детето ми не иска да учи

  • 27 248
  • 119
# 105
Според мен пробвай да го оставиш по течението. Колкото по-рано, толкова по-малко загуби. Много бързо ще разбере разликата. Защото успехите и загубите вече ще са лично негови. После ще имате време да пълните пропуски ако са останали, но ще си е обърнало детето приоритетите и ще има лична мотивация.

В началото на втори или края на първи клас това е нормално, ако детето е умно. Рязко намалява количеството нови и интересни неща и губи интерес. Същевременно пропуските от период по-течението са малки и се наваксват бързо после.
Виж целия пост
# 106
Според мен пробвай да го оставиш по течението. Колкото по-рано, толкова по-малко загуби. Много бързо ще разбере разликата. Защото успехите и загубите вече ще са лично негови. После ще имате време да пълните пропуски ако са останали, но ще си е обърнало детето приоритетите и ще има лична мотивация.

В началото на втори или края на първи клас това е нормално, ако детето е умно. Рязко намалява количеството нови и интересни неща и губи интерес. Същевременно пропуските от период по-течението са малки и се наваксват бързо после.
Честно казано много пъти съм искала да пробвам този вариант, но сърце не трае Grinning
Той е мързелив и няма ли интерес за нещо, не си мърда и пръста-случвало се е да ходи без домашни и учителката му веднага ме вика, защото има съответно двойка.Виждам го, че не му е много приятно, макар да изразява друго мнение, но като забрави си действа/по-точно бездейства/ по старому.
Виж целия пост
# 107
има моменти, в които детето не може да бъде оставено по течението - в първи и втори клас, в пети клас, в седми и в единайсти-дванайсти - все критични периоди с приемни изпити.
Виж целия пост
# 108
има моменти, в които детето не може да бъде оставено по течението - в първи и втори клас, в пети клас, в седми и в единайсти-дванайсти - все критични периоди с приемни изпити.
Laughingче то не остана , бе, мила Mr. Green
Виж целия пост
# 109
Въпрос на мнение. За мен 3,4, 6 и 7 не позволяват. Началото на всеки период е много по-благодатен от края. А края на първи и началото на втори са перфектни - още е малко детето и става много бързо с минимални загуби. Началото на 5 също не е добра идея като се замисля заради първото впечатление. Но след добри 3 и 4, няма да има и нужда в 5ти.
Виж целия пост
# 110
До 7 клас, когато са може би най-решаващите изпити, материалът не е толкова сложен, че да не могат да се справят с него всички деца. Може би към 5% са само децата, които наистина не могат да вдянат математиката. Но за тях има училища по изкуствата, спортни, НГДЕК, професионални гимназии и пр.
Останалите кой по-лесно, кой по-трудно могат да овладеят материала. Важното е да не се допускат пропуски. Особено по математика - там нещата са навързани и натрупат ли се пропуски после просто не върви. И тук ролята си е на родителя - да следи и да взема мерки навреме. Дали с контрол, дали с частни учители, но да не допуска пропуски в подготовката. А когато децата се справят и схващат материала учат, ако не с желание, то поне с приемане на даденостите и без бойкоти.
Та това - на книга образованието може да е задължение на училището, но на практика всеки сам се грижи за себе си (детето си).
Виж целия пост
# 111
има моменти, в които детето не може да бъде оставено по течението - в първи и втори клас, в пети клас, в седми и в единайсти-дванайсти - все критични периоди с приемни изпити.
Laughingче то не остана , бе, мила Mr. Green

Айде, ще устискате!  Laughing Догодина да прави каквото ще!
Виж целия пост
# 112
Според мен пробвай да го оставиш по течението. Колкото по-рано, толкова по-малко загуби. Много бързо ще разбере разликата. Защото успехите и загубите вече ще са лично негови. После ще имате време да пълните пропуски ако са останали, но ще си е обърнало детето приоритетите и ще има лична мотивация.

В началото на втори или края на първи клас това е нормално, ако детето е умно. Рязко намалява количеството нови и интересни неща и губи интерес. Същевременно пропуските от период по-течението са малки и се наваксват бързо после.
това аз го пробвах точно в този период - началото на втори клас - ами полза никаква - носеше се по течението и изобщо не му дремеше... по математика започна да използва калкулатора на телефона, щото го мързеше да се научи да събира и изважда до 100, по български... ами не ми се говори. До декември месец го изтраях, после наваксвахме цялата зимна ваканция и пак станах коректива. Има деца, на които не им пука от оценките, да не говорим, че има учители, които пишат оценките просто ей така... за стари заслуги... такива ми ти работи - не навсякъде работи Peace
Виж целия пост
# 113
Явно е до дете. Понякога сработва за седмица-две.
Виж целия пост
# 114
Може да сработи, ако детето е от изпълнителните, на които им пука от мнението и отношението на учителката и съучениците и се притесняват да не се издънят. Само, че според мен са малко такива деца в малките класове. Освен това в първи до четвърти клас материала е лесен и се предава в клас. Тогава няма как да изостане и без да пише домашни и да се мъчи в къщи. Та в такъв случай резултатът от експеримента може да е обратен - да види, че и без мъка и писане на домашни може да си кара безпроблемно.
Виж целия пост
# 115
Всъщност идеята е детето да разбере разликата между оценката и знанията от една страна, и знанията и изпълнението на желанията му за професия и занимания от друга страна. Учителите и родителите да се извадят от уравнението е целта. Иначе заради учителят, оценката или мама/баба се учи, а не заради самото дете.
Виж целия пост
# 116
Че то кое дете обича да учи?

Аз обичах да уча  и за 11 години нямаше предмет, който да ми е скучен и безинтересен Wink Имах и други съученици, които също учеха не по задължение, а защото наистина им доставяше удоволствие. Затова си мисля, че има и много деца, за които ученето е нещо хубаво, а не тегоба.
Синът ми също обича да учи, поне засега. Надявам се да запази своята любознателност и когато тръгне на училище.
Виж целия пост
# 117
Ученето не е нещо интересно като любимата игра. Но любознателността и любопитството на детето ако са запазени и на 7, и ако учителят е добър, а родителите подкрепящи, има много добри шансове да учи с удоволствие. Най-лесно е когато елегантно се загатват ефектите от наученото. Физика, химия, география, биология са добри начала. Там и достатъчно чудеса, които да иска да разнищи.

Но ако е само ограничено до лошо написани учебници, оттегчен учител и родители , които само искат добро "изпълнение", няма какво да му е интересно. Освен ако не е амбициоано и оценката не е средство.
Виж целия пост
# 118
Забелязал съм , че в моя клас и въобще в училището ми , че се оставят да получат 2 , вместо да препишат. Аз нищо не знам и с преписване оценките ми са 3-ки и 4-ки и една 5-ца , но по-добре от 2-ки все пак. Sunglasses
Виж целия пост
# 119
Забелязал съм , че в моя клас и въобще в училището ми , че се оставят да получат 2 , вместо да препишат. Аз нищо не знам и с преписване оценките ми са 3-ки и 4-ки и една 5-ца , но по-добре от 2-ки все пак. Sunglasses
Не е много за хвалене това....
Но явно си избрал своя начин ... Rolling Eyes
Съдейки по постовете ти в другите теми,с преписване няма да успееш да стигнеш там за където си се запътил....
Постарай се повече,най-чистосърдечно  Hug
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия