Обучение по схема "Предприемчивите българи" за София

  • 49 460
  • 887
# 825

Благодаря!
Виж целия пост
# 826
Просто си мисля, че няма да пропуснат да се покажат като българи и ще опорочат и тази програма. Какво като са малки сумите, капка по капка- вир.

Честно казано, не ти схващам идеята.
Ако смяташ, че ще ти искат пари и др. подобни, можеш просто да не кандидатстваш, за да не се "опорочава" програмата. )
Или смяташ, че от комисиите си избират хора, викат ги им казват - "я дай сега едни пари". )
Стига бе хора, гледайте малко по-сериозно на нещата и стига с тези градски легенди.
Виж целия пост
# 827
Дългоочакваната консултация ще ми се проведе в понеделник!  bowuu

А иначе да кажа и аз нещо за градските легенди - като разказвам на мои познати с какви темпове върви проекта, постоянно чувам от тях следното "Ами явно трябва да се плати, за да станат нещата". И така нещата се раздуват и се създава точно това впечатление, че простосмъртните нямат никакъв шанс, а само тези с връзките и с рушветите. А иначе и аз много се надявам от този проект да излезе нещо реално, много залагам на него. Останали сме хората с най-здрави нерви, защото постоянно чувам как хората са се отказали от проекта.
Виж целия пост
# 828
Iva2012, Хората изобщо не са наясно за какво става въпрос в едно 90%. Нямат и намерение обаче да се опитат да разберат. И тук не говоря за по-обикновени хора само, а и за такива с претенции, образование и т.н.
И се започва ето това, което чувам и от Аника, и от твоите познати.
А тези, които се отказват го правят, защото са си мислели (както последния човек вчера на консултациите ми), че видиш ли на ще му дадат всичките пари наведнъж и той ще започне да върти бизнес. )
Или защото не могат (но не се и опитват) да си попълнят документите и т.н. Причини много.
Но в крайна сметка няма какво да ги мислите тези, които се отказват.
Мислете за вашите проекти, всичко да ви е ок при подаването.
Виж целия пост
# 829
аз лично в градски конспирации много не вярвам. Мисля, че наистина който е успял да предаде и развие идеята както трябва ще успее. А и ако не разчита само на тези пари, защото е утопия да стане. Но все си мисля, че можеха да помогнат много повече с тънкостите.

не е ли по-важно хората да са сериозни, да са готови на риск, да имат добра идея съобразена с пазара и географското положение на града си, да имат визия, да въвлекат семейството си....това са стойностните неща, а не подробности като перфектно подвързване или номериране...или перфектно попълване. Без да омаловажавам и това. Но всеки истински успял предприемач, ще каже, че успелите по-често всъщност са тези по-креативните и разгърнатите, а не пунктуалните.

ако оценяващите не успеят да прозрат и отсеят тези хора, няма да е добре.

Но ние от ранна училищна възраст сме научени да не търсим надълбоко....Sad
Виж целия пост
# 830
Да ви попитам знае ли някой защо ще подписваме запис на заповед?

Доколкото разбирам тя се подписва след сключването на договора и се отнася за аванса в размер на 20%. Но този документ се подписва, за да ни задължи на някаква дата да върнем споменатата в него сума. Някой наясно ли е с пълния текст на документа?
Виж целия пост
# 831
Iva 2012 , според мен запис на заповед се подписва , за да са сигурни , че ако не оправдаеш документално авансово преведените суми , ще има как да си ги вземат от теб . Следващите плащания , ще бъдат вече на базата на реални документи / фактури и банкови документи / , който ако те ги одобрят тогава ти дават парите . Но аванса ти го дават без разходнооправдателни документи и затова се застраховат съ Запис на заповед . При пэрвото междино плащане доколкото си спомняв освен сумата на междинното плащане , трябва да оправдаеш и аванса и предполагам , че тогава ще отпадне и задължението ти породено от Записа на заповед.
Виж целия пост
# 832
мади74,
този аванс всъщност няма как да не се усвои, и то срещу документи, така че не ми е ясна тази запис на заповед. Обяснявам как аз реално си представям плащанията. Да речем проектът ми е за  11 530 лева. 20% авансовото плащане е 2306 лв. Получавам ги. Започвам да плащам нещо за 200 лева срещу фактура, осигуровки 130 лева (незнам какъв документ се издава, за да се оправдае, ти ще кажеш като счетоводител, със сигурност документът тук не е фактура), трето 800 лева, четвърто 1000 лева и аванса свърши. Пращам всичките тези документи в доказателство на това, че съм похарчила парите от аванса и искам междинно плащане. Като дойде междинното плащане, вече мога да закупя по-скъпото оборудване, което ми е останало за закупуване пак срещу фактури. Нали това ще се случи? Искаш да кажеш, че заповедта е гаранция за АЗ в тези случаи, в които кандидатът няма намерение да ги похарчи по описания начин, а да вземе аванса и да щипне с него, така ли?
Виж целия пост
# 833
 Iva2012, разбира се, че има как да не се усвои. )
Решаваш, че ще си прибереш аванса и няма да продължиш нататък с проекта поради ред причини. За това е тази запис на заповед.
Отделно, пак по време на самия проект, можеш да решиш, че не можеш повече да го изпълняваш, но ще ти виси сума Х, която е останала за усвояване. Тогава пак имат право да те накарат да връщаш пари, за неизпълнение на договора.
Виж целия пост
# 834
 Някой беше писал, че щом средствата в началото са поети няма почти никакви рискове, но не е съвсем така. Ние ще носим отговорност към наетите хора най-малкото. Освен това, не знам за вас, но аз на всяка крачка виждам фалирали, затворили и отдаващи се под наем помещения. Хем за София става въпрос, където безработицата е най-ниска.
Виж целия пост
# 835
Iva , както казва Mirama , има начин да не ги похарчих - вземаш аванса и дим да те няма . Мисля обаче , че второто плащане не е така както си го представяш . Признавам си ,че го четох малко отгоре-отгоре ,защото бързах да си подам  заявлението ,но след като отчетеш авансовото плащане , първо трябва да купиш нещата и после да искаш да ти дадат междинното плащане срещу разходооправдателни документи . Така ,че си направи сметка да имаш някакви оборотни средства - не разчитай само на авансовото плащане.
Относно осигуровките - доказваш ги с разчетно планежна ведомост / за наетия персонал /  и платежни нареждания , с които си ги внесла в банката / .
Виж целия пост
# 836
мади74,
с данните от моя пример означава, че трябва да си имам ей така на сметка 6918 лева (60% от 11530 лв) за да мога да си закупя оборудването с мои пари, докато те ми ги възстановят с междинното плащане. И тук пак стигаме до един много дискутиран въпрос, за личното финансово участие. По програмата няма изискване кандидатстващия да участва със свои лични финансови средства. То че реално се налага да се харчат предварително пари е ясно, например, за регистрацията на фирмата да речем, за други дребни разходи, като депозит за наем, който както ти ми изясни не трябва да включвам в проекта, което в моя случай са си 400 лева и други и други.
Виж целия пост
# 837
мади74,
с данните от моя пример означава, че трябва да си имам ей така на сметка 6918 лева (60% от 11530 лв) за да мога да си закупя оборудването с мои пари, докато те ми ги възстановят с междинното плащане. И тук пак стигаме до един много дискутиран въпрос, за личното финансово участие. По програмата няма изискване кандидатстващия да участва със свои лични финансови средства. То че реално се налага да се харчат предварително пари е ясно, например, за регистрацията на фирмата да речем, за други дребни разходи, като депозит за наем, който както ти ми изясни не трябва да включвам в проекта, което в моя случай са си 400 лева и други и други.
   Ива, мисля, че след като си взела авансовите 2306 лв, похарчиш ги и поискаш ново частично плащане, то не може да е повече от 2306 лв. И така за всяко следващо междинно плащане. Нека другите ме поправят, ако греша.
   И, още един съвет, Ива, искай повече пари, те и без това ще ти ги орежат. Като се позаинтересувах разбрах, че не само по тази програма, по принцип се дават парите, но силно намалени. Затова не си струва труда ти, да се бъхтиш уж за 11 хиляди, а те да те орежат и да ти дадат 8 хиляди примерно. Искай поне 19 900 лв. Simple Smile)))
Виж целия пост
# 838
Аника,
защо междинното плащане да не може да е повече от 2306 лева? мисля че грешиш, понеже междинното ти плащане трябва да е на стойността на предвидените за плащане дейности, а те във всеки следващ период са за различна сума, а не за една и съща.

Това, което се допуска обаче е след авансовото направо да искаш окончателно, това важи може би за по-кратките проекти за период от 3 месеца.
При мен, а предполагам и при повечето от вас, дейностите ми свързани с харчене на пари съм ги предвидила да се случат в първия месец от проекта ми. Но явно трябва да променя това.

Искането за плащане е Приложение 3.1, което препраща към Приложение 3.11, което като чета и ми настръхва косата... (Името му в пакета документи е Annex 3.11-instrukcia). Там чета следното:

След приключване на отделен етап от проекта, при наличие на реално извършени дейности и платени разходи, както и постигнати конкретни резултати, бенефициентът има право да подаде искане за междинно/финално плащане. За целта, той следва да представи комплект от документи, които удостоверяват изразходването на средствата, свързани с дейностите, които са отчетени за съответния период.

Явно мади ще се окаже права, но това значи, че трябва да тегля кредит ли какво?
Виж целия пост
# 839
Определено и Аника, и Iva2012 грешите, по отношение на плащанията. )

Аванса се получава предварително и то при искане от ваша страна в 10дневен срок след подписване на договора.
Ако не попълните и изпратите такова искане, нищо и няма да получите.
Похарчвате си аванса, като за всеки един разход приложите съответните разходо-оправдателни документи.
След това започвате да харчите ВАШИ пари, за да си покриете разходите за дейностите, които сте заложили през периода Х (или 3месечния период до контрола, защото ако проекта е по-дълъг от 3м., на всяко 3месечие ще имате контрол и тогава изпращате и исканията за възстановяване).
Чак след като Ви определят контрольор, дойде и ви провери всички документи (разходно-оправдателните) и ги завери (тоест одобри разходите), Вие имате право да поискате междинно възстановяване на сумата, която сте похарчили. От искането, до възстановяването могат да минат м-у 1-4месеца.

Така че, в обобщение, задължително трябва да имате ваши средства, с които да си покривате разходите и да плащате за стоки, оборудване, материали и т.н. каквото сте заложили в проекта като дейност.
След това тези пари ви се възстановяват, ако ви одобрят всички разходи.
Няма подобно нещо като това да ви дават предварително пари, с изключение на аванса.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия