Преобразуват помощните училища и други въпроси относно проекто закона образован

  • 87 090
  • 1 093
# 1 065
Мами, дали да не направим подписка на родители, които сме против това закриване. Че, макар и европеец - българинът и в частност българският учител в масово у-ще не е готов за работа с деца със СОП. Не може да слушаме европейския съюз за всичко. Просто това не работи при нас - и това е. Искаме си помощните училища. Как да ги накараме да се спрат с тези уж хуманни теории?
Нали още няма промяна - не е приет законът за закриване на помощнитеучилища?
  bouquet
Виж целия пост
# 1 066
Мами, дали да не направим подписка на родители, които сме против това закриване. Че, макар и европеец - българинът и в частност българският учител в масово у-ще не е готов за работа с деца със СОП. Не може да слушаме европейския съюз за всичко. Просто това не работи при нас - и това е. Искаме си помощните училища. Как да ги накараме да се спрат с тези уж хуманни теории?
Нали още няма промяна - не е приет законът за закриване на помощнитеучилища?
  bouquet

Отиди на http://mamtomam.wordpress.com/2012/03/18/stanovishte/, където можеш да видиш нашата битка в развитие. Аз лично следя доколкото мога събитията в сайта на комисията по образованието към НС и другаде и имам намерение да реагирам евентуално с участието на други майки по този и други промени на сегашната нормативна база, залегнали в проектозакона. Струва ми се, че има майки, които са информирани значително по-добре поради участие в работни групи, но вероятно ще стане като миналия път - ще пишат в темата едва, когато се стигне на етап обсъждане в НС.  Sad
Виж целия пост
# 1 067
 констанца, благодаря за отговора. Какво ли се случва от 2012-та до сега? Когато попитах директорката на едно ПУ - тя не знаеше какво да отговори. Мъгла... страшна мъгла...
Виж целия пост
# 1 068
За съжаление pogar и Newly май са прави. http://www.teacher.bg/Article/Details/40793 Имам усещането за "дежа вю" по сценария от 2012г. - отново се започва в края на февруари. И май отново ще ни изненадат "нашите" организации, претендиращи, че имат право да  представляват всички ни. Иска ми се този път тези, които участват в работни групи да са по-честни с нас и да ни го кажат сега, а не след като публикуват проекта за закон да започнем да се дърлим.  Sad
Виж целия пост
# 1 069
Момичета , чувала съм че децата с проблеми имат специални права при външно оценяване / изпитите след 4-и  и 7-и клас / както и привилегии при  кандидатстване след 7-и клас, моля ако някой е запознат да пише по темата как стоят нещата в момента!
Виж целия пост
# 1 070
констанца, аз имам чувството, че този път закона се изготвя експертно и ако е така го приветствам. В линка пише за малка група и че ще се предложи за обсъждане.
Последния варинт на закона си личеше, че е правен само от определена група хора и имаше много родители, които видяха, че не могат да се впишат в него. Смисъла на едни закон не е да вдигне всеки срещу всеки...
Не мога да си изкривя душата, че в НПО-тата за деца с увреждане има много силни и напористи родители, но гледат някак едностранчиво. И най-фрапиращото за мен е, че си променят мнението - 1-2 години са повлияни от едно течение, после някой чужд специалист им казал "ако бях започнал с детето ти на 2 години, то щеше да е съвсем добре" и те се впускат да въвеждат новото. Вече имаме 2 такива примери на методи за излекуване.
И отделно аз не съм спокойна закона да се измисля от родител, който през деня е на 8 часов работен ден, грижи се дете с увреждане с всичките му трудности и през нощта мисли закон за образованието.

Но не е лошо да изпратим на новия министър нашите становища и линк към тази тема и обсъждане. Според мен в тази тема доста добре са събрани различни гледни точки, темата е нещо като своеобразно проучване на мнението сред родителите и не знам да има НПО, което да е направило такова всеобхватно проучване. Ако искаш помисли и да изпратим дори още първото ни становище, където бяхме писали и за помощните училища. Да пуснем тук линк кам становщето и да го изпратим.

veni-b имаше такава тема и може би вече си намерила линк към нея. Ако не пиши на Дороти, тя е много запозната.
Виж целия пост
# 1 071
Момичета , чувала съм че децата с проблеми имат специални права при външно оценяване / изпитите след 4-и  и 7-и клас / както и привилегии при  кандидатстване след 7-и клас, моля ако някой е запознат да пише по темата как стоят нещата в момента!

Дори всяко едно дете дете може да не участвува в тези изпити и да бъде записано в непрофилирана паралелка
Виж целия пост
# 1 072
Таня,
Наистина вложихме много ум и сърце в атаката от 2012г. и мисля, че имаше ефект. Дай Боже, сега наистина проектът за закон да се изготвя експертно. Но не трябва да губим време. Мисля да намерим начин копия от изпратените до НС обръщение, становище и др. да достигнат до министъра. Ако имаш идея как, кажи. Познавайки едно друго министерство отвътре, знам, че по каналния ред нещата, адресирани до министъра, отиват до главния секретар, а той ги разпределя. Т.е. рискът да не достигнат до министъра и дори да не му бъдат докладвани е голям. Има ли новият министър "стена"? Най-сигурният начин според мен е завеждане в деловодството с придружително писмо и получаване на входящ номер, последвано от среща в приемното време на министъра и даване на нещата на ръка.
Вени ще питам сина ми, как стоят нещата. Нашето момче е в 4-ти клас. Може би ще ти пиша на "лични".
Виж целия пост
# 1 073
Ами не я намерих темата... когато бяха изпитите в 4-и клас си спомням че госпожата ми беше казала че на него ще му прави диктовката отделно от останалите деца в класа , имал право на такова, обаче не обърнах внимание и съм забравила...
Най вече ме интересува сега за след 7-и клас !
Виж целия пост
# 1 074
констанца, а и други родители, прегледах становищата ни от тук - http://mamtomam.wordpress.com/2012/03/18/stanovishte/ и мисля, че документа от 23.03.2012, който сме внесли в Парламента е добър. Според мен трябва малко да редактираме уводната част и в нея да кажем, че са ни притеснили посочените по-долу членове и положения в последния законопроект. Да обединим към този документ и последните ни становища за възможните дискриминационни членове 193 и 194. И като стъпка да го заведем в министерството. Като е заведено по канален ред мисля, че ще му обърнат внимание.

И още едно предложение за новото писмо до министерството, че предлагаме форума за "Деца с увреждания" към БГ мама да бъде едно от местата където да се обсъжда новия закон в частта Приобщаващо образование. Като предимства форума има възможност да се посещава от всички - родители, специалист, заинтересовани. Модераторите и някои активни потребители, ще се ангажират дискусията да бъде със зачитане на всички гледни точки и в конструктивен дух.

Ако имаш време направи от няколкото документи един подходящ за внасяне ,  идеята за среща в приемнотото време на министъра също е добра. Нека да е направен скелета, някак това ми се вижда работа за по 8-10 часа няколко месеца. Но да ни го покажат на сравнително ранен етап, колкото повече хора го прочетат, толкова по-добре, може би...

veni-b, като ми излезе нов отговор в тази тема, ще ти изпратя линка, че сега набързо и аз не я открих. За 7-ми клас пишеше някои интересни положения.
Виж целия пост
# 1 075
Проект за изменение и допълнение на ПП на Закона за народната просвета

http://www.mon.bg/?go=page&pageId=7&subpageId=63
Вижте §6 и 18
Имам чувството, че все повече се отдалечаваме от една от най-добрите образователни системи в света - финландската, заложила в основата си принципите на приобщаващото образование. Детето да се чувства сигурно, приобщено и ценено в училище....
Вижте в google
Дом с крила- Разликата между образователните системи
Виж целия пост
# 1 076
n_alex76
За съжаление, пак закъсняхме - срокът за възражения, становища, предложения и т.н. е бил до 11.03. Не знам на какъв етап е обсъждането. Ако имаш някаква информация, моля те пиши ми - ако има проблем, направи го на "лични".

Конкретно - това в §6 означава само, че се маха уточнението, къде да учат децата с говорно-езикови нарушения. Вероятно, защото няма много или изобщо специални логопедични училища.

Но предвидената промяна в дефиницията на СОП е подобна на тази в неприетия проект за нов закон и ние, както вероятно си спомняш, възразихме срещу нея, защото тя е в основата на дискриминационни подходи специално към децата от аутистичния спектър.

Не знам, дали бихме могли отново да се обединим в рамките на 1-2 дни за едно аргументирано възражение. Би трябвало сега още повече майки да са заинтересовани, тъй като на много от децата предстои тази или следващата година да станат ученици.
Виж целия пост
# 1 077
констанца, здраве да е! То и без това Правителството си прави каквото си иска.  Sad
Никъде не се спомена това в медиите.Затова и закъсняхме.
Поне се надявам това да стане:
Помощник-учители ще облекчат работата на преподавателите
Само че като чета коментарите с делегираните бюджети... newsm78
Виж целия пост
# 1 078
За мен най-доброто е, че не се прие проектът за нов закон. Това е, разбира се, от моята камбанария - на човек, пряко засегнат от законодателното уреждане за обучението на децата със СОП. Отдавам заслуженото на Владислава и другите, които успяха да прокарат текста за комбинираното обучение, но с повечето от новите неща не съм съгласна, както и всички майки, които участваха в анкетета в началото на тази тема и в протестите, които изпратихме.

Аз все пак ще подготвя нещо от материалите, които сме изпратили и ще се радвам, ако има майки, които да ме подкрепят. Възнамерявам да го пусна в понеделник сутрин.

А това е линк към петиция в подкрепа на запазването на ресурсните центрове. Аз я подписах, синът ми се колебае, защото има много критики към тях. Ние всички, мисля, имаме критики, но все пак смятам, че е по-добре да им се окаже натиск от родителските организации да променят и подобрят начина си на работа, отколкото да разчитаме на нещо имагинерно, каквото са предвижданите Центрове за подкрепа. Който иска, може да подпише петицията. Не ви агитирам и пускам линка тук, защото това е темата, в която обсъждахме най-много този въпрос от нашата гледна точка. http://www.peticiq.com/read/9894/11558175
Виж целия пост
# 1 079
Меко казано учудващо! Недопустимо е в тема за преобразуването на помощните училища да се лобира и подкрепя петиция за запазването на ресурсните центрове. Точно тях ли трябва да мислим? За годините през които изкуствено бяха присадени в образователната система, да са направили нещо значимо? Да са се реформирали, да са предложили иновативни подходи в работата с децата ни? Да подкрепяме ресурсните центрове? Не е ли по-редно да се запитаме къде потъва огромния финансов ресурс предоставен им така щедро от държавата (от нашите джобове), каква база поддържат, защо се пилеят непрекъснато пари за семинари в Боровец, кога работят като тяхни представители непрекъснато висят в Народното събрание, за да напомнят, че все още съществуват и т.н.?
Къде е квалифицираният им персонал, виждат ли децата със СОП в общообразователните училища, работа с психолози и логопеди осигулени от ресурсните центрове? По колко часа работи с всяко дете един ресурсен учител? Защо извеждат децата от учебните (класните) стаи, нали борбата беше за равноправие в образованието - всички да са заедно!!! Да, ама не!
Защо не се говори за тези неща?
Точно тези хора, години работят срущу специалното образование, от което са започнали кариерата си. Да, но помощните училища устояха на бурите, защото ресурсните центрове ще преминат като светкавици през образователната система. Специални училища ще има, както има такива навсякъде по света, защото са необходими и важни за нашите деца. Не е ли по-добре да обменяме опит и впечатления за работата с децата, защото е очевидна силата ни в това?
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия