Преобразуват помощните училища и други въпроси относно проекто закона образован

  • 87 084
  • 1 093
# 1 080
n eti_p,
Преди да се появиш в тази тема, ние отделихме много време, енергия и нерви, за да предотвратим приемането на доста дискриминационни за децата със СОП действия, вкл. закриването на ПУ. Спомням си, че миналата година, когато се опитах да те насоча да почетеш малко назад в темата, ти отговори, че няма значение миналото, че е важно какво е сега. Страхувам се обаче, че ти нямаш достатъчно ясна представа за опасностите, които избегнахме и за евентуалните нови опасности. Няма как да го разбереш, ако не прочетеш не само нашите обсъждания, но и тези в комисията по образование на НС. Центровете, за които ти говориш, трябваше да възникнат на мястото на ПУ+РЦ. Няма да влизам в спор с теб. Само ще ти кажа, че съм далеч от лобирането. Аз съм жизнено заинтересована, както и ти, децата със СОП - твоето в ПУ и моето - в общообразователно да получават възможно най-доброто от образователната система. И имам право на мнение така както и ти. И все пак, хайде да не се стреляме с такива силни думи поне ние майките на децата със СОП. Да го оставим на други, които са заинтересовани да ни противопоставят. Peace Stop
Виж целия пост
# 1 081
Констанца,
Не съм изненадана, че точно и само ти се чувстваш задължена да отговаряш, особено на новопоявилите се , както е редно разбира се да се подчертае!
Някой влиза, някой излиза от темата! Забелязах, че всички нови в темата майки те дразнят или предизвикват. Абсолютно назидателно, без да познаваш човекът от другата страна се опитваш, а често директно насочваш, поучаваш, съветваш, препоръчваш, без това да е поискано от тебе, някак по фелтфебелски.
Нещо повече, позволяваш си да правиш заключения като: "нямаш достатъчно ясна представа" или "няма да го разбереш". Тези заключения от една страна са смешни, поради невъзможността да знаеш кой е събеседникът, а от друга страна са показателни за това, че се затрудняваш в допускането, че има и нещо друго извън малкия виртуален БГ-мама свят на "Деца с увреждания".
Нищо лично, Констанца, с цялото ми уважение особено към твоя труд и този на многото майки на деца със СОП, най-общо казано, който сте положили, но моля да не демонстрираш към мен в бъдеще това назидателно поведение на езика, което си позволяваш често с други съфорумки. Не е нужно да се държиш като обиден провинциален научен работник, случайно или не ,някак пропуснат при раздаването на отличията и изказването на похвалите. Добре е да вярваме, че един ден, последните ще станат първи!
Виж целия пост
# 1 082
n eti_p,
Темата е за закона, който щеше да закрие това "училище-слънце", което ти рекламираш, и да те принуди да запишеш детето ти в масово у-ще, където  ще срещаш всички несгоди на интеграцията, проведена на хартия. Това се опитваме да ти обясним, но го разбират само някои хора. Ти откзваш да разбереш идеята и се въртиш около едно и също.
Не знам защо аз не виждам констанца да се дразни от майките, напротив, отговаря и помага на всички.
Какво значи "не знаеш кой е събеседника"? Да не си министър под прикритие? Или по-скоро някой, който се подмазва много яко на г-жа Ал Шериф?
Виж целия пост
# 1 083
n eti_p, и аз да ти обърна внимание, че темата е за Закона за образованието и искаме да има място за всяко дете, не сме за закриването на помощните училища, а сме за това децата да са в среда, където е най-добре за възможностите им. Много е трудно с 2-3 израза да се обясни, но накратко моето мнение:

Недопустимо ми се струва в сегашния закон да пише, че децата с лека степен на умствено изоставане се обучават в Помощно училище, това автоматично е предпоставка за дискриминация за много деца. Но също и няма да е добре всички деца,  независимо от степента им на изоставане /умерено и тежко изоставане/ да са в масовите училища.
Ресурсните центрове са нужни.

И най-срамно в сегашния проект е, че децата с аутизъм, само на база диагноза, са запратени в специални паралелки... Добре, че не се приема този закон...

Така че, считам позицията ни е балансирана, чакаме да видим. Не подкрепяме и не охулваме никой, произнася ме се след като прочетем проект. А по всички досегашни въпроси сме се произнесли в темата и в становищата.
Виж целия пост
# 1 084
firebird,
замислих се за малко (нямам време за повече Joy) над двата въпроса-предположения, с които завършва поста ти. Ти например на твоята възраст знаеш ли какво е "фелдфебел". Аз на моята имам някаква представа за това архаично понятие, но мисля че съм повече - имам звание "старши лейтенант" (добре, че не ми се наложи да служа!). Но пък не се връзва един държавен чиновник под прикритие да говори за "поведение на езика" и да дели научните работници на провинциални и неизвестно какви още (столични ли?). Ама може и да съм изостанала от съвременната терминология в   специалната педагогика/логопедия!  Thinking
TanyaMJ,
имаш ли представа на какъв етап е работата по проекта за нов закон? Четох интервю с новия министър на образованието, в което се казва, че най-късно до средата на март ще е готов. Прегледах назад стенограмите от заседанията на комисията по образование на НС и не открих нищо ново след септември 2013г., когато са приели текста за комбинираното обучение.
n_alex76 беше пуснала линк към предстояща промяна в дефиницията за деца със СОП в правилника за приложение на действащия закон, която  е подобна на предлаганата в миналия проект за нов закон. Помислих да пиша на приложения за коментари е-адрес, но се отказах, защото реших, че няма да има ефект. В крайна сметка, висшият нормативен документ е законът. Когато видим, какво се предлага, ще можем да се задействаме. Бих те помолила, както и  и всички останали, които бяха толкова мотивирани през 2012г., да дадат знак, ако намерят нещо публикувано в тази връзка. Hug
 
Виж целия пост
# 1 085
firebird,
Много си далеко от истината, скъпа! Не се подвеждай, предположенията ти са смешни!
Това с подмазването от личния си опит в контактите с вашата директорка ли си почерпила?
Убедих се, че не знаеш, и затова малко да ти открехна завесата.
В нашето училище директорът е мениджър. За една година с директорката съм се виждала три пъти, по официални поводи (при поискана от мен среща за запознаване и записване на детето ми, при откриването на уч. година - в деня на отворени врати за Центъра за личностно развитие и след прекрасното Коледно тържество на обща родителска среща). Всички останали контакти с училището към ръководния екип се осъществяват посредством социалния педагог и уч. екипи. Ние не ходим в училището. Сутрин и вечер детето ми се транспортира, приемано и предавано от възпитател пред входа на нашето жилище. Всички резултати (постижения, успех, данни за развитие, здравословни проблеми през седмицата, поведенчески прояви, мотивация, непостигнати цели и т.н.) ние родителите получаваме от екипа за работа с детето  по ел. поща, всяка седмица!
Затова не само не ходим в училището, но изобщо не си налага да висим по цял ден по коридорите и пред класните стаи, неща, които са практика в някои помощни училища, доколкото знам и във вашето. А и то при вас е толкова тясно и неуютно, че по този начин с присъствието биха спестили от пропусквателен режим!
Виж целия пост
# 1 086
Констанца, за Голям шлем е нужна класа, само с мислене.. и то... малко, не става!
Виж целия пост
# 1 087
TanyaMJ,
Моето дете е с лека степен и се обучава в помощно училище, по мое настояване пред двете комисии - РИО и МОН. Затова считам, че законът не трабва да отраничава със степен достъпа на детето ми до специално образование и терапии в училищна среда. Настоявам за обучение в специално училище, защото съм категорично против продължаването на измисленото ресурсно подпомагане. Няма такова нещо! Вятър и мъгла е този "обучителен ресурс" от преквалифицирани учителки. Тези хора нямат капацитет, според мен! Не ангажирам никой с мнението си, но и то е непроменимо. Имам опит с терапевтите на детето ми извън България, а тук това, с тези Русурсни центрове е скъпо псевдообучение.
Виж целия пост
# 1 088
Радостно е, че има такива прекрасно оборудвани и разполагащи с толкова мотивиран и добре обучен персонал ПУ като описаните от n eti_p и firebird. Да се надяваме, че и всички останали ПУ ще се стремят да предоставят адекватно обучение и обгрижване на децата със СОП, което е възможно да стане с различни подходи и практики. И все пак, да не забравяме, каква беше и все още е целта на тази тема. Не е уместно да я правим арена на противопоставяне. Какво ще стане, ако се намесят хора от РЦ или доволни  от тях родители с негативизъм към ПУ? Тук сме родители на деца, ползващи и едната, и другата система. Така че - нека всеки от нас да се опита да допринесе нещо за подобряване обучението на децата ни. Апелирам отново да не използваме ненужно епитети, квалификации и метафори! Peace
Виж целия пост
# 1 089
Това е нещо интересно за обучението на децата с лека интелектуална недостатъчност в масовото училище www.rcburgas.com/documents/tehniki_ui.doc
Виж целия пост
# 1 090
Темата може спокойно да се закрие!

Нов закон за образованието и образователни реформи ще има най- рано след 5 годни, т. е. - около 2020 г., когато почти няма да има ученици на родителите, които пишат и четат тук.

Не ми е неприятно, че Костанца отдава заслуженото за въвеждането на "Комбинирана форма на обучение" за деца със СОП в масовото училище!

Борбата ми костваше някъде около 6 години от живота- от Първи клас на детето ми- до Шести.
Но си струваше!

До 2020 г. тя ще се развие и със сигурност ще даде шанс да доста деца!

P. S. Действително е ни в клин, ни в ръкав- че в темата "Да се закрият ли помощните училища" фигурира интерес и дискусия относно статута на Ресурсните цетрове, чиято роля е подпомагане на интеграцията на децата със СОП в масовите учебни заведения!
Simple Smile
Виж целия пост
# 1 091
Не ми е неприятно, че Костанца отдава заслуженото за въвеждането на "Комбинирана форма на обучение" за деца със СОП в масовото училище!

Борбата ми костваше някъде около 6 години от живота- от Първи клас на детето ми- до Шести.
Но си струваше!

До 2020 г. тя ще се развие и със сигурност ще даде шанс да доста деца!

За съжаление борбата не е приключила. Сега започва борба, за да не остане комбинираната форма нереализирана възможност. Засега знам само за едно училище, където се опитват да накарат родителите на деца със СОП да не кандидатстват за тази форма, а да си останат на индивидуална форма на обучение, защото училището нямало средства да заплаща "лекционни" на ангажираните в тази форма учители. Вероятно има и други училища.

Моля Кезая да се включи в темата, за да не изпуснем момента да действаме. Мисля, че не сме малко хората, които ще я подкрепят реално и няма да позволим 6-годишната й усилия да останат напразни, а нашите надежди, излъгани!  Hug

Виж целия пост
# 1 092
Днес комисията по образование на НС ще гледа на първо четене два проекта за закон за предучилищното и училищното образование - този на ГЕРБ и един на "БСП лява България". Запознах се и с двата. В този на ГЕРБ няма съществени промени от проекта, обсъждан през 2012г. В другия има неща за децата със СОП, които според мен са по-добри, но има и такива, срещу които може да се възрази. Но очевидно в нашата "общност" или поне в темите в бг.мама няма особен интерес за дискутиране. Оставаме си - всеки да се спасява както може. Може след приемането на закона някои от нас да изпищят като се опарят, но пак ще действаме поотделно.  Cry
Виж целия пост
# 1 093
Потребностите на децата ни са толкова различни, съответно изискванията ни към помощното училище, колкото са различни и децата ни. Ако едно е добро за един, е лошо за друг. В различните училища пък от друга страна подхода към децата  различен. Затова липсва интереса.
 Аз съм привърженик на американския модел - паралелка във всяко масово училище. Децата посещават в масов клас тези предмети, в които могат да проявят адекватност. Здравите деца поемат шефство и междучасията се грижат за увредените деца. Няма нужда от специални бази и безкраен персонал, в същото време има реална интеграция.
Нашите учители обиколиха Европа и цъкат с език колко са оборудвани кабинетите и колко персонал има. А истината е, че не кабинетите гледат  и учат децата. Никой не мисли как ефективно да се използват парите, важно им е само да ги изпросят.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия