаркова... Все доказали се преподаватели, чиито деца са приемани и без изпит (заради първи места на състезания) и са носители на много медали от национални и световни състезания ( в последствие де, не в 3 или 4 клас). Та наистина си зависи и от учителя, но това не значи, че в СМГ е зле. Аз имам поглед върху състезателите в горните класове и всички те са "продукт" на школите на СМГ.

Сравнение със състезатели от горните класове е неуместно в случая. Те на първо място са продукт на СМГ и после на школите им.
Не съм казала , че в СМГ е зле- не ми изопачавай думите. Специално посочих причината поради, която намирам разлика в двете школи - а тя е Златилов/ сравнен с Борисова+ по- малкото деца.
Хората питат, ние отговаряме според опита си и конкретния случай, не си разтягаме локуми.

..... Който се записва не от интерес, а за да се справи в училище, е.....- това е дъвкано 100 пъти вече и мисля, че в темата на всички им е ясно.
Виж целия пост
# 656
За Златилов имам най-високо мнение и при избор Златилов или Борисова и аз бих избрала Златилов. Така че не споря за това. Казвам само, че в СМГ е преподавал и Златилов (не знам дали и сега го прави), и други преподаватели, които не му отстъпват. Естествено, има и по-слаби. То затова за едни местата свършват за часове, а за други остават незапълнени бройки.
Виж целия пост
# 657
Знаеш ли къде отиват парите? В по-голямата си част не в джобовете на преподавателите, а за финансиране на състезания в страната и чужбина. Преди време учители от СМГ издадоха един добър сборник за кандидатстване след 7 клас и целият хонорар отиде за финансиране на международно състезание.

Всичко е за каузата. А целта оправдава средствата  Sunglasses

Има и друга подробност - като има търсене ще се намери предлагане. СМГ не може да накара никой да им дава пари насила. Те просто задоволяват търсенето.  А може би има други школи, които го правят безплатно? Или поне по-евтино?

Разбира се. То и затова са пробните изпити. Кой е най-добрия начин да привлекат истерясалите родители в своята школа - именно по този начин. Ние ще научим децата не само да решават задачи, но и ще ги тренираме най-добре за приемния изпит, защото ние сме тези, които определяме задачите.
Защо не си правят пробни Кенгурута, СМТ-та или ПМС-та. Защото няма смисъл. Достатъчно е да се решават подобни задачи + тестовете от миналите години. Не се иска много, за да ги навържеш нещата. Елементарно е.
Проверка на постигнатото може да се направи и по друг начин, хич не са нужни n на брой пробни изпити /замаскирани под името "проверовъчни тестове"  Mr. Green/. Да не говорим, че на преподавателите още от самото начало им е ясно кой е добър и има потенциал. А в тази възраст това може да се види дори само от масово провежданите състезания - СМТ, ЕК, олимпиада.

Скрит текст:
П.П. То и Шаркова ми го каза де - какво съм си мислела аз - че ще ми приемат детето без да се е явило на изпит? - силно смекчено нейно изказване, че ако цитирам точните думи ще започнете веднага да ми обяснявате колко е велика...видях аз...по земята не стъпва...
Виж целия пост
# 658
За Златилов имам най-високо мнение и при избор Златилов или Борисова и аз бих избрала Златилов. Така че не споря за това. Казвам само, че в СМГ е преподавал и Златилов (не знам дали и сега го прави), и други преподаватели, които не му отстъпват. Естествено, има и по-слаби. То затова за едни местата свършват за часове, а за други остават незапълнени бройки.
Аз доколкото си спомням миналата че и по миналата година Златилов, не водеше курсове в СМГ...
Това че тази година води е чист късмет за децата, които по принцип се бяха записали при Стоянов. Златилов е страхотен избор на преподавател, независимо къде ви води курсовете. Според мен и бройката си е от значение едно е да се обръща внимание на 1 дете,  15 деца, а съвсем друго на 30 +.
А относно Борисова и тя е от преподавателите, за които местата свършват бързо, лично аз не намерих обяснение защо? Може би е много забавна и на децата включително и на моето им допада... 
Виж целия пост
# 659
Незнам каква е причината, но е факт разликата . Доколкото разбирам от синът ми абсолютно всичко става ясно още в часа и после само решава домашното.
На пробни в СМГ не ходи, не виждам смисъл, правят и в Междучасие, но дори и да не правеха има помагало с пробни изпити от минали години.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия