Трудно проговаряне - тема 7

  • 53 901
  • 737
# 645
Галактическа принцеса дано се справите с положението...Хриси на логопед не искаше да ходи. Плаче, че не иска. Миналата седмица пропуснахме, заради морето, но по - предната отишла, но там беше и психоложката. Направи ми впечатление, че на нея и "цулука" даде, а логопедката не иска и да погледне  newsm78 нещо явно е станало. Преди ходеше със желание. Не знам какво да мисля. Тази седмица ще видим как ще е.
Виж целия пост
# 646
Здравейте момичета идвам да ви питам нещо, че вчера психоложката малко ме притесни. Понеже майка ми води детето и тя обикновено и казва на нея какво са правили и как се е справил, но отделно и на мен написва в една тетрадка какви игри играят и как той реагира. Та вчера играли някаква игра за зайчето и тя му правила с ръце заешки ушички, а той не можел да си направи пръстенцата така. Аз и в къщи съм се опитвала да го накарам с ръчичка да показва, че е на 3г но не може и не иска като се опитам аз да му покажа. Та после тя го карала да допре длани и да ги сложи отсрани на главичката все едно, че зайчето спи. Той си допрял дланите но пръстите му били разперени а не събрани и после не могъл да си ги сложи двете от едната страна на главичката ами си сложил двете ръце на двете уши Rolling Eyes. И тя тъм където ми е писала срещу тази игра е написала "Не имитира" и го е подчертала. И споменала нещо на майка, че няма добра координация на ръцете. И първо ме притесни това с имитирането, като се замисля май наистина като му се покаже нещо на едно дете и то го повтаря, но пък не мога да кажа че детето не имитира защото в къщи ужасно много ни имитира. Аз като готвя ме гледа какво правя и прави и той,някой като говори по телефона и той веднага почва и той да се прави че говори, отделно като гледа филмче примерно Франклин и постоянно имитира каквото вижда да правят там животинките. Че искам да ви попитам вашите деца като им покажете нещо с ръце правят ли го, и въобще с пръстенцата показват ли на колко години са....
Виж целия пост
# 647
mibobo да ти кажа за зайчето....тя така сама някаква инициатива, а може и да са играли някъде на зайче си слага ръцете, горе и свива пръсти, но не мога да кажа дали изпъва двата пръста. Просто не съм обръщала внимание (довечера ще пробвам). Тя просто някакво въображение...взема разни предмети..например кегли и си ги слага отстрани на главата и вика зайче и скача. Като я питаш за годините казва, а не показва. За песничката за пръстите ми се струва, че не може да покаже всички..мисля си по памет, че средния и безименния не може да изправи... newsm78. Но това не значи според мен, че не имитира..Тя моята както не успее да направи нещо и казва "неискам" видимо се ядосва. Ето до ден днешен не ми дава да я уча да реже с ножица. Това да спи ...нещо го прави....Хич не знаех, че е от такова значение...Не знам дали трябва да ме притеснява факта, че примерно като си говорим нещо големите и се смеем много силно и тя почва с нас да се смее и ни гледа newsm78 Естествено не на това, което сме говорили. Другото, което ме притеснява, че не споделя и не отговаря на въпросите. Например питат я "Ходи ли на море" , а тя мълчи и не казва. Не винаги отговаря на въпроси...На въпроси по картинки кое какво е...казва, но ако я питам " Как се казва тати?" тя не винаги тоговаря, а понякога го прави. Иначе си имаме нов въпрос "Защо". Вчера вървим и аз дадох чантана на майка и тя вика "Защо. Мамо защо чантата" и други случаи на място пита Защо.
От скоро ли ходите при тази психоложка?
Виж целия пост
# 648
Е браво на детенцето за новия въпрос, той е много важен само да има мама нерви да отговаря  Laughing.

Ами при психоложката ходи вече трета седмица, в края на месеца ще започне и при логопедката че тя в момента е в отпуска. Аз като се видя с нея другата седмица ще я питам това много ли е притеснително и симптом ли е за нещо Rolling Eyes. Тя иначе е доста старателна като специалист и малко е перфекционист (мое мнение Simple Smile), но щом го е казала явно има някакво значение.
Виж целия пост
# 649
Аз пък си мисля, че има разлика в това да не може да се справи с нещо и не имитира. То детето явно има желание, просто някои деца, като моето са притеснителни и като не успее и се отказва. Аз се опитвам да я "нахъсам". Правя се на клоун, например щипките ...играем на терасата (докато мама пие бира и пуши цигара  Joy), но тя ги обръщаше наобратно, защото е по лесно. Постепенно се научи да ги отваря от правилната, но се защипа и "Оххх удаи се. Удаи се" и аз докато разбера, че се е защипала  ooooh! сега се отказа...Аз след всеки успех пляскам и я мачкам и показвам, че съм доволна от успеха и.
Знам, че имитирането е много важно. Хубаво е всичко да има мяра, защото аз съм перфекционист и това понякога пречи. Мен лично психоложката и логопедката винаги са ми давали надежда, но не мисля, че е много хубаво. Важно е да се работи и да има резултат. Самата психоложка каза, че тя е много имитаторна и, че наистина голям напредък има. От 10 думи на 2.7 месеца сега 8 месеца по късно казва "мамо искам ода". това стана разбира се с говорене"Хриси казва се "искам ода"...Много ми се приказва момичета, ама да не досаждам  Embarassed Simple Smile
Виж целия пост
# 650
Приказвай си  Hug, браво наистина имате голям напредък. И моят син е такъв сравнително бързо се отказва, като види нещо по-трудно не е от тези упоритите деца които се мъчат до последно. Също и не обича да му се казва/показва как да прави нещо, той е решил по някакъв начин и много трудно може да го промениш. Даже съм го забелязала по време на игра решил е да си сложи едната кола в/у единия камион и като тръгне да ги кара и тя пада, той се ядосва слага я пак и така 2-3 пъти и накрая така се ядосва чак вика и блъска всичко и хвърля на земята. Иначе си размишлявам за тези пръстчета на ръцете т.е. за мен това е финната моторика, а не смятам че той е толкова зле там. Нарязах му сламки и му давам да ниже и се справя, направих и буркана с надупканата капачка и пуска клечки за зъби, събирали сме боб, леща, семки - хваща си ги добре, и щипки защипва, отвива и завива капачка на шише... Абе явно трябва да свиквам, че от сега нататък тепърва ще има да ми казват неща с които не се справя  Rolling Eyes просто трябва аз да се нахъсам да работя с детето без да се вторачвам толкова в него Crazy.
Виж целия пост
# 651
На мен повторенията и имитацията са ми болна тема - нищо не желае да повтори Confused Непрестанно му говоря, че се казва "вода", а не "ъъъъъъъъъъъъъъ" Mr. Green Повтарям, повтарям, повтарям - дано даде резултат Praynig Кара ме да му чета книжките до припадък - прочета му някоя, оставя я, а той ми я бута в ръцете и отваря на първа страница да почвам отново hahaha Почна много да си говори на неразбираем език: блям, блюм, се уи....... Mr. Green но засега никакви думички. Мисля си дали нещо не се е случило, нещо на което аз не съм обърнала внимание и ми се е сторило незначително..., защото той на 1г.6м. казваше на батко си "Дине ела" (Мартине, ела). Като минехме покрай училището и правеше някакви асоциации и отново викаше брат си, а сега мълчи и повече от половин година не е използвал думите, които казваше преди. Насърчавам го да ми сочи разни неща с пръстче и вече имаме някакъв успех - в 1/3 от пътите го прави Laughing Почна с кубчетата да се заиграва и строиме разни неща.
Но няма сила на света, която да го накара да повтори дума - поне на този етап Confused
За показването на годините с пръстчета- не го прави. Опитвах да го науча, но ударих на камък.
Виж целия пост
# 652
Едно към едно ...и тя като не успее нещо хвърля, и чупи. Но откакто оссъзна, че "Счупено" не може да се оправи е по внимателна  Laughing. Даже наскоро си игра с една костенурка за вгнездяване с колела и една топка мъничка с шапка и крачка (ама описание му дръпнах)..та ..слагаше топката да се вози на костенурката, като веднъж беше влак, камион, кола, но като падаше не се ядосваше и после се сети да махне кръга и да сложи в дупката топката и така успеха беше по голям. Така игра 20 минути...да го вози и да "пристигаме" някъде...
Хриси никога не е била фен на строителите и аз за морето и купих едни мънички от "Всичко по лев" в едни мънички ранички, а тя взе, че се справи...като само "Комин" правеше ...
По добре да ти дават насоки за какво да се работи, отколкото само да казват всичко е добре...На мен ми дадоха напътствие да я уча да разказва, но аз удрям на камък. Единственото което прави е да каза какво има на картинката...
 natalinik  на мен ми бяха дали съвет да се правя, че не разбирам какво иска...но Христина много се ядосваше и аз подадох..но пък и думата си дойде после...За четенот на книжки благородно ви завиждам, защото тя не желае. веднага ми я дърпа и започва да казва какво има на картинките..или буквите ..изборно. Хриси първо почна да пее ..първоначално на китайски де...При нас по същия начин се получи. Казваше някои неща, показваше на колко години е, колко голяма ще стане, браво пляскаше...ам-ам и изведнъж спря...и почна да става много раздразнителна, невнимателна,...Браво за напредъка с показването.
Виж целия пост
# 653
mibobo, според мен не е до това, че не имитира, а че не е могъл да направи точно по същия начин зайчето както го е накарала. Ако не имитира мисля, че въобще е нямало да направи нещо което тя е показала, а той се е постарал и се е справил както е могъл. Друг е въпроса, че на нея не и е харесало.
Миналата седмица и Криси го учиха да показва с пръстчета различни животни и ми казаха, че при някои се затруднява докато намести пръстчетата. Хвърлянето на играчки и въобще всичко което му е пред погледа като е ядосан и на нас ни е в програмата. Вчера преоткри един конструктор който е тип пъзел и направи къщичка като беше много горд с постижението си. Единствено с вода ако го оставя да играе може да се занимава с часове, другите неща му омръзват много бързо.
Виж целия пост
# 654
mibobo, според мен не е до това, че не имитира, а че не е могъл да направи точно по същия начин зайчето както го е накарала. Ако не имитира мисля, че въобще е нямало да направи нещо което тя е показала, а той се е постарал и се е справил както е могъл. Друг е въпроса, че на нея не и е харесало.
......

Ех, че хубаво ми го избистри в главата  Hug наистина така погледнато проблема е не, че не имитира а че не може да имитира точно каквото му се показва. Явно тези умения с пръстечета са важни, трябва да им обърна внимание Thinking, щом и Криси го карат да прави разни животинки.

natalinik и аз ти завиждам за това, че детето иска да му четеш. Това е много хубаво, така ще слуша много думички и ще трупа пасивен речник Peace. А за показването и при нас стана доста късно, не се притеснявай. Моят син почна първо да сочи с очи, после с цяла ръчичка и чак след време започна с пръстче.
Виж целия пост
# 655
И Хриси обожава водата. От морето не можехме да я извадим....измъквахме я ревяща и пищяща "Защо, защо не молетооооо". С други неща не се заиграва много. На морето понеже бяхме на платаки преоткри азбуката си, явно и поуморена. Соя и си натиска буквите, цифрите и песните и повтаряше...
Добре освен зайчето за ушичките...друго какво..патенцето...с ръчичките за крилата... newsm78
Явно не ясно се изразявам аз...ама както и да е Joy. Искам пак да питам отговарят ли дечицата ви на въпроси.
Виж целия пост
# 656
Ели ами зависи от въпросите  Rolling Eyes, по принцип отговаря до колкото му е възможно. Като се върне от разходка с баща си и го питам къде ходихте и той казва "люлю", като го питам ще яде ли казва "папа" рядко казва "да" и после като попитам какво ще ядеш и той пак ми казва "папа", явно не разбира добре думата какво. После вече зададен въпроса така - какво ще ядеш ...примерно попара или мляко, тогава вече избира нещо и отговаря.
Виж целия пост
# 657
Именно на тези въпроси не отговаря. Каде ходи/беше? Какво прави? Явно не ги разбира. Трябва да и ги обясня някак...И на книжките като и задам насочващи върси Какво прави зайчет...ако и подскажа Скача тя казва скача скос скок..
Виж целия пост
# 658
mibobo според мен няма от какво да се притесняваш, щом в къщи детето ви имитира.
Наш Сако е много зле с имитирането. Това да му показвам аз и той да повтаря, просто забрави. Единствено логопедката го научи да дава "пет" и да дрънка една дрънкалка.
Не мисля също, че щом не е могъл да си нагласи точно пръстчетата, непременно има проблем с фината моторика. Сашко минава за сръчен и с много добре развита фина моторика, но не може да посочва с пръстче, а годинките си не е показвал никога (дори си мисля, че не е наясно какво въобще го питат). И все пак (макар, че не имитира) той е много наблюдателен и съвсем неочаквано в дадена ситуация установявам, че прави неща с най-малкият детайл, както ги правим ние. Например има едни вратички на шкаф в къщи, които трябва да се затворят двете едновременно, за да легнат хубаво и един ден забелязах, че той е обърнал внимание на това и го прави точно като мен.
Виж целия пост
# 659
Хриси пак опитва да обуе обувките на куклата и казвам, че е малка обувката. #Crazy
И изведнъж каза: "Бебе" и ми донесе друга кукла, ама като и на нея не й стават. ooooh!
Показвам на коя кукла са обувките, но тя не иска нея да обуе. Crazy
Как да обяснявам? Не знам. Sad
Виж целия пост

Започнете да пишете...

Страница 1 от 1

Общи условия