Новият закон за училищното образование допуска преминаване в горен клас с двойка

  • 33 331
  • 587
# 540
Никога не съм предлагала децата да висят цял ден в училище. Напротив. Занимални следва да има само в начална степен и то за тези, които искат да организират така деня на децата си.
Точно дългият престой в училище измаря децата и те не могат да са пълноценни на останалите си занимания, от които имат в пъти по- големи ползи. Затова съм против, основно. Не мога да допусна детето да е седяло от 8.00 до 14.30 в училище и после да го пратя да развива тема или тепърва да решава задачи. Това е непълноценно занятие. Търся си варианти, несвързани с училището, но имаме нужда и от свободно време затова.

Знам, че окопаването на директорите е старо /за у нас/, но не мисля, че е нещо, което не може да се промени. Напротив, смятам че може и е наложително.  Peace

"Ромските организации искали да се забрани обособяването на паралелки и училища на етнически принцип. Това малко не ми се вярва, защото в пловдивското циганско училище на Ландос има следните привилегии:..."
Именно, а никой не им ги създава изкуствено тези училища и паралелки. Това имам предвид.
Виж целия пост
# 541
Зная, че си имаш определени принципи, но исках да кажа, че няма да можеш да ги осъществиш, защото никой няма да те пита колко да седи детето ти в училище, а просто ще седи цял ден и толкова, до 7-ми клас. А след това вече всичко ще е изпуснато и няма да има кой знае какъв смисъл да оправяш нещо,което е станало непоправимо. За циганите-всички знаят,че етническите училища са им удобни, но популизмът е толкова удобен и той, развиването на дейност от тоталитарно време още си битува. Керванът си върви, но защо ние да не си полаем ....Joy
Виж целия пост
# 542
Ако нямах същите съмнения, нямаше да се вълнувам толкова, но уви, имам и ги споделям, тъй като второто ми дете е малко и пипалата на октопода има тенденция да го набарат. Имам някакви идеи, но ще видим...
Пък и опитвам тук- там да напиша нещо, но колко ще се чуе и приеме...
Пак ще е самостоятелно тичане и спасяване, май.
Темата много ме интересува.
Виж целия пост
# 543
чакайте, нали точно разни родителски организации толкова напираха за целодневното! Е, нА сега целодневно! Нафантазираха си разни розови картинки като от скъпи колежи, едни истински Кеймридж и Итън, а накрая са недоволни от реалостта, че децата щели да са на чиновете по цял ден! Нещо се припознаха, че целодневното училище ще е като детската градина - работи от седем до седем, децата имат зала за игра и двор с катерушки вместо обикновени чинове и празен асфалт.

Джуди, не знам какво да ти кажа, май ти остава да се надяваш нещата да останат на сегашното положение- редовните занятия до обяд, а следобяд да е на принципа на доброволната занимавля. Само така ще можеш да оттървеш детето от целодневното губене на време на чина.
Виж целия пост
# 544
Не знам, Андариел, за мен е направо страшно... Все си мисля, че е като с проекта на Закона за закрила на детето- целта е да се прокарат външни интереси, в частност- да се отделят децата от семействата и да се възпитават според единната държавна политика. Нещо като идеите на Фюрера...
Виж целия пост
# 545
...защото никой няма да те пита колко да седи детето ти в училище, а просто ще седи цял ден и толкова, до 7-ми клас....
Moля, посочи къде точно пише, че целодневното обучение ще е задължително. Понеже това е ново за мен, или аз съм го пропуснала, или някой не е чел с разбиране.
Виж целия пост
# 546
Към момента е по желание и аз поне разчитам да остане така...
Виж целия пост
# 547
Към момента е по желание и аз поне разчитам да остане така...

Няма как да не остане, засега. Учебният процес е двусменен. В големите градове няма шанс това да се промени, абсурдно е - няма база, няма и да има. Докато не видя бурен строеж на училища не бих се притеснявала в това отношение.
Съгласна съм, че въпросът е принципен - трябва да си остане пожелание целодневното обучение.
Но не е само това, аз лично треперя за учебните планове, защото, ако ги наблъскат с физическо и рисуване за сметка на математиката и езиците, БЕЛ, децата пак ще учат по цял ден, пък било и извън училищата. Който може сам да се занимава с децата си, ще е щастливец. Но другите?
Виж целия пост
# 548
Тогава няма смисъл да се палим от неща, които не са сигурни, още повече закани като: "никой няма да те пита колко да седи детето ти в училище, а просто ще седи цял ден и толкова, до 7-ми клас.  А след това вече всичко ще е изпуснато и няма да има кой знае какъв смисъл да оправяш нещо,което е станало непоправимо".
Четете малко първо, преди да плашите хората.
Виж целия пост
# 549
...защото никой няма да те пита колко да седи детето ти в училище, а просто ще седи цял ден и толкова, до 7-ми клас....
Moля, посочи къде точно пише, че целодневното обучение ще е задължително. Понеже това е ново за мен, или аз съм го пропуснала, или някой не е чел с разбиране.

За момента е така, но с новия закон се очакват нови учебни програми, нови учебници. Как ще ги оформят и разпределят, не смея да гадая, но умеят да ни "изненадват".
Освен това в новия закон на доста места  е заложено, че начини и регламенти и др. подобни са в следствие на друг нормативен документ /напр. наредба/ на министъра на образованието или на МО т.е. законът не решава окончателно /нещо, което на мен изобщо не ми харесва/.

Ментова  Peace
Виж целия пост
# 550

За момента е така, но с новия закон се очакват нови учебни програми, нови учебници. Как ще ги оформят и разпределят, не смея да гадая, но умеят да ни "изненадват".
Освен това в новия закон на доста места  е заложено, че начини и регламенти и др. подобни са в следствие на друг нормативен документ /напр. наредба/ на министъра на образованието или на МО т.е. законът не решава окончателно /нещо, което на мен изобщо не ми харесва/.

Да, така е, което е притеснително, но и не съвсем - има, все пак, надежда, че компетентен екип някога би се появил. Grinning
А за плановете и учебниците - ад, особено сега, като се върне свободата да се пишат неограничен брой учебници. Винаги съм се чудела защо учебниците не се пишат основно от медодисти + екип от учители, тесните специалисти нека са само консултанти, няма да умрат от глад!
Виж целия пост
# 551
Права си, Мама_Нана. След Закона има Правилник за прилагането му, после и наредби.
Аз се подразних на категоричната закана. Това все пак е заблуждение, което много родители го приемат за вярно и започват да плюят срещу нещо, което я стане, я - не.
Виж целия пост
# 552
Ето една много хубава статия:
http://www.webcafe.bg/id_1619894470

Точно за подзаконовите нормативни разпоредби си говорихме на предходните страници, с тях се приемат програмите.

И това:
http://www.webcafe.bg/id_1413521173
"54% от 15-годишните ученици у нас взимат допълнителни часове по някои от изучаваните в училище предмети.
38 % от тях имат индивидуални или групови уроци с външни учители, а близо 35% си доучват с помощта на преподаватели от училището в сипове и други училищни форми.

Процентът надхвърля 54, защото някои участват и в двете форми на допълнително обучение.

С тези допълнителни занимания българчетата се класират на челните места в Европа по време, заделяно за допълнително обучение, което не им пречи да имат едни от най-ниските резултати по четене, математика и природни науки.

Това показва последната публикация на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие, под чиято егида се провежда най-мащабното международно изследване за знанията на 15-годишните PISA.
Часовете по природни науки, математика и български език и литература в училищата са малко на фона на изучаваното в ЕС, показва статистиката. За трите предметни области у нас се падат на седмица 8.55 часа. За сравнение училищните часове в Швейцария за съответните предмети са средно 9.88 на седмица, 9 в Швеция, 10 в Португалия, 11.7 в Полша. Средно за ОИСР за природни науки, четене и математика в школата се заделят 10.58 часа.

Статистиката показва, че в областта на природните науки часовете в училище са по-близки до средното, отколкото по математика и български език и литература.
На фона на малкото занимания в училище българчетата заделят по 6 часа седмично средно за индивидуално учене на уроци и решаване на домашни по трите предмета, други 3.20 часа отиват по уроци. Така средната допълнителна подготовка на децата извън училище надхвърля тази в училище - 9.35 срещу 8.55 часа.
Виж целия пост
# 553
Ох,  Judy, хубава е статията, показателни са изследванията и статистиките, но ... не се получава. Отговорът на въпроса "Защо?" е много неприятен - няма компетентност в тези, които решават. А и не само това май - по някаква причина няма и интерес, мотивация. Нещо повече - мотивацията им явно е точно с обратен знак - да не работи българското училище. Не знам тъй ли е, но така ми изглежда. Толкоз. В другите, които имат компетентност, по една или друга причина, няма воля, няма и вяра, че нещо си струва да бъде направено. Истината е една - всичко трябва да изградим наново - материална база, обучение на кадри, нормативна база, механизми за контрол, организация на образователния процес - ама от горе до долу.
Най-страшното - почти не се срещат родители, които да знаят, че в момента се работи по нов закон - нито за този за образованието знаят, нито за този за детето. Тук не гледай, тук има доста интересуващи се, въпреки, че темите не пращят от мнения. Ето, и аз - чета и двата закона, блъскам си главата, но тепърва ми се изяснява, че и аз бих могла да коментирам, предлагам, колкото и да не съм съвсем компетентна.
В училището на дъщеря ми, където, по стечение на обстоятелства, бях една седмица сред директор и учители, видях, че поне колектива се вълнува, обсъжда, пише препоръки, праща ги. Но почти липсва обратната връзка, и хората губят доверие, смисъл - започват да броят хорариуми, ученици и да треперят за хляба си. А училището е едно от онези, които спешно се нуждаят от специализация още от 5-ти клас, без да е МГ, без да е хуманитарно. От старите езикови училища в града е, което и аз завърших, а плановете ни бяха различни от тези в другите училища, дори не учихме по български учебници, дори в първи клас не учихме български, бяхме приемани с изпит и бяхме по 20-тина деца в 3-4 паралелки, а след осми клас - 3, след 9 - 2, в 11 - една паралелка. Нищо не е останало от това училищем освен някой и друг учител, който помни, че в ужасния соц е имало нещо различно. Мъка!
Виж целия пост
# 554
на мен статистиката ми допадна - точно като в онзи лозунг - да вземем петилетката за три години! Щом децата ни постигат определено ниво по това изследване с толкова малко часове, то какви чудеса са способни да постигнат с по-големия хорариум! Умни са ни децата!
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия