Училището помогна ли ви да откриете талантите на децата си?

  • 2 396
  • 15
Всички минаваме в по-голяма или по-малка степен през истерията по избор на училище. Изчетох какви ли не теми, отзиви, резултати от класирания, съвети. Запознах се с наши и чужди системи на обучение и получих доста обемна информация, която по-скоро ме обърка, отколкото ми помогна.

Ето някои обобщения, които успях да направя:

1. От първи до четвърти клас е важен единствено началният учител - затове са и всички питания с конкретни имена и отзиви за преподаватели
2. От пети до седми клас - нивото на образованието като цяло рязко пада. Решението - частни уроци за прием след седми клас.
3. Близостта на училището е много важна
4. Всичко е субективно и относително

И накрая се сетих да се запитам в същност кое е най-важното за едно образование?

Щастливци са родителите на талантливи деца, които и без чужда насока успяват да открият интересите си. Ами останалите? Училища с ранно и последващо изучаване на еди-какво-си... Хубаво, но ако аз реша детето ми да учи математика, а то има заложби за рисуване например?

Затова реших да попитам две неща:

1. Успя ли училището, което избрахте, да ви покаже посоката, в която да подкрепите детето си?
2. Успя ли училището да запали детето ви по някой предмет?

Ще съм благодарна на мнения и за държавни, и за частни училища.
Виж целия пост
# 1
Насоките в развитието на децата са грижа на родителите. Никой не е застрахован да сгреши, определяйки дали детето е бъдещ математик или художник. Лале, защо мислиш, че учителите не са хора и няма да допуснат грешка, когато насочват детето да развива заложбите си и в последствие да бъдат обвинени от родителите? Защо развитието трябва да е еднопосочно: математика или рисуване? Не може ли и двете? Опирам се на примерите, които си дала, нищо лично  Peace

Развитието на дарованията е основен ангажимент на самия индивид.
Виж целия пост
# 2
Разбрах: добре е учителите да не предприемат инициативи / нестандартни форми на обучение, за да не бъдат обвинени в нещо. Или защото не могат да угодят на всички.

Естествено, че развитието на децата до определен момент зависи от родителите - нима смяташ, че питането ми би могло да се интерпретира като "дали можем да прехвърлим тази отговорност изцяло върху учителите"? Не съм имала това предвид и не съм търсила философски прочит на постинга си. Единствено - конкретни примери (суха статистика).
Виж целия пост
# 3
Учителят по математика, който водеше курса на моя син, оказа помощ. Племенницата започна да посещава училищния хор, след като учителката откри в нея музикален слух и възможности за точна интерпретация. Снаха ми няма намерение да я записва в музикално училище, а наблягат на английския. Всичко е много индивидуално: търсиш помощ /аз и моят син/ - помагат ти; без да търсиш те насочват /снаха ми и племенницата/ - няма отклик в семейството.

Няма никакви философски интерпретации от моя страна - това е животът.
Виж целия пост
# 4
Имам син третокласник.
Отговорът на въпросите ти е- категорично НЕ. Sad
Синът ми има заложби в областта на математиката , а и английския му се отдава, сащо и спорта. Това го забелязах в градината,от 4 група  се опитваме да развиваме въпросните"таланти". Много си обичам  училището, но до този момент "училището не запали детето ми по никой предмет".
Виж целия пост
# 5
Ето някои обобщения, които успях да направя:

1. От първи до четвърти клас е важен единствено началният учител - затове са и всички питания с конкретни имена и отзиви за преподаватели
2. От пети до седми клас - нивото на образованието като цяло рязко пада. Решението - частни уроци за прием след седми клас.
3. Близостта на училището е много важна
4. Всичко е субективно и относително


 newsm10 Много си точна!

На въпроса. Не всяко дете има талант. Талантът е нещо повече от обикновен интерес и способности. Позволявам си да посоча вярната посока на децата, но тактично. Не на всеки му се харесва това, което вижда страничният наблюдател. По-големият проблем е, че на много родители им се иска детето им да има определен талант и насилствено го карат  да се занимава в област, в която реално то не може да постигне много.
Виж целия пост
# 6
Според мен училището би спомогнало за ранно откриване на талантите на децата, ако то организира допълнителна подготовка и обучение в сферите на интереси на децата-негови ученици. Това не е възможно да се получи без специализирана подготовка в съответн
Виж целия пост
# 7
в съответната сфера на интерес на децата.  Затова мисля, че в ранна възраст родителят със своя опит в наблюдението на интересите на детето си е по-насочващ фактор. Впоследствие след началния етап на обучение, децата като че ли донякъде могат да се ориентират към вида училище /все пак ако има адекватно такова/ на техните интереси. Няма със сигурност формула за това как се открива и развива даден талант. Комплекс от фактори може да е решаващ- личността на даден учител, последователна извънучилищна или училищна подготовка /например в научна или езикова сфера/, инициатива от страна на родителите да "въвлекат" детето в някакъв спорт или занимание, в които по-късно да създаде шедьоври или високи резултати, а понякога талантът се открива спонтанно. Моето дете например "открих", че рисува необичайно добре, след като една вечер, закъснявайки от работа /дъщеря ми беше на 6 години, а майка ми беше на гости тогава/, сварих да прави портрет на майка ми, и когато го видях се вцепених, защото беше пресъздала като шарж чертите й, макар и по детски с моливче беше нарисувала баба си без да може да се сбърка с друг човек. Така че точна рецепта не намирам във взаимодействието от фактори за откриване на даден талант, а по-скоро съм склонна да приема, че за всеки човек има индивидуален вариант за развитие на таланта или талантите му.
Виж целия пост
# 8
Изследването ми за момента се фокусира единствено върху влиянието на училището, в периода 1-7 клас.

Отчитам, че специфични интереси или таланти може изобщо да не бъдат открити поради простата причина, че такива няма, а не поради нечие недоглеждане.

"Спонтанното" откриване на талант според мен не е случайност. Ако има ярко изявен такъв, той рано или късно ще се покаже и нищо не може да го спре.

Интересуват ме всички останали случаи - средностатистически - на положително влияние на училището (повече предмети) или отделни педагози (специфично обучение, харизма и подобни), подпомогнали децата да "завият" в определена посока.

Пускам анкета.
Виж целия пост
# 9
Имам син третокласник.
Отговорът на въпросите ти е- категорично НЕ. Sad
Синът ми има заложби в областта на математиката , а и английския му се отдава, сащо и спорта. Това го забелязах в градината,от 4 група  се опитваме да развиваме въпросните"таланти". Много си обичам  училището, но до този момент "училището не запали детето ми по никой предмет".

Много родители си мислят, че детето има талант...заложби в областта на математиката.В нашия клас, т.е. в класа на голямата ми дъщеря доста родители бяха заявили това.Оказа се, че на първото още състезание-децата им не успяха да се класират, изпаднаха извън класацията като такива, с резултат по-малък от 50% успеваемост.А класната разви математически кръжок, в тяхна подкрепа.

Моето дете няма специфични заложби, а докара по-добри резултати, след което не прояви допълнителен интерес, базиран на успеха и.Няма и атлетически заложби невероятни, но усилията, които полага в един определен спорт дават завидни резултати.Упоритост, сериозен подход и доверие към треньора сама си създаде, без моя намеса, без бих казала и треньорска намеса/там според мен методът е малко леко отблъскващ даже, но детето ги гледа влюбено и това е/
Виж целия пост
# 10
Изследването ми за момента се фокусира единствено върху влиянието на училището, в периода 1-7 клас.

Интересуват ме всички останали случаи - средностатистически - на положително влияние на училището (повече предмети) или отделни педагози (специфично обучение, харизма и подобни), подпомогнали децата да "завият" в определена посока.


Приемам, че става въпрос не толкова за "таланти", колкото за пораждане на интереси в определени насоки и помощ за развитието им.

Както правилно си забелязала често обстановката в училище до ІV клас е една, след това може коренно да се промени. При нас до ІV клас имаше положително въздействие, след това- не. Зависи, няма как да отговоря в анкетата. Не е "и двете", някак не съвпада с това, което мисля и усещам. По- скоро в някои случаи- да, в други- не, в трети направо се убиват налични желания и интереси.
Виж целия пост
# 11
За откриване на таланти на децата ми - по-скоро не. Някои от талантите си бяха открити още преди да започнат училище или извън училище, защото на практика 90% от работата по талантите/способностите е извън училище. Някои от учителите имат заслуга за откриването на талант или способност, която забелязват по предмета си или в поведението на децата. Училищата не организират кой знае колко извънкласни форми или допълнителни часове за работа с децата, дори почти всичко, което се провежда на територията на училищата е от външни фирми и се заплаща от родителите. Разбирам училищата да имат собствен танцов състав, или отбор по шах, или по някой спорт, или по география...., че да се каже, че откриват и развиват таланта. Това колкото зависи от директорите, толкова зависи и от финансирането. Големи чаршафи са изписани за откриване и подкрепаа на талантливи деца, но на практика е "паре нема - действайте", и е повече на естусиазъм и човещина от страна на учителите, а не толкова на някаква държавна подкрепа. За първото съм благодарна на учителите като личности, а за второто съм мъзмутена.
Виж целия пост
# 12

1. Успя ли училището, което избрахте, да ви покаже посоката, в която да подкрепите детето си?
2. Успя ли училището да запали детето ви по някой предмет?

1. Да. И го подкрепям.
2. По музика и пеене.
Виж целия пост
# 13
Не мога да си представя как училището ще открие таланта на дете, защото нивото на преподаване, предвидено от програмата, си е средняшко. Респективно шестиците в училище съвсем не са мерило за талант. Как да се открие талант за езици, като всички знаем на какво ниво е обучението по чужд език в училище? Или по математика - ако детето не отиде по състезания, на курсове и пр. как да разберете, че не е просто интелигентно, а има талант?
Все пак не изключвам възможността отдадени на професията си учители да забележат талантливо дете, но според мен това е изключение, а не правило. Родителите са тези, които трябва да наблюдават как се развиват децата им.
Виж целия пост
# 14
И аз съм на мнение, че родителите са тези, коитотрябва да наблюдават как се развиват децата им.
И аз си мисля, че шестиците в училище не са мерило за талант.
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия